Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

@martinastellatelier Reminiscenze delle linee di luce che...



@martinastellatelier Reminiscenze delle linee di luce che disegnano lo spazio. Scenografia digitale realizzata usando @millumin2
.
.
.
.
.
#projectionmapping #videomapping #womenartist #contemporaryart #lines #graphic #audiovisual #av #installation #digitalart #art #architecture #music #france #drawing #artist #illustration #paris #planespotting #graphicdesign #aircraft #projection #lightart #artwork #exhibition #design #electronic #digitalscenography #show #videoart
https://www.instagram.com/p/CRW0r9jpGy6/?utm_medium=tumblr

Dice and Dragons : une aventure épique venue d’Isart Digital

Par : Shadows

François Bartoli, Alan Baugé, Alexis Crawford, Élodie Deporte, Hugo Dewanckele, Lorine Guyard, Gaëtan Luzy, Amaël Moufrih, Léa Renaudier dévoilent leur court de fin d’études à Isart Digital : Dice and Dragons.

Un film riche en effets visuels qui suit une équipe de rôlistes en quête d’un artefact légendaire…

Au cours d’une partie de jeu de rôle, un groupe de joueurs plonge dans une aventure épique et onirique. Ils doivent retrouver Thurinvarr, l’épée légendaire capable de tuer le dragon qui menace leur royaume. Pour la récupérer, ils devront faire face à de nombreux périls.

Sound Design : Kevin England / Henri Fagot / Clément Gaunard / Thomas Lanza / Achille Murat / Sophie Poret / Victor Simard

Les créatures sur le pont ont été gérées avec Golaem : un travail initialement difficile à mettre en oeuvre mais qui a pu avancer efficacement une fois que la vision de la séquence et des mouvements des arachnides furent clairement définis.

L’équipe a eu recours à des doublures numériques pour certains plans : les trois acteurs ont été numérisés en intégralité à l’aide de RealityCapture et grâce à la complicité du studio Effigy, avant un travail de nettoyage sous ZBrush.

Pandémie oblige, le tournage a eu lieu en septembre et non en avril de l’année précédente comme c’est généralement le cas chez Isart. Le tournage a été assez intense étant donné le volume de plans à filmer, mais l’équipe a su gérer cette masse de travail efficacement.
Repousser le tournage en raison des contraintes sanitaires a été à double tranchant : d’un côté, comme pour l’équipe du film Bon Appétit, cela a permis de disposer de plus de temps de préparation, de l’autre cela a raccourci les délais en termes de montage, début de compositing/travail sur les fonds verts, des tâches qui auraient pu avancer durant l’été.
Plus largement, certains éléments ont changé de la prévisualisation au tournage : ne pas disposer des rushs plus tôt a donc empêché les élèves de se projeter, et la production technique (gestion des foules, mise en place des personnages) en a été retardée.

Le bras cyborg a été un autre défi. Le rig comporte des contrôleurs permettant d’ouvrir différentes parties du bras de façon indépendante, d’autres contrôleurs étant dédiés à l’animation de certaines pièces pour ajouter du détail.

L’effet de glace s’appuie sur une simulation de particules qui donnait la position de base du pic et dirigeait l’animation des pics sortant du sol. Arnold a permis d’utiliser un shading procédural. Optimiser les temps de rendu sur cette séquence a été complexe, la refraction au sein du mesh étant très coûteuse tout en ajoutant beaucoup de grain. De nombreux tests, et parfois des modifications des scènes avec des paramètres de rendu spécifiques, ont finalement permis de maîtriser les temps de rendu.

La tonalité sombre de l’image s’est rapidement imposée étant donné les références artistiques utilisées (Donjons & Dragons, univers fantastiques). De nombreux allers et retours entre le lighting et le compositing ont permis d’obtenir des rendus bruts volontairement surexposés par rapport au résultat que visait l’équipe, ce qui a permis d’avoir une bonne marge de manoeuvre au compositing. Cette dernière étape a donc également été un moment clé du lighting.
Enfin, l’étalonnage a été géré avec un moniteur de référence et en DCI-P3, afin de s’assurer que l’ambiance sombre n’écrasait pas pour autant les ombres : il fallait garder un résultat lisible et contrasté.

L’article Dice and Dragons : une aventure épique venue d’Isart Digital est apparu en premier sur 3DVF.

Artlist Uses URSA Mini Pro 12K For Behind the Process Documentary

Fremont, CA – May 5, 2021 – Blackmagic Design announced today that royalty free music licensing and stock footage company Artlist.io used the Blackmagic URSA Mini Pro 12K and Pocket Cinema Camera 6K cameras to shoot the newest spot for the platform, “Behind the Process: a 2020 Documentary.” Vice President of Creative for Artlist Liran ...

The post Artlist Uses URSA Mini Pro 12K For Behind the Process Documentary appeared first on NAB Show News | 2021 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Blender + Sverchok -> Freestyle SVG -> Inkscape ->...



Blender + Sverchok -> Freestyle SVG -> Inkscape -> AxiDraw MiniKit 2

Trying some Pentel pens with the AxiDraw plotter. This fountain...



Trying some Pentel pens with the AxiDraw plotter. This fountain pen can draw quite crisp lines but is slower to dry than other gel ink pens.

Blender + Sverchok -> Freestyle SVG -> Inkscape ->...







Blender + Sverchok -> Freestyle SVG -> Inkscape -> AxiDraw MiniKit 2 It’s pretty satisfying to see the machine plotting complex things like this one. https://github.com/keijiro/AxiDrawSketches

Trying a plotter workflow with Blender (Blender -> Freestyle...





Trying a plotter workflow with Blender (Blender -> Freestyle SVG -> Inkscape -> AxiDraw)

Plotting with AxiDraw MiniKit 2







Plotting with AxiDraw MiniKit 2

AxiDraw MiniKit 2





AxiDraw MiniKit 2

AxiDraw MiniKit 2



AxiDraw MiniKit 2

AxiDraw MiniKit 2



AxiDraw MiniKit 2

Typography



Typography

Plotting with AxiDraw MiniKit 2



Plotting with AxiDraw MiniKit 2

AxiDraw MiniKit 2



AxiDraw MiniKit 2

AxiDraw MiniKit 2



AxiDraw MiniKit 2

SXSW Feature Film “I’m Fine (Thank You For Asking)” Shoots and Finishes with Blackmagic Design

Fremont, CA – April 20, 2021 – Blackmagic Design announced today that the independent feature film “I’m Fine (Thank You For Asking),” which had its premiere at this year’s South By Southwest Film Festival, was shot on the Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K in Blackmagic RAW, and graded in DaVinci Resolve Studio. Written by Kelley ...

The post SXSW Feature Film “I’m Fine (Thank You For Asking)” Shoots and Finishes with Blackmagic Design appeared first on NAB Show News | 2021 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Latest firmware update AtomOS 10.63 allows ProRes RAW recording from Atomos Ninja V and Panasonic LUMIX S1

April 7, 2021 Atomos announces Apple ProRes RAW recording from the LUMIX S1 with the latest firmware update AtomOS 10.63 available now for the Ninja V. When combined with the Ninja V the full-frame LUMIX S1 will be capable of recording up to 5.9K ProRes RAW. Ninja V & Panasonic LUMIX S1 The Panasonic LUMIX ...

The post Latest firmware update AtomOS 10.63 allows ProRes RAW recording from Atomos Ninja V and Panasonic LUMIX S1 appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

SIGMA fp L and Atomos Ninja V enabled for 4Kp30 and HDp120 ProRes RAW recording

March 29, 2021 Last week, Atomos announced that the new SIGMA fp L will be able to record Apple ProRes RAW over HDMI when combined with the Ninja V 5” HDR monitor-recorder. The Ninja V will record up to 4Kp30 12-bit ProRes RAW video from the 61-megapixel image sensor with an available 13 stops of ...

The post SIGMA fp L and Atomos Ninja V enabled for 4Kp30 and HDp120 ProRes RAW recording appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Independent Thriller “Outlier” Shoots and Posts with Blackmagic Design

Fremont, CA – February 26, 2021 – Blackmagic Design announced today that independent feature film “Outlier” was shot on the Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K, and posted in DaVinci Resolve Studio. The film was produced during the Covid-19 pandemic with limited cast and crew. Trapped in an abusive relationship with her boyfriend James (Logan Fleisher), ...

The post Independent Thriller “Outlier” Shoots and Posts with Blackmagic Design appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Atomos announces Ninja V Pro Kit, enabling RAW over SDI from the Ninja V

February 15, 2021 Atomos is excited to announce that the Ninja V Pro Kit that equips the Ninja V with increased professional IO, functionality and accessories is now available. The Ninja V Pro Kit has been designed to bridge the gap between compact cinema and mirrorless cameras that can output Apple ProRes RAW via HDMI ...

The post Atomos announces Ninja V Pro Kit, enabling RAW over SDI from the Ninja V appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

A Heart from Space – A tool for collective GPS drawing

A Heart from Space – A tool for collective GPS drawing
Created by Jonathan Chomko, and inspired by a conversation with Yo-Yo Ma around a performance of a previous work, ‘A Heart from Space’ is a tool for collective GPS drawing. To draw together, gather a group of of people and visit this website on a mobile phone and the website draws a line between the GPS…

Mercedes-AMG Social Media Content Shot with Pocket Cinema Camera 6K

Fremont, CA – October 28, 2020 – Blackmagic Design today announced that a social media campaign for the Mercedes-AMG A-Class was shot with Blackmagic RAW on the Pocket Cinema Camera 6K, with editing and grading completed with DaVinci Resolve Studio. The short film, viewed more than 67,000 times on Mercedes’ official YouTube channel, was directed ...

The post Mercedes-AMG Social Media Content Shot with Pocket Cinema Camera 6K appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Free AtomOS update for the Shogun 7 to enable RAW recording on Sony’s PXW-FX9

October 23, 2020 Atomos is delighted to announce RAW recording support for Sony’s PXW-FX9 camcorder with full-frame sensor, which is now capable of outputting RAW over SDI***. This is all made possible with the Atomos Shogun 7 which will record pristine Apple ProRes RAW images at up to DCI 4Kp60, or in 2K up to ...

The post Free AtomOS update for the Shogun 7 to enable RAW recording on Sony’s PXW-FX9 appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

❌