Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

Easy Audio: The New Deity Pocket Wireless Microphone

Let’s check out the specs on the new Deity Pocket Wireless microphone kit. Get easy wireless audio on your camera, phone, or laptop!

SubtitleNEXT attracts attention in Europe at APTRAD and Languages and Media conferences

Par : RadianceC

Studios take a keen interest in SubtitleNEXT’s performance-leading Live Subtitling capabilities         In response to audience requests following these recent successful events, the team at SubtitleNEXT will be holding a series of technology “SubtitleNEXT Friday Workshops” as of mid-October onwards, to demonstrate how to create subtitles from scratch or from source. The ...

The post SubtitleNEXT attracts attention in Europe at APTRAD and Languages and Media conferences appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Une aventure spatiale pour la péniche de Duck Factory

Par : Shadows

Duck Factory n’est pas un studio comme les autres : l’entité, spécialisée dans la production et post-production, est en effet située sur une péniche qui a jeté l’ancre en région parisienne.

Récemment, Duck Factory a collaboré avec l’Agence Spatiale Européenne, qui souhaitait mettre en avant une campagne de recrutement. L’idée était donc de jouer sur l’imaginaire spatial et les rêves associés.
Jérôme Bernard, fondateur de Duck Factory, explique que le projet devait cibler les européens de 12 à 35 ans (il s’agissait aussi de susciter des vocations auprès du jeune public).

Voici le spot, suivi de ses coulisses :

Le brief avait été reçu en septembre 2020, pour un lancement de campagne au mois de mai 2021 : un délai trop court au vu des enjeux, d’où le choix de ne pas utiliser des méthodes traditionnelles.
Duck Factory a opté pour l’usage d’Unreal Engine et d’un système de production virtuelle avec écrans LED (via les services de Plateau Virtuel, que nous vous avions déjà présenté sur 3DVF).

En pratique, l’équipe a créé les environnements virtuels en l’espace de 3 mois, le tournage proprement dit s’étant étalé sur deux jours.
Jérôme Bernard se dit ravi de l’approche, qui a permis de réduire le temps passé sur le plateau mais aussi de « faire la postprod en préprod ».

Côté technique, l’équipe s’est notamment appuyée sur les assets Quixel Megascans, ainsi que sur Ultra Dynamic Sky.
Les environnements ont nécessité de 1,7 million de triangles (chambre anéchoïque) à 320 millions de triangles (paysage de Guyane), la majorité tournant autour des 4 ou 5 millions de triangles.

Crédits :

Director – Jérôme Bernard
For ESA – European Space Agency

VFX Supervisor – Johan Sarbia
Director of Photography – Julien Lascar
Music – Etienne Forget
Narrator – Julia Gguillen
shot at Plateau Virtuel

PRODUCTION
DUCK FACTORY – DKFT

Producer – Jérôme Bernard
Production manager – Pierre SAINT-BLANQUAT
Production assistant – Jeanne GAY-BÉZIAT
Storyboarder – Eric Gandois
Moodboard – Stéphanie Coulibeuf

CASTING

Little girl – Eleana Da Costa
Boy – Wassim Falaya
Disabled woman – Prudence Leroy
Scientists – Laura Zimmer & Léonard Hamet
Control room supervisor – Etienne Guillou Kervern
Control room operator – Krees de Almeida
Astronauts – Christelle Wallois & Marc Quenum

FILM CREW

Director of Photography – Julien Lascar
First Assistant Camera – Zoe Mention
2nd Assistant Camera Katia Hamnane
Gaffer – Clément Boyeldieu
Lighting technician – Gabriel Beaumelou
Drone operator – Christophe Guyon
Key grip – Pierre Marion-Andres
Set decorator – Lydwine LABERGERIE
Asst set decorator – Mareva BOURJAC-LABERGERIE
Stylist – Nathalie FRACHON
Key Make-up – Artist Simine COMMIEN
Make-up Artist – Emmanuelle POMBET
Location manager – Adrien Cokelear
first floor manager – Mathieu Lecaisne
2nd floor manager – Vincent Drocourt
Astrophysicist youtuber – Sébastien Carrassou
Making of instagram – Anthony Ornecq
Still photographer – Victoria Roblin
Culinary Chef – Johan Bonnet

Plateau Virtuel

Emilie Lecoq
Bruneau Corsini
Sébastien David
Julien Arnould
Olivier Saint Hubert
Clément Boyeldieu

POST PRODUCTION
DUCK FACTORY – DKFT

VFX SUPERVISOR – Johan SARBIA
VFX artist – Mathieu Gomez
EDITOR & VFX artist – Tanguy lavabre
colorist – Rémy Devlieger
SOUND DESIGNER – Clément Maurin

STUDIO VFOR
UNIVERSE SEQUENCE
Producer – Tom Bogda
VFX artists – Jérémy Djaffer, Gabriel Thomas and Pav Ivanov

MAKING OF

Director of photography – Christophe Guyon
Sound engineer – Léonard Hamet
Editor – Tanguy lavabre
Graphist – Mathieu Gomez

L’article Une aventure spatiale pour la péniche de Duck Factory est apparu en premier sur 3DVF.

The Gigabyte Aero 15 4K AMOLED: A Portable Editing Beast

For all you editors on-the-go, you need to read this in-depth discussion on the Gigabyte Aero 15—the pros definitely outweigh the cons.

DaVinci Resolve 17’s System Requirements

Let's look at this major advancement in DaVinci Resolve, and tackle all the specs you need to know to work with it.

3 Ways Filmmakers Might Actually Use the iPhone 13

Debate aside, here are three examples of smartphone videography that might make sense for you filmmakers out there.

Série League of Legends, studio à Montpellier : une riche actualité pour Fortiche

Par : Shadows

L’équipe de Fortiche Production, studio créé par Jérôme CombePascal Charrue et Arnaud Delord, est très active actuellement.
Deux nouvelles viennent en effet marquer l’actualité du studio : un déménagement et une nouvelle série d’animation.

Fortiche Montpellier s’installe dans ses locaux définitifs

Fin 2020, nous vous annoncions que Fortiche lançait deux studios à Montpellier et aux Canaries. L’antenne de Montpellier avait toutefois entamé ses projets dans des locaux temporaires : elle annonce désormais avoir intégré ses locaux définitifs.

Fortiche nous donne au passage quelques détails sur l’organisation interne :

Ce studio accueille un département Animation et un département CFX (Characters’ FX, dédié à la simulation des vêtements et cheveux des personnages) respectivement supervisés par Alexis Wanneroy et Julien Lefebvre, entourés d’équipes d’animatrices.teurs, de graphistes et de chargé.e.s de production.

Alexis Wanneroy est pour rappel un ancien animateur des studios DreamWorks, Julien Lefebvre étant un superviseur CFX passé par plusieurs studios canadiens, dont DNEG.

Crédit photo : Fortiche prod
Crédit photo : Fortiche prod
Crédit photo : Fortiche prod

Côté projets, Fortiche Montpellier travaille sur plusieurs projets en collaboration avec la maison mère parisienne, donc la série Arcane.

Arcane, la série évènement

Fortiche et le studio de jeux vidéo Riot Games collaborent depuis déjà plusieurs années : on se souvient notamment du fameux clip K/DA – POP/STARS, qui avoisine le demi-milliard de vues sur Youtube.

Il était donc logique que Riot poursuivre son partenariat avec Fortiche pour la série d’animation Arcane dérivée de l’univers du jeu League of Legends. Celle-ci sera dévoilée le 7 novembre prochain sur Netflix, en aval de la compétition mondiale annuelle dédiée au jeu.

Côté scénario, nous suivrons notamment les origines de personnages de la licence tels que Jinx, Vi, Jayce, Caitlyn :

Tout en narrant les origines de champions de League of Legends, Arcane se positionne comme une série animée à part entière dans un univers complexe, emprunt de dilemmes moraux et une histoire pleine de suspens, sublimée par une animation à couper le souffle réalisée par le studio français Fortiche. Partenaire de longue date, Fortiche s’est illustré par le passé grâce à la grande qualité de ses réalisations, comme Get Jinxed!, Warriors, Rise ou encore POP/STARS du groupe virtuel de pop K/DA.

La série met en scène l’équilibre précaire entre la riche cité de Piltover et les bas-fonds du district de Zaun, deux lieux connus du monde de Runeterra comme “terres du progrès” et qui abritent les esprits les plus brillants. Un équilibre menacé par la création du Hextech, une technologie permettant à quiconque de contrôler l’énergie magique. C’est dans cette atmosphère tendue, que deux sœurs au passé complexe – Jinx et Vi – verront leurs valeurs et croyances respectives remises profondément en question, d’une façon aussi inattendue que cruciale pour la destinée du monde de Runeterra et de ses deux citadelles.

Les épisodes seront dévoilés en trois actes de trois épisodes : le premier acte sera disponible le 7 novembre, les deux suivants les 13 et 20 novembre.

L’article Série League of Legends, studio à Montpellier : une riche actualité pour Fortiche est apparu en premier sur 3DVF.

MTI Film Releases DRS™NOVA v5

New utility Shine automates dirt and fleeting scratch filtering, greatly reducing the time needed to conduct common repairs for many restoration projects. HOLLYWOOD— MTI Film has released DRS™NOVA v5, the latest version of its industry-leading digital restoration software. V5 is packed with new features to perform common restoration tasks more easily and manage projects more ...

The post MTI Film Releases DRS™NOVA v5 appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Quicklink announces Virtual NAB 2021 Series

Par : quicklink

With the announcement this month of the cancellation of NAB 2021, Quicklink has announced a series of virtual NAB 2021 webinars that will take place on the 5th and 6th of October. During the event spanning two days, the Quicklink team will announce and give a first-look at the Quicklink Virtual Event Production Solution. The ...

The post Quicklink announces Virtual NAB 2021 Series appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Behind the Scenes With PremiumBeat: Cuban Music with David Lizmi

Producer David Lizmi discusses the soul of Cuban music, its influences, and the relations built based on this illustrious industry.

Goldcrest Post Upgrades Mix Stages to Dolby Atmos

NEW YORK CITY— Goldcrest Post has completed a major upgrade to its sound department, expanding its capacity to deliver soundtracks in Dolby Atmos Home Theater format. State-of-the-art immersive sound technology has been added to the facility’s Studio A to accommodate streaming, broadcast and home theater projects requiring Atmos sound. Goldcrest’s largest mix stage, Studio Q, ...

The post Goldcrest Post Upgrades Mix Stages to Dolby Atmos appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

APTN Selects Polygon Labs’ Data and Visualization Solutions for Canadian Election News Coverage

Par : Jump

Polygon Labs, an innovative studio pushing the boundaries of interactive data applications and visual branding, has announced that one of its long-standing customers, APTN is using Polygon solutions for its news coverage of the Canadian Election. Based in Winnipeg, Canada, APTN is the world’s first national Indigenous broadcaster and connects with its audiences through genuine, ...

The post APTN Selects Polygon Labs’ Data and Visualization Solutions for Canadian Election News Coverage appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

New Partnership Brings Grass Valley AMPP to ASG’s Virtual Production Control Room

EMERYVILLE, CALIF., SEPT. 9, 2021 – Advanced Systems Group (ASG), a solutions provider for media creatives and content owners, today announced it has partnered with Grass Valley to integrate the Agile Media Processing Platform (AMPP) cloud-based software as a service into ASG’s new Virtual Production Control Room. Powered by Google Cloud, the VPCR requires no ...

The post New Partnership Brings Grass Valley AMPP to ASG’s Virtual Production Control Room appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

7 Production Calls on TSL to Provide Complete Control for New 4K OB Truck

TSL Provides a Unified Routing and Device Control Layer to Simplify Operator Workflow  Dubai, UAE, September 9, 2021 – 7 Production, a premier innovator of market leading 4K and HD production solutions, provides live technical support to the most prestigious broadcasters, production companies, event organizers and government entities in the EMEA territory. When the company ...

The post 7 Production Calls on TSL to Provide Complete Control for New 4K OB Truck appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Theresa Plummer-Andrews (1944-2021): un grand nom de l’animation nous quitte

Par : Shadows

Nous apprenons le décès de Theresa Plummer-Andrews, productrice britannique de télévision qui a eu une forte influence dans le secteur des programmes jeunesse, et donc de l’animation. Elle fut notamment productrice exécutive de Bob le bricoleur, Les animaux du bois des Quat’Sous, et plus récemment de Pingu et Zou (productrice associée). Elle avait 77 ans.

Theresa Plummer-Andrews

Après un début de carrière en tant qu’agent artistique (Richard Burton, Elizabeth Taylor furent ses clients), elle se focalise sur le petit écran dans les années 70. Elle rejoint TVS (titulaire de la franchise du réseau de télévision privé ITV pour le Sud de l’Angleterre) en 81, puis la BBC en 1986, où elle devient productrice exécutive pour Children’s BBC (CBBC). Peu après, elle devient head of acquisitions and creative development (directrice des acquisitions et du développement créatif).

Les animaux du bois de Quat'Sous 01 Le bois en danger - YouTube
Les animaux du bois de Quat’Sous

Elle participe alors au lancement/à la production de très nombreux projets, comme Les moomins (1990), Sam Le Pompier (1994), Robinson Sucroë (1995), Les animaux du bois des Quat’Sous (1993-1995), Noddy (1998-2000), Little Robots (2003), Bob le bricoleur (1998-2004), Les frères Koalas (2003-2006), Le Pingu Show (2004-2006), Postman Pat (2003-2006), Le Petit tracteur Rouge (2003-2007), City of Friends (2011), Zou (2013-2014), The Jungle Book (2010-2019) et bien d’autres.

Zou

Ces projets l’amenèrent notamment à collaborer avec des studios français comme Action Synthèse, Cyber Group.

Les hommages se sont multipliées à l’annonce de son décès, notamment du côté français.

Olivier Lelardoux, réalisateur et directeur de l’animation chez Cyber Group Animation, salue ainsi « une personne merveilleuse qui se souciait énormément de nous et de notre travail ». Il a également souligné l’expertise et le talent de Theresa Plummer-Andrews, la qualifiant de « légende » dans l’industrie.

Hommage similaire du côté de Pierre Sissman, fondateur et PDG de Cyber Group Studios, qui évoque « une amie très, très chère de ma famille » avec laquelle il travailla durant une quinzaine d’années. Comme Olivier Lelardoux, il souligne le soin apporté par Plummer-Andrews, qui « ne faisait pas de compromis » sur la qualité des contenus sur lesquels elle travaillait.

Theresa Plummer-Andrews aura marqué plusieurs générations d’enfants, mais aussi toute une industrie, au Royaume-Uni comme dans le reste du monde.

L’article Theresa Plummer-Andrews (1944-2021): un grand nom de l’animation nous quitte est apparu en premier sur 3DVF.

Le Sommet des Dieux : enquête au coeur de l’enfer blanc

Par : Shadows

Le cinéma d’animation s’aventure parfois loin des sentiers battus : Le Sommet des Dieux en est la preuve.

Réalisée par Patrick Imbert et adaptée du manga de Jirô Taniguchi et Baku Yumemakura, cette coproduction Folivari, Julianne Films et Mélusine Productions nous emmène dans le monde très fermé de l’alpinisme pour un scénario mêlant enquête journalistique et conquête de l’Everest.

A Katmandou, le reporter japonais Fukamachi croit reconnaître Habu Jôji, cet alpiniste que l’on pensait disparu depuis des années. Il semble tenir entre ses mains un appareil photo qui pourrait changer l’histoire de l’alpinisme. Et si George Mallory et Andrew Irvine étaient les premiers hommes à avoir atteint le sommet de l’Everest, le 8 juin 1924 ? Seul le petit Kodak Vest Pocket avec lequel ils devaient se photographier sur le toit du monde pourrait livrer la vérité. 70 ans plus tard, pour tenter de résoudre ce mystère, Fukamachi se lance sur les traces de Habu. Il découvre un monde de passionnés assoiffés de conquêtes impossibles et décide de l’accompagner jusqu’au voyage ultime vers le sommet des dieux.

La sortie française est fixée au 22 septembre ; Netflix a acquis les droits à l’international (en dehors de la France, donc, mais aussi du Bénélux, de la Chine, du Japon et de la Corée du Sud) et lancera le film sur sa plateforme le 30 novembre.

D’ici là, voici donc les images de ce projet très attendu :

L’article Le Sommet des Dieux : enquête au coeur de l’enfer blanc est apparu en premier sur 3DVF.

Steady Rest Gives a Leg up to Matthews Slider

  Offers Slider end-support & Steadicam stand A favorite of camera operators, sound techs and grips alike, Matthews’ Sliders feature solid construction, modular versatility, and ultra-smooth and silent moves. Proprietary oversized roller wheels offer silky motion regardless of load or speed. Add to that, intuitive, two-screw adjustability and do-it-yourself field servicing and you’ve got a ...

The post Steady Rest Gives a Leg up to Matthews Slider appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Rohde & Schwarz and Pixel Power boost sales resources

Ben Lloyd and Alexandre Rouly each bring 15 years industry experience  Rohde & Schwarz and Pixel Power have appointed two new sales executives to cover their complete media technology portfolio for broadcasters and post production, from ingest through to playout. Ben Lloyd, based in the UK, takes over the UK and Nordic region and Alexandre Rouly, based in ...

The post Rohde & Schwarz and Pixel Power boost sales resources appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

The Best VHS Smartphone Apps (Plus Bonus Tips and Resources)

Give your video footage sweet old-school vibes with this list of our favorite mobile apps for creating vintage VHS looks.

Mo-Sys Unveils New Features With Launch of VP Pro 4.27

Mo-Sys VP Pro 4.27 to release simultaneously with Epic Games’ release of Unreal Engine 4.27  Mo-Sys™ Engineering (www.mo-sys.com), a world leader in virtual production and image robotics, today announces the launch of Mo-Sys VP Pro 4.27 with a raft of new features that will support Epic Games’ Unreal Engine 4.27. During the preview period of Unreal Engine 4.27, Mo-Sys has used the new update ...

The post Mo-Sys Unveils New Features With Launch of VP Pro 4.27 appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Brand new automatic Licensing Manager in SubtitleNEXT to be unveiled at APTRAD 2021

Par : RadianceC

  New features in SubtitleNEXT and NEXT-TT to be revealed at APTRAD, including brand new automatic Licensing Manager APTRAD Virtual Conference – 8 – 11 September 2021- Porto, Portugal For immediate release – 18 August 2021, Porto, Portugal  –  As a premium sponsor of APTRAD, the SubtitleNEXT team will launch the very latest innovation in ...

The post Brand new automatic Licensing Manager in SubtitleNEXT to be unveiled at APTRAD 2021 appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

15 Free Ambient Background Noise Tracks

Did you forget to record ambient background audio on your last shoot? Use these 100% free ambient background tracks to add atmosphere to your next project.

A beginner’s guide to adding DJ tracks to your synthesizer set

Par : Nils Lobie

To start: let’s paint a picture. You spent quarantine holed up away from shows and decided to get into synths, drum machines, samplers, and the wide world of hardware noise generators and effects. Now, you have a newfound love of live jamming on your shiny, blinky gear that you want to share with the world […]

The post A beginner’s guide to adding DJ tracks to your synthesizer set appeared first on DJ TechTools.

DJI Releases the New Mini SE Drone for Under $300

First reviews are in for DJI’s new, tiny, lightweight, budget-friendly “entry-level” drone option—the Mini SE.

❌