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Porter Robinson’s “Secret Sky” VR Concert Shot with Blackmagic Design Cameras

Fremont, CA – July 15, 2021 – Blackmagic Design today announced that Porter Robinson’s “Secret Sky” concert was shot using Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 6K Pro, Pocket Cinema Camera 6Ks and URSA Mini Pro 4.6K G2. The hour plus immersive concert, which has been watched by millions around the world, could be viewed in 2D as well as inside a VR world where customers could mingle with avatars of other fans ...

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XR3 : en juillet, découvrez le meilleur de la VR

Par : Shadows

Après une première session en juin, vous pouvez à nouveau accéder à XR3, évènement dématérialisé qui propose des oeuvres immersives issues de trois évènements : NewImages, Tribeca et Cannes XR.

Rappelons le monde de fonctionnement :

  • vous devez disposer d’un casque VR filaire (le Quest en mode Link est géré) ;
  • téléchargez l’application Museum of Other Realities (désormais entièrement gratuite) sur les plateformes Viveport ou Steam VR;
  • les sélections NewImages, Tribeca et Cannes XR sont alors à télécharger sous forme de DLC (packs additionnels), qui sont payants mais très abordables (12,50€ par festival ; vous n’êtes pas obligés d’acheter les trois packs).
    Il vous suffit ensuite de suivre le tapis rouge dans Museum of Other Realities pour accéder aux différentes galeries.

Le catalogue d’oeuvres est accessible dès aujourd’hui et jusqu’au 17 juillet. Vous trouverez chez NewImages, Tribeca et Cannes XR la liste des oeuvres présentées ; selon le cas, il peut s’agir d’expériences interactives ou non, en animation 3D ou faisant appel à d’autres techniques (animation 2D, vidéo, etc).

L’article XR3 : en juillet, découvrez le meilleur de la VR est apparu en premier sur 3DVF.

@pierremegos ODYSSEY -Live Cinema- one actor integrated in a...



@pierremegos ODYSSEY -Live Cinema- one actor integrated in a original movie.

 @blackmagicnewsofficial @millumin2

Director- Writer : Pierre Megos  
Stage Actors : Pierre Megos, Uiko Watanabe  
With the participation on movie of Selma Alaoui, Geoffrey Boissy, Lucie Debay, Fabien Dehasseler, Alessandro de Pascale, Adrien Desbons, Emilie Flamant, Amandine Laval, Julia Le Faou, Estelle Marion, Florence Minder, Séverine Porzio, Judith Ribardière, Audrey Riesen, Achille Ridolfi, Nathalie Rozanes, Tristan Schotte, Eline Schumacher, Sophie Senecaut, Martine Wijckaert  
Assistant : Alessandro de Pascale  
Composition : Thomas Turine   
Stage Lighting : Florence Richard  
Stage Video : Tonin Bruneton  
Director of Photography :  PalomaSermon-Daï  
Scale model Designer : Mathilde Roman  
Film Lighting : Maxime Dambly  
Sound recording : Marc Doutrepont   
VFX Editors :  Abdel El Asri, Pierre Megos, Zoilly Molnar  
Costumes and make-up : Emilie Jonet, Ansofie d’elft
Scenography : Christine Grégoire 
Production Stardust asbl, Coproduction Théâtre Varia, Théâtre de Liège, La Coop asbl et Shelter Prod With the support of Interreg V Euregio Meuse Rhin & Wallonia, taxshelter.be, INg, tax-shelter du gouvernement fédéral de Belgique, Fédération Wallonie-Bruxelles / Service Théatre
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. #art#artist
#filmmaker #filmmaking #film #cinematography #director #cinema #photography #movie #cinematographer #actor #movies #filmmakers #video #films #hollywood#videography #behindthescenes #producer #videographer #photographer #filmphotography #insta #videoproduction #filming #filmfestival #bhfyp #visualart
https://www.instagram.com/p/CQV3_9tKn6u/?utm_medium=tumblr

Marco & Polo Go Round: une oeuvre VR entre amour et gravité (NewImages/XR3)

Par : Shadows

Nous poursuivons notre couverture des évènements NewImages Festival et XR3 (auquel il est toujours possible de participer en distanciel: vous trouverez les instructions en fin d’article) avec un projet intimiste réalisé par Benjamin Steiger Levine : Marco & Polo Go Round.

En voici le synopsis : le matin de son anniversaire, le jeune Marco se réveille et découvre que Polo, sa compagne, lui a préparé un gâteau d’anniversaire. Jusqu’ici rien de très surprenant, mais un petit détail lui saute rapidement aux yeux : tous les objets de la cuisine ont été scotchés, attachés, reliés au sol ou aux meubles.
Un point qui prendra tout son sens quand la discussion au sein du couple révèlera des fractures profondes… Et que la gravité en profitera pour faire des siennes et s’inverser.

Vous l’aurez compris, cette oeuvre nous invite à plonger dans un univers surréaliste où les failles d’un couple se manifestent physiquement. Un concept simple et efficace, très visuel.
La cuisine dans laquelle se déroule l’action est à ce titre un choix judicieux à plus d’un titre : elle renforce le sentiment de pénétrer dans l’intimité du couple, et donne le sentiment de saisir une conversation brute, sans filtre. Par ailleurs, les objets présents dans la pièce sont parfaits pour le jeu de gravité qui nous est proposé : couverts, vaisselle, liquides… Leur nombre permet en prime d’étaler l’effet au fil du temps.

Outre l’environnement riche en détails, nous avons apprécié le traitement des personnages, gérés avec intelligence. Le texturing stylisé, proche de la peinture, permet de renforcer l’expressivité des visages. Un choix qui vient réhausser l’animation temps réel. L’animation, d’ailleurs, est ici atypique : l’équipe a mêlé la capture volumétrique avec l’animation traditionnelle. Le résultat est un jeu d’acteurs relativement subtil, d’un niveau nettement plus élevé que celui, rigide, proposé dans de trop nombreuses oeuvres VR.

Efficace et maîtrisé, intime et surréaliste, Marco & Polo Go Round est une oeuvre que nous vous recommandons. Vous pouvez la découvrir dans le cadre de XR3 (évènement qui réunit NewImages, Tribeca et Cannes XR). Il vous suffit pour cela :

  • De télécharger l’application Museum of Other Realities, gratuite du 9 au 20 juin puis du 6 au 17 juillet, sur les plateformes Viveport ou Steam VR.
  • De télécharger le DLC NewImages Festival (12,5€), qui vous donnera accès à de multiples expériences VR, dont celle-ci.

Scénaristes : Gregory Adam Kaufman et Benjamin Steiger Levine
Réalisateur: Benjamin Steiger Levine
Producteurs: Pierre Even et Audrey Pacart
Coproducteur : Alain-Gilles Viellevoye

Produit par Audrey Pacart, Paul-E. Audet et Pierre Even d’ITEM 7 et coproduite par Alain-Gilles Viellevoye de Belga Productions, cette coproduction Canada-Belgique a bénéficié de la participation financière du Fonds des médias du Canada avec Wallimage Enterprise et Creative Wallonia dans le cadre de la mesure incitative aux médias numériques Canada-Wallonie pour les projets multiplateformes, de Téléfilm Canada, du Crédit d’impôt cinéma et télévision du Québec – SODEC, du Fonds Belga Films, de l’Abri fiscal belge, du Crédit d’impôt pour la production de films ou de vidéos canadiens et de la participation d’ARTE. La distribution et les ventes internationales sont assurées par Paul Bouchard chez Diversion Cinema.

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Nostalgie : il y a 30 ans, le Festival d’Annecy en Super 8

Par : Shadows

L’équipe du Festival d’Annecy nous invite à un retour temporel avec un aperçu de l’édition de 1991, filmée par Joanna Quinn (animatrice et réalisatrice de film d’animation britannique).

Si la qualité vidéo est évidemment celle de l’époque, entre prises de vue improvisées et grain du film argentique, cette archive est l’occasion de retrouver quelques visages familiers du monde de l’animation : John Halas, Peter Lord, Nick Park, Nicole Van Goethem, Yitzhak Yoresh, Marcy Page, Richard Condie…
Rencontres dans Bonlieu et dessins improvisés, pauses dans la vieille ville, étals du marché au petit matin : si le Festival d’Annecy n’avait à l’époque pas encore la même ampleur, une bonne partie des ingrédients qui font son ambiance étaient déjà là.

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Biolum, une oeuvre VR lovecraftienne (NewImages/XR3/Annecy)

Par : Shadows

Sélectionnée au sein du NewImages Festival mais aussi dans la sélection VR du Festival d’Annecy, Biolum est une oeuvre franco-germanique d’Abel Kohen qui vous invite à explorer les profondeurs.

Incarnant une scientifique en pleine plongée, vous découvrirez de surprenantes créatures : autour de vous, de multiples animaux luminescents stupéfiants nagent, vivent et vous observent. Mais rapidement, la plongée prendra un tournant inattendu, lorsqu’un parasite décidera de voir en vous son nouvel hôte…

Le soin graphique apporté au monde de Biolum en fait sa richesse : plantes, poissons, crustacés, invertébrés sont nombreux, et l’équipe n’a pas lésiné sur cet aspect (quitte à ce que l’expérience soit plus gourmande en ressources que la majorité des projets VR actuels).
Scénaristiquement, l’utilisation d’une grotte est un bon prétexte pour contrôler l’avancée narrative, ce qui aurait été difficile en plein océan, tout en jouant sur nos peurs les plus primaires : enfermement, absence de fuite, obscurité, inconnu.

Nous avons nottamment apprécié la richesse des créatures, clairement inspirées de la faune des grands fonds (vers géants Riftia vivant dans des tubes, isopodes). Le studio Albyon, en charge de la modélisation et de l’animation, prouve une fois de plus sa capacité à mettre en oeuvre des univers complexes et crédibles.
La conclusion de l’histoire, que nous éviterons de révéler, fait également un bon usage des possibilités de la VR. Enfin, l’utilisation d’un casque avec HUD est sans doute une bonne idée pour limiter les risques de cinétose (mal des transports/mal de VR) malgré l’utilisation de translations pour les déplacements.

Quelques regrets en revanche : le dialogue entre les deux personnages aurait mérité plus de subtilité dans sa progression, et surtout le guidage du spectateur aurait pu être plus précis. Si l’expérience nous empêche en théorie de sortir de la grotte en traversant les murs, en pratique il est arrivé que notre tête passe à travers la paroi, en nous éloignant un peu du guide visuel proposé : l’immersion en souffre.

Ceci étant dit, Biolum est une expérience immersive solide qui s’inscrit dans la tradition du fantastique et de la SF, et nous vous recommandons de vous y plonger.

Biolum est issu d’une collaboration entre IKO, Reynard Films, Prefontal Cortex, Albyon. Le projet est visible dans le cadre de NewImages Festival et XR3, et sera présenté durant le Festival d’Annecy, sur place. L’application sera aussi disponible sur Steam en octobre.

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Strands of Mind, un voyage immersif et mystique (NewImages, XR3, Annecy)

Par : Shadows

Découvert dans le cadre du NewImages Festival et XR3 (que vous pouvez encore découvrir en distanciel ou à Paris) et visible sur place durant le Festival d’Annecy, Strands of Mind est un film immersif d’Adrian Meyer.

Ce qui débute comme un voyage en forêt anodin se mue en voyage initiatique vers un arbre en particulier, via une plongée au coeur même du vivant.
Pleinement immersif, avec un travail 3D de haut niveau, le film enchaîne plusieurs ambiances qui sont l’occasion de changer de ton et d’échelle : mystère, beauté, noirceur, mysticisme sont au rendez-vous.

Croisement entre un voyage dans l’infiniment petit, un trip hallucinatoire et une exploration de fractales, Strands of Mind est d’autant plus impressionnant qu’il s’agit d’un projet étudiant, issu de la collaboration entre Adrian Meyer (réalisateur du film) et Laura Messner (productrice) à la Filmakademie Baden-Württemberg.
Si le projet est difficile à décrire, nous ne pouvons que vous le recommander : sa présence dans la sélection des 19ème VES Awards (meilleurs effets dans un projet étudiant) n’avait rien d’usurpé. Attention aux personnes épileptiques photosensibles, en revanche : une séquence de clignotements est présente durant le film.

Comme indiqué en introduction, le projet est visible jusqu’à la fin du week-end à Paris dans le cadre de NewImages Festival, au-delà sur XR3, et en physique au Festival d’Annecy.

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NewImages, XR3 : comment profiter des contenus VR, en ligne ou sur place

Par : Shadows

Nous vous l’avions annoncé : le NewImage Festival se tient cette semaine en ligne et à Paris, de même que XR3, évènement issu d’une initiative commune de NewImages, Tribeca Festival, Cannes XR.

Que vous soyez sur Paris ou que vous préfériez le distanciel, il est encore temps de profiter de ces contenus : même si le volet pro du NewImages Festival s’achève demain, il sera possible de profiter des expériences ce week-end en physique, et même au-delà en ligne.

En ligne : XR3, une vaste sélection

Pour découvrir la sélection en ligne, rien de plus simple :

  • vous devez disposer d’un casque VR filaire (le Quest en mode Link est géré) ;
  • téléchargez l’application Museum of Other Realities, gratuite du 9 au 20 juin puis du 6 au 17 juillet, sur les plateformes Viveport ou Steam VR. ;
  • les sélections NewImages, Tribeca et Cannes XR sont alors à télécharger sous forme de DLC (packs additionnels), qui sont payants mais très abordables (12,50€ par festival ; vous n’êtes pas obligés d’acheter les trois packs). Si vous disposez d’une accréditation NewImages, vous devriez avoir reçu des codes permettant un accès gratuit.

Une fois ces opérations effectuées, vous pourrez lancer Museum of Other Realities. Celui-ci propose des oeuvres artistiques qui méritent à elles seules le détour (nous vous en avions présenté quelques-unes l’an passé), et permet aussi d’accéder aux trois galeries NewImages/Tribeca/Cannes XR : suivez le tapis rouge pour y accéder !

Après une petite promenade, vous aboutirez enfin à un carrefour avec trois couloirs, chacun correspondant à un des évènements partenaires de XR3.

Dans chaque couloir, une série de salles sont accessibles, chacune étant dédiée à une oeuvre : il vous suffira alors d’entrer dans une pièce, souvent décorée en lien avec l’expérience proposée puis de toucher de la main le faisceau de lumière central pour lancer l’application ou le film immersif.

En fin d’expérience, un double appui sur un bouton de manette, ou la touche échap de votre clavier, vous rebasculeront dans le Museum of Other Realities. Vous pourrez donc enchaîner les expériences si vous le souhaitez.

Vous voilà prêts pour découvrir XR3 en ligne !

A moins que… Vous ne préfériez le physique ?

Se rendre physiquement au NewImages Festival a plusieurs avantages. Tout d’abord, si vous ne souhaitez assister qu’au volet grand public (qui a lieu samedi et dimanche), l’accès est gratuit. Afin de gérer l’affluence, il est possible de réserver un créneau de 2h en ligne : nous vous recommandons chaudement de le faire et d’éviter une venue à l’improviste.

Par ailleurs, outre la sélection NewImages disponible dans XR3, le volet physique propose aussi des oeuvres hors compétition qui sont uniquement visibles sur place.

Couloirs fléchés, gestion de la foule, gel hydroalcoolique, nettoyage du matériel et personnel accueillant : rassurez-vous, tout a été prévu pour vous accueillir en toute sécurité malgré les conditions actuelles, comme nous avons pu le vérifier sur place.

NewImages Festival

La sélection d’oeuvres est répartie sur l’ensemble du forum, et vous retrouverez sur place des plans pour vous répérer facilement.

L’accès au Forum des Images, se fait au niveau des Halles, via les transports en commun ou depuis la surface. Le site vous donnera quelques détails.

Outre les oeuvres présentées dans le forum, des évènements et séances spéciales sont aussi proposés, dont une partie en accès libre et hors des locaux du Forum des Images (expériences VR et films sous la canopée des Halles, aux niveaux -1 et -3, vidéo mapping sur l’église Saint-Eustache vendredi et samedi soir dès 22h).

Des oeuvres à ne pas manquer

Sur place ou en ligne, nous ne saurions trop vous conseiller de plonger dans les oeuvres proposées : très variées, elles vous permettront de vous plonger dans le meilleur de la VR actuelle.

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NewImages Festival : avec Namoo, Baobab Studios a-t-il su nous séduire ?

Par : Shadows

Dans le cadre du NewImages Festival, qui se tient jusqu’au 13 juin en ligne et sur Paris (au Forum des Images), le nouveau projet VR du prolifique Baobab Studios (à qui l’on doit déjà Invasion!, Crow: The Legend, Bonfire, Baba Yaga…) est présenté en compétition.

Un concept classique, une exécution sublime

Namoo, c’est son nom, est présenté comme un « poème narratif » qui nous invite à suivre la vie de son protagoniste. Premiers pas, découverte du dessin, premier amour, premiers moments difficiles, l’arrivée du travail et du temps qui file… Si Namoo (« arbre » en coréen ») ne brille pas par son originalité conceptuelle, le film dispose en revanche d’une exécution parfaitement maîtrisée. L’animation, réalisée sous Quill, est subtile et fourmille de détails. Les éléments du décors, comme autant de bribes de vie, vont, viennent et prennent vie avec un foisonnement jouissif. Même l’arbre présent en arrière-plan devient rapidement métaphorique, et les souvenirs viennent s’y accumuler.

L’usage de la caméra est classique, mais là encore efficace : nous commençons tout près du personnage encore bébé, et à sa hauteur, avant de progressivement prendre un peu de distance et de hauteur : autrement dit, nous grandissons littéralement à ses côtés. La mise en scène se veut accessible (les éléments clés sont présentés face au spectateur, qui n’aura pas à se retourner), mais propose tout de même quelques subtilités : un tableau représenté de dos nous a par exemple incités à nous pencher pour voir l’oeuvre qui était représentée.

Pour réaliser cette oeuvre poétique, Erick Oh s’est inspiré de la vie de sons grand-père décédé. Un projet très personnel, donc, et une origine qui explique le scénario : si le parcours de notre protagoniste semble déjà vu, c’est sans doute précisément car il nous conte la vie d’un humain comme les autres, avec des expériences de vie assez universelles…

Vous l’aurez compris : si le scénario ne vous surprendra sans doute pas totalement, Namoo reste une expérience charmante et un petit bijou qui exploite parfaitement éléments visuels et narration pour proposer une vision poétique de l’existence.

Nous vous conseillons donc de découvrir cette oeuvre, par exemple en physique au Forum des Images dans le cadre de NewImages Festival, ou via la proposition de code qui vous a sans doute été envoyée par mail, si vous êtes accrédité.
L’expérience devrait par ailleurs se retrouver dans d’autres festivals durant les prochains mois, avant d’être diffusée sur les plateformes VR.

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CURRENTS New Media 2021 Festival

CURRENTS New Media 2021 Festival
CURRENTS New Media, Santa Fe’s annual art and technology festival, is back this summer with a hybrid exhibition of online and in-person work June 18th - 27th, 2021.

NewImages Festival du 9 au 13 juin : demandez-le programme !

Par : Shadows

Le NewImages Festival se tient la semaine prochaine, à la fois en présentiel à Paris (au Forum des Images) et en ligne où que vous soyez. L’équipe organisatrice a donné plus de détails sur le programme. Une grande partie de celui-ci en accès libre et gratuit ; pour les journées pro, il vous faudra vous accréditer, sachant qu’un pass étudiant à bas prix (10€) est aussi proposé.

L’agenda complet est donc disponible, qu’il s’agisse du volet tous publics ou des journées pro. On retiendra notamment :

  • Des conférences pro sur des thématiques variées : études de cas, marché de la XR en Afrique, XR Française, …
    Toujours du côté professionnel, le festival sera l’occasion de mettre en avant les collaborations possibles avec Taïwan, des résidences internationales, ou encore de découvrir un XR Financing Market (marché du financement de projets XR) ;
  • Une riche sélection de projets XR, avec remise de prix ;
XR Competition_Jailbirds – Bwa Kayiman © Digital Rise – Be Revolution Pictures
  • Des séances spéciales/évènemenents, avec par exemple des projets en projection immersive (film à 180°), en accès libre (« Portraits de villes africaines », « Kandaka et les pharaons noirs »).
    On y retrouvera aussi du Vidéo mapping (« Chosi Chosi »), une expo AR évoquant des histoires africaines, des concerts, performances…
Kandaka – North Necropolis 3 © Ainslee Alem Robson
Chosi Chosi – mapping vidéo © Xabiso Vili, Jason Stapleton, Elise Wessels, Inka Kendzia

Rappelons enfin que NewImages Festival s’est associé à Cannes XR et au Tribeca Film Festival pour coproduire XR3, une exposition commune qui sera accessible du 9 au 20 juin puis du 6 au 17 juillet dans l’application Museum of Other Realities (MOR) (disponible notamment sur Steam).

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Très Court International Film Festival, du 4 au 13 juin dans le monde entier

Par : Shadows

La 23ème édition du Très Court International Film Festival est annoncée ! Le concept, comme les années précédentes : proposer une sélection mondiale de courts-métrages de moins de 4 minutes, en live-action mais aussi en animation.

160 films ont été retenus cette année. Les projets sont répartis en 3 compétitions, 4 sélections thématiques. Une bonne occasion, donc, de faire le plein de court-métrages !

Le festival se veut sans frontières : le programme est diffusé dans 15 pays, de la France au Canada en passant par l’Angola, le Guatemala ou l’Inde. Côté français, plusieurs lieux physiques sont prévus, comme le cinéma les 7 Parnassiens à Paris le 13 juin, à partir de 17h :

17h : projection des films du Défi 48h Très Court Environnement
18h30 : Compétition Internationale Partie 1
19h30 : Entracte
20h : Compétition Internationale Partie 2
21h : Cérémonie de remise des prix
22h : Fin de la soirée Très Court

Pour plus de détails, on se rendra sur le site officiel.

Banned – Benoît Bargeton (France)
3:45 PM – Alisha Liu (USA)
Une petite partie de la sélection

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NewImages Festival : un rendez-vous immersif en juin

Par : Shadows

Le Forum des Images nous donne plus de détails sur le contenu de son NewImages Festival, évènement qui aura lieu du 9 au 13 juin et centré sur la création numérique. La XR (VR, AR, MR) est au coeur de l’orientation du festival.

Pandémie oblige, il sera possible de suivre l’évènement en présentiel ou à distance.

Au menu de cette édition, un contenu visant à la fois le grand public et les professionnels.

Un volet grand public avec 17 oeuvres sélectionnées dans la « XR Compétition » dans le cadre d’un partenariat entre NewImages Festival, Cannes XR et le Festival de Tribeca. Au sein de cette compétition, trois oeuvres recevront des prix avec dotations financières (jusqu’à 6000€).
En outre, des projets hors compétition seront aussi à découvrir. Enfin, des concerts immersifs et du projection mapping sont annoncés.

Paper Birds – German Heller, Federico Carlini

Le versant professionnel (du 9 au 11 juin) proposera en plus des des présentations, conférences et autres workshops, sur place et en ligne. Un « XR Financing Market », marché de financement et coproduction des oeuvres VR, est également prévu.

We Are at Home – Michelle Kranot, Uri Kranot

Le volet grand public est en accès gratuit, accessible au Forum des Images (dans le respect des consignes sanitaires). Via l’application Museum of Other Realities (MOR), disponible sur Steam et Viveport, il sera aussi possible de découvrir les oeuvres en réalité virtuelle depuis chez vous.

Les accréditations sont par ailleurs ouvertes pour le volet professionnel, avec diffférents tarifs selon que vous souhaitiez participer physiquement ou virtuellement. Si vous n’avez pas encore fini vos études, un pass dédié à 10€ vous est proposé.

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XR3 : en juin et juillet, découvrez, le meilleur de la VR

Par : Shadows

NewImages Festival, Cannes XR et le festival de Tribeca ont décidé d’unir leurs forces autour d’un évènement centré sur la réalité virtuelle : XR3.

50 oeuvres du monde entier

Le concept : du 9 au 20 juin, et du 6 au 15 juillet, trois sélections d’oeuvres en réalité virtuelle (dont des avant-premières mondiales) seront présentées au sein de trois sélections. La liste des oeuvres sera bientôt dévoilée, et devrait avoisiner la cinquantaine de projets.

Le cadre de cette exposition virtuelle sera lui-même un monde virtuel : le Museum of Other Realities, un espace qui propose des oeuvres VR variées et que nous vous avions présenté l’an passé. Durant XR3, il sera agrémenté d’un espace d’exposition dédié et conçu pour l’occasion.

Nous avions particulièrement apprécié le contenu de la sélection de Cannes XR Virtual l’an passé ; l’évènement comportait d’ailleurs déjà une sélection issue de Tribeca. Ce XR3 2021 s’annonce donc d’ores et déjà prometteur, et devrait permettre de découvrir des projets très divers issus du monde entier.

Un double accès

Pour profiter de cet évènement, deux options seront proposés via une approche hybride :

  • si vous disposez d’un casque VR, un accès en ligne depuis chez vous via l’application Museum of Other Realities (MOR), disponible sur Steam et Viveport ;
  • autre option, une exploration en physique dans le cadre des trois évènements (NewImages, Cannes XR, festival de Tribeca) ainsi que par des « lieux satellites » partenaires disponibles en différents points du globe, dont la France. Des stations VR dédiées seront proposées.
    Evidemment, cette seconde approche sera tributaire des contraintes sanitaires locales.

Nous couvrirons évidemment l’évènement, et nous aurons donc l’occasion de vous en reparler de façon plus détaillée.

Image d’en-tête : oeuvre Meeting Crayons de Danny Bittman, visible dans Museum of Other Realities (MOR)

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XXI Century Herbario Novo – Artificial Botany by fuse*

XXI Century Herbario Novo – Artificial Botany by fuse*
'Artificial Botany' by fuse* is an ongoing project which explores the latent expressive capacity of botanical illustrations through the use of machine learning algorithms.

Goldcrest Post Helps Send Six Films to Sundance

NEW YORK CITY—Continuing its long-time support for independent film, Goldcrest Post provided post-production sound and/or picture services for ten films screening in this year’s Sundance Film Festival. They include four films taking part in the U.S. Dramatic Competition, and one each including in the NEXT and Shorts tracks. All are world premieres. The festival will ...

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UMBRA LIGHT FESTIVAL: Open Call

Par : Marco Savo



DEADLINE: 13 September 2020

The Iberian Peninsula has been a hotspot for audiovisual culture and new media arts for many years.

Groundbreaking events such as LEV Festival and Sonar (just to name a couple) have left an indisputable mark in the international AV panorama.

UMBRA Light Festival is a new audiovisual event in Vitoria-Gasteiz celebrating its second edition in February next year.

UMBRA is launching an open call for all audiovisual artists working the field of Light Art.

Umbra Festival - Open call
If you feel like exhibiting your work in the beautiful Basque Country, surrounded by lovely people and delicious food… Well, this might just do the trick!

The festival showcases projection mapping, audiovisual installations and light sculptures in order to develop a dialogue between new media and the urban context of the Basque Country capital city.

The participants have total freedom regarding the proposal theme. However proposals addressing environmental issues and/or United Nations  Sustainable Development Goals (SDGs) will be highly valued by the jury.

These will be the main focus of the 2021 edition of UMBRA Light Festival.  The installations will be selected accordingly to the sculptural value and interactive implementation of art and light.

Umbra Light Festival - Open call
Javi Erriera - Berdeko Konstelazioa

The selection process will be finalized within one month after the submission deadline. All finalists will be notified individually by e-mail

The artists may present proposals as an individual and/or collective. There is no limit to the number of members per team, however each proposal requires a distinct form and must be completed accordingly.

The Jury or selection committee, appointed by Argia_3, is made by professionals from lighting design, public space intervention and the Light Art sectors.

The Jury shall take into account the artistic quality, originality, innovation, and themes regarding sustainability (SDGs), as well as features of the artwork regarding the actual set up within the festival capabilities.

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⁣Amazing Experience at @fotonicafestival ⁣
⁣Thanks to all⚡️⁣
⁣@videosolid @nick_n__ck @fotonicafestival .⁣
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Japan Media Arts Contest 2020

Par : Marco Savo

DEADLINE: 04 September 2020 18:00 (Japan standard time)

We are constantly scanning our map for new opportunities for audiovisual artists, especially outside the European network.

It is quite hard to map out the Asian audiovisual scene, mostly due to language barriers and different social media landscape.

Therefore we are very pleased to present you with this art contest for the Tokyo based media arts festival.

The Japan Media Arts Contest is a long-lasting institution reaching its 24th edition this year. The call is open to all audiovisual artists worldwide and encompasses the following categories:

Art Division | Entertainment Division | Animation Division | Manga Division
Open call for audiovisual artists
For each division the elected jury will award the following prizes, based on the artistic value and creativity of the artwork:

Grand Prize (1.000.000 JPY), Excellence Awards (500.000 JPY), Social Impact Award (500.000 JPY), New Face Awards (300.000 JPY), U-18 Award (certificate, trophy), Special Achievement Award (certificate).

It is interesting to notice the wide range of categories not necessarily related to the new media arts world. The inclusion of animation and manga highlights their wide recognition in the Japanese scene as special forms of art.

The Japan Media Arts Contest offers opportunities for young and emerging artists as well as recognized professionals making the audiovisual event a turning point every year for artistic innovation and excellency.

Japanese Media Arts Contest 2020

The Japan Media Arts Festival has been awarding prizes to outstanding artistic works since its establishment in 1997.

It is supported by The Agency of Cultural Affairs, Government of Japan to develop and promote the creation of Japanese and international media arts.

Through the annual Exhibition of Award-winning Works, the festival has offered the opportunity to the audience of directly appreciating these celebrated works.

The attendants are also invited to participate to the side events such as symposia, screenings and artists’ showcases.

WEBSITE

APPLY TO THE OPEN CALL

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360 GALLERY ARTIST IN RESIDENCE 2020 – Krakow

Par : Marco Savo



DEADLINE: 15/07/2020


We love to discover and share juicy opportunities for audiovisual artists such as this open call promoted by Photon Foundation in Krakow.

Their hybrid solution is an effective response to the uncertainty of our current situation and a great compromise. We are sure audiovisual artists worldwide will massively appreciate their effort!

Photon Foundation is pulling off a great home edition this year. The organizers of Patchlab Festival are giving the chance to three selected artists to create a 360 second long rendered audiovisual projects, specifically designed for the projection system at the Gallery 360°.

The audiovisual installation will be recorded and publicly presented online as the culmination of the residence. Later on, when audiovisual events will kick back on the projects will be actually presented in the 360° Gallery with participation of the audience.

Open call for audiovisual artists

The 360° Gallery features a mind-boggling set up with 10 projectors displaying images with 16910×1080 pixels resolution. That opens up immense creative opportunities to generate a fully immersive environment.

During the 31-day #home edition residence, between 15/09/2020 – 18/10/2020, the selected audiovisual artists (or artistic groups) are going to work in their home or studio on their own audiovisual project.

The selected artists will have remote contact with the organizational and technical team and co-residents, as well as the possibility of conducting 2 remote attempts to display the work on the projection system in the 360° Gallery in order to check the accuracy and allow for possible corrections.

The following criteria will be taken into account in the selection of the winning projects:

  • artistic values ​​of the concept (e.g. originality, ingenuity)
  • consistency and accuracy in preparing the project concept
  • project feasibility according to the technical specification of the 360​​° Gallery projection system
  • artistic portfolio

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SHARJAH LIGHT FESTIVAL: 05 -15 February 2020



Sharjah Light Festival illuminates the Emirate once a year showcasing local talent and internationally renowned audiovisual artists.

The audiovisual event features eye-opening displays of colors, images and lights inspired by a variety of subjects such as beauty, science, creativity and knowledge. 

The yearly festival attracts hundreds of thousands of visitors and takes them on a tour of cultural heights, music, artistic ingenuity and technical skills. Projection mapping artworks and lighting installations illuminate the beautiful architecture of Sharjah.

The festival fuses all the components of beauty, art, culture, education, innovation and higher thinking into one glorious event. 

It includes rich programmes, grouped into clusters based on up to 20 locations with new highlights every year showcase the architectural splendour of Sharjah and the beauty of its buildings.

Utilising creative and innovative light technology and specifically curated music, the architectural landmarks of the emirate, such as Al Noor mosque, Al Hisn Fort, Sharjah University City Campus as well as others can literally be seen in a new light.

Many of the designs are poetic and inspired by local culture, stories and traditions or incorporate nature and space, some are based on more modern art and design, all are beautiful and thought provoking.

The Sharjah Light Festival extends to the east coast towns of Dibba, Khorfakkan and Kalba. The 2019 edition featured well known artists and curators such as Larent Langlois, Cindy Lo, Studio Halpeji and Group F

Website

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What digital did next: Digital Arts and Social Distancing

Par : Marco Savo



How digital arts can unlock value and opportunity in a socially distanced cultural sector?

Marco Savo from Audiovisual City and Kate Rolfe from The Revels Office have never met in person. Theirs is a true digital relationship born of the pandemic.

Cultural consultants who met over Zoom to explore where their world’s crossed-over, and how their mix of experience could help artists, freelancers, and the arts sector as a whole to combat this unsettling time.

Audiovisual City is a digital magazine that promotes and supports audiovisual artists and events worldwide. Connecting hundreds of digital artists from across the world, it is the go-to place for inspiration and information when it comes to the application of digital technologies in artistic expression.

The Revels Office is a cultural consultancy who specialises in finding new revenue for the arts, advising organisations on commercial opportunities and uniting them with funding partners who value the unique, high quality content that only the cultural sector can produce. Together with a network of consultants -The Catalyst Network – the team at The Revels Office manage a range of projects at the intersection between arts and commerce.

Together with a multi-disciplinary group of experts who all have touch-points with digital arts experiences, Audiovisual City and The Revels Office ran a workshop to explore what role digital arts projects could play in the future of arts organisations.

At a time when the sector is anxiously remodelling their core operations to survive months of low visitor numbers, reduced income through established business lines, and a new, uneasy socially distanced experience, we wanted to investigate what untapped value digital arts might offer.

We share with you here a summary of our findings, designed to inspire you at a critical time, to offer valuable ideas to consider in your re-modelling plans, and to decipher the role that digital can play in a sector based almost entirely on live and tangible experiences…


Case Study: Enjambre Cellular

Developed by Mónica Rikić, Enjambre Celular is a project created and designed specifically for the Medialab-Prado interactive façade.

It is a collective strategy game in which different levels and challenges must be overcome, based on the idea of a labyrinth. Controlled externally by passers-by, Enjambre Celular offers an example of a pandemic-proof artistic installation.


Case Study: Distances

Developed by Scenocosme, In this installation, two people in two separate physical spaces are filmed in real time by two devices.

They are invited to have contact virtually within the same image, bringing them together face to face. The head-to-head image created by the software is trying to constantly reduce the proxemic distance between the two people, creating unique and ephemeral meetings with the other and making a connection even when physically apart.

  • Distances Scenocosme Audiovisual Artists
  • Distances Audiovisual Artwork


Digital art vs digital design.

To make informed choices about the use of digital, it is important to understand the distinction of digital art as an artform in its own right, and digital design as a tool for engagement.

Put simply – do you need to move your live content online for commercial, audience or safety reasons, or do you want to create a new interpretation of your content that will explore your stories in an entirely new way? Neither choice is right or wrong, but it will impact the outcomes you achieve, as well as the process you go through.

“The importance of concept is key; you must start with your concept and then chose the technology to match”

Hayley Cantor

What digital art and digital design have in common is their ability to bridge between traditional cultural content and modern, digitally aware audiences, and allow people to fully interact with the arts.

No solution is quicker for overcoming an image of being elitist, static or uninteresting than a digital initiative, so long as it is done well, has a clear purpose and audience, and so long as it incorporates some kind of live and/or unique element that ensures the digital is not simply a mimic of the live experience.

While digital design is fantastic for bringing to life educational and historic content, and is arguably simpler for translating to an online platform, where digital arts stands out is in the sensorial, emotive experience that they can create, lasting longer in people’s memories and creating a sense of community and harmony even if you encounter the art alone.

Digital arts is the perfect solution for a hybrid cultural offering, connecting those experiencing it online and those there in person, allowing for smaller, safer groups to pass through it without losing the commercial, social and artistic benefits of scale.

Case Study: Virtual Archive.

Virtual Archive is a 3D, computer-generated environment open to interactive exploration by single users.

Via a VR headset, the user flies through a 3D data-point cloud formed, visualizing more than 1,700,000 documents present in SALT Research archive collections. Refik Anadol’s installation was displayed as an extension to the artist’s Archive Dreaming project.

  • Digital Archive - Audiovisual Artist
  • Digital Archive - Audiovisual Artwork


Case Study: Natural History Museum of Valparaisa.

In the Introductory Room at Natural History Museum of Valparaíso, Chile, visitors meet an installation of naturalistic illustrations of flora and fauna of the region, highlighting the work of Claudio Gay among others.

Developed by Delight Lab, this project was realised in partnership with the SUMO design and museum office for DIBAM.

  • Delight Lab - Museum Valparaiso - Audiovisual Artwork
  • Delight Lab - Museum Valparaiso - Audiovisual Artists


It’s time to set the price.

The price we have paid for the vast amounts of thrilling, comforting and informative digital content that has been dispersed throughout the global lock-down, is the expectation that digital means free.

Digital comes with development costs, artist costs and new software and/or infrastructure requirements, among other operational demands. Digital content is by no means free to create, and so why is it presented as free to consume? There are two ways of looking at this dilemma.

• Option 1 is to embrace the non-financial value that going digital presents: reaching new and much larger audiences, collecting insightful data, offering educational and social benefits, and adopting new methods in storytelling and human connection.

In this way there is still value, there are no barriers to audiences engaging with you, and you can use data and reach to collaborate with new funding partners, upsell products and services, and request donations wherever possible.

In this way we have seen a really positive response during the pandemic, with culture-lovers willingly paying for online experiences, seeing this as a charitable donation to save something they love rather than a charge for valuable entertainment. However this has not yet translated into a consistent approach that audiences and funders recognise, or indeed made up the huge gap in revenue that arts organisations face.

• Option 2 is to revaluate and recommunicate the value of the digital experience, and set up platforms that give organisations the option to charge.

Given the high value outlined by option 1, it seems reasonable that – just like the expectation to pay for the cinema or a gig – you will have to pay to participate in digital cultural experiences. This transactional view may not sit well alongside arts experiences that are traditionally free, such as museum-entry, but this demonstrates the opportunity presented by digital arts as opposed to digital design; by creating a new experience on a new platform, arts organisations can create something of value to their audiences (and new ones), one which better warrants a participation charge.

Ultimately this is an argument of supply and demand, but what we endorse is a collective reassessment of how and when to charge for digital experiences, thereby protecting arts organisations and artists from giving away valuable content for free, especially when for a time this might be one of their only viable sources of revenue.


Case Study: Fulldome Festival

The oldest full dome projection festival has been held virtually for the first time this year due to the pandemic, charging a ticket price for the online experience. A courageous decision from the organisers who decided to go full steam ahead, offering a 360 view of the festival using VR headsets.

Case Study: Mutek San Francisco, Nexus Experience

Mutek is one of the top audiovisual events worldwide, born in Montreal and then expanded through an international network. The San Francisco edition has been online this year with their ‘Nexus Experience’, hosting live AV performers on two stages, offering digital galleries, online workshops, and ‘viewing party’ film screenings. The event was free and open to donations, with 100% of the festival proceeds going directly to the artists.

  • MutekSF_Audiovisual_Event
  • Fulldome_Festival_Logo_Audiovisual_Event


Demystifying the digital process (and budget).

Digital arts experiences are impactful and memorable no matter what their size, from single exhibition displays through to city-wide festivals. While they can be huge and expensive, often a digital intervention is as cost-effective as a live experience due to the flexibility of the format, recouping investment costs over a far longer lifespan.

For those who want to consider digital as part of their future plans, digital arts producer Steph Clarke shares some considerations:

• Once a digital installation, artwork or exhibition is installed, it can often run 24/7 with minimal staffing and low running costs. Not only can this make valuable budget savings, it also accommodates far higher audience numbers over time, and can easily be adapted to allow for social distancing measures.

• Digital works can easily have their content re-purposed to suit different objectives. Content can be refreshed regularly to suit seasonality, adapted for VIP or stakeholder events, and used for advertising purposes if required.

• It is relatively easy to scale digital work depending upon size of venue or audience size, meaning this approach can be considered for a variety of projects, places and budgets.

• Digital can be used to extend and enhance audience engagement before and after the event/exhibition itself, through engagement online and via apps, creating more touchpoints with your intended audience and opportunities to capture insights and data.

• By digitalising the content for a digital installation, you are simultaneously archiving it too, preserving it for future generations and achieving important cost-savings.

• Given the huge range of digital formats available – apps, projection, light shows, VR, AR – there will always be a format suitable for your budget, timescale and objectives.


Case Study: 400 Conejos.

As part of the Bahidora 2018 festival, Medusa Lab created a unique experience for Ache Producciones and its client: Mezcal 400 conejos.

Attendees received a complimentary drink of mezcal prior entering the dome, and once inside they discovered the mezcal making process through an immersive, colour-filled experience using animations and 360 video.

  • Medusa Lab - 400 Conejos - Audiovisual Artwork
  • Medusa Lab - 400 Conejos - Audiovisual Artist


Case Study: Pinata Tweet.

Piñata was a project made by MID for +Castro agency and the SAKE production company. The piñatas were installed as part of a collaboration with Trident Senses at Benicàssim International Festival.

The interactive piñatas are controlled via Twitter messages sent by the audience. Every tweet contained #TridentSensesPinata, which activated a device that inflated the piñata. As messages accumulated, eventually the piñata exploded over the audience!

  • MID - Pinata Tweets - Audiovisual Artists
  • MID - Pinata Tweets - Audiovisual Artwork



Audiovisual City and The Revels Office plan to now work together.

We aim to connect arts organisations with digital artists and commercial partners, creating inspirational and viable projects in a time of pandemic.

Together we will champion the skills, value and authenticity that digital art and digital tools can bring those looking to find new audiences and new revenue. Get in touch to discuss how these ideas could be applied to your own organisation – hello@therevelsoffice.co.uk

This article was written by Kate Rolfe from The Revels Office and Marco Savo from Audiovisual City with contributions from Hayley Cantor (Audiovisual City Creative Director, Multidisciplinary Graphic Designer and VJ), Sean Carroll (Business Improvement Project Manager), Nicola Casperson (Brand Marketing, Events and Place-Making Consultant), Steph Clarke (Digital Arts Producer), Marta Minguell Colomé (New Media Artist, VJ and Photographer), Amy O’Brien (Events Producer), and Mónica Rikic (New Media Artist). Collectively our experience includes roles at the National Gallery, Natural History Museum, Secret Cinema, Battersea Power Station, Westfields, and London’s Philharmonia Orchestra.

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⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @mpstudio3d⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣Just teasing...




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⁣#repost @mpstudio3d⁣
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⁣Just teasing you with a short #flashback of some of our shows from Festival of Lights Berlin 2019⁣
⁣#mpstudio #3dmapping #projectionmapping #videomapping #art #3dart #lightfestival #festivaloflights #cinema4d #c4d #octane #ae #adobe #aftereffects #motiondesign #event #best #digitalart #instaart #mappingprojection #3drender #millumin #watchout #catlover #artoftheday #festival #contemporaryart (at Berlin, Germany)
https://www.instagram.com/p/CA-CqahgTNp/?igshid=1obkbxg21dgpw

BODY (UN)MUTE: 28–29 May 2020 ONLINE


ONLINE, 28 – 29 May 2020

BODY (UN)MUTE: A two-day online festival that looks into the rituals of dancing and masking in times of social distancing.


As we slide into the new normal or la nueva normalidad it is inevitable that the AV world will experience a considerable amount of visibility during the pandemic as technology plays an important part in everything that we do. A surge of online events, meetings and live streams now fill up our diaries like they are going out of fashion and meeting up with your mates down the pub for a pint after work is so 2019.

Enter the evolution of user generated entertainment platforms like Twitch, which now boasts 17.5 million average daily visitors. Resident Advisor has invented its own virtual island Streamland where all virtual events that have been successfully submitted to RA exist. And MelodyVR brings the artist even closer to the fan through some very high spec virtual reality streaming experiences. Did somebody say Zoom quiz? 

The drive for innovation and exploration in the world of audiovisual art and culture is again on the rise, opening up in new forms. Which leads me onto the question about interdisciplinary artists and institutions who challenge the status quo and dare to oppose the mainstream. Where are they and what is their artistic response to the pandemic? 

I give you BODY (UN)MUTE. A two-day online festival curated by Bogomir Doringer hosted by ICK Dans Amsterdam that looks into the rituals of dancing and masking in times of social distancing. The audiovisual event will deliver a programme of workshops, talks and performances from all corners of new media, dance and conceptual art. But how can these rituals take place in an online space?

Photo courtesy of BODY (UN)MUTE: Ania Nowak_performance: To the Aching Parts!

“Technology has been around forever, but most people are not familiar with the basics of streaming. Porn channels and video gaming platforms are way ahead of time and up until now artists haven’t really engaged with it, which makes it harder to get a certain quality that produces something more than just a Zoom call. I have been following the ritual of masking since 9/11 with my project Faceless – Re-inventing Privacy Through Subversive Media Strategies. What is the role of this in contemporary times? BODY (UN)MUTE is a physical representation of Faceless and my art exhibition Dance Of Urgency, which explores how dance and ritual rise in times of personal and collective crises, and how it can empower individuals and groups. In amongst a global pandemic both these ideas live together and that is why I want to explore this space with new media artists”

– Bogomir Doringer

Jeremy Bailey

Some highlights come in the form of Famous New Media Artist Jeremy Bailey who wants you to join his Augmented Reality Makeover Party where step-by-step you can learn how to perfect your own Augmented Reality (AR) digital mask and alter ego. Transgress and queer-up your identity, become a drag unicorn or whatever else you can imagine! 

BODY (UN)MUTE
Jeremy Bailey: Augmented Reality Makeover Party

Rosa Menkman

Rosa Menkman, an art theorist and visual artist specialising in glitch art and resolution theory, will screen her work Pique Nique pour les Inconnues :: The CHORUS VERSION (2019-2020). The video looks at various unknown women whose images are linked to the history of image processing. While these women seem to be able to prolong their existence for as long as the (digital) realms will copy and reuse them, most of them have lost their name and identity.

Photo courtesy of BODY (UN)MUTE: Rosa Menkman performing Pique Nique pour les Inconnues The CHORUS VERSION

Keren Rosenberg

Live performance comes in the form of Keren Rosenberg and Nicola Cavalazzi, who will present an audiovisual art installation which explores our social obsession in self-exposure through the use of modern technology. Together they will question what it means to perform in front of a camera – where does the body finish and the screen start? 

Photo courtesty of BODY (UN)MUTE: Keren Rosenberg performing Emotional Porn – Exhibition of the Self

Dr. Kelina Gotman

Dr. Kelina Gotman talks about how Choreomania, the manic crave for dance, is not just a bi-product of lockdown. Choreographer Emio Greco will elaborate on the Pizzica, a dance from his native ground in Puglia that was danced to heal yourself from the bite of a poisonous spider. And Shanghai Radio will close the two day event giving us an insight into how creativity, music and online streaming kept the Chinese creative community connected during the lockdown. 

In a reaction to the pandemic tickets for the event are based on the principles of donation, which provides the public freedom to support the hard work and dedication from all the artists involved.

Let the body unmute. 

BODY (UN)MUTE in collaboration with ICK Dans Amsterdam
Online Tickets available through the event website.

Website

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ADAF 2020 – Call for Entries

Par : Marco Savo

DEADLINE: 1 June 2020

The 16th international festival for digital arts of Greece, Athens Digital Arts Festival (ADAF) is evolving and launching an ONLINE version.

Since the new era is here the international festival for digital arts in Greece, Athens Digital Arts Festival has decided that its 16th edition titled Technotribalism, will also be presented online.

ADAF ONLINE | Technotribalism will take place from the beginning of July till September and will be accessible to everyone through the internet.

Under this framework all audiovisual artists will be able to submit applications till the 1st of June, developing the Technotribalism idea to an online version.

The audiovisual event will host artworks from Video Art, Animation, VR (360 video), Performances, Web Art, Games, Digital Image, talks, workshops, ADAF Kids for Children & their Parents and Festivals of the world that are eligible to be presented digitally.

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Illuart Festival – Call for Entries

Par : Marco Savo

DEADLINE: June 30 2020

EVENT: 13 November – 8 December 2020

The ILLUART FESTIVAL is looking for video artists!

The audiovisual artists are given the opportunity to participate in one of the largest light shows in Switzerland and to present their works to thousands of visitors at one of the most traditional and important locations in Zürich.

Four different video artists will be selected from all applicants in this audiovisual call. The four winners will be commissioned to create a 5-minute audiovisual production and will receive a budget of CHF 10’000.

The creations will be shown during the festival from 13 November 2020 to 31 December 2020 daily from 8 p.m.

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