Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

4 Tips for Turning Horizontal Footage into Vertical Videos in Premiere Pro

Par : Mike Maher

Sometimes you can't just scale and reframe footage into a vertical canvas. Here are four helpful tricks and workarounds.

After Effects to Get Faster and Other Updates Coming to Premiere Pro

Adobe has unveiled a new Public Beta for AE, as well as new features for Premiere. Let's take a sneak peek.

5 Ways to Manipulate Time in Adobe Premiere Pro

When you’re editing video, you’re essentially playing with time. Let’s look at a few Premiere Pro tools to help you do just that. You know, it’s called nonlinear …

24 Hidden Premiere Pro Power-Ups Every Video Editor Should Know

Par : Mike Maher

Discover twenty-four hidden features, shortcuts, and hacks that every Premiere Pro editor needs to know about.

Editor James K. Crouch on Editing a Feature Film During COVID

We chat with editor James K. Crouch about what he learned from editing the Tribeca feature film 12 Mighty Orphans during COVID-19 lockdowns. One of the highlights …

Mars Express : le film de Jérémie Périn se dévoile à Annecy, entre polar et SF

Par : Shadows

C’est dans une salle bien remplie, mais aussi devant de nombreux accrédités en distanciel, que le réalisateur Jérémie Périn (Lastman) et son équipe nous ont présenté ce mardi un aperçu du futur long-métrage animé Mars Express.

Porté par Everybody on Deck et Je Suis Bien Content mais aussi EV.L Prod, Plume Finance et France 3 Cinéma, Mars Express mêle science-fiction et policier dans une aventure interplanétaire :

Aline Ruby, détective privée obstinée, et Carlos Rivera, réplique androïde de son partenaire décédé voici cinq ans, se lancent dans une course contre la montre à travers Mars. Ils doivent retrouver Jun Chow, simple étudiante en cybernétique en fuit, avant que les mercenaires assassins qui sont à ses trousses ne l’abattent.

La séance Work In Progress à Annecy a été l’occasion de découvrir de nombreux éléments visuels, du concept à l’animatique, mais aussi d’en savoir plus sur les intentions artistiques de l’équipe.

Mars la (presque) verte

Jérémie Périn nous a par exemple expliqué que le côté polar est un très bon prétexte pour explorer ce monde futuriste (aux alentours de 2200), car l’enquête justifie d’explorer des classes sociales et lieux très divers.
Le lieu principal, d’ailleurs, peut surprendre. Si le film propose des thématiques résolument cyberpunk (Carlos Rivera en tant qu’humain décédé dont la conscience a été replacée dans un robot, une jeune étudiante qui a « déplombé » un androïde, autrement dit lui a ôté les lois robotiques contraignant ses actions), Mars est ici présentée en tant que planète semi-colonisée, dans laquelle on trouvre beaucoup d’espace et de soleil. Aux antipodes, donc, des cités surpeuplées, polluées et sombres des canons du genre.

En pratique, le film nous invitera à découvrir Noctis Labyrinthus, véritable formation géologique martienne composée de canyons. Dans l’univers de Mars Express, c’est ici que se sont formées les premières colonies, les humains vivant d’abord dans des grottes à l’abri des radiations, avant de s’aventurer dans les canyons eux-mêmes, recouverts de dômes de verre.

Entre 2D et 3D

Artistiquement, Mars Express fait le pari du mélange entre animation 2D et 3D. Alors que bien souvent ce choix est guidé par les contraintes économiques, Jérémie Périn nous a expliqué avoir été guidé par une volonté artistique : il voulait que les humains soient animés par des humains, les robots « animés en 3D par des machines » avec un décalage visible lors des mouvements entre l’animation 2D organique et ses imperfections, face à une 3D qui respecte parfaitement les volumes. Même si les robots du film sont considérés comme vivants, ils sont donc présentés comme clairement distincts.

Le pipeline a du coup suivi cette logique, avec l’utilisation d’outils 2D classiques mais aussi de Blender pour la 3D, l’outil Grease Pencil s’avérant parfait pour les scènes dans lesquelles des robots 3D interagissent avec des humains 2D. Laëtitia Nurdin (Première assistante réalisatrice – Je Suis Bien Content) voit aussi dans Blender un choix philosophique, l’open source étant de son point de vue l’avenir des outils de travail.

Laetitia Nurdin (Je Suis Bien Content), Jérémie périn (Everybody on Deck), Mikael Robert (directeur artistique – Everybody on Deck), Hanne Galvez (Je Suis Bien Content), et Patrick Eveno à la modération.

En pratique, l’équipe de fabrication est dispersée dans 5 studios, notamment pour faciliter le financement avec les aides locales : Tchack à Lille pour les décors, Gao Shan à La Réunion (éléments animés en 3D tels que voitures et robots, blocking), Autour de Minuit et Borderline (Grease Pencil), Amopix à Strasbourg (compositing).
Un des enjeux de la production est donc de rendre la fabrication transparente pour les équipes, de faire en sorte que les artistes puissent travailler sans avoir à se soucier de la technique sous-jacente liée aux échanges de données.
Autre enjeu, bien entendu, celui de l’adaptation à Blender pour une partie de l’équipe : la cheffe animatrice Hanne Galvez a expliqué qu’elle et le chef animateur Nils Robin ont suivi une formation Blender spécifiquement en vue de ce film.

Un projet à suivre

Actuellement au stade du layout et posing (avec quelques tests d’animation déjà effectués), Mars Express est encore loin d’être terminé. Néanmoins, les images que nous avons pu voir nous donnent le sentiment d’un projet très prometteur, qui sera distribué par Gebeka dans les salles françaises.

Entre un scénario au potentiel intéressant, une équipe manifestement passionnée et des choix artistiques forts, Mars Express sera très clairement une production à suivre. En attendant d’en savoir plus, on pourra voir ou revoir les images qui avaient servi lors de Cartoon Movie à boucler une partie du financement du film.

L’article Mars Express : le film de Jérémie Périn se dévoile à Annecy, entre polar et SF est apparu en premier sur 3DVF.

RipX DeepRemix: split stereo files, create and remix stems with this AI software

Audio software manufacturer Hit’n’Mix has released a new source separation, sampling, and song creation program: RipX: DeepRemix. The new software sits at a price reachable for all levels of musicians: £79 inc VAT for UK, €85 inc VAT for EU, and $99 for North America & rest of the world. DeepRemix uses AI isolation algorithms […]

The post RipX DeepRemix: split stereo files, create and remix stems with this AI software appeared first on DJ TechTools.

An In-Depth Look at the Adobe Premiere Pro Editing Tools

Let’s explore all the keyboard shortcuts and editing tools that will help you unlock your full Adobe Premiere Pro potential.

Oscars 2021 : des statuettes prévisibles en animation et effets visuels

Par : Shadows

La cérémonie des Oscars se tenait hier en Californie, avec un dispositif adapté à la pandémie actuelle.

Dans la catégorie des effets visuels, Tenet et son équipe (Andrew Jackson, David Lee, Andrew Lockley et Scott Fisher) se sont imposés face, notamment, à Mulan et au Seul et Unique Ivan.

En animation, c’est sans la moindre surprise que Soul (réalisé par Pete Docter, produit par Dana Murray) a décroché la victoire, ancrant un peu plus l’hégémonie du groupe Disney (avec ses studios Disney et Pixar) dans cette catégorie.

Enfin, en court-métrage animé, If Anything Happens I Love You de Michael Govier et Will McCormack, qui évoque le deuil de parents après une fusillade dans une école, a été primé. Le projet français en lice, Genius Loci, n’a donc pas été retenu.

Tenet et Soul étaient les favoris dans leurs catégories respectives : leurs victoires ne sont donc pas une surprise.

L’article Oscars 2021 : des statuettes prévisibles en animation et effets visuels est apparu en premier sur 3DVF.

Simon Says Launches AI Transcription Extension for Adobe Premiere Pro

San Francisco, CA – April 15, 2021 – Simon Says, the leading timecode-based AI transcription and video assembly platform for video professionals, is now integrated seamlessly into Adobe Premiere Pro as a workflow extension panel. Transcribe interviews and translate foreign-language recordings—in 100 languages—and receive transcript markers that attach back to clips. Caption edits for accessibility ...

The post Simon Says Launches AI Transcription Extension for Adobe Premiere Pro appeared first on NAB Show News | 2021 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

VISTA Worldlink Adds Excitement to Women’s Soccer TV Return from COVID-19 Hiatus with VSG’s Envivo Replay

Portland, OR, Dec. 18, 2020 – Variant Systems Group (VSG), a leading provider of live broadcast production tools, today announced VISTA Worldlink, an independently owned global media solutions provider, used two Envivo Replay systems to help produce coverage of the National Women’s Soccer League (NWSL) when it returned to action in late June. COVID-19 concerns ...

The post VISTA Worldlink Adds Excitement to Women’s Soccer TV Return from COVID-19 Hiatus with VSG’s Envivo Replay appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Adobe Max Highlights: Updates to Premiere Pro, After Effects and the Creative Cloud

The latest news and updates from 2020’s Adobe Max conference, including quick export for Premiere Pro and Roto Brush 2 for After Effects. 2020 might have taken ...

Get More for Less: Introducing Monthly Music Subscription

Sign up for the new music subscription on PremiumBeat. Get more of your favorite royalty-free music for less. Save over 70% today — tracks at $12.99 each.

10 FREE Motion Graphics Templates for Premiere Pro (Animated Titles)

With these FREE animated motion graphics templates for Premiere Pro, you can add some eye-catching animated titles to your edits — quickly and easily.

Download 15 FREE Textured Transitions for Premiere Pro

With these FREE textured transitions, you can quickly add some fun energy into your edits in Premiere Pro. Download this free pack below.

Clean up and Accelerate Timelines with Sequence Nesting in Premiere

Here's how you can save time on revisions and improve the organization of your editing projects through nesting sequences with Adobe Premiere Pro.

Cinegy Multiviewer 15.2: Hail to the King

Munich, Germany, 05 August 2020: Cinegy GmbH, the premier provider of software technology for digital video processing, asset management, video compression and automation, and playout, has released the latest version of Cinegy Multiviewer 15.2, solidifying Cinegy’s position as the leading IP and multipurpose multiviewer vendor. Cinegy Multiviewer 15.2 is the most flexible multiviewer ever, great for ...

The post Cinegy Multiviewer 15.2: Hail to the King appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Matrox Monarch EDGE Cracks the Remote Production Code

The essential encoder and decoder for REMI workflows, Monarch EDGE enables live event producers with best-in-class video delivery at the lowest latency for broadcast-quality productions MONTREAL, Quebec — July 28, 2020 — Matrox® is pleased to announce the availability of the much-anticipated Matrox Monarch EDGE 4K/multi-HD encoder and decoder offering for next-level remote production (REMI) ...

The post Matrox Monarch EDGE Cracks the Remote Production Code appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

LOST HORIZON FESTIVAL – GAS TOWER: 3 – 4th July, Online



Glastonbury, VJ showcase and a virtual reality event. Did I get your attention yet?


That’s right, in a moment where the ‘new normal’ is beginning to establish new ways of working in the world of audiovisual events, Lost Horizon Festival presents us with some of the world’s first responses to Corona Virus brought to us via the Gas Tower.

The team behind Glastonbury’s Shangri-La presents Lost Horizon festival, with 360º immersive visual shows from a healthy list of audiovisual artists that will make you forget we were in the middle of a pandemic, just like Woodstock (hip-hip-hooray!)

With the branding slightly reminiscent of a Madonna track ‘A REAL FESTIVAL, IN A VIRTUAL WORLD’ we are in for a treat, not to mention a fantastic list of VJing sumptuousness to explore and discover!

From the likes of Bertie Sampson, blinkinLAB, Bob Jaroc, DDL, Delta Process, Dr and Quinch, Enjoy Kaos, Fade In Fade Out, Greenaway & Greenaway, Joëlle, Koolik, L’Aubaine (check out the our interview with her) Lazershaft, Lazersonic, LEDS Akimbo, Limbic Cinema, Matt Lee Vs The Positronic Man, More Eyes, Primary Visual Cortex, Rebel Overlay, REM Visuals, WeAreMidnight.

Audiovisual artists



Yes, that’s a lot of new, fresh audiovisual artists coming soon on Audiovisual City, with great thanks to Creative Giants, for curating this mind blowing line-up, promising us a fully immersive digital art and music event.

“Taking the Gas Tower from the fields of the festival world into a groundbreaking new reality, Creative Giants are excited to be joining the team Shangri-La on their voyage of discovery to Lost Horizon, which redefines what a festival can be, creating ways for people to come together and experience music and art in a way we never would have previously imagined.”

Simon Vaughan, Creative Giants

A virtual audiovisual event



What’s more, is nothing sells a virtual festival like the mouthwateringly designed website by Manchester studio, Instruct Studio. If this website were food, I’ve already been eating with my eyes and gotten pretty fat.

“We are thrilled to showcase some of the world’s leading VJs and visual artists in this way. The physical structure of The Gas Tower has been recreated in exact detail in virtual reality, allowing viewers to look around in full 360 degrees to fully immerse themselves in beautiful visuals. We are proud to be leading the way into the digital domain, presenting ground-breaking artists with innovative and mind blowing visuals as part of this ambitious new form of live experience.”

Pete Thornton, More Eyes

Rebel Overlay

Light based minimalistic blade-runner-esque visuals that will make you feel retro futuristic, with everything from lasers to LED totems and 3D structures in the portfolio bag, all with a dash of Resolume control.

WeAreMidnight

No messing about, this studio based in London have done whopping great visual productions for the likes of Coachella, Boomtown and The Human League (for those of you who are old enough to know who they are).

Enjoy the Kaos

Interesting looking 3D abstract visuals that look like candy cane, sweet enough to hang off your Christmas tree. If you’re into 3D animation, mapping, photogrammetry, and art in general then Enjoy the Kaos should definitely be an audiovisual show on your AV hit-list.

blinkinLAB

Immersive tour visuals for Adam Beyer, and for Booka Shade, what’s not to inspire any keen audiovisual festival goer? Primarily focused on content creation, blinkinLAB is a motion graphics design studio based in London.

Their portfolio of work includes tour visual content creation, motion graphic design, music video, tv commercials, idents and title sequences, as well as live audiovisual performance, vj-ing and projection mapping installations.

Contact

Website

Youtube

The post LOST HORIZON FESTIVAL – GAS TOWER: 3 – 4th July, Online appeared first on Audiovisualcity.

Cinegy announces TURBOCUT – Making Editing with Adobe Premiere Faster than Ever

Munich, Germany, 28 May 2020 – Cinegy today announced TURBOCUT, a new Adobe CC plug-in which significantly accelerates the editing of H.264/HEVC by utilising the NVIDIA GPU’s hardware decoder. This announcement coincides with Adobe releasing version 14.2 of Adobe Premiere with several new features added, but still missing NVIDIA hardware accelerated editing and using the NVIDIA ...

The post Cinegy announces TURBOCUT – Making Editing with Adobe Premiere Faster than Ever appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Intinor to Demonstrate How to Do Remote Production in Live Webinars With Skaarhoj

Umea, Sweden 21 May 2020 — Intinor Technology, Sweden’s leading developer of products and solutions for high quality video over the internet, will be demonstrating how to do remote production in a series of live webinars with Danish company Skaarhoj, manufacturers of universal broadcast control panels. The aim is to showcase how the remote production ...

The post Intinor to Demonstrate How to Do Remote Production in Live Webinars With Skaarhoj appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Marquis Broadcast grows business-critical integration services

Par : Liz Cox

Development services and product updates improve complex media integrations for companies During these changing times, it’s more important than ever to ensure your company’s disaster recovery and business continuity tools are fit for purpose. Whether upgrading systems for remote working, streamlining workflows across a multi-site enterprise or enabling production sharing, each company has differing requirements ...

The post Marquis Broadcast grows business-critical integration services appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Boosting Creative Teams’ Productivity on Adobe Workflows with the new MAM4PRO for Digital Media Production

Comprehensive turn-key production solution MOG Technologies, a worldwide supplier of end-to-end solutions for broadcasters and professional media, announces today a new turnkey integration of MAM4PRO software for Adobe® video editing tools, including Adobe Premiere® Pro, Adobe Audition® and Adobe After Effects®.  MOG has been collaborating with Adobe since 2012, accelerating media workflows and creating future-proof tapeless broadcasting infrastructures, both for SD and HD environments.  Now, with MAM4PRO, users can ...

The post Boosting Creative Teams’ Productivity on Adobe Workflows with the new MAM4PRO for Digital Media Production appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

❌