Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

NAB 2022: DZOFILM Add 14-35mm Pictor Zoom To Their Cine Zoom Lens Line-Up

DZOFILM's third Pictor zoom lens covers the wide-angle range within the three lenses currently offered. Let's get into some specs.

The Cine Lens Manual Sourcebook is Now Available

“It’s an essential text for all filmmakers.” — Greig Fraser, ASC, ACS “The Cine Lens Manual is truly invaluable.” — Russell Carpenter, ASC March 22, 2022— Hollywood California: Adakin Press has just released the long-awaited definitive resource on cinema lenses. Co-authored by Jay Holben and Christopher Probst, ASC The Cine Lens Manual is a journey ...

The post The Cine Lens Manual Sourcebook is Now Available appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

HoloLens : Microsoft s’attend à des avis négatifs de la part de l’armée américaine

Par : Serge R.

Selon un rapport, Microsoft s’attend à des avis négatifs de la part des soldats de l’armée américaine concernant son casque AR tactique HoloLens. La société se prépare en effet à tester l’appareil sur le terrain bientôt.

Pour rappel, l’armée américaine a déclaré l’année dernière qu’elle avait déjà testé l’IVAS ou système d’augmentation visuelle intégrée basé sur HoloLens de Microsoft. Toutefois, elle a repoussé les tests de l’appareil AR sur le terrain cette année. D’après un rapport de Business Insider, provenant d’un email interne divulgué, ces tests opérationnels devraient alors commencer en mai prochain. Le site web d’information américain n’a pas manqué d’ajouter que Microsoft a de faibles attentes concernant sa dernière version d’IVAS.

HoloLens avis négatifs armée

HoloLens : des problèmes de qualité à l’origine des potentiels avis négatifs de l’armée américaine

Apparemment, le contrat IVAS de Microsoft aurait connu des retards à cause de problèmes de qualité. Ce serait donc pour cette raison que les soldats de l’armée américaine pourraient donner des avis négatifs sur le casque AR tactique HoloLens de la société. Le rapport récent d’Insider, indiquant l’annulation du HoloLens 3 y est probablement aussi pour quelque chose.

Selon le rapport, des conflits internes au sein des équipes de réalité mixte du géant de Redmond seraient à l’origine de cette annulation. Quoi qu’il en soit, le chef de ces équipes et co-inventeur d’HoloLens, Alex Kipman, a déclaré qu’il s’agissait d’une histoire assez déprimante. D’après lui, on ne doit pas croire tout ce qu’on lit sur Internet.

En fait, les soldats de l’armée américaine pourraient contester les performances d’imagerie thermique et la faible luminosité de l’appareil AR. De plus, ses utilisateurs pourraient continuer de donner des avis négatifs. Effectivement, les améliorations en termes de fiabilité auraient été minimes par rapport aux divers événements précédents.

Dans tous les cas, il semblerait que le Congrès des États-Unis est moins confiant vis-à-vis du projet. Il aurait ainsi réduit le budget consacré à l’IVAS de l’armée américaine. Certains individus proches du projet craindraient même que cette dernière ne renonce au contrat. Reste à savoir alors si Microsoft arrivera à changer le cours des choses.

Cet article HoloLens : Microsoft s’attend à des avis négatifs de la part de l’armée américaine a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Snapbag® Triple Tube Solutions for Helios and Titan

February 28, 2022—DoPchoice adds smart solutions for tripling up on Astera’s game-changing Helios and Titan Tubes. Triple Tube Snapbags arrive fully-assembled in matching black pouches. They feature DoPchoice’s trademark metallic light-intensifying interiors which boost output over 50%. Three Astera tubes neatly fit within, ready to be secured with hook & loop straps. Thanks to DoPchoice’s ...

The post Snapbag® Triple Tube Solutions for Helios and Titan appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

ZEISS Cinema Americas On-Site at SXSW

Austin Texas, March 13-16, 2022, Booth 433 Los Angeles, Calif: The ZEISS Cinematography Team will be attending and supporting this year’s South by Southwest Creative Industries Expo. Held at the Austin Convention Center March 13-16, ZEISS will participate in the southwest’s renowned entertainment industry gathering, previewing new tech at their exhibit booth, presenting a panel ...

The post ZEISS Cinema Americas On-Site at SXSW appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

The Last Thing Mary Saw Captured with Cooke Optics S7/i Full Frame Plus Lenses

February 14, 2022 The Last Thing Mary Saw – a Shudder original movie for the AMC Networks’ premium streaming service for horror, thrillers and the supernatural – was shot using Cooke Optics S7/i Prime Lenses so that cinematographer David Kruta could capture the exact skin tones and color needed to deliver beautiful images to the ...

The post The Last Thing Mary Saw Captured with Cooke Optics S7/i Full Frame Plus Lenses appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

ZEISS Cinema Americas Spotlights Film Festival Week

Starts January 21, 2022 with Cinematographer’s Roundtable www.zeiss.com/cine-democenter ZEISS will kick off their 2022 virtual Film Festival Week on Friday, January 21 with an in-depth roundtable featuring six cinematographers—each with a project screening at the Park City festival. Guest cinematographers and their selected films include: Melinda James, Work; Charlotte Hornsby, Master; Alex Disenhof, ASC, Alice; Andrew ...

The post ZEISS Cinema Americas Spotlights Film Festival Week appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

F/4 vs. F/2.8: What’s the Difference and Why Does it Matter?

We’re going to look at f/2.8 and f/4, the differences between the two, and when to choose which f-stop for a specific type of shot.

Cooke S7/i lenses bring full frame elegance to fresh adaptation of Romeo and Juliet

January 11, 2022 An ambitious new modern take on Romeo & Juliet, where a theatre rehearsal and performance gradually morph into a heightened reality, was captured by cinematographer Tim Sidell using Cooke S7/i Full Frame lenses and Canon K35s on a Sony Venice camera. Shot at the National Theatre over 17 days while it was ...

The post Cooke S7/i lenses bring full frame elegance to fresh adaptation of Romeo and Juliet appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Is It Worth Buying a Probe Lens in 2022?

Let's talk about the most popular probe lens on the market, and if it's worth the investment . . . or if you should just stick to …

❌