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The Secrets of Making Money as a Documentary Filmmaker

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“Watchmen” and The Art of Creating Nonlinear Stories

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The Pros and Cons of Forming a Production Company

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Le Mans 1955 : en pleine course, le terrible drame

Par Shadows

Quentin Baillieux dévoile son court-métrage Le Mans 1955, qui restera en ligne durant un mois avant d’être retiré en vue des Oscars.

En s’appuyant sur le talents de plusieurs entités (Eddy, De Films en Aiguille, Brunch Studio, Nightshift, Les Androids Associés, Blackmeal, Polyson), Quentin Baillieux revisite ici un drame bien réel qui frappa les 24h du Mans en 1955. En pleine course, une collision projette les débris du bolide de Pierre Levegh hors de la piste, frappant la foule de plein fouet. Plus de 80 personnes perdront la vie. La course, elle, ne sera pas annulée, et les furies métalliques poursuivront leur tournoi.

Pour son film, Quentin Baillieux a choisi de se focaliser sur John Fitch. Ami et co-pilote de Pierre Levegh chez Mercedes, il se prépare à prendre le relais lorsque le drame survient.

Outre le court-métrage, nous vous invitons à faire un tour sur le site officiel du projet. Quentin Bailleux y explique notamment l’origine du film : lors d’une exposition, il avait vu deux photos de la course, l’une montrant l’accident et l’enfer des flammes, l’autre dévoilant des conducteurs après la course, célébrant la victoire au champagne. Un contraste violent qui lui a donné envie d’explorer l’évènement et d’aborder “la tendance des hommes à s’autodétruire, oubliant leur humanité tout en étant consumés par leur fierté, leur passion et leurs sentiments”.
Sur le plan esthétique, enfin, le réalisateur adopte une approche stylisée et anguleuse qu’il avait déjà utilisée sur d’autres projets. Un parti pris esthétique qui, comme vous le verrez, ne l’empêche absolument pas de mettre en scène des personnages très expressifs.

PRODUCTION : EDDY and DE FILMS EN AIGUILLE
With the support of the CNC, CANAL +, Pays de La Loire, Mairie de Paris, Procirep and Angoa.
DISTRIBUTION : SND FILMS – Sydney Neter – sydney@sndfilms.com
FESTIVALS : STUDIO WASIA – Mikhal Bak – mikhal.bak@gmail.com
CREDITS
With the voices of :
John Fitch – Nathan Willcocks
Alfred Neubauer – Joe Sheridan
Pierre Levegh – Nicholas Mead
Director – Quentin Baillieux
Producers – Nicolas de Rosanbo and Carole Lambert
Scriptwriter – Julien Lilti
Editer – Benjamin Massoubre and Vincent Tricon
Sound designer – Xavier Dreyfuss
Line Producer – Céline Vanlint
Original score by Ali Helnwein
COPRODUCER – BRUNCH STUDIO
Line Producer – Julie Bellemare
CGI Supervisor – Jean-Charles Kerninon
Production manager – Mélanie Parisi
Texturing – Lucas Durkheim, Maxime Dupuy, Sébastien Kirszenblat, Justine Thibault
Character Modeling/surfacing – Clément Lauricella
Rig/ Set up – Maxime Granger
Final Assembly – Rémi Julien
CGI Lead Animator – Axel Digoix
CGI Animators – Geoffrey Lerus, Paul Lavau, Daniel Quintero, Alice Dumoutier, Julie Bousquet
2D Animators Leyla Kaddoura, Vic Cchun, Louis Holmes, Grégoire Debernouis
Compositing – Mathieu Maurel, Maxime Granger, Victor Kirsch
Facial expression design – Wandrille Maunoury, Paul Lacolley
Modeling assistants – Mélanie Lopez, Edouard Heutte
Visual development – Leïla Courtillon, Arthur Chaumay
Pipeline development – Radouane Lahmidi, Alexis Prayez
COPRODUCER – LES ANDROIDS ASSOCIÉS
Storyboard – Ivàn Gomez Montero, Diane Fontaine
Previz – Volcy Gallois-Montbrun, Tristan Laville, Henri Zaitoun, Margaux Durand-Rival, Guillaume Robert, Florian Sauvage, Andréa Fernandez
POST-PRODUCTION – NIGHTSHIFT
Managing directors – Julien Desplanques, Mathieu Hue, Nolwenn Hajo
Grading artist – Gabriel Porier
Post-Producer – Nicolas Lim
Grading assistant – Johanna Dalmede
Post-Production assistants – Clara Escoffier, Margot Pluet, Laura Ballouhey, Justine Seris, Jan Vandewalle
SFX – BLACKMEAL
Managing directors – Matthieu Colombel, Vincent Ben Abdellah, Thomas Lecomte
Production manager – Charline Pineau
Animators – Vincent Cheaoum, Tom Goyon, Mélanie Gohin, Thomas Lecomte
SOUND STUDIO – POLYSON
Foley artist – Marie Mazière

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Making Ford v Ferrari: Cinematography at 100 mph

Par Rubidium Wu

See how director James Mangold relied on tried-and-true methods for shooting scenes at high speed—and invented a few techniques of his own.

3 Lessons in Lighting from Cinematographer Robert Richardson

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EFILM’s Skip Kimball Infuses Vivid “Ford v Ferrari” Look in Subtle Nostalgia

Par News Feed

Twentieth Century Fox’s “Ford v Ferrari” details the true story of how car designer Carroll Shelby (Matt Damon) and driver Ken Miles (Christian Bale) built a revolutionary race car for Ford Motor Company and challenged the dominance of Ferrari vehicles at the 1966 24 Hours of Le Mans car race in France. Director James Mangold ...

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The Rules of Cinema Vérité Documentary Filmmaking

Par Jourdan Aldredge

Learn the origin of the term cinéma vérité, the vérité tradition, and tips for creating your own cinéma vérité documentary projects.

Has the Mirrorless Silent Mode Feature Killed the Unit Stills Blimp?

Par Lewis McGregor

Unit stills photographers shoot the majority of promotional material and behind-the-scenes stills, but many people don't know much about their role.

NUGEN Delivers Deeper Workflow Control for Producer/Mixer Alvin Wee

Par D Pagan Communications

LOS ANGELES, NOVEMBER 20, 2019 – For as long as he could remember, Producer/mixer Alvin Wee loved music and film; and he was fortunate enough to cut his teeth working with composers and record producers in Los Angeles on film projects such as Kung Fu Panda, Kingsman and Eddie the Eagle. Having such a strong ...

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The Importance of Camera Movement in “The Irishman”

Par Rubidium Wu

"The Irishman" follows the "heighten naturalism" aesthetic from "The Wolf of Wall Street," injecting a darker, more conspiratorial tone.

Learning Curve: Using a Steadicam for the Right Shot

Par Rubidium Wu

Steadicam operation is a camera skill that requires a lot of equipment and experience, but how hard is it to put on the gear and get a ...

A Guide to Structuring Your Scripts and Screenplays

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When you're structuring your screenplay, there are a number of options to consider if you want the strongest script possible.

Why Tungsten Lighting in Filmmaking Is Still Alive and Thriving

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The Swiss Frame Book Light is a valuable tool for any DP or gaffer because it is a versatile diffusion setup that will make the talent look ...

What “The Righteous Gemstones” Teaches About Directing Styles

Par Jourdan Aldredge

Rotating roles — an intimate lesson in how multiple directors can use multiple filmmaking styles to create one unified vision.

Nina Verhagen

Par Nina Verhagen

film-aestheticNina Verhagen a twenty-one-year-old translating student. I’m a writer and a film enthusiast.

Fascinated by music, video, photo, and film- I dive into everything regarding audiovisual that interests me or sparks my interest. Same thing.

Social media is amazingit is a way to connect and speak to people all over the world. One image can go through so many countries. It’s fascinating!

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A Practical Guide to Dutch Angles and Tilted Framing

Par Rubidium Wu

Dutch angles, if used discreetly, add an aura of dread, as well as a sense that the world has gone askew. Let's take a look at how ...

Klaus : découvrez les outils utilisés par les artistes pour donner vie au film

Par Shadows

Alors que le film d’animation Klaus arrive sur Netflix, nous vous proposons un petit aperçu de ses coulisses techniques et artistiques.

En effet, l’équipe du studio de production et création Les Films du Poisson Rouge vient de publier un aperçu vidéo de ses outils maison. Ces derniers ont servi à la fabrication de Klaus, à différentes étapes du workflow.

MOE, tout d’abord, est un outil qui permet de gérer des rendus complexes en animation 2D, 3D et prises de vue réelles : un système de tracking permet d’appliquer brosses et textures sur les formes et volumes. En pratique, MOE a été utilisé par les équipes des Films du Poisson Rouge pour le texturing de Klaus.

LAS, de son côté, est un outil de lighting et ombrage qui permet à un artiste d’appliquer des effets variés qui seront ensuite adaptés au personnage en mouvement. Une version customisée de cet outil, KLAS, a été employée par les équipes de SPA Studios pour créer Klaus.

Enfin, la vidéo présente aussi Houdoo, une solution d’intervallage à partir d’images clés. Relativement puissant, ce logiciel repose sur des briques technologiques également employées pour MOE et LAS.
Les Films du Poisson Rouge avance qu’Houdoo permet un gain de temps de l’ordre de x4 sur la génération d’images intermédiaires, par rapport à une approche classique.

Notez enfin que vous avez sans doute déjà vu en action les outils des Films du Poisson Rouge. MOE et Houdoo ont par exemple été utilisés pour le film La Tortue Rouge de Mickael Dudok de Wit.

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How to Find and Secure Locations for Your Next Film

Par Rubidium Wu

In this article, we’ll look at resources for finding locations, and how to put the most "money on the screen" — not in the pockets — of ...

Building Your Own Car Rig — Commercial Insider Edition

Par Rob Wayne

In this next video for fiscally clever car rigging, we'll break down the mission control setup inside the car. Plus, my experience with these techniques.

Sonic est de retour : son nouveau design saura-t-il vous séduire ?

Par Shadows

En avril dernier, une bande-annonce était dévoilée pour Sonic – Le Film, adaptation sur grand écran du célèbre hérisson bleu. Immédiatement, ce fut la douche froide : le character design retenu fut massivement rejeté par le public.

Après l’annonce d’un report et d’un nouveau design, le réalisateur Jeff Fowler et la Paramount dévoilent un nouveau design bien plus proche des jeux vidéo. Le regard, en particulier, n’a plus rien à voir, et le personnage dispose désormais de gants. La sortie, elle, est fixée au mois de février 2020.

Voici le résultat :

Les effets visuels restent gérés par Blur Studio, Digital Domain, ILM et MPC.
A titre de comparaison, voici l’ancienne bande-annonce :

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Adobe Offers Look into the Editing of “Terminator: Dark Fate”

Par Jourdan Aldredge

From Adobe Max, the filmmakers behind Terminator: Dark Fate give a master class in editing the mega-blockbuster movie franchise.

The Prototype Rigging of Vintage Lenses in “Ford v Ferrari”

Par Paula Goldberg

How the filmmakers involved with Ford v Ferrari rigged custom vintage lenses to achieve the gritty look and feel of the 1966 Le Mans car race.

Costume Designer Ginger Martini on Production Prep and Post Process

Par Paula Goldberg

PremiumBeat examines the important role clothes play in film and television in this conversation with fashion designer-turned-costume maven Ginger Martini.

The Ad Astra Editing Team On Creating “Quiet Intensity” in The Edit

Par Todd Blankenship

The "Ad Astra" film editing team sat down with PremiumBeat to describe their process and what it's like working with director James Gray.

Build a Fan Base by Taking Your Indie Film on Tour

Par Jourdan Aldredge

Here are some great tips for taking your film on the road, while successfully building your fan base in the modern digital age.

5 Preparation Tips for Directing Your Next Commercial

Par Tanner Shinnick

A well-prepared director is a good director. Take a look at five useful tips for preparing to direct any commercial spot.

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