Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

Quicklink TX allows McLean Bible Church to interview pastors and missionaries across the world

Par quicklink

McLean Bible Church, a non-denominational church located around Washington, D.C, is using the Quicklink TX to interview pastors and missionaries across the world. The Quicklink TX assists McLean Bible Church to preach, help motivate and bless the people on the gospel frontline. The church averages 13,000 congregants every weekend across its multiple locations in Tysons ...

The post Quicklink TX allows McLean Bible Church to interview pastors and missionaries across the world appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Toy Story 4 : l’animateur Jean-Denis Haas analyse le film primé aux Oscars

Par Shadows

A l’occasion des Oscars, Jean-Denis Haas, actuellement Associate Animation Supervisor chez ILM, nous invite à nous replonger dans le Pixar de l’été 2019 : Toy Story 4. De quoi découvrir ou redécouvrir l’impressionnant travail des artistes ayant travaillé sur le film.

L’article Toy Story 4 : l’animateur Jean-Denis Haas analyse le film primé aux Oscars est apparu en premier sur 3DVF.

World of Warcraft et digital painting, jeudi 30 à la BnF (MAJ : vidéo de la conférence)

Par Shadows

Mise à jour du 05/02/20 : l’enregistrement de la conférence a été mis en ligne ; vous pouvez le retrouver en fin d’article.
Publication initiale le 26/01/20.

Jusqu’au 15 mars prochain, la Bibliothèque Nationale de France propose une série de conférences sur le thème de la Fantasy.
Au menu, experts et créateurs, mise en avant des origines littéraires de cet univers mais aussi de ses déclinaisons.

Dans ce cadre, une conférence est organisée demain jeudi autour de World of Warcraft. Elle “entend montrer comment le genre de la Fantasy trouve à s’incarner et à se renouveler dans l’univers de ce jeu, notamment en analysant les choix artistiques opérés par Blizzard Entertainment”, précise la BnF, qui indiqué également “qu’afin de montrer les processus de conception vidéoludique, cette conférence s’accompagne d’une démonstration live de digital painting par le concept artist français Florian Devos“.

Jean Jouberton, master en muséologie des nouveaux médias, Université Sorbonne Nouvelle et Marine Macq, directrice et commissaire de la galerie d’art vidéoludique Pixel Life Stories, dirigeront la conférence.

Cette dernière se tiendra de 18h30 à 20h dans le Grand Auditorium de la BnF – François Mitterrand, à Paris. L’entrée est libre.

L’article World of Warcraft et digital painting, jeudi 30 à la BnF (MAJ : vidéo de la conférence) est apparu en premier sur 3DVF.

De nouveaux tutoriels Houdini signés Jean-Yves Arboit

Par Shadows

Jean-Yves Arboit, formateur et créateur de CGItrainer, a mis en ligne une série de vidéos autour de Houdini. Elles abordent des sujets variés qui pourront intéresser les utilisateurs de niveau débutant et intermédiaire.

L’article De nouveaux tutoriels Houdini signés Jean-Yves Arboit est apparu en premier sur 3DVF.

DJ Fundamentals: How Phrasing Can Make or Break a DJ Mix

Par Ean Golden

For new DJs, phrasing is a challenging concept to grasp. Even for practiced musicians, the idea of layering songs on top of one another isn’t the easiest to explain, so in today’s video, Ean breaks it down. Learn how to count phrases, and how to practically apply them in different genres for creative results. In […]

The post DJ Fundamentals: How Phrasing Can Make or Break a DJ Mix appeared first on DJ TechTools.

DJ Fundamentals: Using Reverb To Make A DJ Mix Sing

Par Ean Golden

Ean returns with yet another video in his series on YouTube that’s focused on the fundamentals of DJ effects. This time, he’s focused in on reverb effects, and how – if used properly – they can make magic happen in your DJ mixes. Watch the video below to learn how reverb works in DJ software, […]

The post DJ Fundamentals: Using Reverb To Make A DJ Mix Sing appeared first on DJ TechTools.

DJ Fundamentals: Using Delay Effects

Par Ean Golden

Ean’s back with the first video in his new series back on YouTube. In this video, he goes over some of the fundamentals behind using Delay. If you’ve ever wondered all of the ways in which delay works, what each parameter of it does in DJ software, and how to effectively deploy it in a […]

The post DJ Fundamentals: Using Delay Effects appeared first on DJ TechTools.

Audiovisual City at WE LIVE IN AN OCEAN OF AIR

Par Nina Verhagen

‘We live in an Ocean of Air’ is a virtual reality experience where the invisible connection between plant and human is revealed through breath. It was created by Marshmallow Laser Feast.

What happens is that the cutting-edge technology illuminates the invisible connections between the human and nature world. What you’ll see when the installation starts, is the giant Sequoia tree. You’re being transported into a world that’ll leave your jaw on the ground and eyes wide open- wanting to capture every detail you’re seeing. And as time passes, the scenery changes as well.

Breathe in and out and you’ll see you’re right in the installation. The color changes and you can even move it around as you breathe out. It’s done with breath and heart sensors that are tracking your real-time breathing and essentially put it in the virtual reality. Making it even more immersive than it already was.
It’s a magical world you’re stepping into and time will feel as none-existant.

The installation will embolden you to reflect on the reality that we, as human beings, aren’t the only thing on this planet. We share our planet with other organisms and it’ll make you cerebrate about the responsibility that we carry. And reflect on our dependence.

It is a great experience and it stays in your mind even when it’s over. Overwhelming and impressive! We need more installations like this.

The post Audiovisual City at WE LIVE IN AN OCEAN OF AIR appeared first on Audiovisualcity.

BMX: jeu à télécharger réalisé sous Unreal Engine 4 par Meletou

Par greg

Aujourd’hui, Jean Meli, dit “Meletou” du blog passion3D.com me rejoint pour présenter son tout dernier jeu: “BMX Cycling”, un jeu qu’il a réalisé en 3 semaines sous Unreal Engine 4. Le but: en inspirer d’autres à la démarche de création de jeux vidéo, mais aussi se faire plaisir ! On en parle durant ma pause … Continuer la lecture de BMX: jeu à télécharger réalisé sous Unreal Engine 4 par Meletou

BMX: jeu à télécharger réalisé sous Unreal Engine 4 par Meletou

Par greg

Aujourd’hui, Jean Meli, dit “Meletou” du blog passion3D.com me rejoint pour présenter son tout dernier jeu: “BMX Cycling”, un jeu qu’il a réalisé en 3 semaines sous Unreal Engine 4. Le but: en inspirer d’autres à la démarche de création de jeux vidéo, mais aussi se faire plaisir ! On en parle durant ma pause … Continuer la lecture de BMX: jeu à télécharger réalisé sous Unreal Engine 4 par Meletou

❌