Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
Aujourd’hui — 18 octobre 2019Vos flux RSS

A Strasbourg, vous pouvez vivre une expérience vaudou en réalité virtuelle

Par Pierrick LABBE
Vaudou en réalité virtuelle

Le musée consacré aux croyances vaudou situé en Alsace propose une petite nouveauté en se lançant dans la technologie. La vidéo et l’audio sont aux menus pour donner une nouvelle dimension à l’expérience des visiteurs.

Que l’on croit ou pas aux rituels magiques,  c’est une expérience en réalité virtuelle qui s’annonce dépaysante, au cœur de l’Afrique et de certaines de ses croyances ancestrales.

Deux scénarios en réalité virtuelle sur le vaudou

Au programme, deux expériences et quatre chapitres, explorant les différents aspects des croyances vaudou. Vous pouvez ainsi vous retrouver dans la hutte d’un prêtre recevant un touriste qui veut de l’aide pour réussir ses projets. Il pourra pour y répondre avoir recours à la divination, au sacrifice d’une chèvre et de multiples autres méthodes. L’ensemble est bien sûr immersif et fourmille de détails dans tous les sens. Chaque vidéo fait entre 5 et 8 minutes. L’ensemble des contenus ont été filmés au Bénin, pour un coût estimé à 55 000 euros.

Quel intérêt pour le musée ? Toucher un public toujours plus large. « Les nouvelles technologies sont partout, autant qu’elles soient aussi chez nous ! Je pense que c’est un vrai plus, aussi bien pour le public que pour l’équipe. Ça ajoute une dimension vivante au vaudou ». Côté tarif, pour accéder à ces expériences en réalité virtuelle, il faut réserver. Impossible de venir de façon inopinée et de tester. Les deux scénarios, disponibles sur des créneaux précis coûtent six euros. A terme, le musée espère bien en faire une activité rentable. Mais cela pourrait prendre du temps. Vous pouvez effectuer une réservation de scéance directement sur le site du musée ici.

Cet article A Strasbourg, vous pouvez vivre une expérience vaudou en réalité virtuelle a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Kingspray, une application en réalité virtuelle qui vous transforme en roi du graffiti

Par Pierrick LABBE
Kingspray

Dans le monde réel, les amateurs de graffiti peuvent rapidement être frustrés, notamment par la dimension légale. Cependant, en réalité virtuelle, tout est possible avec Kingspray, même pour ceux qui n’ont pas de talent.

Vous avez sans doute déjà pu tester cette application VR du studio Infectious Ape, lancée en 2016. Il va désormais désormais bientôt débarquer sur l’Oculus Quest.

Kingspray, toujours plus de liberté avec ce simulateur de graffitis

A la base, Kingspray avait été lancé en PC VR, notamment à destination de l’Oculus Rift (via l’Oculus Store), mais aussi sur Steam, touchant ainsi les propriétaires d’un Vive ou de l’Index. Désormais il est temps d’étendre un peu le terrain de chasse aux meilleurs spots pour faire des graffitis. Qu’est-ce que c’est que cette application ? C’est avant tout une expérience qui mise sur le réalisme avec des couleurs belles mais réelles, de la peinture qui coule, des aspects métalliques et surtout une multitude d’environnements et de surfaces sur lesquels laisser libre cours à votre inventivité.

Vous pourrez ainsi vous amuser à peindre des murs, des bus, des camions, la rue, dans tout ce qu’elle a de plus sauvage et de plus surprenante, sans pour autant risquer de finir en prison ou écoper d’une amende. Après son lancement, Kingspray s’était rapidement doté d’un espace collaboratif pour le multi-joueurs qui fait partie intégrante de son succès. On ignore encore quand ce sera disponible sur l’Oculus Quest, mais le trailer ci-dessus laisse déjà voir un autre jour. Autant dire que dans tous les cas, cela ne devrait pas tarder.

Cet article Kingspray, une application en réalité virtuelle qui vous transforme en roi du graffiti a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

À partir d’avant-hierVos flux RSS

Battlescar, une plongée dans le New York punk des années 70

Par Pierrick LABBE
Battlescar film VR

Le film BattleScar propose à ses utilisateurs une expérience en réalité virtuelle, à la fois entraînante et déroutante. En un mot, elle est tout simplement immanquable.

On a parfois du mal à imaginer ce à quoi pouvaient ressembler les grandes villes du monde il y a 50 ans. Ce film en réalité virtuelle, vous offre une plongée à très haute vitesse dans Big Apple des années 70.

Battlescar, ne clignez pas des yeux

Trop rapide ou trop lent ? Dans le domaine de la réalité virtuelle, c’est parfois un difficile équilibre à trouver pour les créateurs de contenus. Ceux de Battlescar ne font pas exception. Après le premier épisode, les producteurs leur ont dit que cela allait un peu trop vite, qu’il était impossible de tout voir. C’est cependant justement ce qu’il cherchait à faire, trouvant que la majorité des expériences en réalité virtuelle étaient trop lente.

Au programme, Battlescar propose donc une expérience de 30 minutes, qui se déroule sur un rythme très soutenu, avec des modes de narration différents. On y suit Lupe, un jeune Portoricain, qui fait la rencontre de Debbie, qui va l’emporter dans de nombreuses aventures et mésaventures un peu folles. C’est un ensemble qui se déguste, en lui accordant toute son attention. Cette vidéo en réalité virtuelle est surtout un maelstrom d’idées, un ensemble de concepts qui ressemble parfois à un bac à sable, comme si les créateurs avaient voulu voir ce qu’ils pouvaient imaginer. Une tentative sans aucun doute réussie, dont on se surprend à redemander très vite.

Cet article Battlescar, une plongée dans le New York punk des années 70 a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Update To Catalina? Here’s How To Manually Export Your Music.app As XML

Par Dan White
Manual Music XML export in macOS Catalina

Yes, here’s another article in the thread of many about the release of macOS Catalina. We decided instead of only revising the previous article, more people might see this manual fix for the loss-of-connection between DJ software and the iTunes replacement, Music. Avid DJ music library management expert MixMasterG (the guy behind the many of […]

The post Update To Catalina? Here’s How To Manually Export Your Music.app As XML appeared first on DJ TechTools.

Google a recréé le château de Versailles en réalité virtuelle

Par Bastien L
versailles vr google

L’application Versailles VR, créée par Google, est une reproduction du château de Versailles en réalité virtuelle réalisée grâce à la photogrammétrie. Elle est disponible gratuitement dès à présent sur Oculus Rift et HTC Vive.

Le château de Versailles est l’une attractions touristiques françaises les plus prestigieuses et les plus renommées. Arpenter les allées de cet immense palais, explorer ses différentes chambres est une expérience fascinante qui permet de remonter dans le temps. Cependant, visiter le château du roi Louis XIV est un luxe que de nombreuses personnes dans le monde ne pourront s’offrir au cours de leur vie.

Afin de permettre à tout un chacun de s’aventurer dans ce lieu chargé d’Histoire sans avoir à voyager jusqu’en France, Google l’a tout bonnement reconstitué dans la réalité virtuelle. Grâce à la technique de la photogrammétrie, le géant californien a recréé 21 pièces du château pour une surface totale de près de 36 000 mètres carrés en se basant sur 4TB de données. La reconstitution représente 15 milliards de pixels.

Google reconstitue 36 000 mètres carrés en VR grâce à la photogrammétrie

Cette application VR créée en partenariat direct avec le Château de Versailles permet de visiter la résidence royale sans avoir à se frayer un chemin dans la foule de touristes compacte. Vous pourrez même contempler au plus près plus d’une centaine de sculptures.

Parmi les pièces recréées, on compte les Grands Appartements du Roi et de la Reine, l’Opéra Royal, la Chapelle Royale, ou encore la fameuse galerie des Glaces. Un mode nuit permettra de se promener dans le château à la lueur des feux de cheminée

L’application ” VersaillesVR : le château est à vous “, le plus grand projet de photogrammétrie jamais entrepris au château de Versailles, confirme le potentiel de la réalité virtuelle pour le tourisme. Elle est disponible gratuitement sur Oculus Rift et HTC Vive. Vous pouvez la télécharger sur Steam dès à présent à cette adresse.

Cet article Google a recréé le château de Versailles en réalité virtuelle a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

TodaysArt

Par Nina Verhagen

todaysart-2018THE HAGUE, September 19-22 2019

From a festival organization to an international platform for trans-disciplinary creativity: ever since the launch of its first edition in 2005, TodaysArt has been bringing artists, thinkers, and audiences together in an ever-changing, yet inspiring setting.

Inspired by relevant political and artistic topics, TodaysArt aspires to promote and foster innovation and creativity as well as public interest for current developments within arts, culture, and society.

The network specializes in the presentation and development of emerging digital culture and contemporary visual and performing arts. By doing so, TodaysArt connects local and international talent to established creators and pioneers to collectively explore new possibilities and forms of expression.

The festival is known for its surprising settings: every year, the festival travels through the city of The Hague before temporarily finding its niche in a wide array of unconventional public spaces and venues.

Over the past thirteen years, TodaysArt has built up an impressive international profile by presenting and producing works that are developed in collaboration with some of today’s leading creators. TodaysArt’s key activity is the annual TodaysArt festival in The Hague. Besides this, the network organizes and participates in a variety of international events, exhibitions, and acts as a co-producer for the development and distribution of artists and projects in The Netherlands as well as abroad. (See the program here)

 

TodaysArt

The Hague, Netherlands

Contact

LINK BOX

TodaysArt

 

Facebook_logo(2)

Twitter_logo-4

 

 

The post TodaysArt appeared first on Audiovisualcity.

How Yotto Approaches DJ Gigs, Sets, and Mixing

Par Harold Heath
Yotto DJing

Finnish DJ and recording artist Yotto specialises in the clean, precise house music that exists in the space between deep and progressive. One of Anjuna’s breakout acts, his productions get plays from DJs including Sasha, Laurent Garnier, Annie Mac, and Jamie Jones and he has lent his remixing skills to artists like Gorillaz, Coldplay and […]

The post How Yotto Approaches DJ Gigs, Sets, and Mixing appeared first on DJ TechTools.

The Colour Project

Par Marco Savo

WE ARE CREATIVE CONTENT DESIGNERS AND VISUAL STORYTELLERS

Formed in 2012, The Colour Project is a UK based Motion Graphics and 3d Design studio specialising in video projection mapping.


We design shows and  visual content for, events, launches and epic architectural mapping shows. We produce original graphics, animations and bespoke video content to tell compelling stories and amaze audiences.

 
We’ve created shows internationally and at home, from galleries to World Heritage sites. Our audiences range from hundreds to tens of thousands and we work with brands and cultural organisations to create spectacular live events and installations in public spaces.

THE COLOUR PROJECT

info@colour-project.com

LINK BOX

Website

Instagram / Twitter / Facebook / Vimeo

The post The Colour Project appeared first on Audiovisualcity.

Les activités VR insolites qu’on peut effectuer à Paris

Par Gwendal Pérétié
visiter paris en réalité virtuelle

On peut visiter virtuellement Paris, mais la capitale propose également de nombreuses activités VR pour ceux qui aiment les aventures insolites. Destinées tant aux Parisiens qu’aux touristes de passage, elles vont de l’Escape Game désormais classique aux expériences immersives les plus poussées. Sans plus attendre, découvrez notre sélection.

Survol de Paris, reine des activités VR de la ville

Une des attractions phares de la capitale pour les amoureux de VR, elle permet de survoler la ville en jetpack. On peut donc voir défiler sous ses pieds les monuments parisiens les plus célèbres (Arc de triomphe, Tour Eiffel ou encore Notre-Dame). Sur plus de 1 000 mètres carrés près de l’Opéra, une cinquantaine de simulateurs sont prêts à recevoir les visiteurs. Pour tromper les sens de l’utilisateur, la machine produit des vibrations ainsi qu’un souffle d’air projeté sur son visage. Si bien évidemment le vol est virtuel, les émotions sont quant à elles bien réelles.

Sauter d’un avion en toute sécurité

Proposée au Parc de la Villette à Paris, cette simulation d’une chute libre constitue une des activités VR les plus grisantes. Pour cela, l’utilisateur prend place dans une soufflerie et met un casque de réalité virtuelle sur la tête. Comme la machine vous projette littéralement dans les airs, l’effet est garanti. De plus, on peut choisir l’endroit où l’on va « atterrir ». On peut donc opter pour des lieux aussi exotiques qu’Hawaii. Il faut noter que l’attraction existe également à Lyon et Marseille.

Visiter le plus grand parc dédié au VR en Europe

Situé Porte de la Villette sur le parvis de la Cité des Sciences, le parc a été inauguré en décembre dernier. Sur plus de 1 000 m2, les visiteurs sont invités à se perdre dans l’illusion. Pour cela, ils peuvent choisir entre 3 types d’activités : jeux vidéos, films et escape games. S’ajoute à cela une attraction à part entière baptisée « Hyper Reality ». Celle-ci se déroule sur une surface de 100 m2 et offre une immersion complète dans un monde multisensoriel.

Plus d’activités VR à Paris avec Toot Sweet

Si vous comptez sortir à Paris ce soir pour faire des activités VR, mais que vous avez déjà essayé celles qu’on a trouvées, jetez un coup d’œil sur Toot Sweet. Cette application propose à ses utilisateurs une sélection sans cesse renouvelée de sorties à faire dans la capitale.

Comme les suggestions se basent sur les préférences de chacun, les fans de VR pourront y retrouver les informations pertinentes sur leurs endroits favoris. De plus, l’appli collabore avec certains gérants pour rembourser l’addition de certains chanceux. Certains demanderont ce qu’il peut y avoir de plus jouissif qu’une expérience de réalité virtuelle. Ils n’ont pas encore goûté à de telles expériences quand on n’a pas besoin de payer la facture.

Bonus pour le petit adepte de VR solitaire, Toot Sweet peut lui organiser une rencontre à Paris ce soir avec d’autres fans du VR (et plus si affinité).

Ainsi, les sorties ne manquent pas si l’on veut s’adonner à la réalité virtuelle dans la capitale. Aux quatre coins de la ville, les attractions apparaissent. Et cela ne s’arrêtera pas de si tôt. Tant mieux.

Cet article Les activités VR insolites qu’on peut effectuer à Paris a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Toru Izumida

Par Marco Savo

Toru Izumida is an audio & visual artist who graduated from the Musashino Art University in Tokyo, Japan in 2010, and currently lives and works in New York.

In his A/V live sets he uses multiple layered programmed visuals reacting to the live soundscape.

In 2019, he showcased his live A/V sets at //Dreamlands\\ presented by Testu Collective x Ideal Glass Studios. He is one of the organisers of 0 // 2019 Public Visuals, live A/V event in Brooklyn, NY.

TORU IZUMIDA

Contact

LINK BOX

Website

The post Toru Izumida appeared first on Audiovisualcity.

Circle of Light Festival

Par Marco Savo

Moscow, 20-24 September 2019

The Circle of Light Moscow International Festival is an annual event where lighting designers and audiovisual artists from various countries reinvent the architecture of Moscow.

For a few days Moscow will turn into a universe of light while fascinating building projections will animate the streets and fantastic multimedia shows using light, flame, lasers and fireworks will shake the viewers to the core. As always admission to all festival venues is free.

THE ART VISION VIDEO MAPPING CONTEST RUNS UNDER THE AEGIS OF THE «CIRCLE OF LIGHT» FESTIVAL.

This year contestants from 35 countries joined the competition.

  • 5 entry works have been selected for the Classic Nomination
  • 16 entries for the Modern Nomination
  • 15 entries for the VJing Nomination. 

All entries will be projected onto iconic buildings in Moscow.

The organizer of the «Circle of Light» festival is the Department of Sport of Moscow. The coordinator of the festival is LBL Communication Group.

Circle of Light – Art Vision Contest

Moscow, Russia

info@lightfest.ru

LINK BOX

Circle of Light

Facebook

Instagram

Youtube

The post Circle of Light Festival appeared first on Audiovisualcity.

RoboCo est une expérience en réalité virtuelle pour apprendre la robotique

Par Pierrick LABBE
RoboCo

RoboCo es une expérience amusante et didactique. Elle permet d’apprendre aux petits et aux grands à construire des robots destinés à nous faciliter la vie quotidienne. Explications…

Nous pensons tous que la robotique fait partie de l’avenir de l’humanité. Les progrès sont fulgurants tout comme la recherche. Malheureusement, les applications pratiques dans nos maisons se font toujours attendre. Nul robot qui nous prépare nos repas, fait la vaisselle, le repassage, etc. pendant que nous sommes plongé dans la réalité virtuelle. Tant que les robots ne sont pas autonomes et capables de se créer eux-mêmes, il faudra un humain derrière. C’est que ce propose cette expérience amusante, apprendre à créer des robots fonctionnels.

RoboCo : un apprentissage ludique de la robotique

Développé par Filament Games, un studio indépendant basé au Wisconsin, RoboCo vous laisse perdre dans un entrepôt avec une boîte à outils de gadgets et de pièces mécaniques que vous pouvez utiliser pour construire le robot de vos rêves. Le jeu en réalité virtuelle propose deux modes différents. Un monde ouvert où vous pouvez créer ce que vous souhaitez ainsi qu’un mode campagne. Dans ce second mode, des défis vous seront donnés comme, par exemple créer un robot serveur pour un restaurant (comme vous pouvez le voir dans le trailer ci-dessus).

L’aspect didactique est évidemment présent dans RoboCo mais la partie ludique n’a pas non plus été oubliée. Voir votre robot commettre des erreurs est assez hilarant et vous forcera à améliorer celui-ci pour qu’il devienne totalement fonctionnel. L’expérience n’est pas encore commercialisée mais des démonstrations ont été faites. Il faudra patienter l’an prochain pour voir le jeu apparaitre sur Steam.

Cet article RoboCo est une expérience en réalité virtuelle pour apprendre la robotique a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Visual Brasil

Par Marco Savo

BARCELONA, 27-28 September 2019

The VISUAL BRASIL Festival will hold its seventeenth edition at Punt Multimedia. A dynamic center for multimedia projects and digital technologies, located in the Casa del Mig of the Parc de la Espanya Industrial de Barcelona.

Local and international artists will hold this meeting aimed at researching and experimenting within the Audiovisual arts: video art, mapping, audiovisual performances, workshops, installations, and VJs.

The event focuses on real time video production, the culture of free creation and new collaborative formats.

Visual Brasil is an independent project supported by several cultural entities and artists. VB fulfils  thanks to the interests of the participating artists, whom are the core engine 

Visual Brasil

Barcelona, Spain

rickcancado@hotmail.com

LINK BOX

Festival Visual Brasil

The post Visual Brasil appeared first on Audiovisualcity.

Promoters + Clubs Paying Boiler Room Licensing Fees For “Non-Broadcast” Branded Parties

Par Anon
Boiler Room asking clubs to pay licensing fees?

What happens when you have a highly recognizable brand and you want to monetize it more? This article spotlights an instance of party branding that might have gone too far (we’d love to hear your thoughts in the comments). There are new Boiler Room-branded parties, without any associated livestream broadcast, that local clubs and promoters […]

The post Promoters + Clubs Paying Boiler Room Licensing Fees For “Non-Broadcast” Branded Parties appeared first on DJ TechTools.

Will “The End Of iTunes” Break DJ Software in macOS 10.15 Catalina?

Par Dan White
Apple Music app replaces iTunes in Catalina

Since the macOS Catalina was announced in June, many DJs have expressed serious concern about potentially losing one of the most commonly used organizational tools: iTunes playlists. iTunes is set to disappear from macOS in 10.15 Catalina (due to be released next month) and will be released by a new app, simply called Music. In […]

The post Will “The End Of iTunes” Break DJ Software in macOS 10.15 Catalina? appeared first on DJ TechTools.

Rekordbox 5.6.1 adds Beatport LINK and Soundcloud Go+ streaming libraries

Par Dan White
Rekordbox adds Soundcloud Go+ and Beatport LINK streaming

Today’s streaming music library news comes from Pioneer DJ, who are announcing a new version of Rekordbox DJ 5.6.1 – which adds Beatport LINK and Soundcloud Go+ libraries to the app. The What happens when you completely remove limitations of how many tracks you own, and make it about the tracks you know/can find? That’s […]

The post Rekordbox 5.6.1 adds Beatport LINK and Soundcloud Go+ streaming libraries appeared first on DJ TechTools.

DDJ-400 Gets Algoriddim djay Support + DDJ-400-S Silver Edition

Par Dan White
Pioneer DJ's DDJ-400-S using Algoriddim djay Pro and Spotify

We recently touted the DDJ-200 as a great buy for beginner DJs because of the access to streaming libraries (making it a low investment way to start DJing), but now the DDJ-400 is getting similar functionality. Algoriddim’s popular djay iOS app will now support the DDJ-400. This is a simple compatibility update – essentially unlocking […]

The post DDJ-400 Gets Algoriddim djay Support + DDJ-400-S Silver Edition appeared first on DJ TechTools.

NI Confirms 20% Layoffs, Plans New “Unified Platform” for Digital Music Production, New Traktor Controller

Par Dan White
NI Statement on Layoffs, One Native, New Traktor Controller

You might have heard that Native Instruments just went through a massive, tumultuous layoff cycle last Thursday. While we’ve heard from a number of individuals who have been impacted by these cuts, we weren’t expecting to hear any official statement from Native Instruments – but they’ve sent along a statement to clarify the rumors. The […]

The post NI Confirms 20% Layoffs, Plans New “Unified Platform” for Digital Music Production, New Traktor Controller appeared first on DJ TechTools.

Shakeups, Layoffs – What’s Happening At Native Instruments?

Par Dan White

What’s happening at Native Instruments? Over the last week, a number of sources have shared news of significant layoffs at Native Instruments. Specifically, according to sources close to the company, around 100 people were let go last Thursday – many of whom seemed to have been focused on hardware development. September 4th Update: NI have released […]

The post Shakeups, Layoffs – What’s Happening At Native Instruments? appeared first on DJ TechTools.

Billie Eilish donnera un concert en réalité virtuelle sur L’Oculus Venues

Par Pierrick LABBE
Billie Eilish concert réalité virtuelle Oculus Venues

Le 3 septembre prochain, l’artiste Billie Eilish va se produire sur Oculus Venues. Une performance quelque peu particulière, qui devrait sans nul doute trouver son public. On fait les présentations.

La réalité virtuelle peut-elle offrir un espace innovant pour des concerts ? C’est ce qu’espère sans doute initier Oculus avec cette annonce pour le moins originale. Cependant, à quoi faut-il vraiment s’attendre ?Différentes expériences de concerts en réalité virtuelle ont déjà eu lieu par le passé mais ce sera une première sur l’Oculus Venues.

Billie Eilish : un artiste original donnera un concert en VR

Pour ceux qui ne connaissent pas encore Oculus Venues, c’est un service proposé par Facebook pour les casques en réalité virtuelle sans fil (Gear VR, Oculus Go ou encore Oculus Quest). L’application propose une série de rendez-vous en direct et recrées dans la réalité virtuelle qu’il sera en théorie possible de regarder à plusieurs. On a déjà eu le droit dans ce registre à un match de football ou encore à un opéra rock avec Tenacious D.

Cette fois, c’est donc Billie Eilish, l’artiste de 17 ans qui a déjà signé “When we fall asleep, where do we go”, qui sera aux manettes. L’album a réalisé une vraie performance du côté des ventes et a donné à la jeune femme une certaine stature. Cette performance en réalité virtuelle et le buzz associé devraient permettre de lui donner encore plus de visibilité. Le concert est prévu pour le 3 septembre prochain. Oculus multiplie dans le même temps les événements afin d’assurer un flux de rendez-vous.

Cet article Billie Eilish donnera un concert en réalité virtuelle sur L’Oculus Venues a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Fly, une nouvelle expérience en réalité virtuelle pour s’envoler

Par Pierrick LABBE
Fly expérience en réalité virtuelle vol

C’est un concept pour le moins étrange qui a été dévoilé à Londres, dans la galerie Saatchi pour ce mois d’août. On vous présente Fly, le vol nouvelle génération en réalité virtuelle.

Cette création de Charlotte Mikkelborg propose une approche très particulière avec un équipement installé dans un gigantesque œuf étrange, et deux positions différentes à utiliser au cours de l’expérience. Petit tour d’horizon de cette expérience en réalité virtuelle peu banale.

Direction la Toscane pour trouver Fly

Cette expérience vous propose donc d’enfiler un HTC Vive et de vous retrouver dans les champs de Toscane en Italie, à côté de… Leonardo Da Vinci tout simplement. Cependant, vous réaliserez rapidement que vous n’avez pas les pieds sur Terre sinon les ailes dans le ciel, puisque vous êtes dans la « peau d’un oiseau », survolant le génial inventeur. Ceux qui ont pu tester Eagle Flight d’Ubisoft noteront la référence, mais cette expérience va plus loin avec des petits détails qui permettent de compléter le sentiment d’immersion, d’intégration dans l’espace. Vous pouvez ainsi détourner le regard, battre des bras pour vous envoler plus haut…

Un ventilateur vous donne l’impression de la brise sur votre visage. Même les odeurs sont au rendez-vous d’une expérience qui ne délaisse pas l’aspect visuel. Plus avant vous pourrez commander l’avion des frères Wright, découvrant toute leur ingéniosité et regretterez de devoir vous poser. Fly vous le garantit, les dernières inventions, plus modernes vous paraîtront bien moins bluffantes, trop technologiques et moins immersives. Mais l’ensemble fournit tout de même une incroyable sensation d‘ailleurs.

Cet article Fly, une nouvelle expérience en réalité virtuelle pour s’envoler a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Beatport Will Remove Tracks That Have Never Sold

Par Dan White
Beatport is removing unsold tracks

Everyone in the electronic music industry knows there’s dramatically more music being released than there is music that people want to listen to or DJ with. But what happens when one of the biggest online stores for digital music starts pruning their collection? Starting late this year, Beatport is starting a “yearly storage clean-up procedure” […]

The post Beatport Will Remove Tracks That Have Never Sold appeared first on DJ TechTools.

Mixcloud To Limit Free Playback (Slightly), Aims To Build Paid Listeners

Par Dan White
Mixcloud to limit free listening

At the end of July, Mixcloud posted a Medium article addressing their community and sharing a few fundamental changes that were forthcoming on the platform. In short, the new changes will mean less freedom of listening for unpaid, free listers – and more restrictions lifted for users who subscribe. It’s all with an aim to […]

The post Mixcloud To Limit Free Playback (Slightly), Aims To Build Paid Listeners appeared first on DJ TechTools.

Interview: Marco Faraone shares his favorite DJ tools, current must-plays, and career advice

Par Angel Bali

Marco Faraone (Uncage, Rekids, Drumcode) is a prolific and versatile producer whose incendiary live sets have earned him the attention of all the right people. Hit play in the video to watch and listen to some of his set at BPM Portugal 2018, then keep reading beyond that for his DJ tips, career advice, and […]

The post Interview: Marco Faraone shares his favorite DJ tools, current must-plays, and career advice appeared first on DJ TechTools.

Norberg Festival

Par Nina Verhagen

NORBERG, July 25-27 2019

Norbergfestival is a 20-year running festival, held on the abandoned iron mine site of Mimerlaven in Norberg, Sweden.

A growing group of artists presents contemporary music, performances, and interdisciplinary works. We make use of what the site provides and we sleep on the ground. We extract what we produce and leave the mine as it was left in 1981.

 

Norbergfestival brings experimental music and performing arts to the defunct mining site of Mimerlaven, centrally located in the small post-industrial town of Norberg, Västmanland, Sweden.

Three days a year, industrial concrete buildings transform into an international playground where festival visitors experience a multicolored spectrum of electronic music, sound art, and clubs. Norbergfestival offers a unique mixture of live electronic music at the spectacular location around Mimerlaven, an abandoned mining area in the small town of Norberg.

Since it’s inauguration in 1999, the festival has evolved from a utopian counter-cultural assembly to a national front-runner and internationally recognized platform for groundbreaking and unique musical experiences. Together with light and sound installations, workshops in the fields of audio and video and a friendly and creative atmosphere matched by none, this truly makes Norbergfestival one-of-a-kind.

In 17 years Norbergfestival has grown from being a utopian project for a handful of people into one of the most important annual events in the Scandinavian electronic music scene.

 

Norberg Festival 

Norberg, Sweden

info@norbergfestival.com

LINK BOX

Norberg Festival

See on the map

 

Facebook_logo(2)Twitter_logo-4

 

 

 

The post Norberg Festival appeared first on Audiovisualcity.

Mira! Festival

Par Nina Verhagen

BARCELONA, November 05 – 09 2019

MIRA wants to bring the audience closer to several realms of artistic creativity through an event with two main objectives: to function as a platform for new creators as well as a showcase for world-renowned artists and to create unique immersive experiences through digital and technological innovation and the interlacing of live music and visuals.

MIRA is a digital arts festival based on three interconnected areas: exhibition, dissemination and education, and is held annually in Barcelona (since 2011) and Berlin (since 2016).

Focused on the intersection between arts and digital culture, the festival features a program comprised of audiovisual shows in both traditional and fulldome formats, digital art installations, screenings, conferences, and workshops.

MIRA promotes artistic collaborations and boosts the creation of new projects, supporting the relationships between collectives, associations and artists from the fields of digital arts and technology. The associative and non-profit nature of the organization, aided by the participation of volunteers, guarantees that the results are reinvested in promoting digital culture in a sustainable way.

 

 

Mira! Festival

Fabra i Coats, Barcelona

C/ de Sant Adrià, 20

Contact

LINK BOX

Mira!

See on the map

  

Facebook_logo(2)

Twitter_logo-4

 

 

The post Mira! Festival appeared first on Audiovisualcity.

Gogbot

Par Nina Verhagen

gogbot-2018ENSCHEDE, September 5-8 2019

The free festival for creative technology, science, media, art, music and more celebrates its 15th anniversary this year.

GOGBOT 2019 appears with the theme “BIO THE NEW DIGITAL” in the much-discussed world of bio-art and digital technology. Subjects such as genetic modification, stem cell transplantation, nanotechnology, and farmed meat are covered within this theme. International famous artists such as Agi Haines (UK) and Dmitry Morozov (RU) investigate the ethical boundaries of these worlds with their controversial works.

GOGBOT festival is the annual showcase for creative technology, electronic music, and contemporary art. The festival has been running since 2004 and it lasts for four days and nights. GOGBOT’s mission is to provide an inspiring platform for the most original, the most visionary and the most avant-garde artists active today. Innovation in digital creativity is key and the festival creates a sonic space for this. The festival offers a stimulating rendez-vous for artists, professionals, and visitors.

GOGBOT offers a playground of convergence. Drawing participants from all over the world are presented, in order to profit from a context of active discovery. We are proud to present the outstanding talents from the Netherlands, supporting this by having the Awards for the best of art and creative technology graduates.

 

Gogbot

Enschede, Netherlands

contact@gogbot.nl

LINK BOX 

Gogbot Festival

    

Facebook_logo(2)

Twitter_logo-4

 

 

 

The post Gogbot appeared first on Audiovisualcity.

SIGNAL Festival

Par Nina Verhagen

PRAGUE, October 10-13 2019

The SIGNAL Lighting Festival is the largest cultural event in the Czech Republic, which, thanks to the unique interconnection of art, urban space and modern technologies, has attracted more than 2 million viewers for its five-year existence.

The festival uniquely combines visually attractive works with demanding installations of international quality. Its approach thus appeals to both broad and professional public.

The SIGNAL Festival brings to the streets of Prague cutting-edge forms of art which show the streets and recesses of the capital city in new perspectives due to the connection between technology and light.
About twenty installations annually combine visually attractive work with demanding installations of international quality.

The festival concept determined by its art council aims at the public and also experts. Owing to its support of new artworks, the SIGNAL Festival represents a respected platform also on an international level and it is a popular place to see new projects in the field of visual art.

For four days in October, the historical heart of Prague will be turned into a center of new technologies, amazing ideas, and unbound creativity. SIGNAL Festival will revive both well-known and hidden mysterious places of Prague with creations of renowned Czech and foreign audiovisual artists.

 

Signal Festival 

Kubelíkova 1548/27

Praha, Czech Republic

Contact 

 

LINK BOX

Signal

See on the map

 

Facebook_logo(2)

Twitter_logo-4

 

 

The post SIGNAL Festival appeared first on Audiovisualcity.

MUTEK Montréal

Par Nina Verhagen

MONTRÉAL, 20-25 August 2019

MUTEK Montréal invites you to its 20th edition, running from August 20 to 25, 2019, with six days and nights of audiovisual performances, live electronic music and a full theatre of experiences that will push the boundaries of digital art and engage you in the playground that is our city.

This year, the festival week also integrates the 5th edition of MUTEK_IMG, a forum on current practices in digital creation, which runs three full days, from August 20 to 22. Covering mixed realities, artificial intelligence, and new iterations in audiovisual spectacle the event provides a high-level context for professionals, practitioners, researchers, and creative companies to reflect, exchange, and get inspired.

 

Contact

LINK BOX

MUTEK MONTRÉAL

 

Facebook_logo(2)

Twitter_logo-4

 

 

The post MUTEK Montréal appeared first on Audiovisualcity.

Streaming Music: what the DJ industry really thinks

Par Dan White
What the DJ industry REALLY thinks of streaming music

Ever wonder what folks at Pioneer DJ, Soundcloud, Denon DJ, Beatport, Dubset, and more think about the future of music in DJ booths? This year at IMS Ibiza, we got to see an awesome panel discussion on “Streaming In The DJ Booth”. A number different music and DJ-oriented companies were represented, and we asked IMS […]

The post Streaming Music: what the DJ industry really thinks appeared first on DJ TechTools.

❌