Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

VFX Legion Creates FX for Sci-Fi Thriller, Black Box

Par : SJ Golden

VFX Legion created over 200 visual effects for ‘Black Box,’ one of the series of films in the ‘Welcome to Blumhouse’ anthology that tapped the LA/B.C.-based company’s end-to-end services. The thematically connected package of dark genre movies marks Amazon‘s first-ever global direct to services deal. Director/Writer Emmanuel Osei-Kuffour Jr.’s psychological thriller is the story of Noland (Mamoudou ...

The post VFX Legion Creates FX for Sci-Fi Thriller, Black Box appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Le compositing sera-t-il tué par la production virtuelle et les écrans LED ? (non, et voici pourquoi)

Par : Shadows

A découvrir chez BorisFX, un article de Steve Wright, vétéran du compositing. Il tente de répondre à une interrogation soulevée par l’explosion de la production virtuelle et des décors à écrans LED : puisque ces système permettent de capturer les images directement et sans fond vert classique, le compositing va-t-il devenir obsolète ? Ou, au minimum, risque-t-il de voir son champ d’action se réduire très fortement ?

C’est un « non » net et clair que propose Steve Wright en réponse.
Il s’appuie ici sur plusieurs arguments :

  • les systèmes LEDs ont de nombreux défauts techniques encore non résolus : effet de moiré (qui peut se compenser en ayant une profondeur de champ réduite, mais cela limite de fait l’usage des écrans LED), métamérisme (le spectre ponctuel des éclairages LED peut créer un rendu colorimétrique gênant pour les costumes et props, ce qui implique une correction en post-production), la nécessité de masquer numériquement la frontière entre le sol physique et le bas des écrans LED, les problèmes liés à la latence d’affichage, les limites de l’éclairage par écrans…
  • des contraintes plutôt liées à l’usage actuel des systèmes de production virtuelle : l’utilisation de proxies pour la géométrie et non de modèles très haute résolution, la nécessité de combiner des éléments filmés sur plateau, affichés par exemple avec Unreal Engine, et des effets créés avec des moteurs de rendu classiques, le fait que les plateaux virtuels continuent d’utiliser des fonds verts (quitte à ce qu’ils soient eux-mêmes virtuels et affichés sur le mur de LEDs)…

Steve Wright se veut donc rassurant dans son article. On pourra aussi ajouter que le compositing peut évoluer et non disparaître : ainsi, Chermaine Chan, spécialiste du compositing chez ILM, est devenue spécialiste du compositing on set à l’occasion de la série The Mandalorian. Enfin, on pourra rappeler que lors du SATIS, et durant une table ronde sur les effets visuels, un réalisateur à qui l’on demandait ce qu’il pensait de ces techniques de production virtuelle… A spontanément demandé s’il restait tout de même possible de faire des changements en post-production. Le confort de pouvoir modifier des éléments au compositing est tel qu’il restera probablement d’actualité très, très longtemps encore…

L’article Le compositing sera-t-il tué par la production virtuelle et les écrans LED ? (non, et voici pourquoi) est apparu en premier sur 3DVF.

VFX Legion Provides OPSIS With VFX Support for Michael Bay’s ‘Songbird’

Par : SJ Golden

Visualization services company, OPSIS, recently called on VFX Legion to lend its talents to Songbird, director Adam Mason’s new dystopian thriller from producer Michael Bay. As the film’s primary visual effects vendor, OPSIS provided end-to-end services – from Concept, Previs, Postvis and finalizing VFX shots to assembling the right talent for the job. OPSIS integrated ...

The post VFX Legion Provides OPSIS With VFX Support for Michael Bay’s ‘Songbird’ appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Bluefish444 adds KRONOS K8 support for Foundry Nuke and Nuke Studio 12 with Windows 2020.14.0 Install Package

Quality 2K/HD/SD-SDI output from Foundry Nuke products with Bluefish KRONOS and Epoch hardware  North Melbourne, Australia, 30 July 2020 – Bluefish444, manufacturer of the professional video industry’s highest-quality uncompressed 4K SDI, ASI, Video Over IP & HDMI I/O cards and mini converters, announces support for Foundry Nuke and Nuke Studio 12 in its latest 2020.14 ...

The post Bluefish444 adds KRONOS K8 support for Foundry Nuke and Nuke Studio 12 with Windows 2020.14.0 Install Package appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

VFX Legion, A Fully Remote Company Since Inception, Expands its Preproduction Services

Par : SJ Golden

Working Entirely with a Home-Based Global Collective of Talent for Almost a Decade, The End-to-End Company Continues Providing Feature Films and TV Shows with Road-Tested, Streamlined Workflow, and Quality VFX as Guidelines Established for Future Production in Controlled Spaces VFX Legion, the architect of a pioneering remote pipeline with seven years’ experience working exclusively with ...

The post VFX Legion, A Fully Remote Company Since Inception, Expands its Preproduction Services appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

VFX Legion Crafts Effects for ‘Black Christmas,’ A Holiday Horror Film

Par : SJ Golden

Led by VFX Supervisor James David Hattin, VFX Legion’s global team of artists created all of the visual effects for ‘Black Christmas,’ the second remake of the classic holiday horror film. Blumhouse Productions returned to the LA/B.C.-based company for a range of digital shots – from blanketing the exterior scenes with CG snow to adding ...

The post VFX Legion Crafts Effects for ‘Black Christmas,’ A Holiday Horror Film appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

❌