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Hier — 17 janvier 2020Vos flux RSS

Terry McCarthy Appointed as American Society of Cinematographers CEO

Par Ignite Strategic Communications

The American Society of Cinematographers (ASC) has named Terry McCarthy as CEO of the organization. In this newly created role, McCarthy is responsible for all business matters relating to the Society, including events, educational efforts, and publishing. With more than 30 years of experience in journalism, McCarthy is a four-time Emmy® winner and recipient of ...

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JVC Showcases High Quality Cameras At The 2020 NAB Show

Par Andres Benetar

  For anyone on the market for high-quality audio and video products, then the 2020 NAB Show is the place to be. This year, the 2020 NAB Show will gather content experts from all over the media, entertainment and technology landscape. For those seeking to create superior audio and visual experiences, the 2020 NAB Show ...

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Rising Sun Pictures Recreates an Auto Racing Icon for Best Picture Nominee “Ford v Ferrari”

Par Artisans PR

Studio produces a photo-real version of Daytona International Speedway and its cheering crowd from the epic 1966 race. Adelaide, South Australia— Rising Sun Pictures (RSP) helped to recreate one of the most thrilling events in the history of auto racing for Ford v Ferrari, the new film from 20th Century Fox and director James Mangold. ...

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Xiaolu Xue’s Blockbuster “Whistleblower” Shot with Blackmagic Cameras

Par Zazil Media

Fremont, CA – January 15, 2020 – Blackmagic Design today announced that the new Chinese blockbuster film by Xue Xiaolu, “Whistleblower,” used a number of Blackmagic Design cameras to shoot the film, including URSA Mini Pros, Micro Cinema Cameras and Micro Studio Camera 4Ks. The camera packages, along with a number of other Blackmagic Design products, were used to ...

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Scale Logic announces official partnership with UK-based Polar Graphics to manage European sales operations

Par Page Melia PR

Bloomington, Minnesota – 16 January 2020 — Scale Logic, the global leader in advanced media workflow solutions, announced today that it is embarking on a new agreement and relationship with industry veteran Polar Graphics, a leading UK-based manufacturer’s representative for the broadcast, post-production, and professional audiovisual industries. Under the newly forged partnership, Polar Graphics will ...

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ED TISCHLER TO HEAD UP GRAVITY MEDIA’S UK BUSINESS

Par rlyl

Layla Cook also promoted to UK Broadcast Equipment Rental Manager Watford, UK, 15 January 2020 – Gravity Media, the leading global provider of complex live broadcast facilities and production services to content owners, creators and distributors, has promoted Ed Tischler to the position of Acting Managing Director. In this new role, Ed will be responsible ...

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À partir d’avant-hierVos flux RSS

Un concours de texturing sous Substance Painter

Par Shadows

Adobe lance un concours de texturing autour de sa solution Substance Painter.
A partir d’un petit personnage prédéfini, vous devrez donner libre cours à votre imagination d’ici le 4 février.

Les vainqueurs seront désignés par un jury composé d’artistes mais aussi de Sébastien Deguy, vice-président de la branche 3D & Immersive d’Adobe.
A remporter : des stations de travail et produits Wacom, des licences Substance ou encore une version imprimée en 3D de votre création.

A noter, trois catégories sont proposées : artistes, étudiants et enfin écoles (ces dernières découlant des meilleures participations dans la catégorie étudiants.

Nous vous invitons à consulter la page du concours pour plus de détails.

Un tutoriel sur les bases de Substance Painter

L’article Un concours de texturing sous Substance Painter est apparu en premier sur 3DVF.

Mission Yéti : un voyage dans l’Himalaya, le 29 janvier au cinéma

Par Shadows

Le distributeur Eurozoom nous invite à suivre un périple gelé dès la fin du mois de janvier avec Mission Yéti, film d’animation de Pierre Gréco et Nancy Florence Savard. Produit par Productions 10e Ave, le projet mêle humour et aventures autour d’un duo aux personnalités bien tranchées :

Québec, 1956. Les destins de Nelly Maloye, détective privée débutante et Simon Picard, assistant de recherche en sciences, se croisent accidentellement. Soutenus par un mécène ambitieux, Maloye, intuitive et chaotique, et Picard, méthodique et obsessionnel, se lancent dans une aventure visant à prouver l’existence du Yéti. Pour y arriver, Simon compte sur le journal d’un explorateur pour les mener au repaire de la créature mythique. Accompagnés de Tensing, un jeune guide Sherpa, et de Jasmin, un mainate bavard, ils sont confrontés à de nombreux dangers au cœur de l’Himalaya.

Voici la bande-annonce :

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Un concours de texturing sous Substance Painter

Par Shadows

Adobe lance un concours de texturing autour de sa solution Substance Painter.
A partir d’un petit personnage prédéfini, vous devrez donner libre cours à votre imagination d’ici le 4 février.

Les vainqueurs seront désignés par un jury composé d’artistes mais aussi de Sébastien Deguy, vice-président de la branche 3D & Immersive d’Adobe.
A remporter : des stations de travail et produits Wacom, des licences Substance ou encore une version imprimée en 3D de votre création.

A noter, trois catégories sont proposées : artistes, étudiants et enfin écoles (ces dernières découlant des meilleures participations dans la catégorie étudiants.

Nous vous invitons à consulter la page du concours pour plus de détails.

Un tutoriel sur les bases de Substance Painter

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Panasonic and Minato Ward Begin Field Study Utilizing Roadside Transformers as Ad Space and Street Signage®

Tokyo, Japan - Panasonic Corporation and Panasonic System Solutions Japan Co., Ltd. (hereafter collectively referred to as "Panasonic"), Tokyo Electric Power Company, and Tepco Town Planning Co., Ltd. (hereafter collectively referred to as "Toden PG") have joined hands ...

L’accélération vidéo dans HandBrake

Par Pierre Dandumont

J’utilise HandBrake depuis des années pour (re)compresser des vidéos ou passer d’un format un peu atypique à quelque chose de plus standards, et je me suis rendu compte récemment que depuis la version 1.2, HandBrake peut utiliser l’accélération vidéo sous macOS.

L’encodage chez Apple passe parce une technologie appelée VideoToolbox. Il y a assez peu d’options dans HandBrake (et sous macOS), et la technologie est supportée depuis pas mal de temps. Pour le HEVC (H.265), ça doit marcher sur tous les Mac sortis après 2015. Le principal problème de VideoToolbox va être « Qui encode ? ». La question n’est absolument pas triviale, les Mac intègrent plusieurs encodeurs différents.

Premièrement, il y a les fonctions des GPU Intel, disponibles sur les Mac avec un IGP (les portables, quelques iMac, les Mac mini, etc.). La technologie porte le nom de QuickSync et permet d’encoder plus ou moins bien en H.264 ou en H.265 sur les appareils récents. Sur d’autres Mac, c’est le GPU dédié qui prend la main, généralement à base d’AMD. Et en fonction de la carte graphique, les résultats varient. Enfin, sur les Mac avec une puce Apple T2, l’encodage (et le décodage) passent par cette dernière (et c’est a priori plus rapide, mon Mac n’a pas de T2).

Attention, l’encodage sur le GPU peut être moins bon que sur le CPU. Les encodeurs ont des fonctions fixes et la qualité diminue, un bon encodeur CPU évite les erreurs, compressent mieux et offre un résultat meilleur, mais généralement bien plus lent. Mais pour un usage grand public basique, genre regarder un film sur l’Apple TV, l’encodeur GPU suffit généralement. Il va manger quelques détails, mais il va aller 5 à 10x plus vite, ce qui n’est pas négligeable. L’encodeur Apple, on va le voir, a un défaut gênant pour HandBrake : il demande un bitrate précis (le débit). Avec le x264 ou le x265, on peut définir une qualité à obtenir, et l’encodeur va se débrouiller en fonction de la scène. Avec l’encodeur Apple, il faut définir une valeur de débit, et c’est tout. En pratique, on a donc des fichiers plus gros par défaut, et il faut tester pour atteindre le bon rapport débi/qualité (pas très pratique).

Avec HandBrake, une fois la vidéo choisie et les paramètres définis, il faut se rendre dans l’onglet Vidéo et modifier l’Encodeur vidéo. Par défaut, HandBrake va souvent proposer le x264, un encodeur logiciel efficace. Il suffit de passer sur un encodeur VideoToolbox pour activer l’accélération. Attention, surtout avec l’encodeur H.265, le résultat n’est visiblement pas toujours parfait, mais je n’ai pas eu de soucis.

HandBrake


Deux options VideoToolbox

Quelques tests

Je suis parti d’une vidéo d’une dizaine de minutes en 1080p (Big Buck Bunny) et j’ai testé plusieurs cas de figures. La machine est un MacBook Pro 2017, avec un CPU quatre coeurs (Core i7 7700HQ), une Radeon Pro 560 et un eGPU à base de Radeon Vega 64.

L’encodage en H.264 (x264) utilise le CPU pour encoder, et le processeur reste aux alentours de 2,9 GHz en permanence (entre sa fréquence de base, 2,8 GHz, et son Turbo à 3,4 Ghz). Il encode en 7 minutes et 23 secondes (~32 fps) pour un fichier final de 278 Mo.

L’encodage en H.264 par VideoToolbox utilise le GPU (l’Intel, j’y reviens). Le CPU reste utilisé pour pas mal de tâches, mais l’encodage prend seulement 2 minutes et 18 secondes (~104 fps). Petit défaut, le fichier final est plus gros : 459 Mo. Je n’ai pas remarqué de dégradations visuelles flagrantes. Pour la taille du fichier, c’est normal : l’encodeur Apple a peu d’options, et HandBrake sélectionne un bitrate fixe (6 Mb/s) avec ce dernier, contre un réglage de qualité sur l’encodeur software (RF 22).

Le second essai a été d’encoder de la même façon, mais en débranchant le eGPU. Le résultat ne bouge pas : 2 minutes et 17 secondes. C’est bien l’IGP Intel qui encode en H.264. Le dernier essai (uniquement avec l’IGP) confirme bien que c’est l’IGP qui encode : le GPU ne s’active pas, le temps ne bouge pas.

L’encodage en H.265 (x265) avec les mêmes réglages (RF 22) utilise le processeur. Il prend nettement plus de temps (14 minutes et 33 secondes, ~16 fps). Le fichier est un peu plus petit qu’en H.264 (243 Mo). Je suppose qu’il y a des réglages plus efficaces, ceci dit.

L’encodage en H.265 par VideoToolbox utilise le GPU, et plus spécifiquement dans mon cas l’eGPU (une Radeon RX Vega 64). C’est un peu tendu à voir, mais l’augmentation de la température montre bien que c’est cette carte précise qui encode. Il faut 2 minutes et 21 secondes (~101 fps) pour un fichier de 472 Mo. C’est aussi logique : HandBrake ne permet qu’un bitrate fixe.

On voit que la Vega 64 travaille un peu

Le seconde essai, là aussi, passe par le débranchement du eGPU. L’encodage s’effectue ici sur l’IGP Intel (on peut le voir avec Moniteur d’activité) mais une partie passe aussi par le GPU dédié (Radeon Pro 560 dans mon Mac). Vu l’occupation, je peut supposer que le décodage s’effectue sur le GPU et l’encodage sur l’IGP. Malgré tout, c’est nettement moins rapide : 5 minutes 19 secondes (~45 fps). Le troisième essai confirme : il faut le même temps et macOS force l’activation du GPU.

Ici, Radeon et Intel HD travaillent de concert


L’encodage force bien le GPU

Conclusion

L’encodage H.264 s’effectue visiblement uniquement via QuickSync, et rapidement. Pour le H.265 (HEVC), ça va dépendre de votre Mac, mais un eGPU peut donner un gros gain. Le jour ou j’ai une machine sans GPU ou une autre avec une puce T2 sous la main, j’effectuerais d’autres tests.

Duplitech Turns To Xytech’s MediaPulse To Streamline Asset Management

Par Andres Benetar

  The company Duplitech selected Xytech’s facilities management software for its robust enterprise-level feature set for remastering classic films.     Three years ago, media service company Duplitech launched its 4K Film Services Department. The new department’s focus centers primarily on remastering classic movies recorded on film from the 1940s to the 2000s for home ...

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Sohonet Acquires Exchange Communications, Leading IT Provider to the Film and Episodic Industry

Par Ignite Strategic Communications

Sohonet, the global experts in connectivity, media services and network security for the media and entertainment industry, announced the acquisition of Sycamore Communication (Exchange). Exchange Communications joining Sohonet further broadens the range of connectivity and collaboration solutions each organisation can now offer their media and entertainment customers. The combined power of Sohonet and Exchange will ...

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Imagine Products Releases All-In-One Tool TrueCheck

Par Andres Benetar

  Imagine Products Inc., the creator of software utilities for backing up, viewing, sharing, transcoding, and archiving video assets, released TrueCheck, a one-of-a-kind file comparison, search, report, and verification tool. With a combination of capabilities, including a unique comparison feature, available nowhere else, TrueCheck helps anyone who handles large numbers of files to ensure mirror ...

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RUSHWORKS introduces REMO NDI Portable Touchscreen PTZ Production System

Par Desert Moon Communications

RUSHWORKS introduces REMO NDI Portable Touchscreen PTZ Production System Minimal hardware, maximum capabilities. Flower Mound, TX – January 15, 2020 – RUSHWORKS, provider of cool technology for production, playback and streaming since 2001, enters the market with a bang for 2020, introducing another “powerfully simple” integrated PTZ production system for remote and studio operation. “It’s ...

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Brainstorm Show Cases Enhanced Integrated FOR-A HANABI HVS- 100/110 Series Mixers

Par Andres Benetar

  Last September at IBC, Brainstorm, a leading manufacturer of real-time 3D graphics, augmented reality and virtual studio solutions, showcased an enhanced integration with FOR-A HANABI HVS- 100/110 series mixers. Such integration further improved the possibilities of InfinitySet within broadcast environments, while provides additional possibilities for HANABI users to access virtual set and augmented reality ...

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DJM-V10: Pioneer DJ’s new 6-channel mixer looks like it was designed by a techno DJ

Par Dan White
DJM-V10 mixer from Pioneer DJ

A new DJM-V10 mixer from Pioneer DJ has 6 channels, master isolators, four band EQ, per-channel compression knobs and sends for each channel. You could be forgiven for thinking that we’re listing features on an Allen & Heath DJ mixer. The new unit is expected to be present today at NAMM 2020 in Anaheim, so […]

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Brainstorm Selected By MOOV For Virtual Set, Augmented Reality, And Motion Graphics Content Creation

Par Andres Benetar

  MOOV, The UK-based sports and events graphic services provider has selected Brainstorm solutions for their upcoming requirements for advanced content creation Last year, Brainstorm, the leading manufacturer of real-time 3D graphics, augmented reality and virtual studio solutions, announced the agreement with MOOV, the UK’s leading sport & events graphics company, to become a preferred ...

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Cyber Media TV Uses ATEM Constellation 8K for eSports Streaming

Par Zazil Media

Fremont, CA – January 15, 2020 – Blackmagic Design today announced that Cyber Media TV uses Blackmagic Design ATEM Constellation 8Ks and ATEM 1M/E Advanced Panels for eSports and steaming programs for gaming. Cyber Media TV uses both ATEM products, along with a number of other Blackmagic products, to stream 60 to 80 eSports programs each month. Cyber ...

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Xytech’s MediaPulse Selected By OMNIMAGO For Streamlining Project Management Needs

Par Andres Benetar

  This year at the 2020 NAB Show, the German post-production house chooses MediaPulse to put targeted functionality in the hands of all users. German post-production specialist OMNIMAGO GmbH has chosen Xytech’s MediaPulse resource management software as its go-to solution for its scheduling, billing and project management needs. Recently released at IBC 2019, MediaPulse 2019 ...

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Soundcheck Technologies’ Lance Gordon Discusses Mixing for Combat Sports and eSports Productions

Par D Pagan Communications

Q: Can you provide some background on who you are and what you do? A: As a freelance audio engineer and co-owner of Soundcheck Technologies, I have worked with some of the biggest rock bands and largest sporting events in the world. I have done just about everything from the Superbowl to NBA Finals, Winter ...

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VideoSwitch Installs The First Integral Digital Television Laboratory In Costa Rica

Par Andres Benetar

VideoSwitch, a leading Argentine technology development company for television, together with SoniVisión, its strategic partner in the region, were in charge of designing and implementing a laboratory that will allow training both students and students. VideoSwitch will be showcasing its products at the 2020 NAB Show in Las Vegas. The National Learning Institute (INA), an ...

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DejaSoft goes global with DejaEdit

Par RadianceC

 – DejaSoft unleashes DejaEdit world-wide to deliver unrivaled Collaborative Editing   15 January, 2020, Gothenburg, Sweden –DejaSoft has today announced the global launch of DejaEdit – the unique collaborative editing solution for Avid Media Composer, Avid Nexis and EditShare workflows. Already successfully tested and well-established in Scandinavia and parts of Europe, DejaEdit allows editors to ...

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CMD: Experiment in bio-algorithmic politics

Par Filip Visnjic
CMD: Experiment in bio-algorithmic politics
Created by Michael Sedbon, 'CMD' is an apparatus designed to explore how our technologies and ecosystems interact and what narratives and politics do they serve. The project questions what sort of ecological and social logic should be implemented in the design of automated infrastructures and algorithms.

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