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Hier — 20 septembre 2020Vos flux RSS

Hack the Canon R5 for Nearly Unlimited 4K Recording

Here’s how you can use an Atomos Ninja V to “hack” a Canon R5 for nearly unlimited 4K video recording. Watch the tutorial for these easy-to-follow steps.

DJs: you need to say no to gigs if they’re not safe

Par : Dan White

In the history of DJing, the DJ has always played a critical role – not just as a musical selector, but also as the room conductor and vibe controller. They’re filling the room with music, but they also have ability, at any time, to make it stop or change. In a year where in-person high-activity enclosed […]

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Martina Scarpelli signe le nouveau clip de kai

Par : Shadows

La réalisatrice et animatrice Martina Scarpelli (remarquée entre autres pour son court-métrage EGG) dévoile son dernier projet : le clip animé du nouveau titre de Kai, A little too much.

Basée au Danemark, Martina Scarpelli s’appuie sur un style épuré en noir et blanc, avec pour ce clip des motifs narratifs et visuels évoluant entre introspection et kaléidoscope.

Director – Martina Scarpelli
Animation – Denis Chapon, Flóra Anna Buda, Heidi Holemå Christiansen, Martina Scarpelli
Storyboard & Layout – Martina Scarpelli, Denis Chapon, Flóra Anna Buda
Background Design – Flóra Anna Buda
Script, Composing & Editing – Martina Scarpelli
Creative Direction – kai & Danna Takako

Nous en profitons pour partager à nouveau le court-métrage EGG de la même réalisatrice.

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Avec « Traqué », le jeu Star Wars: Squadron se décline en court-métrage

Par : Shadows

Dans le cadre de la promotion du jeu vidéo Star Wars: Squadrons, prévu pour le 2 octobre sur PC et consoles, Electronic Arts s’est associé à Motive Studios (studio de développement en charge du jeu), Lucasfilm et ILM.

Le résultat : le court promotionnel Traqué, qui met en scène un soldat impérial en mauvaise posture.

La retraite de l’Empire après une attaque-surprise est un nouveau symbole de sa défaillance suite à la destruction de la deuxième Étoile de la Mort. Mais pour un des membres de l’escadron Titan, la bataille est loin d’être finie. Dans ce scénario indépendant de STAR WARS: Squadrons, Varko Grey, le leader de l’escadron, devient le dernier pilote TIE sur le champ de bataille. Il est chassé sans relâche par un X-wing rebelle de la Nouvelle République.

Star Wars: Squadrons proposera de réaliser des combats spatiaux en équipe ; rappelons que le support de la réalité virtuelle a été annoncé, sur PC et PS4.

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Une gamme UV-C anti covid 19 arrive chez Axente

Par : admin

Goldensea UV propose une gamme de dispositifs industriels, certifiés et sécurisés à base de tubes UV-C virucides de Philips ou Osram. Ils arrivent en France chez Axente au sein d’une nouvelle branche : Axente Healthcare. Lire la suite

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Panasonic Enriches Its SDGs Content on Its Global Website

Osaka, Japan - Panasonic Corporation has added its Sustainable Development Goals (SDGs) initiatives to its global corporate website on August 31, 2020. SDGs are targets adopted by the United Nations at its September 2015 summit as common goals for the international commu...

Vectorworks Spotlight 2020. Perfectionnez la conception de vos projets

Par : admin

Vectorworks, logiciel de CAO DAO et de rendering évolutif, ajoute le calcul de charge et un visualiseur à ses fonctions de base et ses capacités d’import/export dans de multiples formats dont le MVR. Lire la suite

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Les créations oniriques de Tilt

Par : admin

Tilt, une entreprise française innovante ravit une fois de plus nos yeux gourmands avec deux formules surprenantes : Les Echappées et les Parcours de Lumières. François Fouilhé, cogérant de Tilt, nous raconte. Lire la suite

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⁣LUX NATURAE / Part 1 of 6 ⁣
⁣Glad to have my music played on the bridge in Skopje last week end, written for the SKOPJE LIGHT ART DISTRICT 2020 festival.⁣
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⁣Visual Artists : Aurélien WOJTKO @_aurelien.w/, Susie-lou CHETCUTI, Patrick GRANDI, Jules HUVIG @juleshuvig/, Frédéric HAUDEGOND ⁣
⁣Original Music & Sound Design : Geraldine KWIK⁣
⁣Production : Loom Prod France⁣
⁣Organization : @sk_light_art_district/⁣
⁣Place : Stone Bridge - SKOPJE - MACEDONIA⁣
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⁣#skopje #ckonje #macedonia #stonebridge #bridge  #light #art #district #3rd #edition #going #green #mapping #projectionmapping #composingmusic #composer #orchestral #musicforpaintings #movingimage #digitalartist #night #millumin #frenchcomposer #streetart #skopjeinfo #instagraphynet #sklad2020 #skopjelightartdistrict (at Stone Bridge, Skopje)
https://www.instagram.com/p/CEaI-ccJtZn/?igshid=bu38zy4nlpuv

⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @geraldinekwikmusic⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣I’m...




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⁣#repost @geraldinekwikmusic⁣
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⁣I’m so proud of being part of this new mapping with my original music written for the casino Viage in Bruxelles played by night during full december. ( Boulevard Anspach 1000 Bruxelles )⁣
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⁣Visual Artist : Simon Lebon ⁣
⁣Music and sound design : Geraldine Kwik ⁣
⁣Place : Grand Casino Brussels Viage⁣
⁣https://www.viage.be/fr/ ⁣
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⁣#bruxelles ##brussels #casino #viage #casinonight #videomapping #loomprod  #originalsountrack #musicforpaintings  #mapping #composer #frenchcomposer #musicscore #ambient #composingmusic #sound #sounddesign #art #visual #millumin #madmapper #motiondesign #aftereffects #design #architecturalmapping #projectionmapping #movingimage #digitalartist #night (at Brussels, Belgium)
https://www.instagram.com/p/CDhG-Wipj7z/?igshid=uqppjxxumkcx

Cinegy Multiviewer 15.2: Hail to the King

Munich, Germany, 05 August 2020: Cinegy GmbH, the premier provider of software technology for digital video processing, asset management, video compression and automation, and playout, has released the latest version of Cinegy Multiviewer 15.2, solidifying Cinegy’s position as the leading IP and multipurpose multiviewer vendor. Cinegy Multiviewer 15.2 is the most flexible multiviewer ever, great for ...

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Garden Party Cocorico, un royal After Work

Par : admin

Les Garden Party Cocorico Electro à la Ferté Saint-Aubin proposent aux amateurs de musique electro House/Tech de profiter d’Afterwork dans la cour du château jusqu’à fin août. Un véritable succès ! Lire la suite

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FRAMETRUNK SUPPORTS REMOTE PRODUCTION PROJECTS DURING LOCKDOWN

– FrameTrunk, one of the leading suppliers in next generation broadcast solutions, today announced its recent successes in a variety of remote production projects despite obstacles in production due to Covid-19. These include, supporting BBC Three’s ‘Yung Filly’s Celeb Lock In’ and Globe Productions, ‘One Love Covid-19 Relief Auction’. Since 2014, FrameTrunk’s broadcast solutions have supported ...

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Pandemic reinforces value of partnerships

Aldermaston, UK, 29 July 2020: Having completed a number of projects in recent months despite the constraints of the global pandemic, SI Media and GB Labs reflect on the underrated value provided by global and regional partnerships. Based just north of Venice, Italy, SI Media is an international broadcast software solution provider – including its proprietary ...

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Xite Labs

Par : Marco Savo

Xite Labs is an audiovisual creative studio working at the intersection of art and technology, digital media and interaction design.

The team is formed by top-notch audiovisual artists who have left an unparalleled mark in the world of electronic music.

They have delivered off-socks-knocking 3D mapping installations since 2000, working with internationally renowned musicians such as Tame Impala, Infected Mushroom, Steve Aoki, Skrillex and Amon Tobin to name a few.

Audiovisual artist - projection mapping

We have been lucky enough to attend their mind-blowing audiovisual experience developed with Amon Tobin, for his international tour following the release of the album ISAM. That was back in 2012 at Sonar Festival in Barcelona.

Tobin’s avant-garde IDM soundscapes lead the way for the audiovisual storytelling who took the audience on a unforgettable journey. The show started with an otherworldly cube-shaped structure coming to life.

The stage then turned into a ship launched into space with Tobin residing in a hyper-sleep pod. After dream-like hallucinations Tobin comes out actually wearing the suits shown in the animation.

A complex audiovisual narrative that blurs the boundaries between real and digital world, firing all sorts of trickery to cleanse out the audience of all their spatial references. Only when we lose all the anchor points we are truly primed to experience the digital voyage.

ISAM takes us on a journey through the unexplored universe generated by the EDM soundscape of Amon Tobin to the bring us back to the core of the action: the musician and his performance.

In my opinion, Xite Labs major breakthrough is their ability to truly animate their installation, snapping out of the static AV sculpture by delivering an immersive experience where all senses are captured within the space.

Their audiovisual world is disorienting and astonishing as it builds up in front of our eyes, departing far away from the bidimensionality of the screen experience.

Audiovisual artists

Formed in the year 2000 as V Squared Labs by Vello E Virkhaus they have then merged with Tandem Digital Entertainment in 2018 to form XiteLabs.

Through the leadership of Greg Russell and Vello Virkhaus the audiovisual studio continuously executes next level experiential visual artistry.

The duo is always taking “never been done” concepts and turning them into reality. This process always starts with the blank page, and working with clients to define the words, scenery, illumination, content, interactivity, and the means to deliver it all.

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SAP ‘Sapphire Now’ Conference Transports Workforce to Virtual Worlds with disguise xR

disguise supported partners Live Legends and Purple to build a customised xR experience for remote edition of SAPs annual conference – disguise xR technology (Extended Reality) has helped deliver the virtual edition of the ‘Sapphire Now’ conference, hosted by worldwide enterprise application software company SAP, who offer tools to enable easier virtual working for users. ...

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The Future Group Unveils Significant Mixed Reality Advances in Pixotope Version 1.3

  Our object tracking software integration allows users to reach new levels of freedom while interacting with virtual elements on set   OSLO, NORWAY — 23 July 2020: The Future Group, creators of live photo-realistic virtual production system Pixotope®, today unveils its latest Version 1.3 software featuring a wide range of advances that significantly improve ...

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OWNZONES BECOMES NEWEST MEMBER OF THE TPN: TRUSTED PARTNER NETWORK

The TPN establishes a single benchmark of security preparedness for media and entertainment vendors OWNZONES Entertainment Technologies, the leading cloud-based video supply chain company, has announced today its appointment as the newest member of the Trusted Partner Network (TPN). The TPN is a new, global and industry wide film and television content protection initiative. The ...

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IMT Expands Software Division; Introduces Intelligent Data Mover with Predictive Cost and Data Transfer Speed Analytics

IMT’s new enterprise software product, SoDA, provides real-time, actionable insights into customers’ data management strategies LOS ANGELES, Calif. – July 22, 2020 – Integrated Media Technologies, Inc. (IMT), a leading media technology provider, today announced the expansion of its advanced software development division to bring to market innovative software tools and applications that automate and ...

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Love is in the Hair : l’amour impossible d’une puce et d’un pou

Par : Shadows

Clorinde Fesentieu, Jonathan Beaudry, Jordan Francfort, Mathias Borie, Manon Fournié, Isaure Thouvenot présentent Love is in the Hair, leur court de fin d’études à l’ESMA (promotion 2019). Un film qui met en scène deux petites créatures qui, malgré leur coup de foudre, ne peuvent se rejoindre…

Dans un Freakshow américain, un pou qui vit sur une femme à barbe rencontre l’amour de sa vie, une puce qui elle vit sur un chien ; mais l’incompatibilité de leurs environnements respectifs les empêchent de vivre leur amour.

Musique : Thérence Guillerme
Voix : Emmanuel Curtil / Sophie Boyer (chant / sing) / Solange Boulanger / Benoît Allemane
Son : José Vicente, Yoann Poncet – Studio des Aviateurs

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Les trois diamants : un conte animé venu de l’Atelier de Sèvres

Par : Shadows

Faustine Ferrara et Iris Winckler dévoilent leur court de fin d’études (promotion 2019) à l’Atelier de Sèvres : Les trois diamants. Un film dans lequel un marchand fait usage de son art afin d’inviter ceux qui l’entourent à la tolérance…

Dans un royaume musulman, un marchand de tapis Juif et sa fille sont contraints par les autorités de quitter le quartier ou de se convertir à l’islam. Le marchand doit alors réfléchir à une réponse qui lui évitera de perdre son statut et de pouvoir conserver sa propre croyance. Grâce à sa fille, il décide d’utiliser son art et de raconter une histoire à propos d’un père qui veut léguer son diamant à ses trois fils pour défendre sa place.

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L’Européen avec Studio Novum devient Pur

Par : admin

Les mois passent et faute de vaccin, les idées fusent pour aider le spectacle vivant à le redevenir. Studio Novum propose Pur, une solution astucieuse pour tuer les virus dans une salle. Reportage au Théâtre de l'Européen qui en dispose et a servi d'incubateur. Lire la suite

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Disney repense la manière de modéliser des visages réalistes

Par : Shadows

Les outils comme ZBrush sont particulièrement puissants pour créer des visages humains 3D, mais nécessitent des compétences importantes pour y parvenir, qu’il s’agisse de maîtriser l’anatomie ou le logiciel.

A l’inverse, des outils simple d’accès permettent de créer facilement des visages, mais il s’agit typiquement d’approches très contraintes avec peu de liberté, comme on en croise dans les jeux vidéo pour choisir un avatar.

Face à ce constat, Disney Research dévoile (dans le cadre de l’Eurographics Symposium on Geometry Processing 2020) une voie alternative : une approche intuitive même pour les débutants et qui produit des visages plausibles sur le plan anatomique, tout en proposant une plus grande liberté de création.

La vidéo ci-dessous, qui accompagne la publication (Interactive Sculpting of Digital Faces Using an Anatomical Modeling Paradigm), done une idée des résultats possibles et de la méthode de travail. L’artiste dispose d’une part d’une série de curseurs, d’autre part d’outils permettant de manipuler facilement et directement la géométrie : ajout de points de déformation, de régions d’influence pour modifier physiquement le modèle mais aussi pour appliquer l’influence des curseurs à une zone réduite.
En coulisses, le système s’appuie sur un modèle anatomique local construit à partir de centaines de scans 3D de personnes aux caractéristiques variées (origine, genre, taille, poids, etc). Les modifications de l’artiste sont mises en relation avec ce modèle, qui apporte des contraintes assurant un résultat qui reste plausible. Le tout s’appuie sur le GPU, avec des performances suffisantes pour un usage interactif.

Comme le montre la fin de la vidéo, il est possible de créer en une dizaine de minutes un visage unique et plausible. Un temps similaire à celui pris par des artistes confirmés, mais qui ne nécessite justement pas de disposer de compétences avancées.
Disney explique que cette méthode pourra être utilisée pour des projets de type animation/VFX à budget réduit. Le modèle anatomique pourra aussi être employé dans le secteur du jeu vidéo.

Digitally sculpting 3D human faces is a very challenging task. It typically requires either 1) highly-skilled artists using complex software packages for high quality results, or 2) highly-constrained simple interfaces for consumer-level avatar creation, such as in game engines. We propose a novel interactive method for the creation of digital faces that is simple and intuitive to use, even for novice users, while consistently producing plausible 3D face geometry, and allowing editing freedom beyond traditional video game avatar creation. At the core of our system lies a specialized anatomical local face model (ALM), which is constructed from a dataset of several hundred 3D face scans. User edits are propagated to constraints for an optimization of our data-driven ALM model, ensuring the resulting face remains plausible even for simple edits like clicking and dragging surface points. We show how several natural interaction methods can be implemented in our framework, including direct control of the surface, indirect control of semantic features like age, ethnicity, gender, and BMI, as well as indirect control through manipulating the underlying bony structures. The result is a simple new method for creating digital human faces, for artists and novice users alike. Our method is attractive for low-budget VFX and animation productions, and our anatomical modeling paradigm can complement traditional game engine avatar design packages.

Interactive Sculpting of Digital Faces Using an Anatomical Modeling Paradigm
Auteurs :
Aurel Gruber (DisneyResearch|Studios/ETH Joint M.Sc.) 
Marco Fratarcangeli (Chalmers University of Technology/DisneyResearch|Studios)
Gaspard Zoss (DisneyResearch|Studios/ETH Joint PhD)
Roman Cattaneo (DisneyResearch|Studios)
Thabo Beeler (DisneyResearch|Studios)
Markus Gross (Disney Research/ETH Zurich)
Derek Bradley (DisneyResearch|Studios)

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An Incredible Adventure : un court-métrage enneigé et décalé signé CG-Animation

Par : Shadows

Basé à Annecy, le studio CG-Animation se spécialise dans les prestations de rig et animation 3D. L’équipe a récemment mis en place un nouveau pipeline de production GPU à base de Redshift, et souhaitait l’éprouver afin de vérifier son efficacité : CG-Animation a donc lancé un projet interne.

Le résultat : An Incredible Adventure, un court-métrage qui nous fait suivre deux alpinistes escaladant les pentes d’une montagne enneigée un peu particulière…

La réalisation est signée Manon Carrier, Johan Cayrol, Etienne Fagnère, Pauline Grégoire et Ludovic Habas.

Voici également un aperçu de projets sur lesquels a travaillé CG-Animaton :

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PEBBLE CHOSEN BY BRAZIL’S TV BANDEIRANTES FOR NEW AGRIBUSINESS CHANNEL AGRO+

New agribusiness channel launched with the combined power of Pebble Marina automation and Dolphin integrated channel technology WEYBRIDGE, UK, 16 JULY 2020: Leading playout automation and channel in a box specialist, Pebble Beach Systems, today announced that Brazilian broadcaster TV Bandeirantes (known as Band) has launched its new Agro+ channel with Pebble’s Marina and Dolphin ...

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disguise xR Pushes The Boundaries Of Album Promotion For Black Eyed Peas

disguise xR Pushes The Boundaries Of Album Promotion For Black Eyed Peas xR technology helps rethink methodologies of music promotion with limitless remote virtual production Despite current lockdown restrictions still in place in many countries, disguise xR technology has enabled partner XR Studios to create a limitless performance environment for Grammy award winning hip-hop band ...

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Jornal do Centro invests in a Profuz LAPIS system

Par : RadianceC

    Jornal do Centro invests in Profuz LAPIS allowing remote accessibility and enhancing outreach capabilities For immediate release – 14 July 2020, Lisbon, Portugal  – IABM-member PBT EU is delighted to confirm the adoption of a Profuz LAPIS system at Portugal’s Jornal do Centro in collaboration with reseller partner Pantalha.  Jornal do Centro selected ...

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GB Labs further strengthens CORE.4 and CORE.4 Lite security

Aldermaston, UK, 14 July 2020: The leader in intelligent storage solutions, GB Labs has announced that its proprietary CORE.4 and CORE.4 Lite operating systems have been upgraded with additional security benefits designed to augment existing performance, analytic, and real-time data monitoring and display features. GB Labs’ Chief Product Officer, Howard Twine said, “We have been ...

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