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Started working on another DepthKit project.



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Still working on graphs and timelines.



Still working on graphs and timelines.

So I replaced the parallel DFT used in LaspVfx with the...



So I replaced the parallel DFT used in LaspVfx with the single-threaded FFT. https://github.com/keijiro/LaspVfx

I made a comparison between DFT/FFT implementations with Unity...



I made a comparison between DFT/FFT implementations with Unity C# Job System and the Burst compiler. Conclusion: The single-threaded FFT is the fastest one. I wonder if there is any parallelization-friendly 1D FFT algorithm. https://github.com/keijiro/BurstFFT

Unity : la roadmap 2020 dévoilée

Par Shadows

L’équipe Unity a dévoilé ses plans pour l’année à venir. Vous retrouverez ci-dessous la présentation vidéo, suivie des slides de la présentation.
Sans surprise, les annoncent concernent l’ensemble du produit, de la robustesse aux performances en passant par le lighting, l’animation, le rendu haute définition ou la physique. Nous aurons l’occasion de revenir plus en détails sur ces nouveautés au fur et à mesure de leur mise à disposition des utilisateurs.

L’article Unity : la roadmap 2020 dévoilée est apparu en premier sur 3DVF.

Unity Pro enfin disponible dans la boutique 3DVF.fr

Par Shadows

Notre partenaire Progiss devient revendeur en France du moteur de jeu Unity, et donc de sa déclinaison payante Unity Pro.
Vous pouvez donc retrouver cette offre dans la boutique 3DVF.fr au tarif de 1 649,00 €HT (1978.80 € TTC).

Rappelons que par rapport à la version de base, la version Pro contient :
– des outils avancés de diagnostic cloud ;
– la possibilité de personnaliser ou supprimer le splash screen au démarrage de vos applications ;
– un thème sombre dans l’éditeur pro ;
– la possibilité de monétiser vos applications via des publicités et achats in-app ;
– des options telles que l’assistance premium et l’accès au code source.

Progiss revend bien évidemment aussi les versions “Plus” et “Enterprise” de Unity ; n’hésitez pas à les contacter directement pour en savoir plus, par téléphone au 01 49 89 07 90 ou par mail : info@progiss.com
Notez également que l’équipe Progiss est à votre disposition pour vous proposer des présentations des logiciels de la boutique, que ce soit dans leurs locaux (Villepinte, à côté de Paris) ou dans les vôtres.

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Avatar Mythology – Technology as metaphorical “alter-beings”

Par Filip Visnjic
Avatar Mythology – Technology as metaphorical “alter-beings”
Created by LIMAGE, a collective comprised of media designers, 3d creators, artists and coders, 'Avatar·Mythology' is a performance drawing on the worldview of Shan Hai Jing (Classic of Mountains and Seas), a Chinese classic text of mythic geography and beasts.

LASP v2, the new version of the low-latency audio input plugin...



LASP v2, the new version of the low-latency audio input plugin for Unity, is available to use now. Any feedback is welcome. https://github.com/keijiro/Lasp

Distorted Lissajous



Distorted Lissajous

⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @lusiolights⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣I want to...




⁣⁣
⁣#repost @lusiolights⁣
⁣__________________⁣
⁣⁣
⁣I want to set up an experience like this in Occidental Park in Seattle. What do you think @downtownseattle ?! ;)⁣
⁣#Repost @mappingprojection⁣
⁣・・・⁣
⁣ARTCUBE // PROJECTION EXPERIENCE @cacumenfilms .⁣
⁣.⁣
⁣.⁣
⁣#mapping #projectionmapping #videomapping #projection #projectionexperience #installation #artcube @millumin2 #mdcommunity
https://www.instagram.com/p/B94OFjNJGhb/?igshid=rqcjdmo7d8av

In LASP v2, you can use multiple audio inputs. For instance, in...



In LASP v2, you can use multiple audio inputs. For instance, in the case of MC-101, you can receive all the four tracks individually. https://github.com/keijiro/Lasp/tree/v2

In LASP v2, you can explicitly select a device and channel for...



In LASP v2, you can explicitly select a device and channel for each audio level tracker. It’s capable of controlling float/vector3/quaternion/color properties using property binders (previously it only supports float properties). https://github.com/keijiro/Lasp/tree/v2

Implementing a new property binder for LASP2.





Implementing a new property binder for LASP2.

Implementing a new property binder for LASP2.



Implementing a new property binder for LASP2.

CONVOCATORIA ABIERTA – Processing Community Day 25 de abril · Medialab-Prado (Madrid)

Par volatil

El próximo 25 de abril, durante todo el día, en Medialab-Prado (Madrid) se celebrará el Processing Community Day; una iniciativa impulsada desde la Processing Foundation con la finalidad de hacer más visible y divulgar sobre temas relacionados con la programación creativa, el arte y la tecnología en diferentes ciudades del mundo; para crear más comunidad. En Madrid está impulsada desde el grupo de Creative Coding Madrid.

La convocatoria estará abierta hasta el día 10 de marzo. Propuestas de charlas, talleres, demos y performances. Encontrarás toda la info aquí.

Se abrirá una convocatoria para crear contenido para ser mostrado en la pantalla exterior de Medialab-Prado, sobre la plataforma de programalaplaza.

Está confirmada la presencia de Alba G. Corral y Jaime Munárriz, que nos hablarán sobre su trabajo y procesos creativos en torno al arte y la tecnología.

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