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SIGNAL Festival

Par Nina Verhagen

PRAGUE, October 10-13 2019

The SIGNAL Lighting Festival is the largest cultural event in the Czech Republic, which, thanks to the unique interconnection of art, urban space and modern technologies, has attracted more than 2 million viewers for its five-year existence.

The festival uniquely combines visually attractive works with demanding installations of international quality. Its approach thus appeals to both broad and professional public.

The SIGNAL Festival brings to the streets of Prague cutting-edge forms of art which show the streets and recesses of the capital city in new perspectives due to the connection between technology and light.
About twenty installations annually combine visually attractive work with demanding installations of international quality.

The festival concept determined by its art council aims at the public and also experts. Owing to its support of new artworks, the SIGNAL Festival represents a respected platform also on an international level and it is a popular place to see new projects in the field of visual art.

For four days in October, the historical heart of Prague will be turned into a center of new technologies, amazing ideas, and unbound creativity. SIGNAL Festival will revive both well-known and hidden mysterious places of Prague with creations of renowned Czech and foreign audiovisual artists.

 

Signal Festival 

Kubelíkova 1548/27

Praha, Czech Republic

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Signal

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Top 10 artículos más leídos del 2018

Par volatil

Este año ha sido grande por muchos motivos. Desde Vjspain apoyamos el documental “Visualist, those who see beyond”, que muy pronto verá la luz. Gracias a este proyecto hemos profundizado en el trabajo de grandes artistas tanto locales como internacionales.

Pero además, hemos sido espectadores de directos audiovisuales de gran calidad en varios festivales del país. En marzo dentro del marco de Mutek Barcelona alucinamos con el directo de Herman Kolgen y el show de Alexandre Burton & Julien Roy (artificiel). Viajamos a Madrid para conocer el proyecto Sonar360º by MEDIAPRO, el dome que disfrutamos después en Sónar Día Barcelona y redactamos este artículo sobre la parte visual del Sónar 2018. Viajamos a Gijón para disfrutar de la programación del L.E.V Festival y nunca olvidaremos la actución de Hiroaki Umeda. También estuvimos en Amsterdam y tuvimos la suerte de ver el directo apoteósico de Nanotak en el festival Dekmantel. Otra de las aventuras inolvidables de 2018 fue nuestro viaje a Praga y este vídeo resumen del Signal Festival. La mejor edición del Mira Festival y la gran presencia de artistas visuales mujeres será también difícil de olvidar.

Y ahora, sin más preámbulos, damos paso al top 10 de los posts más leídos del año.

#TOP1 – Augmented Laser Projection Interaction · Colorsound

La proyección aumentada a tiempo real con láser fue un éxito, un híbrido entre proyección y láser calibrado con interacción a partir de un código personalizado hecho con VVVV.

#TOP2 – Telenoika organiza el ER…VA40 :: Comunidad AV Península Ibérica

El objetivo del encuentro fue ampliar los debates sobre las producciones de Live AV en la Península Ibérica y fortalecer las redes entre los colectivos de artistas audiovisuales.

#TOP3 – Mira Festival. Resumen visual a través de 3 vídeos.

Hicimos resumen visual de los shows A/V que vimos, las instalaciones interactivas y la dome.

#TOP4 – Exposición “Work into the light” by Slidemedia

Un viaje retrospectivo por su trayectoria.

#TOP5 – ‘Luces por Segundo’ by Martin Borini aka Ailaviu

Esta presentación audiovisual formó parte de la programación de Mutek Buenos Aires 2017, una propuesta audiovisual con la música de Luis Maria Ducasse, sonidos techno o acid house y en formato hardware live set.

#TOP6 – Duodécima edición de L.E.V Festival Gijón
A esta edición del Laboratorio de Electrónica visual se sumó la creatividad de la italiana Michela Pelusio para interpretar la física cuántica.

#TOP7 – Videomapping en el Museo del Prado por su bicentenario de la mano de Onionlab

El show organizado por la agencia de eventos Ciudadano Kien, se complementó con una actuación teatral aérea de la mano de la Fura dels Baus, la guinda final la puso Pirotecnia Vulcano.

#TOP8 – Nomada Studio y Conrad Roset presentan el videojuego GRIS

Esta es la historia de Adrián Cuevas y Roger Mendoza que un día conocieron a Conrad Roset en Barcelona, del encuentro surgió un proyecto que duraría unos años y que hoy ha visto la luz. GRIS es el primer videojuego del estudio barcelonés Nomada Studio.

#TOP9 – Signal Festival Praga.

El Signal Festival es el festival de luz de Praga. Este año ha llegado a su 5ª edición y nos invitaron a disfrutar de sus obras en vivo y en directo.

#TOP10 – Making of del documental Visualist y entrevista a sus directores.

Pedro Pantaléon y Manuel Sanchez-Cid son los directores del documental Visualist. Han tenido la suerte de conocerse y encajar a la perfección en un punto concreto de su trayectoria profesional.

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SIGNAL 2018 reportage

Par Nina Verhagen

SIGNAL festival invited us to come to the festival in Prague which was on the 11th until the 14th of October, 2018. We are very grateful to have been invited and that they have taken such good care of us.
SIGNAL is a relatively young festival but made a huge impact on the audiovisual culture since the very beginning. It has a great offer of video mapping, interactive installations, and generative art. The last edition attracted around 600.000 people.

Every year, SIGNAL puts together an audiovisual journey across the beautiful backdrop that is the city of Prague. It gives the chance to locals and international visitors to really discover the city under a new light.

This is what we saw during our visit.

Event feature here.

Guillaume Marmin

Rococo is a totem made of 124 projectors shooting light beams. As soon as viewers step in, they are bombarded by powerful audiovisual inputs transforming the beautiful ‘Colloredo-Mansfeld Palace’ in an ever-changing space. The surrounding soundtrack makes you progressively forget where you are, bringing you in a captivating trance as you stare at the beams.

 

Post Bellum

An impressive use of video mapping projection to document amongst the darkest moments in the last one hundred years of European history. Avoiding the spectacularization, ‘Memory of the Nation‘ enthralled the viewers, thanks to clever use of real video and audio footage

 

3dsense

3dsense offered an impressive projection with two synchronized screens. It showed a creatively put and well-thought-out black hole’s gravitational field in the universe. That mixed with an intense soundtrack displayed a complex unity that immerses you into the piece.

 

Chevalvert

A wonderful piece of interaction design, where the users had the chance to create their own lighting performance by the simple motion of their hands. Highly involving and easy to approach. It created an instant connection with the audience and the art.

 

_STROY

_STROY is a multi-creative studio based in the Czech Republic. In their pioneering project, they combine graffiti with video mapping and sound art. Aesthetically astounding and captivating, they’re taking video mapping to a whole new level.

 

Hotaru Visual Guerrilla

Quite new to the scene, the AV collective Hotaru Visual Guerrilla managed to capture the viewers’ senses from the first instant. An amazing 3D video mapping, dragging us in a future world where microorganism, bioforms, breathes and expands from the façade of the surrounding space. A must-see in the audiovisual culture.

 

Hyperbinary

Hyperbinary proposed a very mature and cutting-edge video mapping made of pure lights. The building Kooperative has been animated from the inside instead of being projected on it using LED strips. A thoughtful investigation about how particles are set in motion and spread across the space creating energy. The result is a calm and monumental wave.

 

Ruestungsschmie.de

On the Church of St. Ludmila Ruestungsschmie.de delivered a video mapping masterpiece, empowered by a stunning sound design. Every single element of the façade comes alive under the audiovisual thunderstorm. Our senses are constantly tickled and moved restlessly following the projective narrative across the service.

 

XYZ

Watch 2,1/18’ is an ambitious and innovative art piece picturing a dystopian future under constant surveillance. The immersive installation used moving lights across the Vinohrady square to track the viewers. Microphones recorded their sounds to eventually combine them with an eerie soundtrack. No matter where you moved, you were always watched.

 

Simona Chládková & Matyáš Skalický

Simona and Matyáš are two students of ‘the Czech Technical University’. They created an LED interactive gateway connecting the train station to their university. Enjoyable and effective. We hope to see more from these young and upcoming artists.

 

Struny Signalu

Organik triggers an intense dialogue between new media, art, music, and architecture, in the beautiful Salvator church. The gothic constructive elements are gradually revealed and enhanced by the moving lights, while the compelling music from the organ surrounds the viewers. Our senses are fully absorbed in this powerful audiovisual symphony.

 

Romain Tardy

Future Ruins, a beautifully crafted video mapping dialoguing with the LED installations which decomposes the architectural elements of the Neo-Romanesque church of St. Cyril and Methodius.
Ruins of a dystopian future lie upon us and come back to life through the use of lights and video mapping.

 

SOFTlab

An interactive installation with mirrors following the viewers, bouncing their reflection across the space together with the beautiful decorations of the ‘Mirror Chapel’.

 

Tomáš Dymeš

A buoyant interactive piece immediately connects with the audience of all ages and backgrounds.

 

Marpi Studio

An interactive simulation that shows the sea life under a microscope. It’s a never-ending generative art project.

 

Richard Loskot and UAII studio

An interesting representation of the natural elements using new media. A piece with stormy clouds made of foam, lights, and sounds.

 

An overall high quality and several innovative art pieces, setting new trends and standards in audiovisual culture. Congratulations to the organizers and see you next year!

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Audiovisual City interviews SIGNAL CEO Martin Posta

Par Nina Verhagen

Audiovisual City went to SIGNAL festival and interviewed the founder and CEO of the festival: Martin Posta. 

This is how it all went down.

The article about our time at SIGNAL is here.

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Audiovisual City interviews SIGNAL artists

Par Nina Verhagen

Audiovisual City went to SIGNAL festival and interviewed four artists: _STROY, XYZ, Hyperbinary, and Simona Chládková.

This is how it all went down.

The article about our time at SIGNAL is here.

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Crónica del Signal Festival 2018

Par volatil

El Signal Festival es el festival de luz de Praga. Este año ha llegado a su 5ª edición y nos invitaron a disfrutar de sus obras en vivo y en directo. Si has estado en Praga lo sabes de sobra, la ciudad no solo te cautiva por su belleza y arquitectura, tiene muchos espacios abiertos, iglesias y edificios que la convierten en la ciudad perfecta para un festival de estas características. Hemos intentado retransmitir el evento vía instastories.

Las oferta artística se dividía en tres zonas, así que para poder ver todas las obras tenías que empezar el jueves y terminar el sábado a última hora. Nosotros llegamos el viernes así que no llegamos a ver todas las piezas.  Mil disculpas desde aquí a los artistas de las obras a las que no llegamos. Esperamos poder disfrutarlas algún día en el futuro. Al final del artículo hacemos un “bonus track” con los que no pudimos ver.

La instalación en las instalaciones de Atrium se acompaña con el objeto Flag, que es una pequeña contribución al centenario de la República Checa. 

Esto es una crónica visual a través de imágenes y un vídeo resumen. ¿Empezamos?

DÍA 1 · Ruta Karlín

Inauguramos el festival con los únicos artistas españoles del cartel. Hotaru Visual Guerrilla que presentaron “Biofilms”, un mapping 3D en el espacio Kasárna Karlín. Las imágenes hablaban sobre la arquitectura del futuro, nos gustó pero faltó potencia de sonido.

Siguiendo las indicaciones de la app del festival, llegamos a la obra “Wave” en Main Point Karlín del colectivo Hyperbinary. También nos pareció que faltaba potencia de sonido. Los leds del edificio de uno de los patrocinadores del festival (Kooperativa), se encendían y se apagaban para simular las olas del mar.

Muy cerca, nos encontramos la obra “216 prepared dc-motors, cotton ballas, cardboard boxes 70x70x70cm” del estudio suizo Zimoun. Una obra de gran tamaño que pivota entre la arquitectura y el sonido. Una estructura de cajas con unas bolas que se movían y captaban la mirada de los espectadores.

El itinerario nos llevó a “Future Ruins”, el vídeo mapping de Romain Tardy (Francia). Co-fundador de ANTIVJ, presentó una combinación de vídeo mapping en la Iglesia de St Cyril and Methodius con 12 estatuas de luz.

La última obra del primer día nos impactó por su creatividad tanto en la instalación como en el contenido. “Erebus” de los checos 3dsense que son un grupo de artistas y programadores que combinan arte y tecnología para crear instalaciones interactivas. Abordan el tema de los agujeros negros, su poder gracias a la fuerza de su campo gravitatorio. Así lo explicábamos en nuestros Instagram. Dos pantallas, una delante y otra detrás, el espectador deberá girarse para seguir viendo la obra, un cable con un led que se traslada de una pantalla a la otra es el que guiará la mirada de los receptores. Una pantalla plana muestra el universo y la otra (que tiene forma de agujero al tirar de la superficie con una cuerda) muestra el agujero negro que protagoniza la pieza.

DÍA 2 · Ruta downtown

Empezamos con “Touch” del checo Tomáš Dymeš, una instalación interactiva que obliga a los espectadores a comunicarse entre sí. Náměstí Republiky es una de las zonas más concurridas de Praga. La multitud de personas que caminaban por el centro de la ciudad se sentían descontextualizadas, con un solo toque nace una comunicación que puede ser entre personas o entre cada persona y la instalación.

Seguimos con la obra “About being in a herd” de Ivan Kafka. Pionero del arte conceptual checo, representó a la República Checa en la Bienal de Venecia. En esta obra decenas de conos en filas ordenadas simbolizan la multitud y su fácil manipulación, a la vez que reivindican la individualidad humana. Los conos, con cintas reflectantes, crean un magnífico juego de reflejos al impactar la luz en ellos. El espectador verá luces individuales de cada cono y luces que vienen de todo el conjunto.

Después vimos la obra “Iris”
 de Soft Lab
 (Nueva York), una instalación interactiva situada en el interior de la Capilla Clementina, creada por una estructura circular de espejos que giran sobre sí mismos  en respuesta al movimiento de los asistentes y, al mismo tiempo, reflejan los rayos de luz y los tonos particulares de la música. La instalación mezcla la luz y el sonido de forma tan natural que sus límites mutuos se desvanecen. Las superficies giratorias de los espejos reflejaban la arquitectura excepcional de la Capilla y los rostros de la audiencia.

Después vimos la instalación del estudio polaco Marpi Studio. “Aquarium” es una instalación que presenta una simulación interactiva inspirada en el mundo submarino. Funciona con una aplicación basada en el método de aprendizaje automático. La instalación se adapta gradualmente a las personas que interactúan con ella, tratando de reaccionar y responder a todos los que lo rodean. Ideal para familias con hijos. El éxito de participación fue espectacular.

En la plaza más popular de Praga nos encontramos con la obra Together, in parallel de Barbora Šlapetová y Lukáš Rittstein, reconocidos como dos de los artistas más notables de la escena checa. Se presentaba con un objeto escultórico-cinematográfico, un automóvil que se corta longitudalmente. Los lados del conductor y el pasajero del asiento delantero se han intercambiado simbólicamente, lo que hace que su sentido original se vuelva trivial. Flotan en el continuo espacio-tiempo, uno al lado del otro. La escena está enmarcada por un resplandor circular de una imagen cinematográfica. La instalación representa una metáfora del mundo contemporáneo donde las tecnologías avanzadas se encuentran con culturas y religiones arquetípicas.

En la misma zona, una de las instalaciones que nos llamaba más la atención era la de Richard Loskot y UAII Studio (“Sky on the earth”), el cielo está en la Tierra y los espectadores pueden tocar el cielo que está formado de espuma.

El tiempo se terminaba y aún nos quedaban dos instalaciones de la zona más céntrica antes de empezar la ruta Vinohrady, de la que nos parecían muy interesantes las piezas. Para no dejarnos nada, vimos la obra que flotaba sobre el agua, en frente del famoso Puente Carlos. “Unrest” de la checa Verge (Jana Mercogliano).

Para terminar esta ruta, fuimos a ver “Rococo” de Guillaume Marmin (Francia) en el Palacio Colloredo-Mansfeld, un espacio espectacular para una pieza espectacular. El artista lo ha descrito como una instalación interactiva envolvente formada por 124 proyectores desarrollados por él mismo. El compositor francés Philippe Gordiani compuso la música exclusivamente para esta obra. Los espectadores tienen la impresión de movimiento gracias al juego de luces.

DÍA 2 · Ruta Vinohrady

Solo quedaba una hora y 7 instalaciones por ver. Al final nos dio tiempo de ver dos más. El vídeo mapping en la iglesia Namesti Miru de la mano de Ruestungsschmie (Alemania), del que nos sorprendió el uso de imágenes reales.

Y por último, Watch 2,1/18,  de los chechos XYZ, un colectivo de artistas audiovisuales que ha creado su propio lenguaje, fascinados por la luz y los sonidos de los sintetizadores e inspirados por la ciencia ficción y el futuro cercano y lejano. Varias piezas formaban un paisaje muy Blade Runner, juegos de luces, humo, una pirámide y una torre de leds. El sonido y los efectos visuales nos transportaban a un futuro decadente dominado por las máquinas.

BOUS TRACKS

“Stratum” del estudio francés  Chevalvert en el que más de noventa tótems metálicos se iluminan uno por uno y la luz se apaga si el espectador lo desea. Un simple movimiento de la mano sobre un panel de control especial es suficiente para animar la instalación interactiva.

Nos perdimos también “Neon” de Michal Škapa, máximo exponente del arte urbano en Praga. Mezcal pintura y neón, este último elemento hace referencia a una fuerte tradición de letreros de neón sin los cuales no podemos imaginarnos Praga en los tiempos de la primera república.

No llegamos tampoco a “Horizon” de los checos Tomáš Ullrich e Ivo Louda, a los pies de la maravillosa Torre de televisión de Žižkov. Un objeto virutal creado mecánicamente a través del control eléctrico de sensores de distancia y nivel de ruido.

No pudimos ver tampoco “SSSSSSpace” de los chechos Stroy, un joven equipo que surgió en la universidad. En esta obra presentan graffitis en 3D con la intención de alejar a la audiencia de la realidad.

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Vamos al Signal Festival 2018 · Praga · del 11 al 14 de octubre

Par volatil

El Signal Festival es el festival más grande de la República Checa. Un equilibrio perfecto entre arte, espacio urbano y tecnología. Ha atraído a más de 2 millones de asistentes a Praga en sus cinco años de existencia, tanto profesionales como público general. Se ha consolidado como un referente a nivel internacional por la calidad de sus obras.

Habrá un total de 22 instalaciones, de las cuales 14 son de artistas checos. Este año el festival se ha centrado en artistas locales, tanto consagrados como emergentes. La gran mayoría de las instalaciones estarán ubicadas en el espacio público de forma gratuita y también habrá cinco interiores en la Gallery Zone para las cuales habrá que comprar entrada.

Veremos obras del artista francés Guillaume Marmin ( live performance con Jeff Mills) en Colloredo-Mansfeld Palace, donde presenta la obra Rococo; también tiene presencia el estudio de diseño de Nueva York SOFTlab, que presenta “Iris” en “the Mirror Chapel of Klementinum”, y del artista suizo Zimoun en la Galería Hauch. También veremos el último trabajo del estudio checo 3dsense, que presentó su instalación “Faces” en Signal 2015, y este año presenta una nueva obra de arte llamada “Erebus”. Además, un importante artista checo, Richard Loskot, cuyo trabajo ya tuvo presencia en el Festival SIGNAL 2014, ofrece para la edición de este año una instalación completamente nueva en el Palacio Clam-Gallas con el título “Sky on earth”. El estudio Hotaru Visual Guerrilla representa la participación española en el evento con su obra Biofilms, un vídeo mapping 3D.

Rococo de Guillaume Marmin

Destacamos algunas obras del itinerario que realizaremos. Durante el festival publicaremos fotografías y vídeos a través de nuestra web y las redes sociales para compartir nuestra experiencia con la comunidad. Sin duda, será una manera única de descubir Praga.

Nombre de la obra: Future Ruins
Autor: Romain Tardy (FR). Co-fundador de ANTIVJ, Romain Tardy vive y trabaja en Bruselas.
Su instalación combina una vídeo proyección en la Inglesia de St Cyril and Methodius con 12 estatuas de luz.
Lugar: Karlínské náměstí
Horario: 7pm – 11pm

Nombre de la obra: Wave
Autor: Hyperbinary (CZ)
Instalación formada por 20 polos leds programables que busca explorar el fenómenos físico del movimiento de las olas y sus formas.
Lugar: Main Point Karlín
7pm – 11pm

Nombre de la obra: 216 prepared dc-motors, cotton ballas, cardboard boxes 70x70x70cm.
Autor: Zimoun (CH)
Lugar: Hauch Gallery
Horario: 7pm-12am

Artista suizo que vive y trabaja en Berna bajo el seudónimo de Zimoun. Sus proyectos se basan en los principios de la arquitectura y el sonido. La instalación que presenta en el Signal Festival está formada por 216 piezas de motores de corriente continua, bolas de algodón y cjas de cartón de 70x70x70cm.

Nombre de la obra: Biofilms
Autor: Hotaru Visual Guerrilla (ES)
Estudio creativo independiente del País Vasco, formado por Jone Vizcaino y Ander Ugartemendia. Todos sus proyectos tienen como denominador común el tratamiento del sonido y la imagen, tratados como elementos de la misma importancia.
El estudio presenta una composición audiovisual 3D con la que expresan su propia interpretación sobre el concepto futurista de arquitectura. La tendencia va hacia la sostenibilidad y el reciclaje, quizá en pocos años vivamos en edificios inteligentes que se adaptan a los cambios climáticos y que se construyen solos.
En su obra Biofilm, una estructura diversa de miscroorganismos unidos a cierta superficie crean material nueva y completamente orgánica.

Lugar:Kasárna Karlín, Prvního pluku 2
Horario: 7pm – 11pm|15 minut

Obra: Together, in parallel
Autores: Barbora Šlapetová y Lukáš Rittstein (CZ)
Reconocidos como dos de los artistas más notables de la escena checa.
La base de este objeto escultórico-cinematográfico es un automóvil que se corta longitudalmente. Los lados del conductor y el pasajero del asiento delantero se han intercambiado simbólicamente, lo que hace que su sentido original se vuelva trivial. Flotan en el continuo espacio-tiempo, uno al lado del otro. La escena está enmarcada por un resplandor circular de una imagen cinematográfica. La instalación representa una metáfora del mundo contemporáneo donde las tecnologías avanzadas se encuentran con culturas y religiones arquetípicas.
Lugar: Staroměstské náměstí
Hora: 7pm – 11pm

Obra: Sky on earth
Autor: Richard Loskot y UAI Studio

El cielo está en la Tierra y los espectadores pueden tocar el cielo que está formado de espuma. La luz interior revela un juego abstracto de imágenes espaciales. Se materializa una atmósfera de luz que se refuerza con tonos graves. Una pasarela lleva a los espectadores a través de las nubes gigantes hacia el cielo donde hay una fuerte tormenta.

 

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Marpi

Par Nina Verhagen

marpi-2018Marpi is a Polish-born San Francisco based Digital Artist. His artworks are interactive, scalable, and multiplatform, giving anyone the ability to shape them and create their own. By building windows into the same universe Marpi provides an empty canvas where the art does not exist until people create it.

Marpi’s creative work revolves around building 3D worlds, creating immersive AR, Virtual Reality experiences, Interactive Art events, and storytelling in style and difference. Currently, he is working with Obscura as Director of Web and Experiential Design, previously working on projects for clients including Disney, Google, Magic Leap, and Adobe.

His artwork has exhibited internationally including ArtFutura Roma, Contemporary Istanbul, Burning Man, and Oregon Eclipse has been publicly and professionally recognized, receiving nominations and winning several awards including Golden Lions, SXSW Interactive and .NET Magazine site of the year.

 

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ruestungsschmie.de

Par Nina Verhagen

ruestungsschmie-de-2018The German creative label Ruestungsschmie.de specializes in 3D immersive projects and motion and media design. In 2010, Kristian Andresen, Michał Banisch and Philip Modest Schambelan were originally established as artistic groups, but over time their roles moved closer to digital design and research. Because of the architectural background of its members, Label is often dedicated to architecture.

With the name ruestungsschmie.de, they want to point out the discrepancy in the financial resources of the defense industry and the cultural sector.

 

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SOFTlab

Par Nina Verhagen

softlab-2018SOFTlab is a design studio based in New York City. The studio was created by Michael Szivos shortly after receiving a graduate degree in architecture from the Graduate School of Architecture, Planning, and Preservation at Columbia University.

The studio has since been involved in the design and production of projects across almost every medium, from digitally fabricated large-scale sculpture, to interactive design, to immersive digital video installations. As the studio adjusted to a wide range of projects, they began to focus less on the medium and style and more on ideas.

As a studio, SOFTlab, embraces projects through a mix of research and ideas. On one hand, the studio is invested in projects that require significant research and experimentation. These projects provide a testing ground for us to help germinate a studio environment that is ripe with creativity.

Through the studio’s unique blend of backgrounds as designers, artists, architects, and educators we are able to approach every project from a fresh perspective to create rich spatial, graphic, interactive and visual experiences. By mixing research, creativity, and technology with a strong desire to make working fun, SOFTlab attempts to create new and unique experiences.

 

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_STROY

Par Nina Verhagen

_stroy-2-2018_STROY is a young multidisciplinary visual studio bringing a variety of graphic work to life with big emphasis on freshness, authenticity, and relevance.

The group was founded as a project of the Technical University in Liberec and other contemporary culture connoisseurs from the north.

From its very beginning in 2014, the visual studio _STROY has created a design on the borderline of art and technology.

Nowadays, this brand gives rise to the projects ranging from web-design, motion or 3D graphic design to installations and mapping.

They are unique, primarily due to the common work of experts in different fields with insight from many perspectives and mingling of various expertise.

 

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Romain Tardy

Par Nina Verhagen

roman-tardy-2-2018Romain Tardy was born in Paris on the 23rd of September, 1984. He studied art and design for 4 years before deciding it was time for something else.

His primary focus is to create tangible, offline art installations. Something he doesn’t consider as digital art. He also does creative and art direction, plus art consulting. Romain Tardy designs still and animated things. Not wanting to be limited to the screen size, he makes big and small artworks.

Romain Tardy co-founder the European visual label ANTIVJ. He’s been active as an artist int hat group from 2008 until late 2013. The alias he used whilst playing live visuals in clubs (2005-2011) was Aalto / livevisuals.

After living in Paris for several years, he moved to Brussels, Belgium, where he’s currently based.

 

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Romain Tardy

 

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