Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

Marshall Highlights POV Global Shutter Cameras With Genlock at NAB 2021

CV568 and CV368 Cameras Produce Crystal Clear Images in a Wide Variety of Pro AV Conditions LAS VEGAS, SEPTEMBER 9, 2021  ̶  Marshall Electronics (Booth C5636) will showcase its miniature CV568 and compact CV368 Global Shutter Cameras with genlock at the 2021 NAB Show. These two new camera models are shipping now and are ideal ...

The post Marshall Highlights POV Global Shutter Cameras With Genlock at NAB 2021 appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

NAB 2021: New FOR-A 32-Channel Multi Viewer Supports Multi-Format Productions, Customized Layouts

Cypress, CA, Sept. 9, 2021 – FOR-A Corporation of America today announced the MV‑3240 multi viewer, a 32-channel, multi-format multi viewer that supports customized layouts with up to 25 windows for one 4K output. FOR-A will demonstrate the new MV-3240 at the 2021 NAB Show (Booth C4918), which runs Oct. 10-13 in Las Vegas, Nev. ...

The post NAB 2021: New FOR-A 32-Channel Multi Viewer Supports Multi-Format Productions, Customized Layouts appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Evertz Attends NAB 2021 With New Solutions Addressing The Changing Landscape Of Content Creation and Consumption

Par : whitenoise

Evertz, the global leader in media and entertainment technology solutions, will be attending NAB 2021 in Las Vegas with a range of innovative solutions that address the significant changes taking place throughout the broadcast industry. As the entire industry undergoes a seismic shift, Evertz has responded with a raft of new products that focus on ...

The post Evertz Attends NAB 2021 With New Solutions Addressing The Changing Landscape Of Content Creation and Consumption appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Marshall Introduces New CV420-30X “All-In-One” 12GSDI Camera at NAB 2021

Ultra-flexible Simultaneous 12GSDI, HDMI and IP (HEVC) All Up to UHD60fps TORRANCE, CA, AUGUST 25, 2021 ꟷ As 12G-SDI becomes more widely adopted with its ability to carry low latency video up to 4K/60fps resolution over coaxial (12GSDI) cable, Marshall Electronics announces its CV420-30X 12GSDI camera at NAB 2021 (Booth C5636). This all-in-one model with 12GSDI, HDMI ...

The post Marshall Introduces New CV420-30X “All-In-One” 12GSDI Camera at NAB 2021 appeared first on Broadcast Beat - Broadcast, Motion Picture & Post Production Industry News and Information.

Le Nabaztag BearingPoint

Je l’ai vu passer sur LeBonCoin, mais je l’ai raté : le Nabaztag BearingPoint. Et je n’ai pas réussi à trouver d’informations sur ce lapin.

Les lapins personnalisés, j’en ai déjà parlé. Il y en a eu un Skynet en Belgique, j’ai des oreilles « Cadres Hebdo », mais ce lapin avec un logo BearingPoint (une société de conseil), je ne le connaissais pas. Je ne sais pas si c’est un modèle décoré par le vendeur, si c’est d’origine, etc. Donc si vous avez des infos, ça m’intéresse.


SIGGRAPH 2021 : derrière un projet NVIDIA, un pas vers une révolution ?

Par : Shadows

A première vue, Neural Scene Graph Rendering est une publication anodine, voire décevante : avec des résultats qui se limitent à des rendus de scènes 2D et 3D particulièrement basiques, on peut même se demander si l’on est bien en 2021.

Mais les apparences sont trompeuses.

Le meilleur des deux mondes

Les auteurs de la publication, Jonathan Granskog, Till Schnabel, Fabrice Rousselle, Jan Novak de NVIDIA, nous proposent en fait ici davantage qu’un simple projet de recherche : leurs travaux s’inscrivent dans une vision à long terme, qui pourrait révolutionner la manière dont nous rendons nos scènes.

En effet, on dispose actuellement de deux approches radicalement différentes pour effectuer un rendu, autrement dit générer une image :

  • Le rendu 3D « classique », qui règne en maître dans les effets visuels et l’animation 3D, permet de créer des scènes très diverses mais pour lequel le photoréalisme parfait est très difficile à atteindre.
Projet Meet Mike (SIGGRAPH 2017) : un exemple des capacités du rendu 3D (ici, 3D temps réel)
  • Le rendu neural : il s’agit ici de rendu s’appuyant sur les techniques d’intelligence artificielle (deep learning).
    Les outils que vous avez pu voir ces dernières années qui créent des portraits d’humains qui n’existent pas, ou les outils GauGAN/Canvas de NVIDIA permettant de créer des paysages à partir d’une simple esquisse, font partie de cette catégorie.
    Ici, la « représentation neurale » sera un ensemble de variables, et le « moteur de rendu neural » sera la partie de l’outil qui génère l’image finale.
Images générées par un StyleGAN : aucun de ces humains n’est réel, les visages ont été créées par une intelligence artificielle.

Si l’on compare les deux approches, et par exemple dans le cas du rendu d’un visage, on a d’un côté le rendu 3D qui crée des résultats très bons mais sans doute pas aussi bons que l’approche neurale, qui s’appuie « juste » sur une architecture adaptée et la phase d’apprentissage à partir d’un ensemble de données.

Inversement, expliquent les auteurs de la publication, si l’on veut modifier le résultat (par exemple générer un visage d’extraterrestre), le rendu 3D permet facilement de changer le matériau ou le modèle utilisés. L’approche neurale, en revanche, est fortement contrainte par les données d’apprentissage et produire un résultat radicalement différent de ces données sera difficile.

En haut, le rendu 3D classique
En bas, le rendu neural

Souplesse, contrôle artistique, réalisme… Au fond, chaque approche a ses avantages et inconvénients.

D’où la vision à long terme qui sous-tend la publication : au lieu d’opposer les techniques, pourquoi ne pas les combiner ? Pourquoi ne pas générer des images en partie avec du rendu neural, en partie avec un moteur de rendu 3D classique ?
Par exemple, suggèrent les auteurs, le rendu neural pourrait se charger des parties difficiles à gérer avec le rendu 3D classique comme les visages, la fourrure.

L’idée est alléchante, mais n’est à ce stade qu’une simple idée. Reste donc à la concrétiser et à faire cohabiter deux approches qui n’ont rien à voir.

Une scène 3D rendue sans moteur de rendu classique

Nous arrivons enfin au projet de recherche proprement dit : l’équipe s’est intéressée à la façon dont un scene graph classique, autrement dit la description d’une scène 3D dans un outil traditionnel (avec liste des modèles, leur position, matériaux…) pourrait être traduite en représentation neurale, puis envoyée à un moteur de rendu neural.

A ce stade, il ne s’agit donc pas encore de mêler les rendus, mais uniquement de faire en sorte que des scènes 3D classiques puissent être « comprises » et traitées par une approche neurale.

L’équipe est parvenue à des résultats concluants, et en montre quelques exemples :

  • Une animation de volley :
  • un petit outil qui permet d’éditer en temps réel un scene graph neural, et avec rendu neural : autrement dit, sur cette session de création 3D, les objets et leurs matériaux, le rendu de la scène ne sont pas gérés par du rendu 3D classique mais bien par de l’intelligence artificielle.
  • La méthode peut aussi être appliquée à des animations 2D à base de sprites : là encore, le visuel est donc issu de rendu neural, pas d’un moteur 2D.

Retour vers la vision globale

Encore une fois, ces premiers résultats restent très basiques, mais il faut les considérer avec du recul : ce sont des tests précurseurs, pas une méthode destinée à être utilisée dès demain en studio.

En revanche, avec ces essais, l’équipe de recherche a prouvé la validité de son concept. L’approche a pu être appliquée a des cas variés et a donc un bon potentiel de généralisation a des situations et usages très différents.

Une première brique est donc posée vers la vision plus large évoquée par les auteurs, avec à terme une interopérabilité entre les maillons de la chaîne de rendu 3D classique et celle du rendu neural.

Pour autant, est-ce vraiment le début d’une révolution ? Réponse dans quelques années, selon les progrès techniques qui seront accomplis.

Pour aller plus loin, nous vous invitons à visionner cette vidéo de présentation d’une quinzaine de minutes, et en particulier le passage à partir de la 30ème seconde, qui revient sur cette vision à long terme.
Vous pouvez aussi consulter la page de la publication : Neural Scene Graph Rendering.

L’article SIGGRAPH 2021 : derrière un projet NVIDIA, un pas vers une révolution ? est apparu en premier sur 3DVF.

June 2021 TOP 5 Engagement

Have you missed any popular Panasonic news? Here are the TOP 5 most engaged posts for June 2021.

Commitment to Environment Core Pillar of Panasonic Business Strategy

Zero Emissions Target Highlights Approach since Enactment of Matsushita Environmental Charter 30 years ago

May 2021 TOP 5 Engagement

Have you missed any popular Panasonic news? Here are the TOP 5 most engaged posts for May 2021.

Tackling the Issue of Petroleum-Based Plastics with Sustainable Materials

From extraction to recycling, making use of cellulose fiber, a strong but light-weight material that can be sourced from industrial waste.

Growing Vegetables in Extreme Conditions: Panasonic Technology Underpins a New Model for Plant Factory Systems

In order to grow quality vegetables at affordable prices even under extreme weather conditions, Panasonic played a key role in developing the first Asian Monsoon Plant Factory System.

Helping a Japanese Tropical Island's Efforts to Realize Energy Self-Sufficiency by 2050

Japan has announced that it will become carbon neutral by 2050. Also by 2050, Miyako, a small island 2,000 kilometers from Tokyo in Okinawa Prefecture, has pledged to raise its energy self-sufficiency ratio to 48.9%. Local energy production and consumption are the keys to carbon neutrality, and wi...

Up and down the Metaverse – Rhizomatiks on synchronicity and multilevel experiences

Up and down the Metaverse – Rhizomatiks on synchronicity and multilevel experiences
In today’s mercurial, complex, and ambiguous world, our bodies oscillate between the virtual and the real more than ever. The world-famous collective Rhizomatiks is testing the web, presenting performances and experimental online-based systems, and approaching these situations from a variety of angles.

Polygon Labs Announces Expansion of Porta Gateway Workflow Enabler to Broaden Capabilities of Unreal Engine

Par : Jump

Polygon Labs, an innovative studio pushing the boundaries of interactive data applications and visual branding, has announced the expansion of Polygon Porta Gateway, the company’s workflow enabler that bridges the gap between TV content production workflows and the Unreal Engine 3D visualization tool for broadcast production. Porta, which is used by a number of broadcasters ...

The post Polygon Labs Announces Expansion of Porta Gateway Workflow Enabler to Broaden Capabilities of Unreal Engine appeared first on NAB Show News | 2021 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Panasonic Eco Technology Center by Numbers - 20th Anniversary -

Panasonic Eco Technology Center (PETEC) is engaged in reusing valuable natural resources to reduce the waste and recycle under the slogan of "product to product" for 20 years. It plays a part in #ResorceRecycling in the society. The plant operation began the year that the Home Appliance Recycling ...

Autonomous Robots Deliver Medication Door-to-Door in a Highly Resilient Town of the Future

In Japan, there are not enough delivery workers and lifestyles are changing, giving way to new challenges. The Fujisawa Sustainable Smart Town, located in Fujisawa City, Kanagawa Prefecture, is drawing on its collective power to address these challenges. A new initiative that just began is a cutti...

Telstra Awarded DPP Committed to Sustainability Mark Building on the Company’s Environmental Programme

Telstra’s commitment to operating as a responsible and sustainable business has today been recognised by the Digital Production Partnership (DPP) Committed to Sustainability Programme, an industry leading scheme celebrating and promoting good practice in environmental sustainability, across the media industry.

The post Telstra Awarded DPP Committed to Sustainability Mark Building on the Company’s Environmental Programme appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Back to Work Safely: Catching up with National Geographic explorer and Cartoni tripod user Federico Pardo

National Geographic explorer and cinematographer Federico Pardo traveled to the Amazon during the height of the pandemic. Pardo’s mission was to capture video on some of Colombia’s most endangered species. The video was part of an immersive multimedia project called “Vanishing Primates.” We caught up with Pardo to learn more about the project, his experience ...

The post Back to Work Safely: Catching up with National Geographic explorer and Cartoni tripod user Federico Pardo appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

StreamGear Wins 2020 NAB Show Product of the Year Award for VidiMo Go Live Streaming Production Solution

Smartphone-driven content creation suite recognized in Streaming category as one of this year’s most significant and innovative new offerings October 22, 2020 — Reading, PA: Streaming solutions innovator StreamGear Inc. has been honored as the winner of a 2020 NAB Show Product of the Year Award for the company’s smartphone-empowered VidiMo Go handheld, live video ...

The post StreamGear Wins 2020 NAB Show Product of the Year Award for VidiMo Go Live Streaming Production Solution appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

EditShare Cloud Editing Innovation Wins 2020 NAB Show Product of the Year Award

Boston, MA – October 21, 2020 – EditShare®, a technology leader that specializes in collaboration, security, and intelligent storage solutions for media creation and management, has been selected as a winner in the 2020 NAB Show Product of the Year Award competition. EditShare’s EFSv cloud platform has been recognized in the Cloud Computing and Virtualization ...

The post EditShare Cloud Editing Innovation Wins 2020 NAB Show Product of the Year Award appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Media Links Showcases 100G IP Eco-System at Virtual NAB NY 2020

Par : DM

Designed to Address Expanding Requirements for Remote & Distributed Production Applications Media Links, manufacturer, and pioneer in Media over IP transport technology, announces that it will be showcasing its 100G Eco-system at the upcoming virtual NAB NY show, held from October 19-29, 2020. Visitors to Media Links’ NAB NY Virtual Booth will have the opportunity ...

The post Media Links Showcases 100G IP Eco-System at Virtual NAB NY 2020 appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

MESA’S MEDIA & ENTERTAINMENT DAY TACKLES CHALLENGES AND SOLUTIONS FOR THE CURRENT REMOTE WORK ENVIRONMENT

Par : bobgold

Cybersecurity and Content Protection, Cloud Technologies, and IT Take Centerstage at NAB Show New York Digital Experience   MESA, an alliance of technology executives, production companies and content creators who are driving the future of the media and entertainment industry, today announced the full lineup of speakers and program for its upcoming M&E Day, which ...

The post MESA’S MEDIA & ENTERTAINMENT DAY TACKLES CHALLENGES AND SOLUTIONS FOR THE CURRENT REMOTE WORK ENVIRONMENT appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Red Bee Becomes Partner of the DPP Committed to Sustainability Program

Par : Ericsson

  Red Bee Media is now a partner of the DPP’s Committed to Sustainability Program and will support initiatives aimed towards increased sustainability in the global media industry. Red Bee was one of the first companies to be awarded the DPP Committed to Sustainability mark and achieved a 4 out of 5 score. In 2018, Red Bee ...

The post Red Bee Becomes Partner of the DPP Committed to Sustainability Program appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

StreamGear Celebrates Coveted Award Win for VidiMo Live Streaming Production Solution

Innovative hardware-and-app combination recognized in special edition of Future’s Best of Show Awards, presented by Digital Video June 4, 2020 — Reading, PA: Streaming solutions innovator StreamGear Inc. is proud to announce that its smartphone-empowered VidiMo handheld, live production system has been honored with a 2020 Special Edition Best of Show Award, presented by Digital ...

The post StreamGear Celebrates Coveted Award Win for VidiMo Live Streaming Production Solution appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

IMAGICA LIVE ELECTS ZIXI FOR INNOVATIVE CLOUD MEDIA CENTER

Zixi, the industry leader for enabling dependable, live broadcast-quality video over any-IP, and award winning architect of the Software-Defined Video Platform (SDVP), today announced that Imagica Live, the innovator of the world’s first cloud-based media center for live sports streaming, has adopted Zixi and Zixi ZEN Master as the foundation of its robust worldwide video ...

The post IMAGICA LIVE ELECTS ZIXI FOR INNOVATIVE CLOUD MEDIA CENTER appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

❌