Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

SubtitleNEXT chosen by University of Warsaw for live subtitling courses –

Par : RadianceC

Copyright University of Warsaw   20 May 2020, Warsaw, Poland  – IABM-member PBT EU is pleased to confirm that the Department of Interpreting Studies and Audio-visual Translation (ISAT), as part of the University of Warsaw’s Institute of Applied Linguistics – selected SubtitleNEXT for their subtitling courses. The Institute of Applied Linguists at the University of ...

The post SubtitleNEXT chosen by University of Warsaw for live subtitling courses – appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Red Bee Takes over Playout Operations for BBC Persian and Arabic TV News Channels

Par : Ericsson

Red Bee has taken over playout operations for BBC News Arabic television and BBC News Persian television. As of early April 2020, playout operations for both channels were outsourced to Red Bee’s managed services operations, which already serve significant parts of the UK public broadcaster’s global news distribution. The migration cutover took place in cooperation ...

The post Red Bee Takes over Playout Operations for BBC Persian and Arabic TV News Channels appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Samsung investit davantage dans DigiLens, développeur de Waveguide

Par : Sitraka R
Digilens Niantic Samsung

DigiLens, la startup californienne derrière la technologie Waveguide, a annoncé cette semaine avoir reçu un financement de Samsung Ventures, filiale du géant coréen.

De fait, Samsung et l’entreprise américaine ne sont pas tout à fait étrangers. En effet, le premier avait rejoint l’année dernière le rang des financiers de la seconde. Datant de mai 2019, ce premier investissement totalisait 50 millions de dollars, mais était une initiative commune regroupant plusieurs firmes autres que Samsung, dont Niantic.

Pourquoi Samsung s’intéresse-t-il tant à DigiLens ?

On ne connaît pas encore le montant de ce deuxième investissement de Samsung. Mais il signale la confiance du géant dans DigiLens. Ce dernier espère mettre au point des casques AR disponibles à des prix accessibles au grand public grâce à sa technologie Waveguide. Pour ce faire, l’entreprise avance ses écrans. En plus d’être plus fins, petits et légers que les dalles conventionnelles, ceux-ci sont aussi beaucoup moins coûteux.

Si le marché AR grand public intéresse plus particulièrement DigiLens, l’entreprise a déjà réalisé des solutions d’affichage tête-haute pour diverses sociétés. Celles-ci évoluent dans plusieurs domaines, dont l’aviation, l’architecture ou encore le commerce.

Les réactions de DigiLens à cette nouvelle

Pour sa part, le PDG de DigiLens, Chris Pickett, a déclaré que « Samsung Ventures est un partenaire qui comprend pleinement tous les défis de l’écosystème XR. L’aspect optique est de loin l’élément le plus difficile de cette future plateforme, notamment pour la livrer à un prix accessible dans un format attrayant pour une adoption massive ».

Il continue : « les appareils XR ne peuvent tout simplement pas fonctionner sans les solutions optiques adéquates. Ces dernières sont les fenêtres augmentant la réalité avec du contenu digital, et nous croyons que les produits DigiLens apporteront enfin une optique de qualité sur le marché. Nous sommes énormément fiers de notre écosystème de fabricants agréés, de partenaires logiciel ainsi que de nos investisseurs qui continuent à nous soutenir. »

Cet article Samsung investit davantage dans DigiLens, développeur de Waveguide a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

KAZU “Come Behind Me, So Good!” – Music video by Daito Manabe + Kenichiro Shimizu

KAZU “Come Behind Me, So Good!” – Music video by Daito Manabe + Kenichiro Shimizu
A collaboration between Daito Manabe (Rhizomatiks) and Kenichiro Shimizu (PELE) for Kazu Makino, 'Come Behind Me, So Good!' music video combines photogrammetry and mixed reality to create a seamless dream-like landscape, invigorated by Elevenplay performance.

Globecast attains security assessment for its digital cinema business from Trusted Partner Network

Par : Jump

Paris, 31st March 2020 — Globecast, the global solutions provider for media, has announced that it has successfully received security assessment from Trusted Partner Network (TPN) for its Digital Cinema business to address video piracy and content redistribution. Formed in 2018 by the Motion Picture Association (MPA) and the Content Delivery & Security Association (CDSA), the ...

The post Globecast attains security assessment for its digital cinema business from Trusted Partner Network appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

The Good, the Bad and the Ugly of the Western Film Genre

With new productions on the horizon, some say the once-dead Western film genre seems to be making a slow comeback. Did it ever really go away?

Facebook acquiert Sanzaru Games, le développer d’Asgard’s Wrath

Par : Bastien L
facebook acquiert sanzaru games

Facebook annonce l’acquisition de Sanzaru Games, le studio derrière les jeux VR Asgard’s Wrath et Marvel Powers United. La firme de Mark Zuckerberg semble déterminée à régner sur le marché du VR gaming…

Pour continuer à dominer le marché de la réalité virtuelle, Facebook est conscient qu’il sera nécessaire de proposer du contenu exclusif de qualité sur ses casques VR.

Après avoir acquis le créateur de Beat Saber en novembre 2019, la firme de Mark Zuckerberg annonce aujourd’hui l’acquisition de Sanzaru Games. Ce studio a déjà produit plusieurs pépites de jeux VR, en exclusivité pour Oculus.

Depuis 2016, Sanzaru a développé quatre jeux pour Oculus : Ripcoil, VR Sports Challenge, Marvel Powers United VR et enfin Asgard’s Wrath paru fin 2019. Ce titre est considéré comme l’un des meilleurs jeux en réalité virtuelle toutes plateformes confondues, et c’est sans doute son succès qui a fini par convaincre Facebook d’acheter le studio.

Facebook semble décider à acheter les meilleurs studios de jeux VR

Il n’est pas surprenant que Facebook acquière Sanzaru Games, puisque les quatre jeux VR produits par ce dernier étaient des exclusivités Oculus. Cependant, cette décision démontre que le géant américain souhaite à tout prix empêcher ses concurrents tels que Sony et Valve de profiter du meilleur contenu du marché.

Facebook refuse de dévoiler le montant déboursé pour cette acquisition. Le groupe de développeurs rejoindra Oculus Studios, mais continuera à opérer de façon indépendante hors des bureaux d’Oculus situés aux États-Unis et au Canada.

Selon le communiqué de Facebook, la firme ” explore de nombreuses façons d’accélérer la réalité virtuelle, et 2020 va être une année incroyable pour le lancement et les annonces de jeux VR… il ne s’agit que de l’une des annonces formidables que nous gardons en réserve pour cette année “.

Cet article Facebook acquiert Sanzaru Games, le développer d’Asgard’s Wrath a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Facebook acquiert Scape Technologies pour améliorer son tracking via l’IA

Par : Bastien L
scape technologies facebook acquisition

Facebook annonce l’acquisition de la startup Scape Technologies, spécialisée dans la géolocalisation via la vision par ordinateur. Sa technologie de VPS pourrait être intégrée aux casques VR Oculus pour améliorer le tracking de position…

Fondée à Londres en 2016, Scape Technologies développe une technologie permettant le tracking de position avec une précision supérieure au GPS. Cette technologie, intitulée ” Visual Positioning Service ” (VPS), repose sur l’intelligence artificielle et plus précisément sur la vision par ordinateur (Computer Vision).

L’IA est ici exploitée pour permettre à n’importe quel appareil doté d’une caméra de reconnaître et de comprendre son environnement. L’ambition de la startup était de mettre ces données de géolocalisation extrêmement précises à disposition des développeurs d’applications.

La technologie de Scape Technologies est initialement pensée pour les applications de réalité augmentée, ou encore pour d’autres secteurs tels que la robotique. Quatre ans après la création de la startup, Facebook vient d’annoncer son acquisition.

Facebook va pouvoir intégrer la technologie VPS de Scape aux casques Oculus

Le géant américain détient désormais 75% de l’entreprise, suite à une acquisition dont le montant est estimé à environ 40 millions de dollars. Pour l’heure, Facebook n’a pas encore dévoilé ce qu’il compte faire des solutions développées par Scape Technologies.

Cependant, on peut s’attendre à ce que les SDK et les moteurs de la startup soient intégrés aux technologies VR / AR de la firme de Mark Zuckerberg. Ceci pourrait notamment permettre d’améliorer la précision du système de tracking inside-out des casques Oculus reposant sur des caméras embarquées.

La position des joueurs pourrait ainsi être identifiée avec une précision maximisée. De même, le Guardian System des casques autonomes comme l’Oculus Quest pourrait exploiter le VPS pour délimiter automatiquement le périmètre de sécurité et l’espace de jeu de l’utilisateur.L’installation et l’utilisation des casques s’en trouveraient encore simplifiée.

En outre, Scape Technologies prévoyait également de cartographier des villes entières pour permettre des applications de réalité augmentée persistantes et réalistes. Là encore, cette technologie pourrait intéresser Facebook pour ses futures lunettes AR.

Pour l’heure, il ne s’agit toutefois que de simples suppositions. Il faudra sans doute attendre la prochaine génération d’appareils Oculus pour découvrir quelles sont les véritables intentions de Facebook à travers cette acquisition…

Cet article Facebook acquiert Scape Technologies pour améliorer son tracking via l’IA a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Spatial lève 14 millions $ pour sa plateforme de collaboration pro en VR et AR

Par : Bastien L
spatial vr ar collaboration

Spatial annonce une nouvelle levée de fonds à hauteur de 14 millions de dollars. Cette somme va lui permettre de poursuivre le développement de sa plateforme dédiée à la collaboration professionnelle en VR / AR…

Si la réalité virtuelle est le futur du travail, il est impératif de pouvoir collaborer au sein des environnements virtuels. C’est pourquoi la startup Spatial développe une plateforme de communication cross-device multi-utilisateurs.

Ce logiciel permet la collaboration au sein d’espaces 3D sur des appareils VR et AR. Ainsi, les utilisateurs peuvent travailler ensemble sans avoir besoin d’être au même endroit dans le monde réel. Chaque participant est représenté sous la forme d’un avatar 3D pouvant être généré à partir de photos 2D.

Cette solution est pensée pour prendre en charge le plus grand nombre d’appareils et de plateformes logicielles possible, afin de permettre à tous les utilisateurs de casques VR / AR de collaborer.

Spatial veut supprimer le besoin de se réunir pour travailler en collaboration

Aujourd’hui, Spatial annonce une levée de fonds à hauteur de série A à hauteur de 14 millions de dollars. Au total, la startup a donc levé 22 millions de dollars depuis sa fondation.

Les principaux investisseurs de cette nouvelle levée sont WhiteStar Capital, iNovia et Kakao Ventures. Parmi les participants, on compte aussi le co-fondateur d’Instagram, Mike Krieger, et le fondateur de Zynga, Mark Pincus.

La solution de Spatial était présentée lors du CES 2020 de Las Vegas début janvier, et a manifestement convaincu les investisseurs présents sur le salon. Reste à savoir si les entreprises sont prêtes à adopter ce logiciel VR / AR plutôt que des plateformes plus traditionnelles comme Slack ou Klaxoon.

Par ailleurs, Spatial devra faire face à plusieurs concurrents et non des moindres. Rappelons que Facebook compte également remplacer votre bureau par la VR, au même titre que le Finlandais Varjo et son UI Workspace

Cet article Spatial lève 14 millions $ pour sa plateforme de collaboration pro en VR et AR a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

JW WINCO: Standing Strong

  JW Winco’s standard machine components are strong and they will be even stronger at the 2020 NAB Show this April. Machine feet, articulated feet, leveling feet, corrosion-resistant stainless steel, and elegant forms: The range of leveling feet available in the JW Winco portfolio is extensive. And it continues to grow because the requirements only ...

The post JW WINCO: Standing Strong appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

2019 Fall Television And Streaming Series Rely On Blackmagic Design

Fremont, CA – January 9, 2020 – Blackmagic Design today announced that the company’s production and post products are being used to complete many of the fall 2019 season’s new and returning television shows and streaming series, including “Tom Clancy’s Jack Ryan,” “The Modern Family” and “Madam Secretary.” “Arrow”, “Treadstone,” and “Young Sheldon” couldn’t be more different in ...

The post 2019 Fall Television And Streaming Series Rely On Blackmagic Design appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport

MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport Medjugorje, Bosnia and Herzegovina – December 5, 2019 – MaryTV, a lay apostolate that produces a full-time OTT television channel broadcasting Masses, prayers, rosaries, adorations, press conferences and other events on a daily basis, has integrated Medialooks Video Transpor​t into the channel’s workflow. Medialooks is a specialist provider ...

The post MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues

Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues Cost-effective and dependable solution delivers master feed to remote venues with low-latency St. Petersburg – November 25, 2019 – Medialooks, global provider of innovative video transport streaming solutions, is pleased to announce that Saint-Petersburg Television has selected its ground-breaking VT Server to deliver ...

The post Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Marta Verde on her live A/V show with Tensal, at LEV Matadero




Earlier this month, we met with Marta Verde to find out about her performance with Tensal at LEV Matadero, and to pick her brains about all those niggling little questions we had after following her career for the last few years.

Who are the artists that you are most looking forward to seeing at LEV Matadero?

Myriam Bleau and Ryoichi Kurokawa.

How were you contacted about the project at LEV Festival?

They called me and proposed that I collaborate with Tensal for their edition at Matadero in Madrid. I had never worked with him before.

Do you ever find that some genres of music just don’t inspire your work?

Absolutely. In general I don’t work on the clubbing, or nightlife scene, so related styles of music wouldn’t be my first choice of project. I actually started doing visuals with traditional Galician music.

Analog waves in the Nave at LEV Matadero
Analog waves at ‘la Nave,’ LEV Matadero, Madrid

Do friends often come to see your performances?

Yes, it depends on the performance. These days they tend to film me in vertical, so I rarely have content that I can use other than for Instagram [she laughs]

How do you feel about being on stage as a visual artist?

I don’t really like that part at all, but of course it’s part of the job. I’m quit shy, really. My show at LEV Matadero is quite different from what I usually do – in terms of music genre, as well as the time of the performance – pretty late, since I’m on at 1am.

What is the most unusual project are you’ve worked on in your career so far?

A few years ago I worked on a project with a musician called Julián Elvira who built a flute that played different frequencies (I had no idea that this wasn’t already the case with flutes!) It was really interesting, because I learnt a lot about music and we were able to work very closely together for the collaboration. We premiered the show in Martin E. Segal Theatre, New York.

Marta verde and Tensal at LEv Matadero
Lights and visuals, Marta Verde’s live performance at LEV Matadero with Tensal

What are you working on at the moment?

Right now, I’m working on a live performance with Madrid-based composer, José Venditti. He plays saxophone, and works on deconstructing sound through classical patterns.

What set-up will you be using for your performance tonight?

A couple of months ago I bought an analogue video synthesizer from LZX Industries. It’s really fun. There’s no preview, so anything can happen, and I also can’t save any presets. I also won’t be using any code for this show, which is very unusual for me. I’ve always been fascinated with the idea of analogue video techniques, and don’t really understand why people go to great lengths to copy the aesthetic digitally, when they could just try to get a real one. 

Analog video aesthetic by Marta Verde
Analog video aesthetic by Marta Verde, for Tensal’s show at LEV Matadero

Do you use social media a lot to promote your work?

You can follow me if you like, my instagram account is mainly dominated by photos of my cat and screenshots of my work. I don’t really get work through social media channels, people tend to contact me directly. The work is really interesting and every project is completely different. Usually I’m presented with some kind of problem and I find ways to solve it.

Apart from doing visual performances, you are currently working at a Fab Lab, right?

It’s very common for freelancers to supplement their work through teaching, which I love. I find it really motivational and inspiring to work with young people and their ideas. I used to work as a coordinator in a Fab Lab, and I still give classes on programming and digital manufacturing there, but not on a regular basis anymore. I tend to work in different locations and on a more ad-hoc basis, that way I can combine teaching with my own projects.

If you want to read more about Marta’s work, you can check her artist profile page here.

The post Marta Verde on her live A/V show with Tensal, at LEV Matadero appeared first on Audiovisualcity.

Intersections – The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry Celebrates its 30th Anniversary

Intersections – The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry Celebrates its 30th Anniversary
In October CAN headed to Pittsburgh to toast the 30th Anniversary of The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry. The event was accompanied by "Intersections," a dynamic group exhibition showcasing many of the anti-disiciplinary works produced within the labs. Here, we review the show and share details about various included works.

LEV Matadero Madrid del 17 al 20 de octubre 2019

Par : volatil

LE.V. Festival llega a su 13ª edición en Gijón del 2 y el 5 de mayo y, como novedad, estrena su programación en el centro madrileño de creación contemporánea, Matadero,  del 17 al 20 de octubre. L.E.V o el Laboratorio de Electrónica Visual tendrá lugar en ambas ciudades. Además, el line up del festival, se potenciará con propuestas concretas deslocalizadas denominados LEVents.

Os dejamos con el resumen visual de la edición anterior en Gijón.

Como viene siendo habitual, nos ofrecen shows audiovisuales singulares, directos, conciertos, instalaciones, workshops y residencias artísticas. En Matadero Madrid, el festival se centra en experiencias inmersivas, directamente relacionadas con la realidad virtual, instalaciones de sonido envolvente, en definitiva, las nuevas narrativas nacidas de la mezcla de todos estos lenguajes actuales.

L.E.V. Festival desarrollará su propio laboratorio de experimentación, innovación y descubrimiento en Matadero Madrid durante cuatro días. El público podrá acceder a un circuito de experiencias únicas, y acercarse así a la creación audiovisual más experimental.

Propuestas que no queremos perdernos en LEV Matadero 2019.

«EXALAND» es una performance audiovisual que utiliza los “controladores portátiles” de Remidi para interactuar con sonidos e imágenes a través de una proyección en vídeo audiorreactiva y un vídeo audiorreactivo de realidad virtual 360° en los dispositivos móviles del público

Spime.im es un colectivo artístico que emplea proyectos transmedia para investigar las estéticas y los idiomas derivados de la afirmación de la realidad digital.internacional.

El músico, productor y artista contemporáneo estadounidense James Ferraro estrenará en L.E.V. Matadero una composición de música generativa inspirada en Requiem for Recycled Earth, la primera parte de su gran obra épica Four Pieces of Mirai. Ferraro construye una alegoría filosófica sobre el declive de la civilización y muestra un presente distópico bajo el manto de una partitura poética y contemplativa.

Un sistema de música generativa interpretada en directo con acompañamiento de flauta y oboe y en formato audiovisual producto de la colaboración de Ferraro con el artista digital Maotik, que ha sido compuesta específicamente para ser sentida y escuchada por el sistema de sonido Soundscape que se instalará en la Nave 16.

Pedagogy es el nuevo proyecto de Nate Boyce y Eli Keszler. Nate Boyce es un músico y artista visual que lleva más de una década exponiendo sus vídeos, esculturas y performances por todo el mundo. Eli Keszler es un artista, compositor y percusionista de Nueva York. Su música, sus instalaciones y sus obras visuales se han expuesto en numerosos museos a nivel internacional. El dúo trabaja en las fronteras de la hard fusion, el metal, la electrónica y las percusiones industriales.

Nkisi es el seudónimo de Melika Ngombe Kolongo, que utiliza su actividad como productora, músico, DJ y comisaria para canalizar sus constantes investigaciones en el campo del sonido como herramienta de comunicación más allá de lo puramente lingüístico. Actualmente trabaja en Initiation, un proyecto que cuestiona de forma radical y visceral el formato de concierto audiovisual, en colaboración con el artista visual Charlie Hope.

Marta Verde es artista visual y programadora creativa. Su trabajo se construye a través del uso de software y/o hardware personalizado y específico para cada conjunto visual, lo que le permite manipular todo el contenido en tiempo real y explorar los límites del ruido visual, la repetición y el vínculo entre lo orgánico y lo electrónico. También le hará las visuales a Héctor Sandoval (50% de Exium), que tras veinte años y más de cien trabajos publicados a lo largo de su carrera, crea un nuevo proyecto llamado Tensal.

La nueva sección Vortex de L.E.V. Matadero está centrada en proyectos nacidos en la intersección entre cine, arte y tecnología, el videojuego y la creación electrónica.

Vortex prestará especial atención a propuestas de creadores canadienses a través de un Focus Quebec que integrará propuestas como Eternity Be Kind, una experiencia colectiva de la artista Myriam Bleau y el avatar digital LaTurbo Avedon que propone un futuro distinto de representación en lo musical y en lo personal navegando entre el hyperpop, el simbolismo mítico y los toques barrocos; Membrane, de Push 1 stop & Wiklow, una obra de creación generativa, a medio camino entre la performance y la instalación audiovisual, que, a modo de trampantojo, redefine la percepción del espacio y la luz; y la performance retrofuturista Imaginary Optics I & II de Maxim Corbeil-Perron que, a través anaglifos estereoscópicos (las gafas 3D de toda la vida), creará una poderosa experiencia envolvente.

LaTurbo Avedon es un avatar y una artista creada en el espacio virtual. Su trabajo gira en torno a la autoría y la identidad no físicas. Myriam Bleau es una compositora, artista digital e intérprete radicada en Montreal que crea sistemas audiovisuales que van más allá de la pantalla, como instalaciones sonoras e interfaces musicales para performances. LaTurbo Avedon interpreta la música de Myriam Bleau en una performance audiovisual multiplataforma.

No queremos perdernos ni un solo directo de los que ofrece VORTEX. Aquí algunos vídeos para que se os pongan los dientes largos. En otro artículo profundizaremos un poquito más sobre todos los directos de esta sección.

El acceso al subconsciente a través de los sentidos será el germen de Infiltrate Live av, el nuevo proyecto audiovisual de Shoeg.

 

 

La entrada LEV Matadero Madrid del 17 al 20 de octubre 2019 aparece primero en Vjspain Comunidad Audiovisual, Mapping, Vj, Diseño Interactivo.

❌