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Hier — 24 janvier 2020Vos flux RSS

What to Buy for a Green Screen Kit (and Where to Buy It)

Par Chuck Crosswhite

Here are some helpful tips on finding the right green screen kit — what kind of kit you should buy, what to look for in the kit, ...

Action, Reaction, Reveal — How to Create Better Documentaries

Par Zach Ramelan

Creating a compelling documentary means elevating emotions and drawing the viewer into your subject. Here's a three-step strategy for how to do just that.

À partir d’avant-hierVos flux RSS

Learning Curve: Getting Started Using a Light Meter

Par Rubidium Wu

A light meter is still a powerful tool for getting a correctly exposed image. Here's what you need to know to get started using one.

The Multimedia Worldbuilding of the Star Wars Legends Franchise

Par Lewis McGregor

What do the Star Wars comics, games, and novels offer this multi-layered franchise? Go in-depth to discover how diverse storytelling can build a universe.

Blue Screen Vs. Green Screen: Which One Do You Need?

Par Charles Yeager

You've heard of green screens and their cousin, the blue screen. But what's difference? Compare blue screen vs green screen to decide which one you need.

Filmmaking Challenge: How to Create Foley for Stock Footage

Par Robbie Janney

Do you have a video clip, but it doesn't have any accompanying audio? In this challenge, we explore how you can create your own foley effects.

7 Filmmaking Insights from Modern Film and Television

Par Jourdan Aldredge

What better way to learn filmmaking than from the best. Let’s take a look at some of the principles we can gather from modern films and television.

VFX Legion Crafts Effects for ‘Black Christmas,’ A Holiday Horror Film

Par SJ Golden

Led by VFX Supervisor James David Hattin, VFX Legion’s global team of artists created all of the visual effects for ‘Black Christmas,’ the second remake of the classic holiday horror film. Blumhouse Productions returned to the LA/B.C.-based company for a range of digital shots – from blanketing the exterior scenes with CG snow to adding ...

The post VFX Legion Crafts Effects for ‘Black Christmas,’ A Holiday Horror Film appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

Tips for Lighting Different Skin Tones in the Same Shot

Par Rubidium Wu

Lighting talent is hard enough, but when you have to take into account different skin tones, you need a thorough understanding of how to control light.

Lighting by Eye: How to Light a Scene Using Ratios

Par Rubidium Wu

Today, we'll talk about lighting in ratios, how it can change your cinematography, as well as the way you think about lighting a scene.

The Irishman : comment ILM a rajeuni Robert De Niro et Al Pacino sans maquillage ni crème antirides

Par Shadows

Netflix a mis en ligne une vidéo visible plus bas sur les coulisses du film The Irishman de Martin Scorcese, qui met en scène Robert De Niro, Al Pacino, et Joe Pesci.

Etant donné que le film se déroule sur une longue période, rajeunir les acteurs était indispensable. Or, comme l’explique le réalisateur dans le making-of, les techniques de maquillage classique deviennent difficiles d’emploi étant donné l’âge de Robert De Niro, Al Pacino, et Joe Pesci.
Le superviseur des effets visuels Pablo Helman a alors tenté de le convaincre d’utiliser les effets visuels, mais Scorcese voulait à tout prix éviter les contraintes techniques telles que les marqueurs, qui auraient pu selon lui entraver la performance des acteurs. Helman et ILM ont donc cherché une approche spécifique.

Un premier test du workflow retenu fut alors mis en place en 2015 avec Robert De Niro. Le résultat étant satisfaisant, ILM s’est attelé au perfectionnement du concept, à la fois du côté prise de vue et post-traitement.

Concrètement, la caméra principale est entourée de deux caméras témoin infrarouge (ce qui permet d’éliminer les ombres et d’avoir plusieurs points de vue).

En ce qui concerne le rajeunissement, l’équipe explique avoir passé beaucoup de temps sur la recherche de références mais n’a pas cherché spécifiquement à recréer des versions plus jeunes des acteurs : il s’agissait plutôt de créer des versions jeunes… Des personnages du film.
A partir de 7 minutes 30, ILM revient sur plusieurs technologies utilisées : Medusa (capture des visages et expressions FACS), FLUX (capture de la performance filmée sur le plateau pour en créer une version 3D).
Un autre point intéressant abordé vers 10 minutes 30 : pour ILM, animer les visages à la main n’aurait pas permis d’obtenir une performance aussi convaincante et détaillée.

L’article The Irishman : comment ILM a rajeuni Robert De Niro et Al Pacino sans maquillage ni crème antirides est apparu en premier sur 3DVF.

Finding the Focal Plane: Tips for Mastering Manual Focus

Par Chuck Crosswhite

Focus is a major cornerstone of successful cinematography. Learn how to find the focal plane manually in every situation that might arise on set.

The Irishman : comment ILM a rajeuni Robert De Niro et Al Pacino sans maquillage ni crème antirides

Par Shadows

Netflix a mis en ligne une vidéo visible plus bas sur les coulisses du film The Irishman de Martin Scorcese, qui met en scène Robert De Niro, Al Pacino, et Joe Pesci.

Etant donné que le film se déroule sur une longue période, rajeunir les acteurs était indispensable. Or, comme l’explique le réalisateur dans le making-of, les techniques de maquillage classique deviennent difficiles d’emploi étant donné l’âge de Robert De Niro, Al Pacino, et Joe Pesci.
Le superviseur des effets visuels Pablo Helman a alors tenté de le convaincre d’utiliser les effets visuels, mais Scorcese voulait à tout prix éviter les contraintes techniques telles que les marqueurs, qui auraient pu selon lui entraver la performance des acteurs. Helman et ILM ont donc cherché une approche spécifique.

Un premier test du workflow retenu fut alors mis en place en 2015 avec Robert De Niro. Le résultat étant satisfaisant, ILM s’est attelé au perfectionnement du concept, à la fois du côté prise de vue et post-traitement.

Concrètement, la caméra principale est entourée de deux caméras témoin infrarouge (ce qui permet d’éliminer les ombres et d’avoir plusieurs points de vue).

En ce qui concerne le rajeunissement, l’équipe explique avoir passé beaucoup de temps sur la recherche de références mais n’a pas cherché spécifiquement à recréer des versions plus jeunes des acteurs : il s’agissait plutôt de créer des versions jeunes… Des personnages du film.
A partir de 7 minutes 30, ILM revient sur plusieurs technologies utilisées : Medusa (capture des visages et expressions FACS), FLUX (capture de la performance filmée sur le plateau pour en créer une version 3D).
Un autre point intéressant abordé vers 10 minutes 30 : pour ILM, animer les visages à la main n’aurait pas permis d’obtenir une performance aussi convaincante et détaillée.

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Build a Foolproof Budget for Your Short Film or Video

Par Jourdan Aldredge

Let’s take a hard look at some steps, tips, and tricks for building out a solid budget for your short film or video project.

Roundup: PremiumBeat’s Top 10 Video Tutorials of 2019

Par Robbie Janney

2020 is here, so it's time to reflect on what we've learned in the past year. We've rounded up our favorite tutorials of 2019 so you can ...

Find the Funny: Tips for Directing and Editing a Comedy Short

Par Jourdan Aldredge

Here are some helpful tips and tricks for shooting, directing, and editing comedy shorts to capture that magic for the world to see.

5 Quick Tricks to Fix a Boring Documentary Project

Par Jourdan Aldredge

If you find yourself working on a documentary project that's starting to get boring, here are some quick tricks to help you get back on track.

7 Top-Notch Tutorials for Learning the Basics of Filmmaking

Par Jourdan Aldredge

From building a crew to shooting and editing a video, here's everything you need to know to begin your filmmaking career.

How “The Mandalorian” Got Feature Film Effects on a TV Budget

Par Rubidium Wu

Stagecraft vs. Green Screen: How Jon Favreau crafted the effects for the epic series The Mandalorian on a not-so-epic TV budget.

Capturing the Kinetic Filmmaking Energy of the Safdie Brothers

Par Jourdan Aldredge

A look into how the Good Time and Uncut Gems filmmakers — Benny and Josh Safdie — create kinetic energy and dynamic color palettes in their films.

DIY: How to DIY a Green Screen on a Budget

Par Charles Yeager

Find the right fabrics, paints, and equipment to make a DIY green screen. Learn how to light and mount your green screen without breaking the bank.

The Future of Browser-Based Creative Review with ftrack and cineSync

Par Chuck Crosswhite

Browser-based creative review is already a staple for collaboration in the industry, so what does ftrack's acquisition of Cospective mean for filmmakers?

The 2010s: The Biggest Filmmaking Moments of the Decade

Par Logan Baker

In ten years, a lot has happened to the world of filmmaking and cinematography. Let's take a look at some of the biggest moments.

The Importance of Capturing and Controlling Specularity

Par Rubidium Wu

Learn how to utilize specular reflections, why it is important you're getting that particular effect, and how to enhance or reduce it.

Shooting Video Interviews with Two People at Once

Par Jourdan Aldredge

Plan accordingly, know the usual problems, and be ready to adjust on the fly: A guide to handling two people at once for sit-down video interviews.

Tips for Shooting Music and Band Documentary Projects

Par Jourdan Aldredge

Let’s dive into the ins-and-outs of the band documentary sub-genre and how to create something that looks — and sounds — awesome.

Learning Curve: Managing a Successful Gimbal Handoff

Par Rubidium Wu

The classic gimbal hand-off is a great technique that can add style and eloquence to an otherwise pedestrian tracking shot.

Cinematography Tips from Watchmen DP Gregory Middleton

Par Chuck Crosswhite

Gregory Middleton shares some behind-the-scenes stories about the cinematography behind Watchmen — as well as some insights for aspiring filmmakers.

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