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Hier — 14 août 2020Vos flux RSS

A quick way to add stutter/cut FX in Ableton Live

Par : Dan White

Today we’re joined by a guest educator to DJTT, Stranjah – who’s hosting a live drum and bass/jungle production class starting next week. In this video, he shares a clever plugin that he uses for both production and live performance purposes. The plugin is called Shaperbox 2 (by Cableguys), and to some, it might feel […]

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À partir d’avant-hierVos flux RSS

Future DJ Gear Concepts: Traktor Kontrol S6

Par : DJ Glitch

Next up in our Future DJ Gear series is a Traktor a Kontrol S6 controller. The Traktor Kontrol S4 Mk3 is a fantastic controller that provided serious competition with other, similar-sized controllers such as Pioneer DJ’s DDJ-SX3 and Denon DJ’s MC7000. Its haptic feedback, magnetically-tensioned, motorized jog wheels were a fantastic new feature that provide […]

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It’s Official: NAMM 2021 is Cancelled.

Par : Dan White
NAMM 2021 Cancelled

We’ve long expected that the COVID-19 situation here in the United States would continue to lead to cancellations of industry events. Today, the NAMM Show officially announced that they’re cancelling the 2021 NAMM show: “Given the current realities of the COVID-19 pandemic and the health and safety of NAMM members as our first priority, it […]

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Freevox distribue RME

Par : admin

En plein redéploiement dans ses nouveaux locaux de Montevrain qui abriteront tout CSI Audiovisuel, Freevox ajoute une remarquable cerise sur le gâteau via le retour au bercail au 1er septembre de RME, la marque indispensable en audio numérique, et d'Alva. Lire la suite

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La Pippin « Retroquest » rootée

Il y a un moment, j’avais parlé de la Pippin « classic ». Non, pas mon poisson d’avril, la Retroquest. Il s’agit d’une console rétro sortie au Japon (et vendue bien trop cher) qui reprend bizarrement le design de la Pippin.

Keith Kaisershot en a un, il l’a ouverte, et on découvre donc un SoC ARM basique (l’Amlogic S905X, courant dans les boîtiers TV) avec un peu de stockage des émulateurs installés. Elle tourne sous RetroArch (en japonais) et c’est visiblement assez trivial d’ajouter des jeux et même des émulateurs en plus. Une vidéo montre d’ailleurs un déballage et quelque essais.

Mais Keith, en ouvrant la console, a vu qu’il y avait une interface UART, il a donc soudé les câbles nécessaires et le Linux est accessible via la console. Son but est évidemment d’installer l’OS de son choix, avec au moins la possibilité d’installer n’importe quel logiciel.

En haut à gauche, les traces de l’UART

Du coup, comme ça fait un moment que je lorgne sur la console au Japon (vendue bien trop cher, aux alentours de 200 $), j’en ai finalement commandé une sur Aliexpress (vers 100 $). Donc vous aurez un test un jour, le temps qu’elle arrive.

NDI Virtual Input and FFMPEG/FFplay issues

Par : DWAM
Hi !

I'd like to use Newtek NDI Virtual Input to feed FFMPEG for live encoding to other protocols but I cannot get it to run smoothly and it results in choppy or slomo video, rtbufsize errors, framedrops and cracking audio.

Here's my context :
- Windows 10 64 Bits
- FFMPEG from Zeranoe (latest stable build 4.3.1)
- NDI feeds come from vMix or OBS or NDI Connect and they all play fine everywhere except with FFMPEG (I have fine results with NDI Tools, other vMix/OBS/VLC or Zoom/Skype/WebRTC, etc... they're all working perfectly)

Here's my commandline for FFplay

> ffplay -f dshow -rtbufsize 512M -i video="NewTek NDI Video":audio="Ligne (NewTek NDI Audio)"

> the console returns "real-time buffer [NewTek NDI Video] [video input] too full or near too full (62% of size: 512000000 [rtbufsize parameter])! frame dropped!" and the playback is not good at all

I have also tried with option "-fflags nobuffer" or with a larger (insane?) values for buffer size (-rtbufsize 1024M/2048M). Also tried to specify more options (which help sometimes) like "-vcodec rawvideo" or "-video_size 1920x1080 -framerate 25" but nothing works... Even the FFPROBE utility which only analyses the input reports rtbufsize errors!

Obviously it does the same with FFMPEG so any further conversion (to SRT in my use case) is terribly bad too.

I have a lot of scripts dealing with DSHOW devices in FFMPEG, it's not always easy, but this time, I feel completely stuck. Am I missing something? Did someone managed to get NDI Virtual Input work when used as a DSHOW device in FFMPEG?

Any help appreciated! Thanks
Guillaume, aka DWAM

Dynacord présente la MXE5 : matrice audio hautes performances

Dynacord introduit une nouvelle matrice audio numérique, la MXE5, premier modèle d’une gamme de matrices MXE. Elle dispose de fonctions de routage et de mixage, avec 12 entrées analogiques micro/ligne, 8 sorties niveau ligne et 24 canaux audio Dante. Lire la suite

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La télécommande Nike+ pour iPod (et iPhone)

Quand Nike a sorti son capteur pour les iPod nano (adapté ensuite aux iPhone), la marque a aussi proposé un bracelet qui faisait office de télécommande : le Nike Amp+.

Le bracelet intègre une télécommande pour iPod, qui ressemble un peu aux commandes de l’iPod shuffle, et quelques LED rouges, pour notamment donner l’heure. Il est recouverte de silicone et est assez inconfortable. J’ai un poignet fin, et la partie principale est un peu large, donc ce n’est pas ajustable facilement. Il existe visiblement plusieurs versions du bracelet, notamment au niveau de la fixation. Le mien a simplement deux clous (comme certains bracelets Apple Watch), mais une autre version a une fixation plus proche de certains bracelets en métal, comme le modèle testé à l’époque par iLounge.

Bracelet, iPod, capteur


On ne voit pas bien vu la couleur, mais il y a une télécommande


Un double clou pour la fixation


Il donne l’heure

Le bracelet sert de montre, avec un affichage LED, mais aussi de télécommande pour un iPod nano. Attention, c’est un accessoire lié au kit Nike + iPod, il faut donc le récepteur à brancher sur le connecteur 30 broches de l’iPod nano pour que ça fonctionne, sauf si vous avez un modèle de 6e ou 7e génération. Le bracelet se détecte assez facilement, il suffit de presser une touche dans les menus, tant que l’iPad nano est à jour. La télécommande fonctionne en permanence avec l’iPod nano, ce qui n’est pas le cas de l’iPhone, je vais vous expliquer. A noter que ça fonctionne avec mon iPod nano de 4e génération, mais pas avec celui de 2e génération : il n’affiche pas le menu pour jumeler la télécommande. Je ne sais pas si c’est un bug ou une incompatibilité.



J’ai aussi testé avec un iPhone. Apple a en effet intégré le support Nike+ (et donc la télécommande) dans iOS et dans les iPhone et iPod touch. Il faut un modèle 3GS au minimum, et un 5S au maximum (ou certains iPod touch). Une fois le capteur détecté, le menu apparaît, tout comme la possibilité de jumeler la télécommande. Mais il y a un (gros) défaut : la télécommande ne fonctionne que dans l’application Nike. Il est impossible d’utiliser la télécommande dans un usage classique, comme l’équivalent d’une Apple Watch. En pratique, c’est donc assez inutile : vous ne pouvez utiliser la télécommande qu’en allant faire du sport.


Les options




La télécommande marche uniquement dans l’application Nike+

Enfin, le bracelet – contrairement au capteur – a l’avantage d’avoir une batterie amovible. Par contre, ce n’est pas le format le plus pratique : c’est du CR1632, donc assez petit. J’ai une collection de batteries à la maison, mais je n’avais évidemment pas cette version là.

La batterie peut se changer

Pour l’époque, c’était donc un produit plutôt bien intégré, assez pratique et complet. Bien évidemment, les montres connectées (Apple Watch en tête) remplacent bien le bracelet en 2020, mais pour l’époque, c’était plutôt pas mal. Le seul défaut était peut-être le prix : 80 $ le bracelet, avec l’obligation d’avoir un capteur Nike+ à 30 $.

A noter, enfin, que j’ai utilisé mon adaptateur série pour regarder ce que la télécommande envoie. Comme le capteur, elle n’a pas besoin d’être jumelée pour être écoutée, mais elle ne fonctionne évidemment qu’une fois jumelée. Après, je n’ai pas regardé la structure des trames, mais ça doit juste correspondre au bouton pressé.

Instagram Reels, Finally a TikTok Competitor?

Instagram has sashayed into the scrollable video space with Reels. Could this be the final nail in the coffin for TikTok?

The Large-Format, Wide-Angle Cinematography of Wally Pfister

Let’s break down the high-concept, blockbuster cinematography of Academy Award winner Wally Pfister. To talk about acclaimed cinematographer Wally Pfister is to talk about his long-running creative ...

Hitman 3 sera jouable en VR, et le reste de la trilogie suivra

Par : Sitraka R
hitman 3 jouable en VR sur PSVR

Sony vient d’annoncer que le très attendu Hitman 3 sera entièrement jouable en VR sur le casque de la marque japonaise, à savoir la PSVR. Et ce n’est pas tout.

L’annonce a été faite durant l’événement State of Play de la firme. Bien évidemment, on parle ici de la franchise Hitman où l’on joue l’agent 47, un tueur d’élite chargé d’éliminer diverses personnalités dans un monde qui offre une grande liberté d’action.

Pour l’occasion, Sony a publié une petite bande-annonce nous révélant comment on pourra prochainement réellement entrer dans la peau du personnage. Comme vous pouvez le voir dans la vidéo ci-dessous, on y découvre l’assassin en train d’essayer de tuer une de ses cibles. Le tout filmé à la première personne, le joueur faisant littéralement face à la cible.

Hitman 3, mais aussi l’ensemble de la franchise en VR

Mais en plus du troisième volet, il semblerait également que les autres titres de la saga pourront aussi s’expérimenter en réalité virtuelle. Pour rappel, après la sortie du second volet, les joueurs pouvaient rejouer l’ensemble du premier jeu via des mises à jour.

D’après le site UploadVR, Hitman 3 retiendra cette tradition. Ainsi, on devrait pouvoir s’aventurer dans chaque niveau des jeux précédents. Et comme le futur jeu sera en VR, ce sera donc l’occasion de redécouvrir ses prédécesseurs également en VR.

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  • Khoreo: An audiovisual project with Unity and Roland MC-101...



    Khoreo: An audiovisual project with Unity and Roland MC-101 groovebox. BRDG published the full-length video on YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=P6Dy3iWpNMc Also, I uploaded the Unity and MC-101 project files to GitHub. https://github.com/keijiro/Khoreo Enjoy.

    Nouveau VIO L1610, extrême puissance et qualité en 3 voies

    Par : admin

    Les italiens de dBTechnologies lancent VIO L1610, un line array compact à 3 voies actives équipé de deux woofers 10” et d'un moteur coaxial MF / LF entièrement néodyme, offrant 141 dB SPL Max avec des performances audio de premier ordre et d'une grande musicalité. Lire la suite

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    ATX2AT Smart Converter : l’adaptateur pour alimenter vos vieux Mac

    Mon ancien collègue (et rédacteur en chef) de Canard PC Hardware, Samuel Demeulemeester, est un fou d’électronique, et il fabrique des trucs. Et parfois, des trucs intéressants, comme l’ATX2AT Smart Converter. Et malgré son nom, il fonctionne avec de vieux Mac.

    Avant de commencer, il faut être clair : j’ai acheté l’adaptateur sur Kickstarter, comme n’importe qui. Samuel m’a juste fourni un câble pour alimenter un vieux Mac (un LC III), avec en plus une petite surprise : il s’était trompé dans le brochage. Donc je vais dire du bien de son adaptateur… parce que c’est un bon produit.

    A la base, l’adaptateur a été pensé pour les vieux PC : il permet d’utiliser une alimentation moderne (ATX) avec un appareil qui demande de l’AT. Et surtout, il fait bien ça. Premièrement, il fournit une tension de – 5 V. Pas mal vieux ordinateurs (et surtout quelques vieilles cartes ISA) nécessitent en effet cette tension négative pour fonctionner, et c’est d’ailleurs le cas sur certains Mac. Deuxièmement, il permet de gérer correctement la demande en énergie : les ordinateurs modernes utilisent essentiellement du 12 V, les anciens du 5 V. L’adaptateur va limiter (et monitorer) ce qui passe pour éviter de voir de la fumée sortir de l’appareil. Il est programmable, il offre un petit écran qui affiche les informations, et il est possible de choisir les limites pour chaque tension. Enfin, il protège votre alimentation (et le matériel) des accidents éventuels. Il vaut ~50 € directement chez l’auteur.

    La carte avec l’adaptateur Mac


    Les câbles AT et Mac

    Maintenant, parlons de mon cas particulier. Je l’ai acheté pour mes vieux Mac, notamment un Macintosh LC III dont l’alimentation est parfois capricieuse. Plus généralement, c’est assez courant sur ce modèle de se retrouver avec une alimentation qui claque (littéralement, elle font une sorte de tac tac tac) et qui nécessite des réparations. Et au lieu de la réparer ou de trouver un bloc d’occasion pour un usage occasionnel, passer par l’adaptateur et une alimentation ATX a du sens. Ce n’est pas forcément intéressant pour un usage standard : les alimentations ATX sont souvent volumineuses et le prix monte vite, mais pour des tests ponctuels, c’est très efficace. Et au pire, il reste possible d’installer l’adaptateur et une alimentation « Pico ATX » (des modèles très compacts) directement dans le boîtier, vu la consommation assez faible de ces modèles.

    L’alimentation d’origine

    Le Macintosh LC III (comme tous les LC) a un bloc assez basique, et l’ordinateur s’allume uniquement avec un bouton physique, pas par le clavier. J’avoue que je ne sais pas comment l’adaptateur fonctionne avec les modèles qui s’allument au clavier et nécessitent une tension permanente (même si elle est faible) sur le 5 V. Pour le Macintosh LC, le brochage est simple : deux fils pour la masse, un pour le + 5 V, un pour le + 12 V et un pour le – 5 V. Samuel m’avait fait un câble (en inversant le + 5 et le – 5 par erreur), donc pas de soucis. Au passage, le brochage est inscrit sur le PCB de la carte mère, donc ce n’est pas trop compliqué.

    Par défaut, l’adaptateur limite à 4 A pour le 5 V (20 W) et 0,5 A pour le 12 V (6 W). J’ai donc vérifié sur l’alimentation d’origine et réglé l’adaptateur sur les bonnes valeurs. Elle fournit 3,75 A sur le 5 V (c’est OK) et 0,75 A sur le 12 V. Pour tout dire, par défaut, l’adaptateur arrête le Mac en indiquant qu’il y a un problème sur le 12 V, au démarrage, il demande bien donc plus que 0,5 A. Une fois réglé sur 1,5 A, pas de soucis. Les limites hautes sont 8 A en 5 V et 4,75 A en 12 V, donc c’est assez large pour les vieux appareils. Plus largement, le connecteur en sortie de l’adaptateur fournit la msse, le + 5 V, le – 5 V, le + 12 V et le – 12 V, donc c’est adaptable assez facilement à n’importe quel vieil ordinateur qui se base sur ces tensions.

    Les valeurs de l’alimentation d’origine

    Lors de mes tests, je n’ai pas eu de soucis : j’ai alimenté le Mac avec une vieille alimentation ATX, fait des benchs, etc. Tout fonctionne bien, et une fois réglé sur les bonnes valeurs en sortie, c’est stable. En dehors de la sécurité, l’adaptateur permet surtout d’utiliser des alimentations ATX qui sont souvent silencieuses (surtout sur des charges faibles) et bien plus efficaces que les alimentations de l’époque.

    Après un certain temps (réglable), l’adaptateur coupe l’écran


    Ca fonctionne bien

    Donc si vous travaillez souvent avec de vieux ordinateurs, l’ATX2AT Smart Converter a sa place dans votre boîte à outils, aux côtés de l’émulateur de disquettes et de l’adaptateur pour remplacer un HDD par de la mémoire flash.

    Enfin, il y a aussi une application Windows pour effectuer les réglages facilement, mais je ne l’ai pas encore testée.

    Future Tree, une structure en béton imprimée en 3D qui rappelle la nature

    L’utilisation du béton dans l’impression 3D est en train de révolutionner l’industrie de la construction. Des maisons aux passerelles pour piétons, la fabrication additive offre une grande liberté de conception qui dépasse les limites de l’imaginable. Grâce à sa rapidité…

    Cover-futuretree

    Scan converter freezes after 7th PC running it

    Par : avmw
    Hi - We are trying to do an 8 computer setup using NDI and going into vmix or wirecast. We are good to go on 7 connections but once we turn on scan converter on the 8th pc, that one freezes. We have tried it on various PC and have found it happens on the 8th PC no matter what order we connect the PCs.

    is there a standard setting we are missing? Do we need a 10g switch? We have a gig switch in line now.

    Any suggestions? Is there a limit to how many computers are using the scan converter option?

    How Your Choice of Podcast Music Can Make or Break Your Success

    So, you’re ready to start a brand new podcast. You’ve got the idea, the team, you already recorded an episode. Now to the one key ingredient – ...

    Devenez Indiana Jones dans la démo d’Eye Of the Temple

    Par : Sitraka R
    démo du jeu vr Eye of the Temple

    Promettant de mettre à profit toutes les possibilités du room scaling dans son gameplay, le jeu indépendant Eye Of The Temple veut vous le prouver dans une démo gratuite sortie hier.

    Créé par le développeur danois Rune Skovbo Johansen, il s’agit d’un jeu d’aventure et d’énigme pour PC VR où il faudra sortir vivant d’un ancien temple aux milles pièges. Mais le titre se distingue par l’impossibilité de faire appel à la téléportation ou encore à des déplacements fluides. En effet, il vous faudra réellement bouger pour passer d’un bloc en mouvement à un autre.

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  • 5 Reasons Why the URSA Mini Pro G2 Is a Documentary Workhorse

    Blackmagic URSA Mini Pro 4.6K G2 is a versatile camera, good for nearly any workflow. Let's take a close look at the camera in a documentary environment.

    Interview to Paco Gramaje

    This is our interview to Paco Gramaje, art director of the Paco Gramaje Studio in Barcelona.

    The studio creates immersive multidisciplinary AV shows, especially focusing on the fusion between projection mapping and dance performance.

    We asked Paco a few questions about his background and creative career and also about the new projects he has been cooking up during the quarantine period.

    1. When did you start working on the interaction between audiovisual and dance performance, and how did you get involved? What are the aspects that are more appealing to you about working in this interdisciplinary field?

    It all begun in 2009. After quitting my job as an engineer I moved to Madrid to study a Master in Motion Graphics while making my first experiences in the world of video art. 

    In 2010 I started up several collaborations with art organizations in Madrid and they proposed to me to shoot a dance performance by the choreographer Iratche Ansa.

    The performance was going to be held at the Matadero in Madrid. From that recording I put together my first video dance “Comunicación Interpretación Automática” which had a very good reception.

    I had discovered the potential of dance from an audiovisual perspective and the inner revelation of what I wanted to do in the next few years.

    A few months later I made my first dance pieces with live visuals with choreographer Barbara Fritsche.

    Thanks to those projects I was able to work on the musical “Hoy No Me Puedo Levantar” in 2013. In 2014 I directed my first proper theatre show: “Girasomnis”.

    Interview to Paco Gramaje
    2. You are the creator of “Girasomnis”, an itinerant project that has been traveling around the world. Can you tell us about the creative process behind the inception of this innovative project?

    I try to “connect” the visuals with the dancers. Sometimes I encourage the dancers to “connect” or follow my visuals.

    In this project I also composed the music. This is very useful as I have better control of the creative process. With this project I tried to evoke feelings in the audience without words: just images, dance and instrumental music.

    Paco Gramaje - Audiovisual artist
    3. Paco Gramaje Studio recently launched the “Dance Mapping Virtual Tour 2020” which it’s fundraising on Gumroad. This is in preparation for a new cutting-edge AV dance project in 2021 involving a 360 immersive environment . Can you give us some insights about the whole project?

    This quarantine caused an abrupt stop in my job, but also gave me time to start imagining something new.

    The idea was born during the first week of confinement. At the start, It was simple: I just wanted to publish some of our best projects and make them public. But I also felt a need for a change.

    The last 3 years I was quite disconnected from my artistic side due to working mostly on commercial projects. 

    I was just focusing on making money to pay my bills and trying to have a stable team for audiovisual production. The outbreak of the Covid-19  has been an absolute shift in our work. We started questioning the possibility of doing our shows as we did before.

    Therefore I needed to devise another type of format for the new normal awaiting us: a fully immersive virtual Dance Mapping Show.

    As my previous theatre production, without the pressure of a client and using the Girasomnis music.

    So, in April I started to visualize and write a synopsis of this new project. I then decided to publish “Dance Mapping Virtual Tour 2020” as a memorandum of all these years of physical shows. 

    Now it’s time to go further. I want to gather all the knowledge I gained during the last 10 years and apply it to a virtual reality show, where I can break the limits and make an immersive 360º visual performance with dancers.

    This new production is planned to be released in VR and physical 360 projection format in late 2021.

    4. When working on a project how do you pick your collaborators? What are the main roles you look for in your team? 

    When I have the budget I can work with some powerful audiovisual freelancers from my network of collaborators. Failing that I work alone.

    I also work with very talented dancers/choreographers from Barcelona. During the years they started to understand my ideas and transform them in beautiful choreographies. 

    5. Can you describe your general creative approach when starting on a new project?

    I have mostly 2 ways of work. I compose a music draft and then I work on the visuals and choreography or vice versa: I make a draft of visual content with a draft choreography and I try to match the sounds and music.

    Sometimes I give leeway to the dancer, so they can create their own choreography and then I create the visual content following their movements.

    In the last few years I also worked with some talented musicians for a faster audiovisual production.

    6. In 2015, Paco Gramaje Studio won an award at the International Mapping Festival in Girona for the Micro-mapping category. Could you share with us your thoughts about the concept of “Micro-mapping”? 

    This was a concept from Roman Torre. In 2015 I shared a space with him and we collaborated together on a video mapping of a rotating stone. It was a nice project called Liquid Series.

    In the video mapping area I also tried to develop innovative concepts, differing from the typical big projection on a building facade. 2 Years ago I started to develop the concept of “Holomapping”. I am planning to finish it next year as well.

    7. We are aware you regularly teach courses and masterclasses of video mapping applied to performing arts, in Spain and Latin America.


    What specific training would you recommend for digital artists who have just started their career and why? Which are the countries with more opportunities for audiovisual arts, in your opinion?

    Nowadays, it is possible to learn a lot following digital online courses, but it is always better if somebody guides you. As with everything in life the best way to learn is practice, making mistakes and improving. 

    Spain is not the best country for arts, I would say. As far as I know French artists or from other European countries have more grants and support from their governments, but everything is possible if you are passionate about your work.

    Website

    Facebook | Twitter | Instagram | Vimeo | YouTube

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    GrandMA3 onPC command wing XT et Software version 1.2.0.2

    Par : admin

    Au croisement entre un Wing OnPC, un ordinateur et une console, la Wing XT est une nouvelle console MA Lighting accompagnée du soft en version 1.2.0.2. Lire la suite

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    Unable to run VLC SyncPlay

    New computer AMD Ryzen 3970. I have been unable to get VLC SyncPlayer to install. The rest of the apps load fine. Anyone else have this problem?

    NDI Source showing in Studio Monitor but not in TC1

    Hi All,

    I am working on programming our TC1 out for our first production next week. We are running NewBlue Titler Live for GFX and OBS with NDI for one webbased graphic off of a rack mounted PC. The Rack PC as well as our TC1 are both plugged into a Ruckus 7150 24 port switch.

    We are running three NDI outputs from New Blue, and two from OBS from the same rack mounted machine. Both the OBS and NewBlue NDI channels can be seen in Studio Monitor. OBS can be seen in the Tricaster, but the NewBlue channels cannot. The NewBlue channels populate as a source on the input drop down list, but they do not actually pull any content in over NDI. The tally from the TC1 to Titler Live also works so it is both sending and receiving information.

    Any ideas?

    Quel est l’impact de l’impression 3D dans l’industrie cinématographique ?

    Les applications de l’impression 3D sont extrêmement diverses : de l’impression alimentaire à l’impression de pièces pour l’industrie automobile, elle peut être utilisée dans une grande variété de formes et de matériaux. Le monde du cinéma est un autre domaine…

    cinema_cover

    ⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @geraldinekwikmusic⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣I’m...




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    ⁣#repost @geraldinekwikmusic⁣
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    ⁣I’m so proud of being part of this new mapping with my original music written for the casino Viage in Bruxelles played by night during full december. ( Boulevard Anspach 1000 Bruxelles )⁣
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    ⁣Visual Artist : Simon Lebon ⁣
    ⁣Music and sound design : Geraldine Kwik ⁣
    ⁣Place : Grand Casino Brussels Viage⁣
    ⁣https://www.viage.be/fr/ ⁣
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    ⁣.⁣
    ⁣#bruxelles ##brussels #casino #viage #casinonight #videomapping #loomprod  #originalsountrack #musicforpaintings  #mapping #composer #frenchcomposer #musicscore #ambient #composingmusic #sound #sounddesign #art #visual #millumin #madmapper #motiondesign #aftereffects #design #architecturalmapping #projectionmapping #movingimage #digitalartist #night (at Brussels, Belgium)
    https://www.instagram.com/p/CDhG-Wipj7z/?igshid=uqppjxxumkcx

    ⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @vag1323⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣VAG ju...




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    ⁣#repost @vag1323⁣
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    ⁣VAG ju mirëpret edhe sot e në vazhdim te Sheshi “Skënderbej” ora 21:00 në datat 5-6-7 Gusht 👩‍🎨 @dardanstudio @raelvashabanaj @gentprizreni @gimpocari @bashkiatirane @julia.dhame @eurokontakt⁣
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    ⁣#artwork #event #tirana #visual #art #gallery #dardanstudio #vag (at Sheshi SKENDERBEJ)
    https://www.instagram.com/p/CDgyudSpoAo/?igshid=1ix2aru566tsb

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