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Sensory Responsive Drawing Machine

Par : desinv23
Sensory Responsive Drawing Machine
This is my audio responsive 2D drawing machine, made with goal of creating automated art through live interactivity between 3D printer and environment. IIt is powered by custom Processing code (Java based), live gCode production, and a Lulzbot TAZ 4 3D printer. The normal plastic extruder has been replaced by a printed pen holder.

MAX/MSP/Jitter Open Call: #MaxYourPatch

MAX/MSP/Jitter Open Call: #MaxYourPatch
Join the challenge and share your best patch made with Max/MSP/Jitter Deadline: 17.05.

Postcards from Isolation

Postcards from Isolation
‘Postcards from Isolation’ is the outcome of a collaboration between sabato.studio, Anna, Lorenzo, Jacopo and designers and developers from all over the world. Together, we reflected on social and cultural shifts that are taking place as a consequence of our shared lockdown experience during the COVID-19 pandemic.

Laser Microphone – Hear The Secret Sounds Of The Natural World

Par : KaiLab
Laser Microphone – Hear The Secret Sounds Of The Natural World
At every moment, we are surrounded by thousands of sounds too quiet to hear: bubbles in water, the movement of an insect’s legs, sand falling in an hourglass. Objects oscillating with undetectable amplitudes are creating symphonies all around us that we are deaf to.

EmberGen disponible en beta : une vidéo pour prendre en main l’outil

Par : Shadows

Après une annonce puis un lancement en alpha l’an passé, l’outil de simulation de fluides EmberGen arrive en beta.

Capable de simuler feu, fumée et explosions, il se distingue par son approche temps réel et permet d’exporter flipbooks, séquences d’images et volumes VDB. A ce stade, il cible essentiellement les secteurs du jeu vidéo et du cinéma.

L’outil est évidemment payant, mais une offre d’essai est proposée. Pour en profiter au mieux, l’éditeur vient justement de mettre en ligne une vidéo de lancement avec un peu plus de deux heures de contenu : de quoi prendre en main l’outil et faire vos premiers pas afin, par la suite, d’avoir une bonne idée des capacités du produit et de savoir s’il correspond à vos besoins.

L’article EmberGen disponible en beta : une vidéo pour prendre en main l’outil est apparu en premier sur 3DVF.

Livegrid.tech – A digital painting

Par : drvkmr
Livegrid.tech – A digital painting
Livegrid is an ongoing project which involves using a widely available commercial technology and packaging it up into a user-friendly and affordably product. LED matrixes have been used for advertising and other large scale displays for years now but are out of reach for consumers who lack the know-how. By packaging the hardware into a […]

browser fingerprinting – re|thread

browser fingerprinting – re|thread
Are you unique on the internet? What’s left of you when you leave a web page? How entangled are you and your device?

Burningcollection.tv

Par : David.C
Burningcollection.tv
burningcollection.tv is a generative artwork created by Swiss art collective Fragmentin in collaboration with artist Lauren Huret. This work is commissioned for the virtual space of the Jeu de Paume and is broadcast alongside the exhibition “Le Supermarché des images” from February 13 to June 7, 2020.

Ember Mug, la tasse de café connectée à Santé

Aujourd’hui, encore un test d’un produit qui se connecte à l’application Santé, l’Ember Mug. Il s’agit d’une tasse connectée en Bluetooth qui va permettre de garder un café (ou un thé) à la bonne température pendant environ 1 heure. Et qui va mesurer votre consommation de caféine.

Le mug a une contenance de 10 oz (en gros, 300 ml) et semble de bonne qualité. Il ne chauffe pas trop quand il contient un liquide, il semble solide, il se nettoie facilement, rien à dire sur ce point. On voit le côté connecté sur deux choses : la LED placée à la base, qui est réglable, et le cercle sous la tasse. Parce que oui, la tasse se recharge. Ce n’est pas de l’induction comme un téléphone, pour des questions d’efficacités : on a deux broches sur la base et deux cercles sous la tasse. Ce choix permet de mettre la tasse dans n’importe quel sens. Question alimentation, c’est assez costaud : 19 V et 2,1 A (~40 W), on est donc assez loin d’un chargeur de téléphone.

La tasse

Attention, il existe deux générations. La première (le mien) possède une base un peu large et une autonomie un peu faible. Je l’ai eu sur Amazon pour 100 € (grâce aux liens placés ici et sur Twitter). Apple ou le fabricant vende une v2 pour 120 €. Elle possède une batterie un peu plus performante (90 minutes), est résistante à l’eau (IPX7) et la base est un peu moins large. Mais dans l’ensemble, c’est le même produit. Il existe d’ailleurs des versions plus grosses (14 oz, 415 ml), une tasse de voyage (en gros, un truc qui ressemble aux gobelets Starbucks) et une version cuivrée du mug, plus onéreuses (150 € en 10 oz).

La charge

Avant de passer aux usages, il y a pleins de trucs énervants à prendre en compte. Premièrement, la tasse ne chauffe pas réellement, elle garde à une température précise (entre 50 et 62°C). Deuxièmement, l’autonomie est assez limitée : 1 heure à ~55°C avec ma version, 1h30 avec le mug le plus récent. Troisièmement, il faut évidemment éviter le four à micro-ondes et le lave-vaisselle. En gros, il faut nettoyer à la main avec une éponge, et éviter les cuillères. Tout ça mis ensemble, c’est pas mal de contraintes, surtout que le passage au micro-ondes/lave-vaisselle risque d’endommager la tasse (et l’appareil).

Le chargeur, un peu large

L’application

L’application n’est franchement pas géniale. Déjà, elle supporte mal l’iPhone SE : les textes sont coupés dans pas mal d’endroits. Ensuite, il faut un compte (je n’aime pas ça) et le contrat est un peu trop long à mon goût. Enfin, il faut activer le support de Santé dans un sous-menu. En pratique, j’ai mis l’application en anglais, c’est un peu plus lisible. Le fonctionnement est un peu particulier : une fois la tasse remplie, il faut swipper vers le bas pour afficher les boissons (on peut éditer) et choisir ce que vous buvez. L’appli gère assez mal l’écran de l’iPhone SE (encore) et les boutons sont peu accessibles. Il y a quelques choix, mais on peut aussi créer sa boisson : type (café/thé), marque (pour le café : Starbucks, Peet’s Coffee, Costa Coffee, Caribou, Lavazaa ou… rien), le type de café, la température et la taille habituelle des tasses. C’est très américano-centré en pratique, malheureusement. Truc important, pour que Santé récupère le niveau de caféine, il faut bien choisir le type de boisson à chaque fois. Au début, je ne le faisais pas et du coup, je n’ai pas de données à ce moment là.



L’iPhone SE coupe au bon endroit


Mise à jour d’une tasse


Mise à jour


La température


Trop chaud


Trop froid


Vide


Il faut bien choisir


On voit le type choisi


Quelques infos (batterie, LED, etc.)

Dans l’application, on a un petit graphique qui montre le moment où vous buvez une tasse de café et votre sommeil ou votre rythme cardiaque, si vous avez un appareil qui mesure la fréquence. Dans Santé, on a simplement le nombre de milligrames de caféine ingéré. En gros, il compte 300 mg par tasse. Quand je suis en bouclage ou que je me déplace, je suis à (beaucoup) plus de deux tasses, mais ici je reste vers deux par jour, ce qui est raisonnable. On le voit, aussi, il y a un jour ou il n’a pas mesuré et j’ai donc visiblement oublié de sélectionner le type de café.

L’intégration Santé


Dans Santé


L’app’ compare la consommation avec la fréquence cardiaque

L’usage

La partie connectée est franchement pleine de défauts, ce n’est pas pratique, il y a énormément de contraintes. Mais à l’usage, l’idée est plutôt bonne : garder un café ou un thé à la bonne température (bon, je mets un peu plus bas que ce qui est recommandé) est un plaisir. J’ai tendance à parfois oublier mes boissons et donc là, ça reste chaud pendant pas loin d’une heure. Et une notification prévient quand c’est buvable (parfait avec le thé) et quand la batterie baisse. Honnêtement, un simple bouton pour choisir le type de boisson aurait été préférable à l’application, et l’intégration dans Santé est assez minimale. Bien évidemment, il faut recharger, nettoyer à la main, etc., mais ça reste pratique. J’expliquais au-dessus que le but est de garder chaud, mais il est tout de même possible de chauffer le contenu, c’est juste assez lent et ça vide la batterie, ce n’est donc pas très conseillé. Le seul bémol, en réalité, c’est quand on arrive à la fin du café : s’il ne reste qu’un fond de liquide, la température monte pas mal, et on est largement au-delà de celle attendue, visiblement les capteurs n’aiment pas ça.

Une notification


Sur son socle

Est-ce que ça vaut son prix ? Je ne pense pas, surtout sur les version modernes qui valent entre 120 et 150 €. Est-ce que c’est pratique ? Oui, vraiment, surtout si vous oubliez votre café. Mais l’application est franchement perfectible malheureusement.

Une bande démo qui sort des sentiers battus pour Remembers

Par : Shadows

Le studio Remembers, lancé il y a une paire d’années par Ugo Bienvenu et Félix de Givry, dévoile sa nouvelle bande démo. L’occasion d’admirer le style visuel de l’équipe.

L’article Une bande démo qui sort des sentiers battus pour Remembers est apparu en premier sur 3DVF.

Pixercise

Pixercise
Here is another use case of my Click Canvas project. Can an interactive wall that was intentional to be used for creativity being used for an interactive exercise game? This project was being developed to be exhibit in Bhiraj tower (luxury office rental in Bangkok) Christmas exhibition as a thank you gift for the rental.

Antivanity Mirror

Antivanity Mirror
The Antivanity Mirror by Neil Mendoza is a robotic mirror that won’t let you look at yourself.

Wave Fragment | Studio Verena Bachl

Wave Fragment | Studio Verena Bachl
Wave Fragment is a kinetic light sculpture that is in the ability to display wind-related flow fields by the reflection of light, inspired by the continuous movement of water.

Passifolia — Lightscape / Soundscape

Passifolia — Lightscape / Soundscape
Passifolia is a collective experience, made-to-mesure for La Gaîté Lyrique in Paris and made up of 16 interactive modules organically set up in space.

Vim by ONUT – Raising awareness about violence against women in the digital space

Par : onut.art
Vim by ONUT – Raising awareness about violence against women in the digital space
ONUT are Alix Martínez and Juan Real. Two Spanish multimedia artists and residents in London since 2012. With more than twenty years of experience in digital design, technology and innovation, ONUT is their vehicle to express reflections of the world we are living in while generating (self) reflection and critical thinking through art.

NØ SCHOOL NEVERS 2020

Par : recyclism
NØ SCHOOL NEVERS 2020
NØ SCHOOL NEVERS – JUNE 29TH TO JULY 11TH 2020 is a unique international summer school, held in Nevers, in Burgundy, aimed at students, artists, designers, makers, hackers, activists and educators who wish to further their skills and engage in critical research around the social and environmental impacts of information and communication technologies. During 2 […]

Holographic Opening Performance for the Launch of HTX ( Singapore )

Holographic Opening Performance for the Launch of HTX ( Singapore )
HOLOGRIX’s latest productions for Ministry of Home Affairs’s Official Launch of HTX Opening Performance was set in the year future in Singapore, we crafted a story that shows how The Home Team Science and Technology Agency ( HTX ) act as a force multiplier through technology to secure Singapore’s borders, solve crimes, save lives and […]

EPPD #112019 – Studio NOWHERE

Par : ryanh
EPPD #112019 – Studio NOWHERE
The Experimental Prototype of Project Droid (EPPD_#112019) is an evolving concept developed by Studio NOWHERE, in order to discuss the relationship between man, machine and nature. Based off of one of the Studio’s early research projects, the EPPD_#112019 began with the investigation into a structure of a mechanical limb, using pneumatic devices and studio-made air […]

NIKE LeBron 17 Interactive Basketball Trial – Studio NOWHERE

Par : ryanh
NIKE LeBron 17 Interactive Basketball Trial – Studio NOWHERE
Client:Nike         Design & Developed: Studio NOWHERE We supported Nike to create a highly digitalized basketball court in its offline store where users could complete challenges and view their performance.

Loud Matter – Utilising classic animation techniques in a custom-made performative instrument

Par : Mikrolabs
Loud Matter – Utilising classic animation techniques in a custom-made performative instrument
Loud Matter is a new audiovisual live performance that unites live created stop motion animation, drums, live code & 8 bit chiptune music. Using stop motion technique to animate physical materials, a classic animation technique born in the 1920´s that evolved throughout the century used for creating animated tv series and films before CGI largely took over as […]

FILE 2020 – Open Call

FILE 2020 – Open Call
Registrations are opened to the 21st edition of FILE – Electronic Language International Festival, from October 15, 2019 to January 14, 2020. Since 2000 FILE is a non-profit cultural organization that has been promoting exhibitions, workshops and gatherings that seek to investigate the appropriations of the technologic media in artistic accomplishments. With annual exhibitions in São, in addition to participations […]

TAMI – An intuitive approach to the learning of trigonometry

Par : franzel
TAMI – An intuitive approach to the learning of trigonometry
TAMI (Tangible Mathematics Interface) is an interface that facilitates the learning of the basics of trigonometry. Comprised of a tabletop display and a series of physical controllers, users can manipulate mathematical parameters and see the results on-screen in real-time.

Click Canvas

Click Canvas
Click Canvas is my version of creative canvas for the gallery visitors to left some of their creative artworks at the Yelo house gallery. 187 Boxes of light being constructed as creative tools likes pen and pencil but the color of each box being changed each time the audiences press it. I am quite amazed […]

Summer 2019 Diversions!

Par : IITARCH108
Summer 2019 Diversions!
“My God is Machinery; and the art of the future will be the expression of the individual artist through powers of the machine – the machine doing all those things that the individual workman cannot do. The creative artist is the man who controls all this and understands it” – Frank Lloyd Wright, circa 1901 […]

Call for Artists: CURRENTS New Media 2020

Call for Artists: CURRENTS New Media 2020
Be a part of our 2020 Artist Lineup! Artist submissions are now open for CURRENTS 2020 New Media Festival. With 10 years of new media production, display, and support in its wheelhouse, CURRENTS New Media has become known as one of the leading emerging media arts festival in the States.

Codici Visivi. New tendencies in algorithmic graphics. Exhibition, workshop and talks @TorinoGraphicDays19

Par : maind
Codici Visivi. New tendencies in algorithmic graphics. Exhibition, workshop and talks @TorinoGraphicDays19
During the 2019 Torino Graphic Days, TODO launches “Codici visivi. New tendencies in algorithmic graphics”, an exhibition dedicated to the contamination between graphic design and technology. The exhibition will be held at TODO’s headquarters in Turin on September 12th, and will showcase works by international visual communication studios and designers who have experimented with new […]

Journeys into data; design, journalism and education. Encode.info

Journeys into data; design, journalism and education. Encode.info
Encoding, decoding.The act of encoding and the act of decoding are two phases of interpreting the same message. For us, encoding is the action of taking data and stories and turning it into something that is codified — this is often the role of the practitioner.

Data Art-EMERGE turns traditional patent wall into realtime data painting for pingan’s exhibition centre

Par : Emerge
Data Art-EMERGE turns traditional patent wall into realtime data painting for pingan’s exhibition centre
Commissioned by PingAn Technology, EMERGE designs and builds interactive experience based around company’s patent records, aiming to make the data touchable and memorable. Utilizing realtime rendering & creative programming tools as design medium, the installation is driven by particle simulations, where data is transformed and visualized with natural change of particle behaviors. 10000+ patents were […]

Touchdesigner Workshop Munich – Advanced / July 18th 2019

Par : YPL_Muc
Touchdesigner Workshop Munich – Advanced / July 18th 2019
Munich Touchdesigner Community! We are hosting two Touchdesigner workshops on July 17th (beginners with Stefan Kraus) and July 18th (advanced with Markus Heckmann from Derivative / Touchdesigner). There are still free places.

Touchdesigner Workshop Munich – Beginners / July 17th 2019

Par : YPL_Muc
Touchdesigner Workshop Munich – Beginners / July 17th 2019
Touchdesigner Community! We are hosting two Touchdesigner workshops on July 17th (beginners with Stefan Kraus) and July 18th (advanced with Markus Heckmann from Derivative / Touchdesigner). There are still free places.

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