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Silk Pavilion II – Mediated Matter Group at the MoMA

Silk Pavilion II –  Mediated Matter Group at the MoMA
Latest in the series of groundbreaking projects by Mediated Matter Group (MIT Media Lab) is the new successor to the Silk Pavilion (2013) project, results currently on show (subject to COVID-19 restrictions) at the Museum of Modern Art in New York. The project utilizes an integrated kinetic mandrel designed to guide the natural spinning motion […]

360 GALLERY ARTIST IN RESIDENCE 2020 – Krakow

Par : Marco Savo



DEADLINE: 15/07/2020


We love to discover and share juicy opportunities for audiovisual artists such as this open call promoted by Photon Foundation in Krakow.

Their hybrid solution is an effective response to the uncertainty of our current situation and a great compromise. We are sure audiovisual artists worldwide will massively appreciate their effort!

Photon Foundation is pulling off a great home edition this year. The organizers of Patchlab Festival are giving the chance to three selected artists to create a 360 second long rendered audiovisual projects, specifically designed for the projection system at the Gallery 360°.

The audiovisual installation will be recorded and publicly presented online as the culmination of the residence. Later on, when audiovisual events will kick back on the projects will be actually presented in the 360° Gallery with participation of the audience.

Open call for audiovisual artists

The 360° Gallery features a mind-boggling set up with 10 projectors displaying images with 16910×1080 pixels resolution. That opens up immense creative opportunities to generate a fully immersive environment.

During the 31-day #home edition residence, between 15/09/2020 – 18/10/2020, the selected audiovisual artists (or artistic groups) are going to work in their home or studio on their own audiovisual project.

The selected artists will have remote contact with the organizational and technical team and co-residents, as well as the possibility of conducting 2 remote attempts to display the work on the projection system in the 360° Gallery in order to check the accuracy and allow for possible corrections.

The following criteria will be taken into account in the selection of the winning projects:

  • artistic values ​​of the concept (e.g. originality, ingenuity)
  • consistency and accuracy in preparing the project concept
  • project feasibility according to the technical specification of the 360​​° Gallery projection system
  • artistic portfolio

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⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @ex_lumina⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣It’s alive...




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⁣It’s alive again! 😍🥳 The #interactive #laser defence turret #game powered by #millumin, #arduino, #leapmotion, built of a recycled scan #light inspired by #portal game 👍👊⁣⁣
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https://www.instagram.com/p/CB7b4i4JJaS/?igshid=wnkfcnihgsaw

Jokyo HAP Encoder : des performances en hausse et un support étendu

Par : Shadows

Nous avions déjà eu l’occasion d’évoquer Jokyo HAP Encoder, un plugin After Effects permettant d’encoder des contenus avec le codec HAP pensé pour le secteur évènementiel (en particulier, il gère les vidéos multi-calques très haute résolution). Son objectif principal est de proposer un encodage plus rapide, sans sacrifier la qualité.

Une nouvelle version est disponible, avec deux avancées majeures :

  • un gain net en performances (jusqu’à 40% à qualité identique) ;
  • une déclinaison du produit pour Media Encoder et Premiere Pro.

Jokyo HAP Encoder est donc désormais proposé en trois versions : After Effects, Media Encoder/Premiere Pro, et enfin un pack comportant les deux déclinaisons à prix réduit.

Le tout est compatible Mac OS et Windows 10.

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Annecy 2020 : Baobab Studios annonce Baba Yaga, avec Daisy Ridley

Par : Shadows

Lancé en 2015, Baobab Studios a rapidement su se faire un nom dans le secteur de la réalité virtuelle, avec différents projets animés. On citera par exemple Invasion! mettant en scène lapins et aliens, Crow: The Legend inspiré d’une légende amérindienne, ou encore Bonfire réalisé par Eric Darnell (coréalisateur des Madagascar et de FourmiZ).

La progression de ces différents projets est assez claire : des ambitions de plus en plus haute, toujours plus d’interactivité. D’abord relativement passif, le spectateur devient actif et même personnage principal avec Bonfire.

A l’occasion du Festival d’Annecy, l’équipe dévoile son futur projet, inspiré de la célèbre Baba Yaga issue des contes et légendes slaves. Dans cette aventure, vous et votre soeur Magda devrez sauver votre mère malade. Pour y parvenir, il vous faudra dénicher un remède possédé par la fameuse Baba Yaga…

Un aperçu non finalisé du projet, avec Magda et sa mère. A droite, une partie de l’équipe Baobab Studios.

Le Work In Progress présenté dans le cadre du Festival permet d’en découvrir un peu plus sur le projet : un univers stylisé évoquant la peinture, et la possibilité d’influencer la fin de l’histoire. Du côté des voix, c’est Daisy Ridley (la fameuse Rey de Star Wars) qui incarne Magda, avec un enthousiasme manifeste : comme l’explique Baobab Studios, elle a spontanément multiplié certaines prises afin d’améliorer sa performance.

Reste désormais à attendre de pouvoir se plonger dans l’expérience VR finalisée : la sortie est prévue d’ici la fin de l’année.

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MTI Film Accelerates Set-to-Screen Workflow Management with CORTEX v5.3

New version adds features to render multiple dailies formats simultaneously, enhanced support of HBO, Hulu and Quibi, and streamlined dead pixel detection for Netflix. HOLLYWOOD— MTI Film today announces the release of CORTEX v5.3, the latest version of its family of products for managing workflows on set and in post. This latest release includes a ...

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Fondation : la saga mythique d’Isaac Asimov a enfin droit à son adaptation

Par : Shadows

A l’occasion de sa nouvelle conférence de presse, Apple a annoncé pour 2021 une série tirée de Fondation, saga de science-fiction signée Isaac Asimov. Elle sera diffusée sur Apple TV.

Cette dernière met en scène l’humanité dans un futur lointain (environ 22 000 ans). Les humains se sont répandus partout dans la galaxie, formant un gigantesque empire. Un mathématicien, de son côté, a mis au point une science nommée psychohistoire qui permet de prédire le futur grâce à de complexes calculs.
Sans résumer toute la saga, on retiendra surtout que Fondation se déroule sur une vaste période, nous proposant de suivre l’évolution d’une société entière, certains personnages anodins dans un des romans de la saga devenant par la suite des figures majeures, avant de se transformer en légendes.

Autant dire que s’attaquer à une adaptation de cet univers n’était pas chose aisée. C’est en pratique Skydance Television qui produira la série pour Apple, avec Robyn Asimov, David S. Goyer, Josh Friedman, Cameron Welsh, David Ellison, Dana Goldberg et Marcy Ross à la production exécutive. Du côté du casting, Jared Harris interprète Hari Seldon, Lee Pace, Lou Llobell, Leah Harvey, Laura Birn, Terrence Mann et Cassian Bilton étant aussi annoncés.

Comme le montre le teaser, la série promet d’être riche en effets visuels.

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Léo Dangles, animateur 3D junior

Par : Shadows

Léo Dangles, qui vient de finir sa 4ème année à Objectif 3D, nous présente sa bande démo. En recherche de poste en tant qu’animateur 3D junior, il est intéressé par tous types de projets (séries, long, live, full CG) et techniques (mocap, keyframe).

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INFINITE SPACE – Miami Artech House: 13 June – 6 September 2020

Par : Marco Savo



We have put feelers out fetching information about audiovisual events happening in physical spaces, to understand how venues and organisers are coping with the social distancing guidelines.

A lot has been happening virtually since the Covid 19 outbreak but very few actual events have taken place with plenty of cancellations, endangering the already fragile audiovisual culture ecosystem.

Well, Miami Artech House is kicking off with a bang, showcasing the art exhibition of one of the most recognized audiovisual artists worldwide: Refik Anadol.

Refik Anadol immersive installations allow us to leap into an universe of data, featuring a matrix that swallows everything around until there is nothing left outside of it.

His overwhelming data sculptures foresee a post-digital architectural future in which there are no more non-digital realities. A world where man and machine are embedded within each other.

Infinite Space is the first major retrospective of the work of award-winning, Los-Angeles-based, Turkish-born artist Refik Anadol. The immersive data installation invites visitors to open their senses to the endless transformation and infinite possibilities at the intersection of man and machine.

Refik Anadol - Audiovisual Artist

One of the greatest eighteenth-century English artists William Blake famously said, “if the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is – infinite.”  Infinite Space is a collection of works that revisits Blake’s statement and seeks to cleanse the doors of perception with the tools available to twenty-first-century artists.

The exhibition explores memories and dreams through the mind of a machine by using data sets ranging from human memories, photographs of Mars, cultural archives and sea surface activity as data sculptures and digital paintings.

Book Tickets

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3 Ways to Store and Share Grades in DaVinci Resolve

Today, we’re going to take a look at the three ways to store and load looks in DaVinci Resolve, along with the advantages and disadvantages of each.

Ada : une femme au coeur de l’arctique, dans un court réalisé sous Unreal

Par : Shadows

Le studio Blue-Zoo présente Ada, petit film créé dans le cadre de son programme interne de courts-métrages. Dane Winn y met en scène Ada, une couturière bloquée sur une île de l’Arctique en 1921 aux côtés d’un homme mourant. Elle devra vaincre ses propres peurs afin d’espérer pouvoir survivre et, peut-être, retrouver le chemin de son foyer et de son fils.

Inspiré de la vraie histoire d’Ada Blackjack, le film a été rendu sous Unreal Engine. Dane Winn et son équipe ont mis au point un rendu stylisé évoquant le dessin au crayon graphite, ce qui permet au projet de ne pas du tout évoquer un rendu 3D temps réel.

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The Mandalorian : un breakdown pour le droïde

Par : Shadows

Après un breakdown signé Image Engine et une interview de Chris Edwards de The Third Floor agrémenté de vidéos des coulisses par ILM, voici un nouveau making-of sur la série évènement de Disney, The Mandalorian.

C’est cette fois Hybride Technologies qui nous présente son travail. Comme l’explique le studio dans un article dédié, la confiance de Lucasfilm était logique, puisqu’Hybride a déjà travaillé sur l’ensemble des derniers films Star Wars, du Réveil de la Force à L’Ascension de Skywalker.

IG-11 : un droïde sans visage

En pratique, le studio s’est vu confier le personnage d’IG-11, un droïde assassin, mais aussi la création d’environnements virtuels pour la ville de Nevarro et les Lava Flats, une zone volcanique désertique.

Pour IG-11, explique Hybride, le studio a pu participer aux étapes de conception. Hal Hickel, superviseur d’animation, voulait une machine évoquant un assemblage grossier de pièces de voitures et un design rétro faisant penser à un pantin désarticulé. Hybride s’est alors basé sur les concepts issus de la production pour créer un modèle 3D. Une version physique de ce dernier a été mise en place sur le plateau afin de vérifier que rien ne posait problème. Quelques corrections plus tard, un modèle définitif a servi de référence durant le tournage.

En termes d’animation, l’absence de visage représentait un défi ; il a fallu exprimer les émotions et pensées du robot uniquement par ses mouvements et déplacements.

Nevarro

La ville de Nevarro, située dans un désert volcanique, a été entièrement conçue par Hybride à partir de scans issus d’Hawaï et d’Islande : deux régions qui ont déjà inspiré de nombreuses oeuvres pour leurs décors.

Hybride précise avoir utilisé plusieurs textures haute résolution afin d’imiter la lave via de multiples réflexions et textures : l’idée étant d’obtenir un tout cohérent et composé de plusieurs types de sols et couches.

En ce qui concerne la ville elle-même, un ensemble d’éléments (façades, portions de sol, accessoires, tours, tourelles) rassemblés dans une banque d’assets ont servi à créer une douzaine de scènes. 250 éléments au total, précise Hybride, ont été intégrés à partir des références visuelles de la production. Afin de proposer un rendu plus naturel, une passe globale a été appliquée pour altérer les bâtiments : elle est censée simuler l’effet des intempéries atmosphériques sur cette bourgade vieillissante.

Au total, Hybride aura truqué 451 plans en 15 mois. Voici pour finir le breakdown vidéo :

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Marvelous : comment créer rapidement un costume d’inspiration viking

Par : Shadows

Megan Dellario présente en vidéo comment concevoir un costume médiéval d’inspiration viking, à l’aide du logiciel de création et simulation de vêtements Marvelous Designer.

Le tutoriel débute vers 2 minutes 50 environ.

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The Mandalorian : Image Engine dévoile les effets visuels de la série

Par : Shadows

L’équipe d’Image Engine présente un breakdown de son travail sur la série The Mandalorian. L’occasion de constater que ce projet ancré dans l’univers Star Wars n’a pas été tourné uniquement sur un plateau cerné d’écrans de LEDs.

Image Engine a contribué aux effets de 441 plans répartis sur plusieurs épisodes, qu’il s’agisse de décors complets ou étendus, de créatures, droïdes ou doublures numériques.

Production VFX Supervisor: Richard Bluff
Production VFX Producer: Abby Keller
Image Engine VFX Supervisor: Robin Hackl
Image Engine VFX Producer: Cara Davies

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Shader Bits : une mine d’informations pour vos projets Unreal Engine

Par : Shadows

Adeptes de l’Unreal Engine, découvrez Shader Bits, le site de Ryan Brucks. Si le nom de ce dernier ne vous dit peut-être rien, vous connaissez déjà son travail : en poste chez Epic Games depuis 13 ans, il est actuellement Principal Technical Artist et a eu l’occasion de travailler sur la majorité des démos et jeux Epic Games dévoilés depuis son arrivée dans l’entreprise. Autant dire qu’Unreal Engine est un sujet qu’il maîtrise.

Sur son site, on trouvera une compilation de ses travaux, mais aussi un blog technique riche en informations. Création d’un système de fond vert/chroma keying sous UE4 et en direct, brouillard volumétrique, imposteurs, raytracing, usage avancé de shadowmaps… Autant d’articles qui pourront vous inspirer techniquement pour vos propres projets.

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Emerging Digital Artists Award

Par : Marco Savo

DEADLINE: 15 JUNE 2020

The open call is addressed to audiovisual artists resident in Canada within 5 years of their artistic career.

This is a great chance for emerging digital artists to showcase their artworks, expand their networking and further their experimentation within the digital arts.

The Emerging Digital Artists Award (EDAA) is Canada’s award for critical experimentation in digital media. The award consists of $5,000 for the winner, and $1,000 for four finalists, as well as a group exhibition.

Since 2015, the EDAA has been promoting artists working within virtual space, by seeking submissions that push us in new directions, and challenge us to see the world through a different screen.

READ MORE AND APPLY

BUY US A COFFEE?BUY US A COFFEE?

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⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @mpstudio3d⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣Just teasing...




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⁣Just teasing you with a short #flashback of some of our shows from Festival of Lights Berlin 2019⁣
⁣#mpstudio #3dmapping #projectionmapping #videomapping #art #3dart #lightfestival #festivaloflights #cinema4d #c4d #octane #ae #adobe #aftereffects #motiondesign #event #best #digitalart #instaart #mappingprojection #3drender #millumin #watchout #catlover #artoftheday #festival #contemporaryart (at Berlin, Germany)
https://www.instagram.com/p/CA-CqahgTNp/?igshid=1obkbxg21dgpw

Un nouveau chapitre s’ouvre pour Youtube

Par : Shadows

De nombreuses personnes du secteur de l’infographie ont lancé leur propre chaîne Youtube, générant ainsi un foisonnement de tutoriels, notamment francophones, qui ont révolutionné l’apprentissage autodidacte des logiciels. De même, les interviews et enregistrements de conférences ont permis un accès bien plus large à des contenus de qualité.

Néanmoins, le format vidéo façon Youtube n’est pas sans inconvénients : l’absence de chapitres (contrairement à un DVD) peut obliger à couper les vidéos en sections, ou (pour la personne qui visionne la vidéo) à cliquer plusieurs fois pour trouver la bonne partie. Nous-mêmes, lorsque nous publions des conférences ou interviews, devons bien souvent indiquer les timings dans l’article pour vous aider à vous y retrouver.

Tout ceci change enfin avec l’arrivée des chapitres sur Youtube. Une fonction qui permet d’afficher des sections directement dans la timeline de lecture de vidéo.

Concrètement, si vous êtes un créateur, voici la marche à suivre pour les obtenir :

  • dans la description, ajoutez des timings sous la forme 12:23 – description (pour un chapitre débutant à 12 minutes 23 secondes) ;
  • le premier chapitre doit débuter à 0:00 ;
  • il faut au moins trois timings pour que les chapitres soient créés ;
  • enfin, les chapitres doivent dépasser 10 secondes : le système est donc inadapté pour des bandes démo.

Nous utiliserons évidemment ce système dans la mesure du possible pour nos propres vidéos.

Un regret à ce stade : le système ne semble pas fonctionner lors de l’intégration de la vidéo sur un site tiers, au moins dans certains cas. Espérons que ce souci soit rapidement corrigé.

0:00 We heard you and added Video Chapters.
0:30 You liked it.
1:00 Now it's official: Video Chapters are here to stay.
1:30 Creators, try Chapters by adding timestamps starting at 0:00 to your video description. Viewers, scrub to find exactly what you’re looking for.
2:00 Enjoy! pic.twitter.com/bIHGsGVmyW

— YouTube (@YouTube) May 28, 2020

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DIT EDUARDO EGUIA ON MAKING THE MANDALORIAN

DIT Eduardo Eguia details the imaging process used on The Mandalorian The Mandalorian is about the travels of a lone bounty hunter in the outer reaches of the galaxy, far from the authority of the New Republic. It is the backstory vision of George Lucas’, to the Star Wars bounty hunter theme that tied together ...

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Output:TargetDisplay: Display01: 29 May 2020 ONLINE

Par : Marco Savo


Espronceda Institute of Art and Culture presents this virtual reality exhibition broadcast live on Espronceda social networks.

 

In the exhibition the Iranian artist Mohsen Hazrati will describe his experience in the Immense VR / AR Residence 2020 at Espronceda.

 

After his first stage of the artist residence, the pandemic outbreak forced the audiovisual artist to delay his return to Iran and continue to develop research and projects in Barcelona.

During the audiovisual event the artist will describe his virtual talk in the RTTT project of the IAM weekend 2020.

 

The talk revolves around the concepts of reflections and mirrors in the Iranian literature, and how the RTT (render to texture) technique in 3D game engines could translate these concepts in experiences.

In addition Hazrati explore the speech based art game projects: SOKHON. In these game art experiences the player’s voice can alter the game process.

 

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DejaSoft launches DejaEdit Version 3 –

Par : RadianceC

DejaEdit Version 3 takes file synchronizing to a new level with enhanced user experience, additional security features and improved workflow management For Immediate Release, 28 May 2020, Gothenburg, Sweden – Dynamic tech start-up DejaSoft has launched Version 3 of its cutting-edge media file synchronising software tool –  DejaEdit. An essential application vital for film productions, DejaEdit ...

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How to Remove the Boom Mic in Resolve and Premiere

Let's take a look at two different programs, Adobe Premiere and DaVinci Resolve, and how you can use them to get rid of unwanted objects.

Cinegy announces TURBOCUT – Making Editing with Adobe Premiere Faster than Ever

Munich, Germany, 28 May 2020 – Cinegy today announced TURBOCUT, a new Adobe CC plug-in which significantly accelerates the editing of H.264/HEVC by utilising the NVIDIA GPU’s hardware decoder. This announcement coincides with Adobe releasing version 14.2 of Adobe Premiere with several new features added, but still missing NVIDIA hardware accelerated editing and using the NVIDIA ...

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6 Reasons for You to Upgrade to Resolve Studio Today

DaVinci Resolve is unique among post-production applications in that it’s free. But, here are six reasons why you'd upgrade to its paid version.

Geoffrey Soudant, concept artist senior chez Dontnod Entertainment

Par : Shadows

Découvrez les travaux ddu concept artist senior Geoffrey Soudant. Passé notamment chez Ubisoft (il faisait partie de l’équipe WatchDogs 2), il travaille actuellement au sein du studio de jeux vidéo DONTNOD Entertainment.

Espaces délabrés ou décors naturels, zones urbaines ou campagne, ambiance high-tech ou nostalgique : comme vous pourrez le découvrir, il a eu l’occasion d’exercer ses talents sur des concepts très variés.

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Modélisation d’une araignée sauteuse : un tutoriel et des références pour vos arachnides

Par : Shadows

Gnomon Workshop a lancé un nouveau tutoriel détaillé consacré à la modélisation et au rendu d’une araignée sauteuse, avec environ 9h de vidéo et un projet réalisé sous ZBrush, Substance Painter, Redshift, Maya et Yeti.

Les Salticidae ou araignées sauteuses sont une famille d’araignées regroupant environ 5000 espèces. Généralement assez petites, une de leurs caractéristiques est leur capacité d’effectuer des sauts pour capturer leurs proies, d’où leur nom. Leur paire d’yeux principale à l’avant de la tête et leurs couleurs très diverses selon l’espèce en font notamment un sujet de choix pour les amateurs de photo macro.

Payant, le tutoriel nécessite un abonnement à Gnomon Workshop.

Pour aller plus loin et appliquer ce tutoriel sur d’autres araignées, nous ne saurions trop vous recommander de faire un tour chez le photographe Thomas Shahan, qui prend régulièrement en photo des araignées sauteuses et pourra vous donner des idées de composition, espèces, éclairage. En complément, sa chaîne Youtube sera aussi une bonne ressource, d’autant qu’on y trouve des araignées sauteuses dans leur milieu naturel : si vous comptez animer ces charmantes créatures, ses vidéos seront donc d’une grande aide.

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BODY (UN)MUTE: 28–29 May 2020 ONLINE


ONLINE, 28 – 29 May 2020

BODY (UN)MUTE: A two-day online festival that looks into the rituals of dancing and masking in times of social distancing.


As we slide into the new normal or la nueva normalidad it is inevitable that the AV world will experience a considerable amount of visibility during the pandemic as technology plays an important part in everything that we do. A surge of online events, meetings and live streams now fill up our diaries like they are going out of fashion and meeting up with your mates down the pub for a pint after work is so 2019.

Enter the evolution of user generated entertainment platforms like Twitch, which now boasts 17.5 million average daily visitors. Resident Advisor has invented its own virtual island Streamland where all virtual events that have been successfully submitted to RA exist. And MelodyVR brings the artist even closer to the fan through some very high spec virtual reality streaming experiences. Did somebody say Zoom quiz? 

The drive for innovation and exploration in the world of audiovisual art and culture is again on the rise, opening up in new forms. Which leads me onto the question about interdisciplinary artists and institutions who challenge the status quo and dare to oppose the mainstream. Where are they and what is their artistic response to the pandemic? 

I give you BODY (UN)MUTE. A two-day online festival curated by Bogomir Doringer hosted by ICK Dans Amsterdam that looks into the rituals of dancing and masking in times of social distancing. The audiovisual event will deliver a programme of workshops, talks and performances from all corners of new media, dance and conceptual art. But how can these rituals take place in an online space?

Photo courtesy of BODY (UN)MUTE: Ania Nowak_performance: To the Aching Parts!

“Technology has been around forever, but most people are not familiar with the basics of streaming. Porn channels and video gaming platforms are way ahead of time and up until now artists haven’t really engaged with it, which makes it harder to get a certain quality that produces something more than just a Zoom call. I have been following the ritual of masking since 9/11 with my project Faceless – Re-inventing Privacy Through Subversive Media Strategies. What is the role of this in contemporary times? BODY (UN)MUTE is a physical representation of Faceless and my art exhibition Dance Of Urgency, which explores how dance and ritual rise in times of personal and collective crises, and how it can empower individuals and groups. In amongst a global pandemic both these ideas live together and that is why I want to explore this space with new media artists”

– Bogomir Doringer

Jeremy Bailey

Some highlights come in the form of Famous New Media Artist Jeremy Bailey who wants you to join his Augmented Reality Makeover Party where step-by-step you can learn how to perfect your own Augmented Reality (AR) digital mask and alter ego. Transgress and queer-up your identity, become a drag unicorn or whatever else you can imagine! 

BODY (UN)MUTE
Jeremy Bailey: Augmented Reality Makeover Party

Rosa Menkman

Rosa Menkman, an art theorist and visual artist specialising in glitch art and resolution theory, will screen her work Pique Nique pour les Inconnues :: The CHORUS VERSION (2019-2020). The video looks at various unknown women whose images are linked to the history of image processing. While these women seem to be able to prolong their existence for as long as the (digital) realms will copy and reuse them, most of them have lost their name and identity.

Photo courtesy of BODY (UN)MUTE: Rosa Menkman performing Pique Nique pour les Inconnues The CHORUS VERSION

Keren Rosenberg

Live performance comes in the form of Keren Rosenberg and Nicola Cavalazzi, who will present an audiovisual art installation which explores our social obsession in self-exposure through the use of modern technology. Together they will question what it means to perform in front of a camera – where does the body finish and the screen start? 

Photo courtesty of BODY (UN)MUTE: Keren Rosenberg performing Emotional Porn – Exhibition of the Self

Dr. Kelina Gotman

Dr. Kelina Gotman talks about how Choreomania, the manic crave for dance, is not just a bi-product of lockdown. Choreographer Emio Greco will elaborate on the Pizzica, a dance from his native ground in Puglia that was danced to heal yourself from the bite of a poisonous spider. And Shanghai Radio will close the two day event giving us an insight into how creativity, music and online streaming kept the Chinese creative community connected during the lockdown. 

In a reaction to the pandemic tickets for the event are based on the principles of donation, which provides the public freedom to support the hard work and dedication from all the artists involved.

Let the body unmute. 

BODY (UN)MUTE in collaboration with ICK Dans Amsterdam
Online Tickets available through the event website.

Website

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SoftAtHome and RDK Collaborate to Build a New Video Product for Service Providers

Working with the RDK community, SoftAtHome is building a full RDK Video based solution integrating multicast, DVB, Live DASH streaming, a Universal search aggregator, new premium video streaming apps, voice controls, and its white-label ImpressioTV user experience.     Paris (FRANCE) – 26 May 2020 – SoftAtHome, an independent software company for broadband, video, and ...

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