Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
Hier — 21 février 2020Vos flux RSS

Visual Arts Battle

https://i.vimeocdn.com/video/858035575_960.jpg960540urn:ebu

Axe, Beyung, Fred Tetout, Noyl, 2018

Performance immersive et collaborative dans la Satosphère par des maîtres du dessin utilisant MasterpieceVR. Cet outil de création 3D puissant et intuitif permet à des participants distants de dessiner et modéliser collaborativement des objets et des environnements comme s’ils y étaient physiquement. Cette performance de dessin en direct dans le dôme sera la première qui invite des spectateurs !

——-

Immersive collaborative performance in the Satosphere by drawing masters using MasterpieceVR. With this powerful and intuitive live 3D content creation tool, remote participants are able to collaboratively sketch objects and environments as if they were physically together. This live drawing performance in the dome will be the first inviting spectators.

Cast: Society for Arts and Technology

À partir d’avant-hierVos flux RSS

Visual System - OPIUM - Thailand

https://i.vimeocdn.com/video/850734108_960.jpg960540urn:ebu

For the third year, Polygon Live has invited Visual System to create a futuristic art piece and create a new world for the unique 360 degree dome stage. When night falls at Wonderfruit, a ten minute synchronised sound and light show called “Opium” will descend, moving emotions in a hypnotic reveal using space and echo.

This is a collaborative project between Visual System and the two talented composers Thomas Vaquié & Alexandre Bouvier.

Visual System.

Cast: Visual System

Tags: polygon, wonderfruit, opium, visualsystem, visualsystem paris and audio reactive

Crystal Vision now shipping IP gateways that work with both ST 2022 and ST 2110

Par Sarah Sales

Crystal Vision has released three IP gateways which work with ST 2110 video as well as ST 2022, increasing their usefulness in broadcast systems. IP inputs and outputs are individually selectable between ST 2022 and ST 2110, allowing use with both protocols at the same time if required. Designed for transporting uncompressed video over 10GbE ...

The post Crystal Vision now shipping IP gateways that work with both ST 2022 and ST 2110 appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

JW WINCO: Standing Strong

Par Andres Benetar

  JW Winco’s standard machine components are strong and they will be even stronger at the 2020 NAB Show this April. Machine feet, articulated feet, leveling feet, corrosion-resistant stainless steel, and elegant forms: The range of leveling feet available in the JW Winco portfolio is extensive. And it continues to grow because the requirements only ...

The post JW WINCO: Standing Strong appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE.

Fractalicious 8

https://i.vimeocdn.com/video/829344033_960.jpg960540urn:ebu

by
julius-horsthuis.com/

music: Max Cooper - Symmetry (Hidden Orchestra Remix)

Contains footage from the PY1 experience “Through the Echoes”
by Silent Partners Studio Montreal
Creatures created by Bloc D

all fractals rendered in Mandelbulb3D
2019

Cast: Julius Horsthuis

Tags: fractal

Fête de l'anim' 2019 : bande-annonce

https://i.vimeocdn.com/video/829192497_960.jpg960540urn:ebu

FÊTE DE L’ANIM’
15e édition
22 novembre > 1er décembre 2019

LILLE / ARENBERG CREATIVE MINE / AMIENS

Projections, masterclasses, rencontres, activités ludiques et pédagogiques, réalité virtuelle… Plongez au cœur du film d’animation dans l’atmosphère conviviale qui caractérise la Fête de l’anim’ !

fete-anim.com
facebook.com/FeteAnim/

Cast: Rencontres Audiovisuelles

Interview: Composer Brian H. Kim Talks BH90210 and More

Par Paula Goldberg

Premium Beat sat down with Brian H. Kim of BH90210, Hello, My Name is Doris, and G.B.F. to gain a unique perspective on working in these transverse ...

Unreal Engine 4 et MakeHuman

Par greg

Un petit correctif pour les cahiers d’Unreal Engine tome 2 qui peut servir à d’autres… comment exporter de Make Human 1.1.1 à Unreal Engine 4.21 :

Unreal Engine 4 et MakeHuman

Par greg

Un petit correctif pour les cahiers d’Unreal Engine tome 2 qui peut servir à d’autres… comment exporter de Make Human 1.1.1 à Unreal Engine 4.21 :

Sortie de la Unreal Engine 4.21 Preview

Par greg

Bon, nous traiterons plus en détail des éléments de la v4.21 d’Unreal Engine quand elle sortira, mais nous pouvons d’ores et déjà discuter des principaux éléments qu’on devrait y retrouver. Ben oui, la 4.21 preview est dispo en téléchargement depuis quelques jours ! Je vous rappelle qu’une Preview n’est pas utilisable en production, elle n’est … Continuer la lecture de Sortie de la Unreal Engine 4.21 Preview

Sortie de la Unreal Engine 4.21 Preview

Par greg

Bon, nous traiterons plus en détail des éléments de la v4.21 d’Unreal Engine quand elle sortira, mais nous pouvons d’ores et déjà discuter des principaux éléments qu’on devrait y retrouver. Ben oui, la 4.21 preview est dispo en téléchargement depuis quelques jours ! Je vous rappelle qu’une Preview n’est pas utilisable en production, elle n’est … Continuer la lecture de Sortie de la Unreal Engine 4.21 Preview

❌