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A video clip from my live performance with Roland Groovebox...



A video clip from my live performance with Roland Groovebox MC-101 last night. This MC-101 project file and the visualizer (made with Unity) are available from the GitHub download page. Try them if you have a synth and a performant PC. https://github.com/keijiro/Grubo/releases/tag/v1.0.0

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https://github.com/keijiro/Grubo – Grubo, an audio visual...



https://github.com/keijiro/Grubo – Grubo, an audio visual experience with Roland MC-101 and Unity. I’ll use this in a live performance tomorrow >> https://channel21.peatix.com/

Roland Groovebox MC-101 and Unity



Roland Groovebox MC-101 and Unity

Roland Groovebox MC-101 and Unity



Roland Groovebox MC-101 and Unity

BassFace

https://i.vimeocdn.com/video/833761584_960.jpg960540urn:ebu

R&D with NotchVFX - Real time rendering
Track - JKenzo - Invaderz
// you can download this patch and video via - behance.net/arminwerx

Cast: ArminWerx

Tags: Notch, NotchVFX, Notch VFX, Face, Arminwerx, Bass and Displacements

Network 10 Selects AWS Media Services for Richer Content

Par News Feed

AWS Media Services provides Network 10 with faster and more reliable streaming video capabilities SYDNEY – Tuesday 19 November, 2019 – Amazon Web Services, Inc. (AWS), an Amazon.com company, today announced that Network 10, one of Australia’s largest television networks, has selected AWS Media Services to support its video transport structure for remote production in South Africa for ...

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Roland Groovebox MC-101



Roland Groovebox MC-101

Le FX77, l’appareil photo Bluetooth (partie 1)

Par Pierre Dandumont

En 2002, Sony a sorti un appareil photo intéressant, plutôt innovant pour l’époque, le DSC-FX77. Cette variante du DSC-F77 proposait en effet la prise en charge du Bluetooth. Mais avec une limite intéressante d’un point de vue historique.

Assez compact, l’appareil prend des photos de 4 mégapixels. Il n’a pas de zoom, ouvre à 2.8, le tout avec un capteur CCD. La forme est assez particulière : il possède un objectif qui peut pivoter vers l’utilisateur pour faire des selfie, même si le mot n’existait sûrement pas à l’époque. Un vague viseur optique prend place sur le bloc, mais l’essentiel se fait sur l’écran. A noter qu’il tourne correctement l’image pour faire les portraits. Comme toujours avec Sony au début des années 2000, il enregistre les photos sur des cartes Memory Stick. Enfin, il filme, mais au mieux en 320 x 240 en MPEG-1, donc c’est totalement anecdotique. Dans l’ensemble c’est agréable à utiliser, mais le moindre smartphone moderne donne évidemment un résultat bien meilleur.

L’appareil photo


En mode normal


En mode selfie

La gestion du Bluetooth

Le Bluetooth, surtout à l’époque, c’est quelque chose de compliqué. La norme sert de technologie pour le transfert avec – au-dessus – ce qu’on appelle des profils. Et les profils sont gérés par la stack, en gros le programme qui sert aussi de pilotes Bluetooth. Il en existe pour le transfert de fichiers, pour l’utilisation avec des souris et des claviers, pour la gestion des contacts, de l’audio, etc. Et donc Sony a choisi le BiP (Basic Imaging Profile) pour son appareil. Ce profil permet pas mal de choses : le transfert d’images (dans les deux sens) avec redimensionnement automatique, l’impression, l’archivage automatique et l’affichage déporté. Pour ce dernier, il est possible d’afficher une image directement ou déporter le viseur, avec la prise de photos à distance. Sur le papier, c’est magique. En pratique, il faut que l’appareil supporte le BiP, mais aussi le client. Et ça se complique. Côté ordinateurs, ni macOS ni Windows ne supporte le BiP. Il y a bien quelques stacks alternatives (dont BlueSoleil) qui prennent le profil en charge, mais c’est assez rare. Même chose côté téléphones et smartphones. En gros, il faut un PC portable Vaio (Sony livrait une stack compatible), un PDA Sony Clié avec Bluetooth ou un téléphone Sony Ericsson. C’est pour ça que l’article est noté (partie 1), j’ai d’abord testé avec un appareil basique, le fameux Sony Ericsson T610.

Le bouton Bluetooth


Le T610

Sans compatibilité BiP, l’appareil de Sony ne transfert tout simplement pas les fichiers. J’ai trouvé un logiciel pour Mac OS X (une vieille version) qui prend en théorie en charge le BiP, mais ça ne marche pas avec le FX77. Pour transférer une image en Bluetooth, je n’ai réussi qu’avec le Sony Ericsson T610. Ça doit aussi fonctionner avec le T630 et sûrement quelques modèles de téléphones de la même génération.

En réception


Ce ne fonctionne pas

Avec le T610, une seule chose passe : l’envoi d’une image de l’appareil photo au T610. Le FX77 redimensionne ses images en 640 x 480 (ça semble dépendre de l’appareil en face) et peut envoyer le tout au téléphone. Dans le sens contraire (du téléphone à l’appareil photo), le T610 n’accepte pas l’envoi des photos, j’obtiens automatiquement une erreur. Et le mode remote ne fonctionne pas non plus avec le T610.

Un selfie


Un morceau de bureau


Le même, redimensionné en VGA après transfert


Un exemple de ce que l’affreux capteur du T610 sort

Dans la seconde partie, je vais essayer de montrer comment fonctionne la prise de photos à distance, si je trouve le bon matériel.

AI report

https://i.vimeocdn.com/video/814361701_960.jpg960540urn:ebu

D’une oreillette est retraduit le vocabulaire climatique intimé par une gorge artificielle.
Plus que des prévisions balbutie ici une ingénierie du climat tout aussi capable de d'anticiper que de provoquer les changements atmosphériques d'un quotidien “militaro-humanitaire”.

Le société moderne sont des communautés qui discutent du climat dans la mesure où un système officiel d'information climatique place dans la bouche des citoyens les thèmes de leurs entente sur les condition climatique en vigueur.

Ecumes, Sphères II, Peter Sloterdijk

Cast: obpr

Tags: imovie

THE LOOP CYCLE OF DEATH

https://i.vimeocdn.com/video/826529545_960.jpg960540urn:ebu

The loop cycle of death is a phantasmagoric interpretation of classical 30’s cartoons.

I’ve always been fascinated by the strange old movies from Fleischer Studios.
I hope you’ll enjoy these spooky visuals through this mesmerizing short film.
It’s my way to celebrate my favorite pagan tradition, Samain a.k.a Halloween !

behance.net/gallery/87044747/The-Loop-Cycle-Of-Death

Design & Animation : Ben Sludge
Sound Design : RSTD / aristidehersantprevert.com
Music : Archie Bleyer

Cast: B. Sludge

Tags: Animation, Motion Design, Motion graphic, Cartoon, Skeletons, Halloween, Spooky, Dungeon, Loop, Loop Cycle, Mograph, Satisfying, Phantasmagoric, Fantasy, Haunted, Tombs, Cemetary, Mesmerizing and Skull

Roland Groovebox MC-101



Roland Groovebox MC-101

Roland Groovebox MC-101



Roland Groovebox MC-101

JUNE ORBS 六月球兒

https://i.vimeocdn.com/video/826154693_960.jpg960540urn:ebu

“六月球兒 June Orbs"是一複合光結構的audiovisual裝置與表演。取雷射強烈極端的光,與投影相對柔和且具畫面感的特性,表現光的結構與解構,鏈結聲音頻率的數位音像球體雕塑為主要概念。為了紀念六月在台東泰源國小畢業典禮首演而得名。準備這個首演的過程是一則單純美好的創作旅程。

數位藝術因其聲光電之表現特性,總予人冰冷與距離的印象。創作者期待藉由聲音與文字置入情感元素,為邏輯與簡約的視覺感官增添些許人味與暖度。

"June Orbs” is an audiovisual live performance and installation made by compositing multiple animated lighting structures. Taking the extremely intense lighting texture of the laser, and by contrast, mild and imagery feature of the projection, to present the main concept of the audiovisual spherical sculpture that showing the structure and deconstruction of the light. It was named to remember the premiere in the graduation ceremony of Taiyuan Secondary, Taitung in June. A purely creative journey.

Due to the performance characteristics of its sound and light, digital art always gives the impression of coldness and distance. The creators expect to add emotional and warmth to the logical and minimalist visual senses by placing emotional elements in the voice and text.

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Laser, projection visuals and video edited by aka_chang 張方禹
Sound art and audio composed by Jez Fang 方宜正
Cover photographed by Han ChengYe 韓承燁

Cast: mwva

Tags: projection, audiovisual, ableton, touchdesigner, mapping and laser

Excerpts from Sony Playstation Videostore Interactive Projection Mapping (2011)

https://i.vimeocdn.com/video/825361586_960.jpg960540urn:ebu

Excerpts from 2011, projection mapping a living room space with head (or camera) tracking for dynamic perspective (all content realtime 3D), with real props, live puppetry, interaction between the virtual and physical worlds, a mixture of hi-tech and lo-tech live special effects, a little bit of pyrotechnics and a lot of late nights, good times.

memo.tv/portfolio/sony-playstation3-video-store/

Cast: Memo Akten

Tags: projection mapping, openframeworks, unity3d, unity, syphon, transformers, xmen, pirates, sony, playstation, pirates of the carribean and videostore

Roland Groovebox MC-101



Roland Groovebox MC-101

Le palais où le cheval est roi

https://i.vimeocdn.com/video/817812291_960.jpg960540urn:ebu

“Le palais où le cheval est roi”. Un son et lumière, vivant équestre & monumental lors des Journées européennes du patrimoine pour les 300 ans des grandes Ecuries de Chantilly. Holymage réalise la direction artistique du vidéo-mapping de 30 minutes sur plus de 2500 m2 de surface historique.

Production : Les Amis d'Alain Decaux
Conception, scénario et co-direction : Frédéric Nancel
Direction artistique et co-direction : Marie-Alix Doutrebente
Scénario, mise en scène, texte : Bertrand du Fayet
Direction artistique vidéo : Holymage
Musique originale : Alexandre Chaigniau
Création & mixage audio : Elgolive / Loïc Gourbe
Technique : Novelty

Cast: Holymage

Tags: show, video, projection-mapping, design, video-mapping, cheval, chantilly, history, horse, spectacle, culture, holymage and histoire

Ultravioletto - Sonic Arms at RomaEuropa Festival

https://i.vimeocdn.com/video/823488223_960.jpg960540urn:ebu

A dance of robotic arms, lights and images, Sonic Arms is a choreography based on a generative music score in which soundscapes and robots’ movements are inextricably linked.

In this era, in which technological development proceeds at exponential rates, human-machine interaction and its repercussions at a social and ethical level raise a reflection: can human beings understand all aspects of this revolution and guide it? Between experimentation and research, the work by Ultravioletto investigates the wide spectrum of robotics applications in the creative field and the machines’ impact on digital culture.

The studio enhances the robots’ human side to disrupt the antithesis between man and technology: in the industrial setting of a former slaughterhouse (Mattatoio) in Rome, four robotic arms nimbly float, performing an ethereal dance.

The 30-minute performance consists of four overlapping narrative levels: the robots’ bright terminals, the arms that reproduce the choreography, a wall of high-resolution synthetic video images created in real time, and an iridescent backlight that defines the space. Guided by the sound component, the different elements are generated by algorithms that interpret and amplify the original score, giving it new meanings.

Shooting and video production by “So What Pictures”

Cast: Ultravioletto

It’s time to stop working. Start tweaking knobs and...



It’s time to stop working. Start tweaking knobs and faders. Roland Groovebox MC-101

Convergence

https://i.vimeocdn.com/video/821632975_960.jpg960540urn:ebu

The city center has always been a place of gathering, celebration, trade and culture.
We wish to pay tribute to these gatherings by evoking the dynamic of convergence towards the central monument of the city : the Cathedral Notre-Dame of Laon.

This show offers a colorful and playful vision of these gatherings, emphasizing their universal and timeless character.

Convergence
A projection mapping show onto Notre-Dame of Laon Cathedral - France
Duration : 10min

Design and Direction : Holymage
Music : Guillaume Le Dain - Studio Delacroix
Production : Cookies Production

Cast: Holymage

Tags: cathedral, 3d, mapping, laon, projection mapping, light, drone, projection, video design and notre dame

Roland MC-101 Groovebox



Roland MC-101 Groovebox

Sonar Flux | Ars Electronica 2019

https://i.vimeocdn.com/video/822334664_960.jpg960540urn:ebu

Sonar Flux by Kaoru Tashiro (Piano) and MONOCOLOR (Visuals) at Ars Electronica Festival 2019, Deep Space 8K, Ars Electronica Center Linz, Austria.

Filmed by Pippa Parragh and Stepha Farkashazy.

mnclr.com
kaorutashiro.net
ars.electronica.art

Cast: MONOCOLOR

Tags: MONOCOLOR, Ars Electronica, Marian Essl, Sonar Flux, Kaoru Tashiro, 2019, AEC, Ars Electronica Center, Audiovisual, Deep Space 8K, Piano, TouchDesigner and Generative Visuals

THEATRUM MUNDI CUPULA DOMO Museo del Barroco

https://i.vimeocdn.com/video/820935819_960.jpg960540urn:ebu

Contenidos audiovisuales para piezas del Museo Internacional del Barroco, en esta caso la pieza es:

- Cúpulas del mundo

En colaboración con Oscar Testón.

Cast: Romera Diseño e Infografía S.L

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