Collanews

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☐ ☆ ✇ Broadcast Beat Magazine: 2015 NAB Show News

Marshall Electronics Introduces Two New IP (H.265) Cameras with 30X Optical Zoom

Par D Pagan Communications — 5 novembre 2019 à 19:17

TORRANCE, CA, NOVEMBER 5, 2019   ̶  Marshall Electronics, a leading provider of cameras, monitors, and accessories for professional broadcast video and A/V applications, introduces a new line of 8.5 Megapixel IP Cameras with smooth 30x Optical Zoom and triple-stream H.265/H.264/MJPEG capabilities. The CV420-30X-IP model delivers up to UHD (3840x2160p) resolution at 60fps through simultaneous HDMI ...

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PROJECTION ARTWORKS TRANSFORMS INTO PIXEL ARTWORKS

Par Amisa Saari-Stout — 17 octobre 2019 à 17:50

– The transition to a new name reflects the company’s ambition to bend, shape and transform technology in different markets – Projection Artworks, the award-winning specialists in light and pixel technology, have rebranded to Pixel Artworks, celebrating the company’s evolution and expanding use of innovative technologies as it continues to move into new global markets. ...

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PPixel : le studio japonais Polygon Pictures (Star Wars Resistance, BLAME!) dévoile son avenir

Par Shadows — 13 septembre 2019 à 09:43

Polygon Pictures est un studio bien connu pour son approche stylisée du rendu. De Ghost In The Shell 2 : Innocence et Sky Crawlers dans les années 2000 aux plus récents Human Lost, Godzilla : La planète des monstres, Blame!, en passant par les séries Star Wars Resistance et Tron: Uprising, vous avez sans doute eu l’occasion de voir les capacités de ses artistes.

Le studio profite de la rentrée pour dévoiler une partie de son futur. Polygon Pictures annonce en effet travailler sur un nouveau moteur de rendu, PPixel. Spécialisé dans le rendu non photoréaliste (NPR), PPixel permettra entre autres de créer des images dans le style cel-shading cher au studio, mais pas seulement : Polygon Pictures souligne qu’en termes de rendu stylisé, la demande du marché ces dernières années a nécessité une grande diversité de styles visuels.

Polygon Pictures ajoute que PPixel devrait lui permettre de réduire ses temps de rendu et d’optimiser encore plus son pipeline, donc de pouvoir obtenir des images de meilleure qualité grâce aux gains de productivité.

Enfin, Polygon Pictures précise avoir choisi de développer en interne d’autres outils nécessaires à son travail quotidien. Une stratégie qui, selon l’entreprise, lui permettra de conserver son statut dans les années à venir.

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Pixel Power adds Software Defined Uncompressed IP Capability to established StreamMaster Integrated Playout

Par Manor Marketing — 11 septembre 2019 à 12:13

IBC2019, 13-17 September, Stand 7.A05: Pixel Power has today announced it will be adding uncompressed IP playout capability, based on the SMPTE ST 2110 family of standards, to its already well established StreamMaster playout technology. The development comes as a natural progression of incorporating new standards within its software defined technology platforms: StreamMaster Media Processing ...

☐ ☆ ✇ CreativeApplications.Net

BIY™ (Believe it Yourself) – Real-fictional belief-based computing kits by Automato

Par Filip Visnjic — 13 juin 2019 à 15:28
BIY™ (Believe it Yourself) – Real-fictional belief-based computing kits by Automato
Created by Shanghai based design studio automato.farm, 'BIY™ - Believe it Yourself' is a series of real-fictional belief-based computing kits to make and tinker with vernacular logics and superstitions.

☐ ☆ ✇ Unreal Engine 4 & Blender, 3D RT, VR & AR

Stadia : Le cloud gaming par Google — GDC 2019

Par greg — 20 mars 2019 à 11:15

Pour ceux qui sont familiers du “pixel streaming” d’Unreal Engine, Stadia est un équivalent, mais avec toute l’infrastructure serveur, et les services en ligne (via Youtube ). Les images du jeu seront calculées sur les serveurs de Google et envoyées en streaming jusqu’à votre écran, qu’il s’agisse d’un PC, d’une télévision ou d’un smartphone. C’est … Continuer la lecture de Stadia : Le cloud gaming par Google — GDC 2019

☐ ☆ ✇ Passionné de jeux vidéo et de programmation

Stadia : Le cloud gaming par Google — GDC 2019

Par greg — 20 mars 2019 à 11:15

Pour ceux qui sont familiers du “pixel streaming” d’Unreal Engine, Stadia est un équivalent, mais avec toute l’infrastructure serveur, et les services en ligne (via Youtube ). Les images du jeu seront calculées sur les serveurs de Google et envoyées en streaming jusqu’à votre écran, qu’il s’agisse d’un PC, d’une télévision ou d’un smartphone. C’est … Continuer la lecture de Stadia : Le cloud gaming par Google — GDC 2019

☐ ☆ ✇ Video Mapping Blog

Maestro – Sharjah Light Festival 2017

Par Eva Fechten — 16 juillet 2018 à 11:59

For a second year in a row, we were invited by Nomada to participate at the Sharjah Light Festival 2017.
For this occasion we introduced Maestro, a new interactive video mapping, controlled by the user through a futuristic illuminated console.

The installation was set up on a half kilometer long building with 19 video projectors of 20,000 lumens and 8 sky-tracers.
The users were offered to choose between three original Mappings: SAND, MOSAIC and ORGAN.

To complete this creative and technological challenge, Tigrelab teamed up with great talents: Hand Coded was in charge of the generative visuals and sounds, our technological partners ProtoPixel took care of the creative technology and the lighting control, Thomas Aussenac from SoundBox created the Music and Sound Design, and Joan Molins and Roger Amat were in charge of the Motion Design and Animation.

This project has been rewarded during the Sharjah Light Festival 2017 for “Best Installation”.

Credits

Original concept, Creative direction and Animation: Tigrelab

PM, concept, generative visual-audio Development: Hand Coded
Creative technology and lighting control: Proto-Pixel
Motion Design and Animation: Joan Molins, Roger Amat
Music & sound design: Thomas Aussenac – Sound Object
Making Of: Felipe Mejia
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Tigrelab Team:
Federico Gonzalez
Mathieu Felix
Javier Pinto

Nagyb Cedeño
Sergio Garcia Arribas
Julie Herbert

Sharjah Light Festival 2017
Organized by Sharjah Commerce and Tourism Development Authority
Produced by Nomada Les Arts Nomades Cie

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