Collanews

🔒
☐ ☆ ✇ 3dvf.com - Actualité quotidienne

Oscars 2020 : deux tables rondes à découvrir autour des projets animés nommés

Par Shadows — 10 février 2020 à 11:58

Si la liste des vainqueurs est désormais connue, les Oscars ne se limitent pas à la remise des statuettes : l’Académie organise également des tables rondes qui méritent le détour.

Celles consacrées aux courts et longs-métrages d’animation sont désormais disponibles en ligne et ci-dessous : l’occasion de vous inviter à vous replonger dans les coulisses de Klaus, J’ai Perdu mon Corps, Dragons 3, Mémorable, Kitbull ou encore Hair Love.

L’article Oscars 2020 : deux tables rondes à découvrir autour des projets animés nommés est apparu en premier sur 3DVF.

☐ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

KosmoVision-MySquare-2019

9 février 2020 à 08:59
https://i.vimeocdn.com/video/852456815_960.jpg960540urn:ebu

The artist proposes to bring the stars back to the center of Espace Palettes, to rise together. The installation questions our relationships with the worlds around us, in a constantly changing city, hyper-stimulating and often disconnected from nature. Both saving and disturbing, Konstellation virtually recreates our lost paradise, stimulating interrogation while arousing wonder.
Led & Anim by Félix

Cast: Francois Moncarey - MySquare

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22....

7 février 2020 à 05:35


Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22. Now I can do ray tracing with dynamic mesh. https://github.com/keijiro/UnityDxrTest

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22....

7 février 2020 à 05:34




Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22. Now I can do ray tracing with dynamic mesh. https://github.com/keijiro/UnityDxrTest

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

Added an example that exports a vector field from Houdini to...

6 février 2020 à 08:57


Added an example that exports a vector field from Houdini to Unity VFX Graph. https://github.com/keijiro/VectorFieldExamples

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

Added an example that exports a vector field from Houdini to...

6 février 2020 à 08:57


Added an example that exports a vector field from Houdini to Unity VFX Graph. https://github.com/keijiro/VectorFieldExamples

☐ ☆ ✇ 3Dnatives

Quelles sont les caractéristiques du logiciel SketchUp ?

Par Mélanie R. — 6 février 2020 à 00:01

Dans le secteur de l’impression 3D, il existe de nombreuses options de modélisation 3D afin de préparer votre modèle avant de le fabriquer. Certains logiciels sont aujourd’hui largement reconnus sur le marché bien qu’ils ne soient pas entièrement dédiés à […]

☑ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

A dance performance by Modulo Pi featuring real-time tracking, projection mapping and generative content

5 février 2020 à 08:24
https://i.vimeocdn.com/video/851703599_960.jpg960540urn:ebu

Modulo Pi presents a dance performance featuring real-time tracking, projection mapping, and generative content.
The whole show relies on our Modulo Kinetic media server, and our KineMotion optical tracking module.
More info: modulo-pi.com/news

Cast: MODULO PI

☑ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

A dance performance by Modulo Pi - Making of

5 février 2020 à 08:24
https://i.vimeocdn.com/video/851704989_960.jpg960540urn:ebu

Discover how Modulo Kinetic and KineMotion are working together to power a dance performance featuring real-time tracking, projection mapping, and generative content.
More info: modulo-pi.com/news

Cast: MODULO PI

☑ ☆ ✇ 3dvf.com - Actualité quotidienne

Capcom présente les technologies de son moteur de jeu propriétaire, RE Engine

Par Shadows — 4 février 2020 à 15:59

En octobre dernier, Capcom (Resident Evil, Monster Hunter) organisait une conférence au cours de laquelle l’entreprise a présenté ses dernières innovations techniques. Si l’utilisation de Houdini/Houdini Engine a été évoquée, c’est le moteur de jeu maison, le RE Engine, qui a occupé la majorité de la présentation.

Voici les vidéos enregistrées à cette occasion. Le tout est en japonais, mais il est possible d’avoir des sous-titres approximatifs via l’interface Youtube : activez les sous-titres puis avec la roue dentée sélectionnez “traduction automatique” dans la rubrique sous-titres.

On pourra en particulier jeter un oeil aux sessions 3-1 (rigging modulaire), 3-2 (retargeting, synchronisation de personnages), 3-3 (animation procédurale, motion matching) et 4-1 (physique, animations secondaires).

Via GameAnim.

L’article Capcom présente les technologies de son moteur de jeu propriétaire, RE Engine est apparu en premier sur 3DVF.

☐ ☆ ✇ Broadcast Beat Magazine: 2015 NAB Show News

O.C. White 2020 NAB Show Exhibit Will Help Broadcast Professionals Build A Better Radio Station

Par Andres Benetar — 4 février 2020 à 01:33

  Anyone who works in radio will understand that for a radio show to succeed, it needs to have the kind of technical efficiency that helps keep up with the times. As good and as wise-cracking as any radio personality can be, talking about the latest hot topic isn’t enough when they have to show ...

The post O.C. White 2020 NAB Show Exhibit Will Help Broadcast Professionals Build A Better Radio Station appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

☐ ☆ ✇ Broadcast Beat Magazine: 2015 NAB Show News

Media Links’ New IP Media Gateway Will Be Showcased at 2020 NAB Show

Par Andres Benetar — 3 février 2020 à 17:40

  Any well-crafted content needs some form of network transportation. Luckily, a company like Media Links has a handle on that. Networks that use equipment from Media Links are able to move uncompressed content in just a year in comparison to all other media content networks combined. Media Links’s reputation for high-quality, ultra-reliable networks illustrates ...

The post Media Links’ New IP Media Gateway Will Be Showcased at 2020 NAB Show appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

☐ ☆ ✇ Broadcast Beat Magazine: 2015 NAB Show News

Check Out Lumens’ VC-A50PN Full HD PTZ Camera at The 2020 NAB Show

Par Andres Benetar — 3 février 2020 à 15:53

  If a picture is worth a thousand words, then a camera should be worth a million when so many beautiful images can be made from the technological sophistication of the document cameras, videoconferencing cameras, and 4K and Full HD PTZ cameras made by Lumens Digital Optics Inc. If you’re in need of a high-quality ...

The post Check Out Lumens’ VC-A50PN Full HD PTZ Camera at The 2020 NAB Show appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect...

3 février 2020 à 15:18


I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect example. Now I can add fragment shader effects using Shader Graph. https://github.com/keijiro/Akvfx

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect...

3 février 2020 à 15:17






I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect example. Now I can add fragment shader effects using Shader Graph. https://github.com/keijiro/Akvfx

☐ ☆ ✇ 3Dnatives

TOP 10 des scanners 3D low-cost

Par 3DN — 3 février 2020 à 04:12

La numérisation 3D est souvent employée dans le secteur de la fabrication additive pour concevoir un modèle 3D plus facilement que via des logiciels de modélisation. Les scanners 3D reposent sur deux technologies principales – la triangulation laser et la […]

☐ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

Apologue 2047 in Beijing, China By Director ZHANG Yimou

2 février 2020 à 21:18
https://i.vimeocdn.com/video/851640029_960.jpg960540urn:ebu

APOLOGUE 2047, directed by Zhang Yimou, premiered in the National Centre for the Performing Arts (NCPA), Beijing, China, presented integration of Chinese traditional music and technological media art. Binder-a was part of Apologue 2047 and created a stage about Chinese civilization collaborating with Chinese traditional orchestra, western drummers, and Beijing opera performers. The installation applied the same technique from original piece Saltation Part II Rosetta, combination of projection mapping, laser, and kinetic stones synchronized to the projection.

Cast: Binder-a

Tags: art, projection, mapping, mediaart, kinetic, installation, laser and laserart

☐ ☆ ✇ 3dvf.com - Actualité quotidienne

Quelques images à découvrir pour le prochain Minions

Par Shadows — 3 février 2020 à 12:20

A l’occasion du Super Bowl, Illumination dévoile quelques images de Minions: The Rise of Gru (le titre français n’a pas encore été officialisé).
On y suivra les minions en compagnie d’un Gru encore jeune ; la réalisation est assurée par Kyle Balda, épaulé par Brad Ableson et Jonathan del Val.

La sortie est évidemment prévue cet été.

L’article Quelques images à découvrir pour le prochain Minions est apparu en premier sur 3DVF.

☐ ☆ ✇ Keijiro's Dev Log

Changed the image calibration method used in the Azure Kinect...

1 février 2020 à 18:01


Changed the image calibration method used in the Azure Kinect plugin. https://github.com/keijiro/Akvfx

☐ ☆ ✇ Broadcast Beat Magazine: 2015 NAB Show News

At CES, ATSC 3.0 home gateways enabled NextGen TV capabilities on standard TV sets

Par Josh Gordon — 31 janvier 2020 à 19:34

Seoul South Korea; January 31, 2020: At CES 2020, NexGen TV sets that can receive ATSC 3.0 signals were introduced by many of the world’s largest consumer electronics companies, including Samsung, LG, and Sony. While this is a huge boost for NexGen TV, it will take time before most US households own one of these new TV sets. ...

The post At CES, ATSC 3.0 home gateways enabled NextGen TV capabilities on standard TV sets appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

☐ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

Resident Advisor twenty four/seven London at FOLD

31 janvier 2020 à 12:43
https://i.vimeocdn.com/video/850880517_960.jpg960540urn:ebu

An audiovisual installation with SPEKTRA for Resident Advisor’s twentyfour/seven party in FOLD’s new room 2 with El-B, Leif, Objekt B2B Elena Colombi and Blasha & Allatt.

Thanks to Kyle from Neuron Pro Audio for the footage.

Cast: Joëlle

Tags: #realtime, #audio reactive, #audiovisual art, #audiovisual, #generative, #motion graphics, #vdmx, #quartz composer, #lemur, #2-vp, #live visuals, #performance, resident advisor and fold

☐ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

Visual System - OPIUM - Thailand

31 janvier 2020 à 12:43
https://i.vimeocdn.com/video/850734108_960.jpg960540urn:ebu

For the third year, Polygon Live has invited Visual System to create a futuristic art piece and create a new world for the unique 360 degree dome stage. When night falls at Wonderfruit, a ten minute synchronised sound and light show called “Opium” will descend, moving emotions in a hypnotic reveal using space and echo.

This is a collaborative project between Visual System and the two talented composers Thomas Vaquié & Alexandre Bouvier.

Visual System.

Cast: Visual System

Tags: polygon, wonderfruit, opium, visualsystem, visualsystem paris and audio reactive

☐ ☆ ✇ LeCollagiste Channel Vimeo

2020 Realtime VFX Reel

31 janvier 2020 à 12:43
https://i.vimeocdn.com/video/849472073_960.jpg960540urn:ebu

MUSIC: Take Five & Curfew - Kalahari

Realtime vfx Done with unreal 4 , houdini and substance designer

Cast: Mathieu Martin

Tags: Demo reel

❌