Collanews

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Visual Arts Battle

21 février 2020 à 09:29
https://i.vimeocdn.com/video/858035575_960.jpg960540urn:ebu

Axe, Beyung, Fred Tetout, Noyl, 2018

Performance immersive et collaborative dans la Satosphère par des maîtres du dessin utilisant MasterpieceVR. Cet outil de création 3D puissant et intuitif permet à des participants distants de dessiner et modéliser collaborativement des objets et des environnements comme s’ils y étaient physiquement. Cette performance de dessin en direct dans le dôme sera la première qui invite des spectateurs !

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Immersive collaborative performance in the Satosphere by drawing masters using MasterpieceVR. With this powerful and intuitive live 3D content creation tool, remote participants are able to collaboratively sketch objects and environments as if they were physically together. This live drawing performance in the dome will be the first inviting spectators.

Cast: Society for Arts and Technology

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NAB 2020: FOR-A Offers ‘World of Possibilities’ with 12G-SDI/4K Solutions, Expanded IP Options

Par Pipeline Communications — 20 février 2020 à 17:16

Cypress, CA, Feb. 20, 2020 – With expansive product lines supporting 4K, 12G, HDR, and IP workflows, FOR-A Corporation of America will offer a “World of Possibilities” to attendees at the 2020 NAB Show (Booth C5016), which runs April 19-22 in Las Vegas, Nev. The theme will carry across five distinct areas of FOR-A’s booth ...

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Crowdfunding : un jeu vidéo inspiré des travaux de Moebius et Jodorowsky

Par Shadows — 20 février 2020 à 15:47

Adapter l’univers de Moebius et Jodorwsky en jeu vidéo : voilà un projet pour le moins ambitieux. C’est pourtant le défi que s’est lancé Ruiz Dupont Manuel alias Mata avec The Eyes of The Cat, une future expérience 3D inspirée de la BD du même nom.

Vous pourrez y contrôler un chat, un aigle et un enfant dans ce qui est décrit comme du “1 vs 1 vs 1” : une sorte de jeu d’échecs à trois joueurs, mais où vous incarnez chacun des joueurs.
Graphiquement, ce titre proposera trois partis pris correspondant aux trois avatars. Le tout sera créé sous Unreal Engine.

Pour boucler le projet, une levée de fonds a donc été mise en place sur Kickstarter. Le but, récolter au moins 8600$ : 1400 environ ont déjà été rassemblés. Un don de 12€ vous donnera accès à la version actuelle et finalisée du jeu, à une interview complète de Jodorowsky ou encore à des fonds d’écran.

Notez enfin que Mata dispose d’une solide expérience dans le jeu vidéo : il a eu l’occasion de travailler en tant que game director, technical artist (notamment chez Epic Games), mais aussi sur des projets temps réel chez Dassault.

Pour plus de détails, on consultera la campagne Kickstarter.

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Trying to draw a pure sin wave with whistling....

20 février 2020 à 13:45


Trying to draw a pure sin wave with whistling. https://github.com/keijiro/UnitySioTest

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Trying to draw a pure sin wave with whistling....

20 février 2020 à 13:44


Trying to draw a pure sin wave with whistling. https://github.com/keijiro/UnitySioTest

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Strata - Installation interactive

20 février 2020 à 09:46
https://i.vimeocdn.com/video/857507163_960.jpg960540urn:ebu

L'installation strata est constituée d'une vingtaine de plaques de verre gravées en trés haute résolution au laser. Un système de leds injecte de la lumière dans chacune d'elle. Un personnage en perpetuelle transformation semble se materialiser en 3 dimensions rappelant l'aspect éthéré d'un hologramme. Si le spectateur pose ses mains sur celles de la sculpture, il déclenche une vague de lumière qui la traverse. Ce projet a été devellopé dans le cadre d'une résidence à l Atelier Arts Sciences de Grenoble.
Un grand merci à toute l'équipe du festival, à Gilles Le Blevennec, Charles Elie Goujon, Cristophe Pace de Crysalis3D pour leur aide précieuse. La musique est signée Zero Gravity..

Cast: Nguema Yann

Tags: installation, interactive, interactiv and art

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⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @raio__⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣ #videomapping...

19 février 2020 à 16:53



⁣⁣
⁣#repost @raio__⁣
⁣__________________⁣
⁣⁣
⁣ #videomapping #3dmapping #projectionmapping #electronicmusic #foley #millumin #ableton #raio #raiovisual #raiomusic #masquevideomapping +info www.raiovisual.com
https://www.instagram.com/p/B8wQsA7pLah/?igshid=4v6ycjhphq4q

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Multi device/channel audio input using...

18 février 2020 à 16:05


Multi device/channel audio input using libsoundio https://github.com/keijiro/UnitySioTest

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Changer la langue d’une application sous iOS 13

Par Pierre Dandumont — 17 février 2020 à 07:00

De temps en temps, sous iOS, des applications arrivent avec une traduction française perfectible ou plantent en français. Ou, tout simplement, je voudrais le terme original (en anglais) plutôt que la traduction. Jusqu’à iOS 12 (inclus), la seule solution consistait à passer tout l’OS en anglais. Mais iOS 13 offre la possibilité de le faire application par application.

Avant de commencer, il faut ajouter une seconde langue à iOS. Dans Réglages -> Général -> Langue et région, il faut Ajouter une langue… dans Ordre préféré des langues. Vous pouvez rester en français, mais il faut ajouter l’anglais (par exemple). C’est une étape obligatoire, sinon la suite ne fonctionne pas.

Une fois que c’est fait, dans Réglages, vous pouvez descendre dans la liste, choisir une application (pour l’exemple Crossy Road) et changer la Langue préférée. Vous aurez ensuite la liste des langues prises en charge dans l’application (pas besoin de les ajouter dans la première étape). Crossy Road en propose par exemple onze en plus du français et de l’anglais.


Attention, certaines applications ne proposent pas le choix de la langue… parce qu’elles sont uniquement en français (ici EDF & Moi). Enfin, plus exactement parce qu’elles n’existent que dans une seule langue.

Dernier point, si vous voulez changer la langue de l’interface d’une application préinstallée (Safari, Santé, etc.), la seule solution consiste à changer la langue de l’OS, dans le même menu que la première étape. Le changement prend quelques seconde, durant lesquelles l’appareil est inutilisable, et il est effectif sur l’ensemble des applications.

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Traktor Pro 3.3.0 is coming with XDJ-1000MK2 support, Kontrol S2/S3 get MIDI mode

Par Dan White — 19 février 2020 à 00:44

In Native Instruments’ “Traktor Pro Public Beta Test” forum, there’s been a fair amount of activity since early January. The news is that Traktor Pro 3.3 is coming out in the near future, and a number of new features and bug fixes are included – including XDJ-1000MK2 support. At the same time, two controllers finally […]

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Le jeu d’action RPG Wolcen et ses graphismes soignés sont de sortie

Par Shadows — 18 février 2020 à 15:37

Nous avons plusieurs fois eu l’occasion d’évoquer le jeu d’action-RPG Wolcen: Lords of Mayhem. Développé par une équipe située dans le sud de la France (et notamment des lecteurs de 3DVF), le jeu avait fait l’objet d’une campagne Kickstarter ayant permis de récolter plus de 400 000$. Quelques années plus tard, le jeu sort enfin officiellement après une longue phase d’accès anticipé.

Disponible sur Steam, le titre s’appuie sur le moteur CryEngine. L’équipe a clairement voulu pousser les graphismes (qu’il s’agisse de l’ambiance lumineuse ou des FX) afin de proposer une expérience qui permette au titre de se démarquer de la concurrence.

Voici la bande-annonce de lancement, qui vous donnera une idée du résultat. Le site officiel pourra également vous donner davantage d’information.

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GB Labs FastNAS F-16 Nitro Installed at Kingdom Creative

Par Manor Marketing — 17 février 2020 à 14:12

Aldermaston, UK, 17 February 2020 – GB Labs, innovators of powerful and intelligent media storage solutions for the media and entertainment industries, today confirmed that the specialist video production company, Kingdom Creative Studios, has installed GB Labs’ FastNAS F-16 Nitro storage system. Kingdom Creative founder and Managing Director, Simon Harrison, said, “Our talented in-house team ...

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The Journey of Being

16 février 2020 à 08:29
https://i.vimeocdn.com/video/855839139_960.jpg960540urn:ebu

 "The Journey Of Being" was screened as part of “Immersive Art Festival”, at “Atelier des Lumieres” in Paris, France. Using 140 video projectors and a spatialised sound system, Atelier des Lumieres covers a total surface area of 3,300 m2.

“The yearning tormented my mind,
I searched the heavens and the ground.
I looked and looked, but failed to find,
I found Him inside man at last.”

Yunus Emre

We, as human beings, as a dusty molecule of this universe, all mysteries of ‘Being’ lies within ourselves. In  this project, we aim to reveal the journey of an individual hoping to reach this mystery.

To visualize this, we designed a seven-stage journey from human creation to the Big Bang. Stages are held from an universal perspective as a process even though the roots of the concept are based on Mysticism.

Produced and directed by
VOID & LAHZA

Concept Development: Cüneyt Korkut Keleşoğlu, Ece Kalkan, Hakkı Taylan Türkkan, Yusuf Emre Kucur
Creative Directors: Cüneyt Korkut Keleşoğlu, Hakkı Taylan Türkkan, Yusuf Emre Kucur
Art Directors: Bahadır Dağdelen, Yusuf Emre Kucur
Sound Design and Music: Echoic Audio
Project Manager: Dilan Regal
Technical Director: Muhammet Taşkale
3D Artists: Bahadir Dağdelen, Emre Büyükbayram, Gökhan Doğan, Yusuf Emre Kucur
Generative Visual Artist: Ali Bozkurt
Storyboard: Kerem Hunal

Special Thanks
Bahar Gürbüzer, Cemre Gümeli, Kevin Freeney, Kurtuluş Birgören, Nihal Gürbüzer, Selay Karasu, Şerife Seda Kucur Ergünay

Cast: Void, LAHZA, Bahadir Dagdelen, Hakkı Taylan Türkkan and Cüneyt Korkut Keleşoğlu

Tags: animation, 3d, houdini, immersive media, atelier des lumieres, digitalart, design, journey, yunus emre, after effects and projection mapping

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Deserve

14 février 2020 à 11:16
https://i.vimeocdn.com/video/518540719_960.jpg960540urn:ebu

An interactive visual experiment for the track ‘Deserve’ by Bruzed. Live input mode allows the user to play any audio with limited visuals.
Download the OSX application: nickhardeman.com/616/deserve/
Made with OpenFrameworks and Blender

Cast: Nick Hardeman and Bruce Drummond

Tags: OpenFrameworks, Audio Visualizer, Music Video and Blender

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STARDOM’s USB 3.1 Gen 2 HDD / SSD Storage Can Deliver 10Gbps Extreme High-Speed Data Transfer Speed For Mac And PC

Par Andres Benetar — 13 février 2020 à 21:43

  As the 2020 NAB Show approaches, STARDOM Storage Solutions‘ exhibit prepares for what will be an exciting show for attending tech professionals with their incredible line of storage products. Last year, STARDOM announced its new USB 3.1 Gen 2 storage – i310‐B31, comes with USB Type C connector, support plug, and play, which can ...

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Introducing Stardom’s SOHORAID SR4-SB31+ RAID 5 Type-C Storage

Par Andres Benetar — 13 février 2020 à 20:46

    With the 2020 NAB Show coming up, STARDOM‘s exhibit is sure to be a treat for the technology professionals attending the 2020 NAB Show. This April, STARDOM will showcase their new RAID 5 Type-C Storage, the SR4-SB31+. The new exterior of SR4-SB31+ has the touch panel for touch power and touch setting function ...

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Check Out Z3 Technology’s Z3Cam-4K™ – H.265 4K IP Camera This Upcoming 2020 NAB Show

Par Andres Benetar — 13 février 2020 à 18:01

    Everyone in the broadcast industry has a unique talent to help shape the brand that markets the many voices within it. Whether a creative’s field of specialty ranges from content creation, technology, or media entertainment, the one thing a broadcast professional needs, is a good camera. Z3 Technology is known for having a ...

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3D LASER HOLOGRAM

13 février 2020 à 10:05
https://i.vimeocdn.com/video/851389799_960.jpg960540urn:ebu

We study the way to maximize the impact of three-dimensional space using laser beam and projection.

In the past, it was hard to project complicated forms with laser due to the limit of scanning speed. So it became one of our challenges. 

In this research, we synchronized multiple lasers to project one image, and something amazing happened. Not only the projection is much clear and sharp, but also it created spectacular slight. When the laser beam and video projection sync perfectly on the surface, it almost looks like a three-dimensional hologram in the viewer’s perspective.

For the mapping, We used two of 10,000 ANSI projectors and eight laser projectors on the painted wall. Also, the video is originally documented in the studio place without any computer graphics. The automobile in the video is designed only for the research.

Cast: Binder-a

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microArch, la technologie de micro impression 3D de Boston Micro Fabrication

Par Mélanie R. — 13 février 2020 à 00:01

Boston Micro Fabrication (BMF) est un jeune fabricant de solutions de micro impression 3D qui, après s’être développé avec succès en Asie ces 18 derniers mois, lance officiellement sa technologie baptisée microArch dans le monde entier. Celle-ci serait capable d’imprimer […]

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7 channel raw audio input from the Azure Kinect mic array...

12 février 2020 à 14:13


7 channel raw audio input from the Azure Kinect mic array https://github.com/keijiro/UnitySioTest

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7 channel raw audio input from the Azure Kinect mic array...

12 février 2020 à 14:11


7 channel raw audio input from the Azure Kinect mic array https://github.com/keijiro/UnitySioTest

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MSC Software et l’importance des logiciels de simulation en fabrication additive

Par Mélanie R. — 12 février 2020 à 00:01

La conception est extrêmement importante pour tout processus de fabrication. Si vous voulez obtenir les performances et les réductions de délais offertes par les technologies de fabrication additive, vous devez commencer par choisir la bonne méthode de conception. MSC Software, […]

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Zimoun : 51 prepared dc-motors, 241m rope, cardboard sticks 25 cm, 2019

11 février 2020 à 11:10
https://i.vimeocdn.com/video/852432045_960.jpg960540urn:ebu

51 prepared dc-motors, 241 m rope, cardboard sticks 25 cm
Zimoun 2019

Installation view: Museum of Contemporary Art MAC, Santiago de Chile.

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Compilation video: vimeo.com/7235817

Next exhibitions: zimoun.net/exhibitions
Website: zimoun.net

Instagram: instagram.com/studiozimoun/

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«The sound sculptures and installations of Zimoun are graceful, mechanized works of playful poetry, their structural simplicity opens like an industrial bloom to reveal a complex and intricate series of relationships, an ongoing interplay between the «artificial» and the «organic». It‘s an artistic research of simple and minimalistic systems to generate and study complex behaviors in sound and motion. Zimoun creates sound pieces from basic components, often using multiples of the same prepared mechanical elements to examine the creation and degeneration of patterns.» Tim Beck

«Zimoun creates complex mechanical sound sculptures by arranging industrially produced parts according to seemingly simple rules. Using motors, wires, ventilators, etc.., he creates closed systems that develop their own behavior and rules similarly to artificial creatures. Once running, they are left to themselves and go through an indeterminable process of (de)generation. These quasi autonomous creatures exist in an absolutely synthetic sphere of lifeless matter. However, within the precise, determinist systems creative categories suddenly reappear, such as deviation, refusal and transcience out of which complex patterns of behavior evolve.» Node10

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zimoun.net

Cast: Zimoun

Tags: zimoun, sound sculpture, sound architecture, sound installation, sound art, physical generated sound, contemporary art, sound of materials, simplicity, minimalism, artificial, reduction, reductive concept, generative system, studio zimoun, installation, complexity, switzerland and organic

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Arc de Triomphe 2020

11 février 2020 à 11:10
https://i.vimeocdn.com/video/853258069_960.jpg960540urn:ebu

In the heart of the French capital, nearly 400,000 people gathered on the “most beautiful avenue in the world” to celebrate the New Year. An introduction with a playful representation of original city statistics, followed by the TEMPO show, which celebrated Paris as a musical capital, creating a parallel between symbols that make up the city’s identity and the world of musical instruments. Five major sets were represented: percussion, piano, voice, strings and wind in order to recreate the Parisian symphony. A representation of the effervescence of the French capital, its mix, the Seine as an emblem, its culture and architecture. The final countdown was graced by a dazzling pyrotechnic show that filled the Place de l'Etoile with wonder.

The show was a success, a unique moment full of emotions, a memorable entry into the year 2020.

Many thanks to all those involved in the creation and production of the TEMPO show.

Client : Mairie de Paris
Production : Cookies production
Concept and scenario : Holymage & Spectre Lab
Artistic direction and direction : Holymage & Spectre Lab
Holymage 2D / 3D Creative team : Antoine Géré, Xavier Mailliez, Hoon Kwon, Ouri Levin, Vadim Androussoff, Samuel Frezoul
Spectre Lab 2D / 3D Creative team : Marc Vidal, Jerome Serane, Philippe Granier, Roxane Peuvrier, Mathieu Rouquié
Arrangement, sound Design, mix : Guillaume « Mani2 » Le Dain - Delacroix Studio
Mastering : Simon Caponi - Basalte Studio
System operator : Baptiste Jazé
Technicals means : Magnum
Pyrotechnics : Fêtes et feux
Laser : Europe événement
Light design : Jeff Freeman
Media Server : Modulo Pi

Cast: Holymage

Tags: video, design, projection-mapping, show, spectacle, chantilly, horse, cheval, histoire, culture, arc de triomphe, paris, new year, holymage, tempo, music, musique, video-mapping and history

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Le plastique polycarbonate en impression 3D

Par Mélanie R. — 11 février 2020 à 00:01

Le polycarbonate, plus connu sous sa forme d’acronyme PC, est un matériau réputé sur le marché de l’impression 3D pour sa résistance à l’impact et sa transparence. C’est un thermoplastique à la fois léger et solide, idéal pour un grand […]

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Quand Apple modifie l’écran dans le carton, mais pas dans le manuel

Par Pierre Dandumont — 10 février 2020 à 07:00

A la fin des années 90, Apple avait visiblement pensé sortir son moniteur Apple Studio Display – un cathodique de 17 pouces – avec une prise vidéo « Apple », c’est à dire une DA-15 (15 broches sur deux rangées). Mais il est sorti avec une prise DE-5 (VGA, 15 broches sur trois rangées)… sauf dans le manuel.

Les deux manuels du moniteur montrent bien une prise sur 2 rangées, utilisée sur les Mac depuis un bon moment à l’époque (dès le Macintosh II dans certain cas). Mais l’écran est sorti avec une prise « VGA » et cette addendum indique bien que le manuel se trompe, et que le moniteur est livré avec un adaptateur pour les vieux Mac.

On voit bien la vieille prise


L’ancienne


Le brochage

La version corrigée


Avec un adaptateur


Le brochage corrigé

La raison du changement n’est pas claire, mais l’écran est sorti à la même date que le Power Mac G3 Bleu, avec un design évidemment lié – le fameux Blueberry -, et le Power Mac G3 en question passait justement de la prise DA-15 – présente dans les Power Mac G3 Beige ou en interne dans l’iMac – à la DE-15 (VGA). Ceci dit, ce n’est pas le premier Mac dans le cas : dès 1997, les PowerBook 3400 utilisaient la prise « PC », plus compacte.

Un rendu 3D de l’écran (je n’ai pas trouvé de photo sympa)

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Faciliss Technology Will Showcase Version 8 Shared Storage System and Version 3.5 FastTracker MAM at 2020 NAB Show

Par Andres Benetar — 9 février 2020 à 19:25

  This year at the 2020 NAB Show, on booth # SL9613, Facilis Technology, a leading international supplier of cost-effective, high performance shared storage solutions for collaborative media production networks, will debut version 8 of the Facilis Shared Storage System, version 3.5 of its FastTracker Media Asset Management software, and new Object Cloud Synchronization features. ...

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