Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

Recherche Demo Maker, Designer 3D Temps Réel chez Modulo Pi

Modulo Kinetic

Une fois n’est pas coutume, voici une annonce de stage ou alternance chez Modulo Pi.

Modulo Pi recherche une ou un graphiste, intéressé·e par la programmation nodale, et par-dessus tout passionné·e par le domaine du spectacle ?

La société Modulo Pi est spécialisée dans le développement de solutions software + hardware dans le domaine de l’audiovisuel, vidéomapping, événementiel, muséographie, concert, spectacle, parc à thèmes, grands événements.

Dans le cadre du développement de notre solution média serveur Modulo Kinetic et de son module de tracking en temps réel, nous recherchons un profil mixte graphiste & programmation nodale pour créer et réaliser des shows mettant en lumière les capacités uniques de Modulo Kinetic : contenu génératif grâce au moteur 3D de particules, matériaux 3D PBR, GLSL, interactivité, tracking 3D temps réel, VR.

Informations pratiques : Lieu : 113 avenue du Président Wilson, 93210 La Plaine Saint Denis Contrat : stage (min. 3 mois), apprentissage ou alternance avec possible embauche en fin de contrat Quand : dès que possible Contact : job(at)modulo-pi.com

Modulo Pi, Pmodulo Player
Modulo Kinetic
Modulo Pi

Recherche Demo Maker, Designer 3D Temps Réel chez Modulo Pi est un billet de LeCollagiste VJ.
LeCollagiste VJ - Mag du LeCollagiste, actu sur la culture VJING, Vidéo Mapping, info video et high tech.

Resumen de la mesa redonda sobre ‘Visualist’ en Valladolid: Seminci Transmedia 2019

Par : volatil

Después del estreno en Signal Festival de Praga, Visualist’ sigue de gira. Su estreno a nivel nacional fue en Seminci, la Semana Internacional de cine de Valladolid. La siguiente parada será el festival BIME PRO, que nos hizo un hueco en su programación de conferencias. Pedro Pantaléon dará una charla el miércoles 30 mientras muestra algunos fragmentos seleccionados del documental.

Volvamos a Seminci, llevamos ya tres años siendo mediapartner de una sección del festival que aborda temas relacionados con la visuales. Ya os contamos que incluyó en 2017 un ciclo de Live Cinema en su programación y generó también un espacio de debate para explorar el alcance de la práctica del Live Cinema, a demás de directos audiovisuales como el de Marta Verde & NegrøNegrø o Hector de la Puente. El año pasado ya empezó a hablarse de la «comunicación transmedia» y la «Realidad Virtual», con una mesa de debate en la que participó la visualista catalana Xarlene. También hubo directos audiovisuales como el de Los Voluble. Todo ello en el Teatro Zorrilla y  coordinado por bit:LAV.

Este año, apuestan por el formato fulldome y además de ser mediapartner, formamos parte de su programación, con la proyección de Visualist, Those who see beyond y una mesa redonda, en la que Oscar Testón y Pedro Pantaleón expresarían su visión sobre este nuevo arte que tantas etiquetas recibe: visuales, vjing, directos A/V, comunicación A/V, Live Cinema o el término más moderno «Creative coder», de esto y de muchos otros temas se habló en esta mesa redonda, que tuvo lugar de 18h a 21h, con la impulsora del Festival de Cine Ccvad, Virginia Diez, que moderó la mesa redonda sobre la creación transmedia.

Fue en la Sala Experimental del Teatro Zorrilla, con la presencia de uno de los directores del documental, Pedro Pantaleón; el productor del documental y creador de la revista digital Vjspain.Com, Oscar Testón-Otu; la responsable del laboratorio AvLab, Manuel Prados de Medialab-Prado, Alberto de Espacio Tangente y Virginia Díez como moderadora. Entre el público, Manu Cid (co-director del documental), Rubén G. Kielmannsegge (productor musical y responsable de la música de «Visualist», entre muchas otras cosas) y Marta Verde (artista visual que aparece en ‘Visualist’).

En este caso entrevistamos a Pedro Pantaléon y Manu Cid, para que nos cuenten cómo fue la experiencia y qué temas se abordaron en la mesa redonda. Empezamos por Pedro.

¿Cómo fue la aventura de viajar a Valladolid a estrenar el documental en territorio nacional?
Oscar, Rubén, Manu y yo salimos juntos de Madrid y llegamos a Valladolid. Quedamos con Teresa de bit:LAV, que nos llevó al Teatro Zorrilla para hacer las pruebas técnicas. Después no dieron las acreditaciones y un libro con toda la programación. Nos hizo mucha ilusión aparecer en ese libro.

¿Cómo reaccionó el público a la proyección del documental?
La sala estaba llena, la gente se reía en los momentos en los que se tenían que reír. El público respondió muy bien, tuvo muy buena acogida. Virginia, la moderadora de la mesa redonda nos presentó y se inició el debate.  A mi derecha tenía Alberto que era es responsable del Espacio Tangente de Burgos, a mi izquierda tenía a Oscar, y junto a Oscar los responsables de MediaLab pro. Expliqué qué fue lo que nos motivó a hacer el documental y mi trayectoria como Videojockey.

¿Qué temas salieron? ¿Qué preguntaba el público?
Se habló del origen del Videojockey, cómo surge, cómo han llegado a exponer en museos, todo giraba entorno al hilo argumental del documental. Un señor nos hizo una pregunta muy buena. ¿Qué tipo de formación habían recibido los artistas que salían en el documental para poder llegar a hacer esas obras? Le parecía curioso que todos hicieran cosas tan diferentes. Las respuestas hacían referencia a la tecnología y al auto-aprendizaje de cada artista y eso explica por qué cada uno elige un camino distinto. Se habló de la comunicación transmedia, me hace gracia porque cuando yo estudié en la universidad ya se hablaba de esta palabra aunque aún no existía, 15 años después ya es una realidad.

Queríamos saber más, así que también entrevistamos a Manu Cid, el co-director de ‘Visualist’ que en esta ocasión participó desde el público.

¿Qué temas destacarías de los que se hablaron en la mesa redonda? 
Se habló de la necesidad de hacer este documental para dar a conocer esta escena que está tan en la sombra. Se estuvo hablando del tema de las etiquetas, que en realidad no tienen mucho sentido pero sirven para identificar lo que hacen cada uno de estos artistas. Y ahí saqué el tema  de cómo podíamos llamar a este «nuevo arte» de una forma más global, porque quizá si le ponemos una única etiqueta, si lo englobamos bajo un mismo concepto, quizá ese concepto, terminaría impulsando la escena de algún modo. ¿Cómo podríamos englobar todo esto para que llegara a más gente? Ahí cada uno daba su opinión. Salió muchas veces el nombre de “Creative Coder”, que sería lo más avanzado o lo más puntero ahora mismo. Otro tema interesante que salió fue la influencia de todo este desarrollo tecnológico en la sociedad. Tendemos a asociar la tecnología y la inteligencia artificial a cosas no necesariamente buenas. Se habló de la posibilidad de ser esclavos de esa misma tecnología.

¿Y el papel de la mujer en un sector mayoritariamente masculino?
Se habló del papel de la mujer, ahí Marta Verde dio su opinión, dijo que es un sector en el que hay más hombres que mujeres, aunque también se defendió la idea de que cada vez hay más mujeres y se mencionó a Xarlene y a Alba G. Corral.

¿Qué otro tema destacarías?
Otra cosa interesante que salió es que, a diferencia de otras disciplinas artísticas, los visualistas tienen backgrounds muy diversos. Arquitectos, matemáticos, ingenieros, y esto es algo que lo hace más interesante, rico, esto es algo que lo desconoce mucha gente.

¿Se habló de la evolución de la figura del Vj?
Realmente el videjockey lleva existiendo mucho tiempo, pero los shows actuales le dan más protagonismo. Aunque hay que tener claro que las visuales no son estrictamente necesarias, que dependen de la intención del directo y del espacio en el que se está trabajando.

Otro tema que surgió es “si siempre el Vj está detrás del músico, es el que sigue la música y pone las visuales” ¿Existe la posibilidad de que sea al revés? Teniendo en cuenta que el Vj es una figura que ha crecido y ha evolucionado subordinada a la figura del DJ y eso es lo que probablemente ha hecho que esté siempre en segundo plano. Se habló de la posibilidad de invertir esa idea. Oscar Testón comentó que lo había intentado, que había hecho una sesión en la que él ponía las visuales y el músico tenía que seguirlo a él, pero que había sido muy complicado.

¿Y la definición de VJ fue un tema del debate?
Hubo algunas intervenciones sobre qué es un Vj. Pedro dijo que para él un VJ es un visualista que trabaja con su propio material, graba y edita sus propias visuales para usarlas en sus sets o instalaciones, no para que «alguien» se le descargue de internet y lo use en beneficio propio. Yo se lo rebatí porque en realidad mientras tu tengas un discurso, tu puedes coger material ya creado, es algo que se ha hecho siempre, tanto en Live Cinema como en Vjing. Para Matt Black es el rey del Sample y sus obras siempre se han basado en usar muestras de creaciones de otros artistas tanto de vídeo como de audio, aunque luego haya desarrollado las suyas a partir de ellas.

¿Hacia dónde va todo esto? ¿Cuál es el futuro?
Una de las preguntas que se lanzaron fue «hacia dónde va todo esto», ¿cuáles son los límites?. Y ahí nadie tenía una respuesta clara, igual que el propio documental. Yo hice una intervención explicando que en los últimos festivales que he ido, como el LEV Matadero de la semana pasada, en el que hubo un espacio dedicado a la Realidad Virtual, en Seminci Transmedia que este año ha tenido mucho contenido relacionado con Realidad Virtual y en la última edición del Sónar Barcelona también hubo mucha presencia de VR e Inteligencia Artificial. ¿Quizá vamos hacia allí? Aunque al final, lo que yo pienso es que la realidad virtual es una de las muchas posibilidades a las que está abierto el mundo digital.

La entrada Resumen de la mesa redonda sobre ‘Visualist’ en Valladolid: Seminci Transmedia 2019 aparece primero en Vjspain Comunidad Audiovisual, Mapping, Vj, Diseño Interactivo.

Intersections – The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry Celebrates its 30th Anniversary

Intersections – The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry Celebrates its 30th Anniversary
In October CAN headed to Pittsburgh to toast the 30th Anniversary of The Frank-Ratchye STUDIO for Creative Inquiry. The event was accompanied by "Intersections," a dynamic group exhibition showcasing many of the anti-disiciplinary works produced within the labs. Here, we review the show and share details about various included works.

Channel 5 Simplifies Workflows with Single-Point Infrastructure

  Platinum IP3 router brings together all central video and audio functionality   MOSCOW, 20 November 2019 – Channel 5, based in St. Petersburg, Russia, has dramatically rationalised its core technology by updating to a Platinum™IP3 router from Imagine Communications for its MCR and playout. The remarkable design of the Platinum IP3 incorporates much of ...

The post Channel 5 Simplifies Workflows with Single-Point Infrastructure appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Rising Sun Pictures Reconstructs an Auto Racing Icon for “Ford v Ferrari”

Studio produces a photo-real version of Daytona International Speedway and its cheering crowd from and epic race in 1966. Adelaide, South Australia— Rising Sun Pictures helped to recreate one of the most thrilling events in the history of auto racing for Ford v Ferrari, the new film from 20th Century Fox and director James Mangold. ...

The post Rising Sun Pictures Reconstructs an Auto Racing Icon for “Ford v Ferrari” appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Sound Lounge Introduces Podcast Service

NEW YORK—Sound Lounge, New York’s largest independent sound facility, has introduced a new package of sound production and post-production services for podcasts. The company is offering studio recording, remote recording, sound editing, sound design and mixing. The studio can also assist with music licensing, voice-over casting and other production requirements. Their aim is to bring ...

The post Sound Lounge Introduces Podcast Service appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

CRM Studios Still Going Strong with Facilis

HUDSON, MA (November 25th, 2019) – Facilis, a leading international supplier of cost-effective, high performance shared storage solutions for collaborative media production networks, today announced that Texas-based CRM Studios recently added a new Facilis Shared storage system to support its continued growth. Founded in 1994, CRM began as Circle R Media, the production department of ...

The post CRM Studios Still Going Strong with Facilis appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues

Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues Cost-effective and dependable solution delivers master feed to remote venues with low-latency St. Petersburg – November 25, 2019 – Medialooks, global provider of innovative video transport streaming solutions, is pleased to announce that Saint-Petersburg Television has selected its ground-breaking VT Server to deliver ...

The post Saint-Petersburg Television Selects Medialooks VT Server to Deliver Master Feeds to Remote Venues appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

The Red Giant Year End Sale Returns Bigger and Better than Ever on December 10th

Portland, OR – November 26, 2019 – In just two weeks, Red Giant will kick off its Year End Sale, the 24-hour annual blowout on all Red Giant tools, running from 8:00 a.m. PST (11:00 a.m. EST) on Tuesday, December 10, 2019 to 8:00 a.m. PST (11:00 a.m. EST) Wednesday, December 11, 2019. This year’s ...

The post The Red Giant Year End Sale Returns Bigger and Better than Ever on December 10th appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Wirecast Socializes American Football in Germany!

Westwood, Massachusetts, November 26, 2019 –– “Without Wirecast, we can’t do our job. We took a long time in selecting our live streaming platform – we evaluated multiple options – but Wirecast’s flexible license model, its multi-user operating system and the inherent stability of the platform on both Mac and Windows made the decision straightforward,” ...

The post Wirecast Socializes American Football in Germany! appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Statmux Is Now Available On AWS Elemental MediaLive

  As an Amazon Web Services company, AWS Elemental MediaLive combines deep video expertise with the power and scale of the cloud to provide users with nimble/flexible software-based video processing and delivery solutions. AWS Elemental MediaLive allows for customers to adequately harness the elasticity of the cloud when necessary with on-demand and with pay as ...

The post Statmux Is Now Available On AWS Elemental MediaLive appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Can Broadcasters Keep Pace with Demand for Video Streaming?

Nevada City, California, December 4th, 2019 – This year more than any other, video streaming – both live and on-demand – has gained a foothold in mainstream consumer viewing. One streaming technology pioneer, Telestream, is responding to these seismic changes within the broadcast and electronic media industries with a renewed emphasis on multiplatform and multiscreen ...

The post Can Broadcasters Keep Pace with Demand for Video Streaming? appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

The future is video: IPV secures £4m investment to accelerate global growth

CAMBRIDGE, UK, 5 DECEMBER 2019: Media asset management software provider IPV has confirmed details of new growth capital that will enable it to further expand the global reach of its acclaimed MAM product, Curator. The £4m Series A round was led by SME-focused venture capital firm Mobeus Equity Partners, with additional ongoing finance secured from ...

The post The future is video: IPV secures £4m investment to accelerate global growth appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Esports Shapeshifting with NewTek and NDI®

By Victor Borachuk, Executive Producer/Director of JupiterReturn Broadcasting esports requires perhaps one of the most fluid and dynamic production environments in live video production. Esports takes the idea of creative reflex to another level in terms of core competencies. Consider the above in the setting of the largest gaming expo in Latin America, and we ...

The post Esports Shapeshifting with NewTek and NDI® appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport

MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport Medjugorje, Bosnia and Herzegovina – December 5, 2019 – MaryTV, a lay apostolate that produces a full-time OTT television channel broadcasting Masses, prayers, rosaries, adorations, press conferences and other events on a daily basis, has integrated Medialooks Video Transpor​t into the channel’s workflow. Medialooks is a specialist provider ...

The post MaryTV Goes Global with Medialooks Video Transport appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

The Content Industry is in the Midst of Dynamic, Dramatic Change

“Funny, some men you see every day for ten years and you never notice; some men you see once and they’re with you for the rest of your life.” – Emmy, “3:10 to Yuma,” Columbia Pictures, 1957   People who think of M&E as more than a job, but a career care … a lot. ...

The post The Content Industry is in the Midst of Dynamic, Dramatic Change appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Streaming Media is so Promising Everyone’s Getting into the Act

“When two hunters go after the same prey, they usually end up shooting each other in the back. And we don’t want to shoot each other in the back.” – Col. Douglas Mortimer, “For a Few Dollars More,” Produzioni Europee Associate (PEA), 1965     A millennium ago, we were visiting a small computer company ...

The post Streaming Media is so Promising Everyone’s Getting into the Act appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Diversity Makes Visual Stories Better, People and Organizations Stronger

“You don’t qualify for asylum, refugee status temporary protective status humanitarian parole non-immigration work travel visa, you at this time are simply “unacceptable”. – Frank Dixon, “The Terminal,” Dreamworks, 2004     In a lot of ways, our country’s – and actually every country – handling of the diversity issue is a lot like the ...

The post Diversity Makes Visual Stories Better, People and Organizations Stronger appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

Positive Signs the M&E Industry Can Handle, Deliver Equality

“Don’t take this the wrong way but your earnestness can be very hard to be around.” – Katherine Newbury, “Late Night,” 3 Arts Entertainment, 2019     Have you ever wondered how the M&E industry, a business that had such a basic premise (entertain folks, give them a few minutes/hours of escape) has evolved into ...

The post Positive Signs the M&E Industry Can Handle, Deliver Equality appeared first on NAB Show News by Broadcast Beat, Official Broadcaster of NAB Show - NAB Show LIVE.

❌