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SYNESTHESIA MAKES LIVE MUSIC VISUALS EASY

KEEP YOUR SHOW LIVE, WITH GENERATIVE GRAPHICS, AUDIO REACTIVITY, AND RESPONSIVE TRIGGERS. Get up and running in minutes with 40+ built-in scenes. Built-in audio algorithms automatically turn music into visual action. Powerful, midi mappable controls over visual effects. Import your own images and videos to transform with shaders. Shader importing to add fresh content to […]

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Scénographie permanente avec des kits Olga en club

Par : severine

  Aelion Project éclaire la nuit avec Olga et HeavyM   Vous avez déjà entendu parler du studio de design visuel Aelion Project, . . .

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L.E.V Festival 2019 del 2 al 5 de mayo – Entrevistamos a sus programadores

Par : volatil

Entrevistamos a los programadores de L.E.V Festival, Cristina de Silva y Nacho de la Vega. L.E.V. es un Laboratorio de Electrónica Visual y también, como ya sabes, es el Festival Internacional de Creación Audiovisual de Gijón. Un evento que desde hace más de 12 años ofrece una visión ecléctica y 360 grados del panorama de la creación ligada al arte digital audiovisual.

El L.E.V. Festival se basa en las sinergias que existen entre imagen y sonido en directo, la experimentación y por las múltiples hibridaciones entre géneros que manifiestan la importancia de las artes visuales y la música. Quizá no lo sabías pero El Laboratorio de Electrónica Visual rinde homenaje a través de sus siglas a Lev Thermen, científico ruso padre de los sintetizadores actuales).

Edición tras edición, desde Vjspain, hemos amplificado y comunicado el line up del festival, recomendando lo que no nos perderíamos del cartel. Esta vez, hemos querido ir un poco más allá y hemos entrevistado a sus programadores. Ellos hacen ese trabajo que no tiene lugar en los escenarios ni a ojos del público pero es imprescindible para que el L.E.V sea lo que es. Cristina de Silva (1972) y Nacho de la Vega (1968) forman FIUM, un colectivo de activistas culturales centrado en el vídeo, el sonido y las instalaciones multimedia. Además, desde hace años compaginan su trabajo artístico con el comisariado y la producción de diversos eventos como Arenas Movedizas y el L.E.V., puesto en marcha por el colectivo DATATRON 03XF del que ambos son miembros fundadores.

¿Tenéis redes sociales? 
Tenemos redes y bio compartidas como FIUM o DATATRON que son los colectivos desde los que siempre hemos articulado nuestros proyectos, ya sean creativos, curatoriales o mezcla de las dos cosas. Desde los comienzos siempre ha estado todo mezclado. Y por supuesto las del L.E.V.
A nivel personal no les damos mucho uso a las redes.

¿Cómo definiríais vuestro trabajo?
Somos una mezcla de activistas culturales, artistas multimedia y comisarios, estamos afincados en Gijón y somos directores del L.E.V. Festival, el Laboratorio de Electrónica Visual, y del Circuito de Propuestas Artísticas Arenas Movedizas, ambos en Gijón.

Desde hace 20 años formamos parte activa de la escena del arte digital y la cultura electrónica, sirviendo de catalizadores y propulsores de redes de trabajo y creando plataformas de visibilización de la creación contemporánea a través de proyectos curatoriales y colaborativos como la red internacional #ENCAC

Actualmente estamos focalizados en la gestión cultural y en la producción de proyectos relacionados con la cultura electrónica y el arte digital. Muy vinculados con la comunidad, nos interesa sumar públicos, energías y apoyos de instituciones públicas y privadas para crear ecosistemas estables de apoyo y diseminación de la creación contemporánea, buscando siempre un punto de vista multidisciplinar y heterogéneo.

Como FIUM, colectivo de artistas audiovisuales en activo desde 1998, hemos estado presente en multitud de eventos y establecido colaboraciones con creadores de diferentes ámbitos. En el año 2007 fundamos la plataforma DATATRON desde la que dimos vida al L.E.V. y actualmente también a los LEVents y L.E.V. Matadero.

¿Cuánto hace que programáis LEV?
13 años, llevamos programando el LEV desde la primera edición en el año 2007.

¿Cómo ha sido la evolución desde que empezasteis con esta labor?
Pues toda una aventura, ya que el Festival es algo vivo que te exige actualizarte contantemente. A lo largo de estos años, que han sido realmente intensos, hemos estado atentos a las nuevas escenas y a las nuevas herramientas y procesos creativos.

Un objetivo claro desde el principio es que queríamos ofrecer un proyecto a escala humana, cercano y accesible, que nos permitiera relacionarnos con el público pero también trabajar mano a mano con los artistas, estando en contacto con ellos, participando en coproducciones, realizando residencias artísticas, para no perder el pulso de lo que realmente está ocurriendo en los ámbitos de creación.

Paralelamente también hemos buscado nuevos espacios, momentos y maneras para alojar a las distintas propuestas, propiciando colaboraciones y redes para poder estar en contacto y compartir experiencias con proyectos similares.

El objetivo del programa de cada edición es generar un circuito de actividades que dialoguen entre si y con el público. Del que puedas disfrutar de manera íntegra, si es lo que te apetece ya que las actividades no se pisan, o sumarte de manera más tangencial acudiendo por ejemplo a las instalaciones. Creo que en las últimas ediciones quizás percibimos e intentamos diseñar aun más el Festival como un todo, una experiencia única global.

¿Cuesta conseguir programar a los nombres que os proponéis?
Cuesta, claro. Aunque a día de hoy el L.E.V. es un Festival consolidado y al que a los artistas les gusta venir, tienen que coincidir bastantes factores logísticos y económicos, a parte de la disponibilidad del artista. Los conexiones con Asturias son complejas, la producción técnica (aspecto que cuidamos mucho) tiene que ser compatible con el resto de espectáculos,… es un tetris total.)

¿Cambios destacables en cuanto a avances tecnológicos o tendencias en el sector visual y de arte digital?
Te puedes imaginar, en la última década el desarrollo ha sido increíble a nivel tecnológico y muy enriquecedor a nivel creativo. En el entorno digital las fronteras se han diluido hace tiempo, los espectáculos trascienden los formatos clásicos y da la impresión de que en estos momentos todas las ideas son realizables. El límite a nivel creativo ahora mismo no existe, las nuevas herramientas abren nuevas opciones para la creación colectiva, en red… Todo avanza muy rápido, es un ámbito en ebullición y eso es muy estimulante tanto para los creadores como para los programadores y, por supuesto, para el público.

¿En qué os basáis para la selección de artistas?
Básicamente proyectos que nos haya gustado y despertado nuestro interés, hay una parte emocional muy fuerte. Pero también entran otros factores en juego, como el desarrollo que tiene en directo, el uso de la tecnología, cómo se relacionada con el resto del programa que tienes en mente…

Nos gusta mezclar, no ponernos demasiados límites en lo que se debería programar o seguir las tendencias sin más. Por supuesto estamos siempre atentos a las nuevas escenas, pero buscamos que se integren con los proyectos pioneros y referenciales de otras épocas, propuestas nacionales y locales con artistas de diferentes nacionalidades, con recorridos diferentes y de ámbitos distintos. Luego ya hay que armar el tetris que antes comentábamos y, posiblemente, tengas que dejar algún proyecto en tierra porque no haya manera de encajarlo en la línea que buscamos para esa edición en concreto.

¿El espacio en el que tienen lugar las actividades, afecta a esta selección?
Absolutamente. También el horario, con quién compartes escenario, el aforo… Hay proyectos más versátiles que, desde nuestro punto de vista, sí que pueden desarrollar en diferentes espacios. Aunque, evidentemente, la percepción que te vas a llevar de ellos será diferente. Y otros que piensas que sólo van a funcionar en una localización concreta.

¿Algún ejemplo?
(esta pregunta es para hablar de los distintos espacios en los que se desarrolla el festival y el tipo de programación en cada uno de ellos).

Manufactory de Transforma, aunque es un proyecto que también tiene versión instalativa, solo podría desarrollarse en el Teatro, ya que se trata de una producción compleja con unos requisitos a nivel técnico que no podríamos asumir en otro espacio. El Teatro, en ese sentido, nos permite alojar y desarrollar espectáculos audiovisuales que de otra forma sería imposible.

La verdad es que este año creo que es una de las ediciones en las que más hemos jugado con este tema y hemos incluido por ejemplo en la Nave proyectos que quizás en a priori serían mas para programar en el Teatro, como Single Origin de Robin Fox, o Delta-T. Pero nos apetece empezar en la Nave con alguna propuesta más experimental para dar paso después a directos audiovisuales de formato más clásico.

Por otro lado, desde la pasada edición, hemos incluido programación en la Caja Escénica del Teatro de la Laboral porque echábamos de menos poder programar espectáculos de manera más íntima, para un aforo menor. Así que los domingos ofreceremos este tipo de propuestas en entornos especiales como la Caja Escénica o el escenario junto a al lago en el Jardín Botánico, este año con el fantástico Oliver Coates.

Y hemos tendido a buscar nuevas localizaciones para el día, ya que nos encanta programar en esta franja horaria, como el que se estrenó en la edición pasada, el Muséu del Pueblu d`Asturies, que tuvo una muy buena acogida por parte del público.

¿Qué le dirías a los amantes de las artes digitales para convencerles de no perderse LEV Festival 2019?
Jeje, nos da un poco de pudor pero venga, en plan peliculero: ya de mano si no conocen Asturias y Gijón tienen que venir, más aún siendo el LEV! 4 días de experiencias sónicas y visuales en espacios alucinantes.
Un compendio de propuestas muy ecléctico con el que podrás disfrutar las diferentes maneras en las que se trabaja en el campo de la creación audiovisual, electrónica y digital, en un entorno privilegiado, sin agobios y con un público fantástico:)

¿Este año habéis intentado programar más mujeres siguiendo la tendencia en otros festivales o básicamente como siempre, buscando la calidad sin importar el género?
Le damos mucha importancia a que haya proyectos de mujeres, por supuesto, estamos muy atentos para poder apoyar y dar cabida a estos proyectos, pero no trabajamos con cuotas.

Pero si hablamos de apoyar y visibilizar el trabajo de las mujeres creemos que también es importante no sólo el programarlas sino el contar con ellas en los equipos de trabajo, en este caso de los Festivales. Un ámbito laboral en el que, como en muchos otros, hay menos mujeres que hombres.

¿Algún artista “cabeza de cartel” que lo haga imperdible?
¡Ay, que difícil! ¿Transforma, Caterina Barbieri y Myriam Bleau?
¿Refik Anadol, Gazelle Twin y Radioactive Man?
¡Lanar Artefax!

¿Algún artista “que aún no es muy conocido” que lo haga imperdible.
Colin Self, Yamila y Mathilde Lavenne… ah, y Iglooghost y su loco mundo colorista.

¿Festival preferido para vosotros que no sea L.E.V?
Muchos, Semibreve en Braga, TodaysArt y Rewire en la Haya, CTM en Berlín, Mutek Montreal, Unsound, Stereolux… hay muchos que tenemos ganas de conocer pero que todavía no hemos tenido la oportunidad.

¿A qué artista os gustaría traer pero es inalcanzable o casi imposible?
Quizás propuestas con formaciones muy grandes, que es casi imposible alojar en un Festival con la operativa del L.E.V., por ejemplo: Cinematic Orquesta. O propuestas complejas por su producción como Squarepusher, al que llevamos varios años intentando cazar.

Artistas que habéis programado este año de los que estáis más orgullosos.
Lanark Artefax y el proyecto Scanaudience, que se estrenará en L.E.V. Y en general todos lo que tenemos alojados en residencia, como el fantástico Synspecies, de Elías Merino y Tadej Droljc, Ex(O) de Alex Augier y Alba Corral y Antivolume in/ext de Lucas Paris. Y los que estamos coproduciendo, como Manufactory de Transforma.

¿Qué es LEVents?
Los LEVents son programaciones en colaboración con otros festivales o espacios culturales que hacemos desde el L.E.V. pero de manera paralela. Siempre hemos propiciado estas colaboraciones, pero a la hora de poner orden en nuestros proyectos hemos decidido agruparlos bajo la etiqueta de LEVents, para poder comunicarlos mejor. El año pasado por ejemplo hicimos LEVents en colaboración con Medialab Prado (AVLab), Veranos de la Villa y Matadero, FICX (Festival Internacional de Cine de Gijón), Arenas Movedizas y NBO (Noche Blanca de Oviedo).

¿Y cómo es la extensión del festival a Madrid?
Es una propuesta que se articula y se complementa con la de edición de Gijón, focalizada en el audiovisual, la electrónica y la cultura digital, seguimos siendo el Laboratorio de Electrónica Visual, pero que buscará dar cabida a proyectos que se escapan de los formatos en lo que habitualmente venimos trabajando y tendrá nuevas secciones dedicadas a la realidades “inmersivas” desde un punto de vista historicista y experimental.
Concebimos L.E.V. Matadero como un proyecto con su propia identidad y que construye un tejido de programación entre las dos ediciones.
Tampoco queremos desvelar mucho pero, como comentábamos más arriba, las nuevas herramientas digitales nos ofrecen oportunidades insospechadas hace pocos años para poder seguir construyendo nuestro imaginario colectivo y, a la vez, evadirnos por un rato de esta realidad tan compleja y asfixiante que nos está tocando vivir.

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SIGNAL Festival

PRAGUE, October 10-13 2019

The SIGNAL Lighting Festival is the largest cultural event in the Czech Republic, which, thanks to the unique interconnection of art, urban space and modern technologies, has attracted more than 2 million viewers for its five-year existence.

The festival uniquely combines visually attractive works with demanding installations of international quality. Its approach thus appeals to both broad and professional public.

The SIGNAL Festival brings to the streets of Prague cutting-edge forms of art which show the streets and recesses of the capital city in new perspectives due to the connection between technology and light.
About twenty installations annually combine visually attractive work with demanding installations of international quality.

The festival concept determined by its art council aims at the public and also experts. Owing to its support of new artworks, the SIGNAL Festival represents a respected platform also on an international level and it is a popular place to see new projects in the field of visual art.

For four days in October, the historical heart of Prague will be turned into a center of new technologies, amazing ideas, and unbound creativity. SIGNAL Festival will revive both well-known and hidden mysterious places of Prague with creations of renowned Czech and foreign audiovisual artists.

 

Signal Festival 

Kubelíkova 1548/27

Praha, Czech Republic

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Mira! Festival

BARCELONA, November 05 – 09 2019

MIRA wants to bring the audience closer to several realms of artistic creativity through an event with two main objectives: to function as a platform for new creators as well as a showcase for world-renowned artists and to create unique immersive experiences through digital and technological innovation and the interlacing of live music and visuals.

MIRA is a digital arts festival based on three interconnected areas: exhibition, dissemination and education, and is held annually in Barcelona (since 2011) and Berlin (since 2016).

Focused on the intersection between arts and digital culture, the festival features a program comprised of audiovisual shows in both traditional and full dome formats, digital art installations, screenings, conferences, and workshops.

MIRA promotes artistic collaborations and boosts the creation of new projects, supporting the relationships between collectives, associations and artists from the fields of digital arts and technology. The associative and non-profit nature of the organization, aided by the participation of volunteers, guarantees that the results are reinvested in promoting digital culture in a sustainable way.

Mira! Festival

Fabra i Coats, Barcelona

C/ de Sant Adrià, 20

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Norberg Festival

NORBERG, July 25-27 2019

Norbergfestival is a 20-year running festival, held on the abandoned iron mine site of Mimerlaven in Norberg, Sweden.

A growing group of artists presents contemporary music, performances, and interdisciplinary works. We make use of what the site provides and we sleep on the ground. We extract what we produce and leave the mine as it was left in 1981.

 

Norbergfestival brings experimental music and performing arts to the defunct mining site of Mimerlaven, centrally located in the small post-industrial town of Norberg, Västmanland, Sweden.

Three days a year, industrial concrete buildings transform into an international playground where festival visitors experience a multicolored spectrum of electronic music, sound art, and clubs. Norbergfestival offers a unique mixture of live electronic music at the spectacular location around Mimerlaven, an abandoned mining area in the small town of Norberg.

Since it’s inauguration in 1999, the festival has evolved from a utopian counter-cultural assembly to a national front-runner and internationally recognized platform for groundbreaking and unique musical experiences. Together with light and sound installations, workshops in the fields of audio and video and a friendly and creative atmosphere matched by none, this truly makes Norbergfestival one-of-a-kind.

In 17 years Norbergfestival has grown from being a utopian project for a handful of people into one of the most important annual events in the Scandinavian electronic music scene.

 

Norberg Festival 

Norberg, Sweden

info@norbergfestival.com

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Norberg Festival

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CTM Festival

Par : Marco Savo

Berlin, January 24 – February 2 2020

CTM’s 21st edition launches with an announcement of new performances, special projects, and commissioned works.

Combining unique productions, concerts, and club nights with a dense daytime programme of talks, discussions, installations, and an exhibition, CTM 2020 proposes multiple entry points into thinking about this year’s Liminal theme.

Liminal phenomena and states are transitional phases in which a familiar order sees its values and symbols destabilised; norms are suspended or turned on their heads. We find ourselves in ambiguous spaces, somewhere between a past that is no longer valid and an ever-becoming future.

TM 2020 will again play out across some of Berlin’s most standout cultural and nightlife venues. For the first time, the festival hosts special projects at Radialsystem V and an immersive listening series at Silent Green’s Betonhalle, while continuing its close relationship with HAU Hebbel am Ufer, Berghain, Kunstquartier Bethanien, Festsaal Kreuzberg, and SchwuZ. A limited number of Early-bird Festival Passes are available now.

As always, CTM takes place parallel to and in collaboration with transmediale festival. The jointly organised Vorspiel 2020 Open Call is out now. Vorspiel will again bring together a wide range of Berlin-based artists, initiatives, and venues, hosting a city-wide programme of cultural events.

CTM Festival

Berlin, Germany

contact@ctm-festival.de

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Club Transmediale

Facebook / Twitter / Youtube / Vimeo

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Improve Your Podcast with Royalty-Free Music Tracks

The key to a successful podcast is establishing a unique-but-consistent image and tone. Here's how royalty-free music tracks can help.

New From PremiumBeat: Free Music!

Free music is now available at PremiumBeat. Download your perfect beats today to power up your creative projects. Take your videos further with these beats.

Nina Verhagen

film-aestheticNina Verhagen a twenty-one-year-old translating student. I’m a writer and a film enthusiast.

Fascinated by music, video, photo, and film- I dive into everything regarding audiovisual that interests me or sparks my interest. Same thing.

Social media is amazingit is a way to connect and speak to people all over the world. One image can go through so many countries. It’s fascinating!

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MIRA FESTIVAL 2019

The past week, 5th – 9th November, MIRA FESTIVAL celebrated its 9th Edition and Audiovisual City were present to enjoy the program that featured audiovisual shows, 360-degree experiences in DOME format, installations, workshops and conferences.

This edition rethought the combination of art and technology as tools of protest, to turn thinking into action, and invited us to interfere in a personal transformation to trigger a change in the future. In addition to this ingenious theme, the festival opened a new stage at Fabra i Coats, dedicated to multidimensional sound: the 3D Sound Room by Estrella Galicia.

For the live AV shows, we want to highlight some well-known artists that MIRA festival brought this year. Thursday Sam Shepert (AKA Floating Points) played accompanied by the visuals of Hammill Industries. Friday’s Av highlight was CLARK feat. Evelyn Bencicova and her show of a wide gamma of textures along with his characteristic techno. Alessandro Cortini also produced some emotional content through electronic sounds, with his warm and human visuals. On Saturday Biosphere performed a series of recordings and improvisations captured outdoors on the island of Senja, and Vessel and Pedro Maia presented the dualities of the human condition. But these are just some of the many artists who participated in this edition.

Some of the artists that surprised us at Audiovisual City were, on Friday, the Nihiloxica band, with their intercultural experiment, fusing the indigenous Bugandina percussion with dark European club music. Also, on Saturday, the duet of 700 Bliss, with who you clearly see a relationship with the theme of the festival, sounds and words are embodied in suffering and social alignment in an unfair world. And finally, Curl, on Saturday, where we could see an unexpected turn in the style of the band, showing a previous experimental work. The originality and strength of these artists left us astonished.

We show you some of the magical moments that we captured at the festival.

Main Stage
Robert Lippok and Lucas Gutierrez present Non-Face (DOME)
Robert Lippok and Lucas Gutierrez present Non-Face (DOME)
700 Bliss (Live AV)
700 Bliss (Live AV)
Curl (Live AV)
Curl (Live AV)
Rally (Live AV)
Rally (Live AV)
Beatrice Dillon (Live)
Beatrice Dillon (Live)
Biosphere (Live AV)
DOME
Floating Points (Live AV)
Dualismo, Carlos Saez
Dualismo, Carlos Saez
Dualismo, Carlos Saez
Dualismo, Carlos Saez
Curl (Live AV)
Alessandro Cortini (Live AV)
BREACH ACT I, Rick Farin
BREACH ACT I, Rick Farin
BREACH ACT I, Rick Farin

MIRA Festival

Barcelona, Spain

info@mirafestival.com

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Mira Festival

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Universal Production Music Releases “Evolution” from Epic Music Masters ICON

Label reinvents the epic sound for production with the bold, new album. SANTA MONICA –  Universal Production Music today announces the release of Evolution, a groundbreaking new album from epic music label ICON. Featuring original work from ICON co-founder Frederik Wiedmann and other top cinema, trailer and game composers, Evolution redefines the epic genre through ...

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⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @desilence_⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣⭐️ Para esta...




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⁣#repost @desilence_⁣
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⁣⭐️ Para esta sexta temporada hemos actualizado muchos de los contenidos del @petitprincepbcn lo cual nos hace muy felices ya que en seis años a nivel tecnológico cambian muchas cosas. ⁣
⁣En esta escena en particular (más de 8 minutos!) hemos utilizado el motor en tiempo real Unreal Engine para la animación.⁣
⁣Llevamos una año utilizando esta potente herramienta y aplicándola a los escenarios de diferentes formas con buenos resultados.⁣
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⁣For this sixth season of ‘The Little Prince’ we have been updating a lot of the content and luckily in six years technology wise a lot of progress has happened too.⁣
⁣In this particular scene (8+ minutes!) the real time 3D engine @unrealengine has been used for the animation. ⁣
⁣We have been using this powerful tool one year now applying it to shows on stage in different ways with great results.⁣
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⁣#littleprince #visualscenography #visualist #petitprincep #millumin #unrealengine #unrealengine4 #theatre #musicaltheatre #millumin #millumin3 .⁣
⁣Una producción de @angelllacer_oficial @manuguix @cia_laperla29 (at BARTS)
https://www.instagram.com/p/B6OnNlHJCte/?igshid=u5aim068ew8e

LAPSUS 2019 – ACT 3 : A SONIC BOMB

The third act of the triology of Lapsus Festival 2019 welcomed Cuzanne Ciani, a pioneer of sound design and electronic music, pianist and powerful creative mind who opened the way to many other female artists.

Lapsus is the sixth edition and is divided into three special events. After ACT 1 in which the sounds of the Eastern Europe were explored through the collaboration with Unsound Festival in Poland; ACT 2, with multidimensional sounds of Moritz Von Oswald and Pina; and ACT 3, by the title of A Sonic Womb, a journey through the powerful beginnings of female electronic music.

In ACT 3, A Sonic Womb took place in CCCB with the performances of Suzanne Ciani and Eva Geist. Also Philip Sherburne talked with Suzanne Ciani about her life experience in the field and there was a projection “Circle of Light” by Anthony Roland with the soundtrack of Delia Derbyshire and Elsa Stansfield. This edition explored the beginnings of women in electronic music thanks to the immersive sound environment designed by Intorno Labs. In the night, more artists performed at LAUT.

EVA GEIST (Live)

Geist is a Vocalist, Songwriter, Composer, Synthesist and Sound Designer. She invited us through a cinematographic musical journey with peculiar melodies, warm rhythms and atmospheres with space disco – since 2016, Andrea Noce has been buliding recognised and respected work in the electronic music scene, publishing her work on record labels such as Macadam Mambo, Hivern Discs and Elestial Sound.

SUZANNE CIANI (Live)

After 40 years of professional trajectory, she has been nominated five times in Grammy awards, and her work has been important to understand the beginnings of the synth music. In her show at Lapsus she brought an exclusive performance with the modular synthesizer Buchla 200e.

Circle of Light (Projection)

This project is a film in colour of 32 minutes directed by Anthony Roland and developed through the photographic material of Pamela Bone. The soundtrack was signed by Delia Derbyshire and Elsa Stansfield. The composers had ideas that were innovative in their times.

Infinite Waves (Conversation between Suzanne Ciani and Philip Sherburne)

The well-known Philip Sherburne (Pitchfork, The Guardian) interviewed the American producer Suzanne Ciani at CCCB. Both talked about the professional career of Ciani, and of the female on the electronic scene in the 70s until the present day.

After attending ACT 3 of Lapsus Festival, with Audiovisual City, we felt kind of inspired and proud of Suzzane Ciani, a strong and brave woman who fought to work for what she loves doing despite the cultural circumstances of the moment. We also felt proud of Eva Geist, who made us dance and enjoy her incredibly special rhythms. In general, the work of the artists in this edition was impressive.

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The Rane Seventy: a new battle mixer designed to directly compete with the DJM-S9

Par : Dan White

InMusic is on a roll with product releases this NAMM. Rane DJ is the next brand inside of the company to roll something out: the Rane Seventy mixer.  Look, we know the spec sheet already leaked over the weekend and everyone knew this release was coming. What we didn’t know was that Rane teamed up […]

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⁣#repost @geraldinekwikmusic⁣
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⁣Ready for a new mapping light show with my new original music written for the Church in Lievin playing this night to Sunday night !!!⁣
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⁣Visual Artists : Susie-lou CHETCUTI, Patrick GRANDI, Jules HUVIG @juleshuvig/, Lucille JEANNIN, Loan LE HOANG, Simon LEBON, Hamza MRABET, Aurélien WOJTKO @_aurelien.w/ ⁣
⁣Music & Sound Design : Geraldine Kwik⁣
⁣Technique & Lights : Aurélien WOJTKO⁣
⁣Place : Église Saint-Amé - LIEVIN - FRANCE .⁣
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https://www.instagram.com/p/B7ba5jWppcU/?igshid=84b7s5bq9hzr

The Welcome Chorus – The voice of a community

The Welcome Chorus – The voice of a community
Created by Yuri Sizuki (Pentagram) in collaboration with Fish Fabrications and Counterpoint, 'The Welcome Chorus' is an interactive installation that brings together sound, sculpture and artificial intelligence.

Kansas City’s WDAF FOX 4 Debuts Image Spot During the Big Game with Custom Song from Stephen Arnold Music

DALLAS—Kansas City television station WDAF FOX 4 took advantage of the hometown Chiefs’ presence in this year’s Super Bowl to roll out an inspirational promo celebrating the resilient spirit of its community. Driven by a rap-flavored anthem produced by Stephen Arnold Music, the spot broke during the local broadcast of the Big Game and features ...

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MUCA / Conference of Music and Audiovisual Culture

Par : Marco Savo

Murcia, May 28 – 30 2020

In recent years we are witnessing a true technological revolution with a global impact in all areas of society, from the various forms of entertainment to education. The technology, in constant change and transformation, marks a rapid pace that shapes our way of seeing the world, a profound reflection on new ways of apprehending reality becoming necessary.

It is undeniable: the music has a leading role in the AV world. This is not a mute revolution. This becomes obvious if we consider the importance of music on mobile devices and communication technologies.

Within this context and following the trail of success of the previous editions, Congreso Internacional Música y Cultura Audiovisual MUCA VII will be held on 21, 22 and 23 January 2020 at the University of Murcia. Same aim of the event ahead: to encourage the knowledge exchange and dissemination among sound and AV professionals and researchers. To be achieved through analysis, reflection and criticism in music and culture of recent decades.

TOPICS

Music and film / Music and television / Music and advertising / Music and video games / Music and Internet / Prosumers and market / Analysis of music in audiovisual culture / Music and technology / Digitalization, globalization and new ways of marketing / Teaching music in audiovisual culture.

Congreso de Musica y Cultura Audiovisual

University of Murcia, Spain

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MUCA

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Explore the Hip-Hop Sounds of PremiumBeat’s Own Vincent Tone

As Ruffsound, Marc Vincent is a force in Quebec hip hop and global pop. As Vincent Tone, he makes real music for real stories as a top ...

Bogotrax

Par : Marco Savo

Bogotà, 13-23 February 2020

Bogotrax 2020 is a matrix. It is the multiple matrix of a mycelium. A constantly expanding network. Its flowers emerge whenever an encounter (between hyphae) happens.

That is the experiment: to interweave a network of partnerships where organizers and public, actors and spectators jointly participate in the production of social space.

Bogotrax Festival has been taking place in Bogotá, Colombia, for 10 years. From 2003 onward, during the month of February. Ten days of parties and workshops; talks, conferences, performances, activities in different locations, street parades, activities in different local prisons, exhibitions, graffiti, “raves”. 

All this for free. Collectives and artists from different countries supported the festival with their participation. 

The festival was never meant to promote brands nor it was funded by any institutions. The festival rebellious self-managing spirit led it to program the end of its first life cycle. Bogotrax restarted itself with a relevant topic: “Only in case of emergency.”

Bogotrax

Bogotà, Colombia

bogotrax@hotmail.com

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Bogotrax

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RE – TEXTURED Festival

Par : Marco Savo

London, 2 – 4 April 2020

RE-TEXTURED is a multi-venue, multi-sensory festival for London and the UK.

The festival explores the relationship between experimental electronic music, modernist and industrial architecture and light and visual art, and is brought to you by the team behind Krankbrother.

Krankbrother Director Danny Clancy says: “RE-TEXTURED at Tobacco Dock is our most ambitious show to date. It’s one of the few buildings in London that allows us to fulfill our ambitions across light, sound and visual art, it’s unique structures, rooms and history have inspired us to push the edge a little more.”

RE – TEXTURED

London, Various locations

info@re-textured.com

Website

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