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Hier — 25 septembre 2020Vos flux RSS

Could the DJ livestreaming renaissance be over?

DJ livestreaming

Hot take: the era of DJ livestreaming could be in decline. The “renaissance”, we’ll call it, that happened at the start of COVID-19’s shelter-in-place orders burned bright. In this editorial, I’ll talk through why that level of streaming from DJs might be in the past. COVID-19 closed the clubs, shuttered music venues, kept us from […]

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À partir d’avant-hierVos flux RSS

JVC Professional Camcorders add Direct Streaming to World’s Two Largest Social Networking Services

Latest Firmware Adds Exclusive Easy Setup for Facebook and YouTube WAYNE, NJ, SEPTEMBER 23, 2020 – JVC Professional Video, a division of JVCKENWOOD USA Corporation, incorporates additional social media features to its CONNECTED CAM™ 500- and 900-Series camcorders with its latest firmware update. As the first camera manufacturer to provide streaming directly from the camera, JVC’s 500-Series cameras ...

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A Six-Step Method to Cut Down Your Interview Videos

Editors face an overwhelming task of reducing hours of interview footage into just minutes for the final cut. Eliminate that stress with these six steps.

Painting with Sound: Save Your Bad Shots with Good Sound Design

This video tutorial explores some crucial techniques used to heighten production value — replacing your audio with more dynamic, cinematic sounds.

Gravity Media Partners with Atalanta Media to Elevate Women’s Football

Par : rlyl

Gravity Media, the leading global provider of complex live broadcast facilities and production services to content owners, creators and distributors, is delivering a brand new women’s football offering for Atalanta Media. The partnership with Atalanta, the women’s football company devoted to elevating the sport and its players, expands the global audience for the women’s game ...

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HP Reverb G2 : tout savoir sur un casque VR sans compromis

Par : Sitraka R
HP Reverb G2 Tout savoir

Le casque VR Reverb G2 de HP est parfait pour les utilisateurs en quête d’une expérience immersive haut de gamme. Ce casque de réalité virtuelle offre une compatibilité et un confort optimal.

Le Reverb G2 est le deuxième casque WMR de la marque HP. Il apporte une résolution nette, une construction confortable et un son robuste. Ce casque VR est fabriqué en collaboration avec Valve et Microsoft. Basé sur la plateforme Windows Mixed Reality (WMR), il représente clairement la prochaine génération de casques WMR. Ses spécifications promettent ce qui pourrait être l’un des meilleurs équipements de réalité virtuelle grand public.

Spécifications du casque HP Reverb G2

  • Plateforme : WMR avec compatibilité SteamVR
  • Résolution : 2 160 × 2 160 LCD par œil à 90 Hz
  • Champ de vision : 114°
  • Dimensions : 75 x 186 x 84 mm
  • Poids : 550 g
  • Longueur du câble : 6 m
  • Suivi : quatre caméras
  • Méthode de détection : capteurs intégrés
  • Connecteur : DisplayPort, USB-C, adaptateur secteur (en option) [Adaptateur DisplayPort vers mini-DisplayPort inclus]

HP Reverb G2 : la prochaine génération de casques Windows Mixed Reality

Par rapport au Reverb premier du nom, le HP Reverb G2 présente un casque de réalité virtuelle avec beaucoup d’améliorations. Créé en tandem avec Valve et Microsoft, ce nouvel appareil est idéal tout autant pour un usage professionnel que pour le marché grand public. Découvrez quelques-unes des améliorations majeures que la marque HP a apportées par rapport au Reverb original.

Améliorations ergonomiques

L’ergonomie est l’un des plus grands changements entre les G1 et G2. Le Reverb G2 présente une forme de support de tête redessinée. Le rembourrage en mousse du casque fait une différence notable. La mousse du G1 était un peu plus ferme et moins large. Pour G2, la mousse est non seulement plus douce, mais plus large, répartissant mieux la pression autour des yeux et à l’arrière de la tête. De plus, le coussin facial de ce casque VR est doté d’un joint magnétique pour un remplacement et un nettoyage facile.

Le changement du support de tête fait également partie de l’amélioration ergonomique. Alors que l’original, avec sa conception arrière circulaire était raisonnablement confortable, le G2 utilise une forme ovale. Cette modification semble susceptible de convenir à un plus large éventail d’utilisateur.

Ce nouveau casque HP conserve également l’approche de la sangle latérale pour le montage et le serrage du casque.

Ajustement de  l’écart inter-pupillaire ou IPD (interpupillary distance)

Le G2 propose un bouton de réglage de l’IPD physique, quand l’original avait un IPD fixe. Ce curseur pour régler l’IPD permet aux utilisateurs d’ajuster l’espacement entre les lentilles pour être alignés de manière optimale avec leurs yeux. Un alignement IPD optimal est important pour le confort, la clarté et l’immersion. Le réglage de l’IPD du Reverb G2 varie de 60 mm à 68 mm.

Un câble plus long

Le Reverb G2 intègre également un long câble de 6 mètres qui est plus fin et plus léger. Cette longueur permet d’obtenir un espace légèrement plus grand. Elle offre un avantage supplémentaire inattendu pour tous ceux qui ont leur PC caché dans un coin, ou ceux qui ont de très grands espaces de jeu.

Le câble se connecte au PC via DisplayPort et USB-C ; si le port USB-C ne peut pas fournir une alimentation adéquate, un adaptateur secteur inclus peut être connecté à l’attache.

Suivi effectué par quatre caméras pour la première fois sur un casque WMR

Le Reverb G2 est le premier casque WMR à passer du suivi à deux caméras à un suivi à quatre caméras. Ce casque VR arbore un système de suivi interne à 6 degrés de liberté.

Les deux nouvelles caméras se trouvent sur le côté et les deux autres sur la partie frontale. Ces caméras supplémentaires offrent 1,4 fois plus de capture de mouvement par rapport aux autres casques Windows MR.

Avec le suivi intérieur, plus besoin d’installer de capteurs externes pour suivre les mouvements, contrairement aux casques Valve et HTC Vive. Le système de suivi du G2 est basé sur celui des casques Windows Mixed Reality tout en proposant une plus grande précision en raison du double nombre de caméras. Le suivi intérieur fonctionne très bien : il n’y a pas de problèmes de suivi lorsque les contrôleurs entrent en collision ou prennent des positions extrêmes sur les bords.

Un nouvel affichage plus exigeant

Pour commencer, le nouveau casque HP intègre deux dalles LCD dotés d’une résolution de 2160 x 2160 pixels (pour un total de 4320 x 2160) et une fréquence d’images de 90 Hz. La marque HP améliore le contraste et la luminosité afin de réduire la persistance de l’affichage. Ainsi, l’image sera plus nette pendant le mouvement de la tête. Combiné avec de nouveaux objectifs, le casque Reverb G2 fournit une clarté améliorée.

Une autre raison pour laquelle Reverb est en tête du peloton en termes de clarté est que ses écrans n’ont pas qu’une résolution plus élevée. Ils sont également plus petits que certains autres casques. La Reverb G2 conserve le même champ de vision de 114 degrés que l’on trouvait sur le Reverb d’origine.

Contrairement à son prédécesseur, le casque HP Reverb G2 parvient à réduire l’effet « mura ». Cela signifie que l’utilisateur peut voir les bords de son écran aussi clairement que le centre.

Ce nouveau casque HP utilise une paire d’objectifs Fresnel complètement remaniés. Ces derniers sont considérés comme un énorme progrès par rapport à ceux utilisés par le casque Reverb G1.

Deux manettes compatibles avec tous les casques WMR

HP Reverb G2 dispose d’une paire de contrôleurs de mouvement avec un design et une ergonomie très similaire à ceux des contrôleurs Oculus Touch. Pour y parvenir, HP a pris les contrôleurs Windows Reality et les a repensés à partir de zéro. L’entreprise a supprimé toute complexité inutile et toute conception ergonomique imparfaite.

Les contrôleurs Reverb G2 comprennent : deux boutons avant, deux boutons de menu, une manette de pouce, un déclencheur et un bouton de poignée. La gâchette et le bouton de poignée sont analogiques. Il existe également le bouton « Windows » pour la fonctionnalité principale de WMR.

Ces contrôleurs n’ont pas de détection capacitive des doigts comme les contrôleurs Touch ou Index. Ils utilisent toujours deux piles AA, tout comme les contrôleurs WMR d’origine.

Dans l’ensemble, ces changements rapprochent les contrôleurs WMR du G2 des contrôleurs d’autres principaux casques. Cette nouvelle fonctionnalité est une excellente nouvelle pour les développeurs et les utilisateurs.

Nouveaux écouteurs « off-ear », repris du Valve Index

HP adopte les impressionnants écouteurs « off-ear » du Valve Index en utilisant les nouveaux pilotes BMR. Ces écouteurs reposent à 10 mm de l’oreille pour plus de confort, ce qui les rend prêts pour un son plus spatial. Cette approche procure plusieurs avantages.

Le premier est le confort. Ne rien toucher aux oreilles est tout simplement meilleur par rapport aux écouteurs qui poussent contre vos oreilles. De plus, une fois que les écouteurs sont placés dans la position souhaitée, ce n’est plus nécessaire de les ajuster la prochaine fois. Les casques circum-auriculaires montés en plus du casque VR doivent être enlevés et remis à chaque fois.

Le deuxième avantage est l’immersion. La forme unique de l’oreille est en fait une partie importante de la façon dont vous ressentez le son. Des écouteurs extra-auriculaires soigneusement conçus exposent les sons à une partie plus large. Ce dernier rend le son audio virtuel plus proche du son provenant du monde réel.

Comparaison du HP Reverb G2 avec d’autres casques

HP Reverb G2 face aux Oculus Rift et HTC Vive

Le nouveau Reverb G2 laisse loin derrière tous les casques Oculus et HTC en termes de qualité visuelle. Il est également supérieur en termes d’audio, avec HTC Vive Pro venant en deuxième position. Quant au tracking, c’est là que ça devient délicat. Le HP Reverb G2 utilise un système de suivi interne. Tandis que HTC Vive nécessite une configuration complexe et coûteuse avec des stations de base externes pour suivre vos mouvements en Réalité virtuelle. Dans l’ensemble, le système de suivi de G2 est à égalité avec le suivi précis que Oculus fournit pour ses casques.

HP Reverb G2 vs Valve Index

Comme avec les autres casques, le HP Reverb G2 surpasse le Valve Index avec sa qualité d’image époustouflante en raison de la résolution d’affichage accrue. Cela dit, le Valve Index s’en sort mieux dans les départements audio (quoique très proche), contrôles et suivi.

Les deux casques utilisent les mêmes haut-parleurs de haute qualité. Mais le Valve Index dispose d’un meilleur mécanisme de réglage, d’un port audio de 3,5 mm et d’un microphone de qualité supérieure. Si vous êtes un joueur VR vif avec une configuration PC solide, le G2 vous offre la meilleure expérience de réalité virtuelle en jeu à ce jour avec son incroyable expérience visuelle et audio. Cependant, si vous développez une application de réalité virtuelle professionnelle, vous feriez probablement mieux de choisir un casque avec des capacités de suivi et de suivi des doigts plus avancés, tels que Valve Index.

Prix du HP Reverb G2

Le casque HP Reverb G2 devrait afficher un prix aux alentours de 600 euros (en attente de confirmation de la part de HP), et jusqu’à 750 euros avec deux contrôleurs.

Cet article HP Reverb G2 : tout savoir sur un casque VR sans compromis a été publié sur Réalité-Virtuelle.com.

Rekordbox 6.1.1 adds an “Edit Mode” and TIDAL support

Par : Dan White

Pioneer DJ’s preparation and performance DJ software just got a new incremental update, Rekordbox 6.1.1. There’s a feature addition that everyone saw coming (TIDAL streaming library support) and a second feature that we didn’t anticipate: an Edit Mode for creating your own edits of tracks. Keep reading for the details. Rekordbox 6.1.1’s Edit Mode Edit […]

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⁣ #video #scenography #theater #installation @millumin #millumin #stagedesign #artist #show #theshowmustgoon #picoftheday #theaterlife #stage (at Espace Culturel Les Justes - Le Cendre)
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⁣Mapping sur la cathédrale Santa Maria de Burgos ( Espagne ). Réalisé le 26 mai 2018 pour la Noche Blanca 2018. #adlibcreations #mapping #burgos #catedralSantaMaria #nocheblanca .#VIIIcentenariocatedralburgos2021 #barco #millumin #christiangimat (at Burgos,españa)
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KABB Fox San Antonio Broadcasts and Live Streams Weather Segments with Blackmagic Design

Fremont, CA – September 18, 2020 – Blackmagic Design today announced that KABB Fox San Antonio Chief Meteorologist Alex Garcia is using a number of Blackmagic Design products, including an ATEM 4 M/E Broadcast Studio 4K live production switcher, to remotely broadcast and live stream weather segments for the nightly “Fox News at Nine” news program. As news ...

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Will DJing back-to-back online finally be possible?

Par : Dan Cole
B2B DJ sets over the internet

Playing B2B DJ sets online has always seemed impossible. A new group is tackling the technical challenge of back-to-back DJing over the internet.

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DJs: you need to say no to gigs if they’re not safe

Par : Dan White

In the history of DJing, the DJ has always played a critical role – not just as a musical selector, but also as the room conductor and vibe controller. They’re filling the room with music, but they also have ability, at any time, to make it stop or change. In a year where in-person high-activity enclosed […]

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LightForce imprime en 3D des appareils dentaires personnalisables en céramique

Par : Justine D.

Ca y est, le marché dentaire peut enfin voir arriver les premières bagues imprimées en 3D, réalisées sur-mesure ! LightForce Orthodontics est une plate-forme numérique fournissant aux orthodontistes des outils de déplacement dentaire entièrement personnalisés et imprimés en 3D. L’entreprise…

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Renishaw imprime en 3D un implant en titane pour traiter la maladie de Parkinson

Par : Justine D.

La maladie de Parkinson touche plus de 200 000 personnes en France : des traitements existent pour améliorer la qualité de vie des malades mais ils ne permettent pas d’arrêter l’évolution de la maladie, qui est propre à chacun et dépend…

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On Framing Textile Ambiguities – Nathalie Gebert

On Framing Textile Ambiguities – Nathalie Gebert

Created by Nathalie Gebert, ‘On Framing Textile Ambiguities’ is artistic research on situated objectivities at the intersection of textile processing and computer history. The installation is the output of a critical investigation on social and technical developments that led to the current local technological situation. Beyond being a metaphor for the theoretical framework of Donna […]

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⁣LUX NATURAE / Part 1 of 6 ⁣
⁣Glad to have my music played on the bridge in Skopje last week end, written for the SKOPJE LIGHT ART DISTRICT 2020 festival.⁣
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⁣Visual Artists : Aurélien WOJTKO @_aurelien.w/, Susie-lou CHETCUTI, Patrick GRANDI, Jules HUVIG @juleshuvig/, Frédéric HAUDEGOND ⁣
⁣Original Music & Sound Design : Geraldine KWIK⁣
⁣Production : Loom Prod France⁣
⁣Organization : @sk_light_art_district/⁣
⁣Place : Stone Bridge - SKOPJE - MACEDONIA⁣
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⁣#skopje #ckonje #macedonia #stonebridge #bridge  #light #art #district #3rd #edition #going #green #mapping #projectionmapping #composingmusic #composer #orchestral #musicforpaintings #movingimage #digitalartist #night #millumin #frenchcomposer #streetart #skopjeinfo #instagraphynet #sklad2020 #skopjelightartdistrict (at Stone Bridge, Skopje)
https://www.instagram.com/p/CEaI-ccJtZn/?igshid=bu38zy4nlpuv

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⁣#repost @luis_satch⁣
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⁣Otro homenaje a todos los involucrados en esta #pandemia estamos muy agradecidos. Gracias al @gobnau que nos dio la oportunidad de llevar este agradecimiento a más personas, fuimos los primeros en hacer #videomapping en las torres de Satelite y ahora en una basílica que tiene más de 500 años. @pluxstudio @omagicamx @eventosinlimites. Gracias a todos los que hacen posible esto. #video #homenaje #covid #doctores #bomberos #basilicadelosremedios #naucalpan #luces #colores #epson #reflects #lights #3D #millumin #watchout #resolume #aftereffects #motiongraphics #eventos #meetingplanners #meetings
https://www.instagram.com/p/CEaH9tbJAww/?igshid=iwtv4srol26x

⁣ ⁣⁣ ⁣#repost @photographyagf⁣ ⁣__________________⁣ ⁣⁣ ⁣ᴍᴀᴘᴘɪɴɢ...




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⁣#repost @photographyagf⁣
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⁣ᴍᴀᴘᴘɪɴɢ ᴍᴇ ! 20 🐺⁣
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⁣▶#MedinadelCampo #mappingme #MAPPINGME20 #videomapping #millumin @rodrigotamariz_musicmapping (at Medina del Campo)
https://www.instagram.com/p/CEaIIUXp-HI/?igshid=1qu39o0h5wk70

Starfish granted international patents for TS Splicer

Reading, UK, 19 August 2020: Starfish Technologies, a pioneer in transport stream processing and advertising insertion, has been granted European and US patents that cover a range of techniques employed within its TS splicer product. The TS Splicer is a software-based solution for clean switching of encoded transport streams and is used for media switching and ...

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Red Giant Universe 3.3 Adds Tools for Animated Light Trails and Powerful Blend Modes

Friedrichsdorf, Germany – August 18, 2020 – Red Giant has just released an update to Universe, its collection of GPU-accelerated plugins for editors and motion graphics artists. Universe 3.3 delivers two brand new tools and an update to four current ones in the existing Universe suite. Visual artists will have access to an even greater ...

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Future DJ Gear Concepts: Traktor Kontrol S6

Par : DJ Glitch

Next up in our Future DJ Gear series is a Traktor a Kontrol S6 controller. The Traktor Kontrol S4 Mk3 is a fantastic controller that provided serious competition with other, similar-sized controllers such as Pioneer DJ’s DDJ-SX3 and Denon DJ’s MC7000. Its haptic feedback, magnetically-tensioned, motorized jog wheels were a fantastic new feature that provide […]

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It’s Official: NAMM 2021 is Cancelled.

Par : Dan White
NAMM 2021 Cancelled

We’ve long expected that the COVID-19 situation here in the United States would continue to lead to cancellations of industry events. Today, the NAMM Show officially announced that they’re cancelling the 2021 NAMM show: “Given the current realities of the COVID-19 pandemic and the health and safety of NAMM members as our first priority, it […]

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How Your Choice of Podcast Music Can Make or Break Your Success

So, you’re ready to start a brand new podcast. You’ve got the idea, the team, you already recorded an episode. Now to the one key ingredient – ...

Interview to Paco Gramaje

This is our interview to Paco Gramaje, art director of the Paco Gramaje Studio in Barcelona.

The studio creates immersive multidisciplinary AV shows, especially focusing on the fusion between projection mapping and dance performance.

We asked Paco a few questions about his background and creative career and also about the new projects he has been cooking up during the quarantine period.

1. When did you start working on the interaction between audiovisual and dance performance, and how did you get involved? What are the aspects that are more appealing to you about working in this interdisciplinary field?

It all begun in 2009. After quitting my job as an engineer I moved to Madrid to study a Master in Motion Graphics while making my first experiences in the world of video art. 

In 2010 I started up several collaborations with art organizations in Madrid and they proposed to me to shoot a dance performance by the choreographer Iratche Ansa.

The performance was going to be held at the Matadero in Madrid. From that recording I put together my first video dance “Comunicación Interpretación Automática” which had a very good reception.

I had discovered the potential of dance from an audiovisual perspective and the inner revelation of what I wanted to do in the next few years.

A few months later I made my first dance pieces with live visuals with choreographer Barbara Fritsche.

Thanks to those projects I was able to work on the musical “Hoy No Me Puedo Levantar” in 2013. In 2014 I directed my first proper theatre show: “Girasomnis”.

Interview to Paco Gramaje
2. You are the creator of “Girasomnis”, an itinerant project that has been traveling around the world. Can you tell us about the creative process behind the inception of this innovative project?

I try to “connect” the visuals with the dancers. Sometimes I encourage the dancers to “connect” or follow my visuals.

In this project I also composed the music. This is very useful as I have better control of the creative process. With this project I tried to evoke feelings in the audience without words: just images, dance and instrumental music.

Paco Gramaje - Audiovisual artist
3. Paco Gramaje Studio recently launched the “Dance Mapping Virtual Tour 2020” which it’s fundraising on Gumroad. This is in preparation for a new cutting-edge AV dance project in 2021 involving a 360 immersive environment . Can you give us some insights about the whole project?

This quarantine caused an abrupt stop in my job, but also gave me time to start imagining something new.

The idea was born during the first week of confinement. At the start, It was simple: I just wanted to publish some of our best projects and make them public. But I also felt a need for a change.

The last 3 years I was quite disconnected from my artistic side due to working mostly on commercial projects. 

I was just focusing on making money to pay my bills and trying to have a stable team for audiovisual production. The outbreak of the Covid-19  has been an absolute shift in our work. We started questioning the possibility of doing our shows as we did before.

Therefore I needed to devise another type of format for the new normal awaiting us: a fully immersive virtual Dance Mapping Show.

As my previous theatre production, without the pressure of a client and using the Girasomnis music.

So, in April I started to visualize and write a synopsis of this new project. I then decided to publish “Dance Mapping Virtual Tour 2020” as a memorandum of all these years of physical shows. 

Now it’s time to go further. I want to gather all the knowledge I gained during the last 10 years and apply it to a virtual reality show, where I can break the limits and make an immersive 360º visual performance with dancers.

This new production is planned to be released in VR and physical 360 projection format in late 2021.

4. When working on a project how do you pick your collaborators? What are the main roles you look for in your team? 

When I have the budget I can work with some powerful audiovisual freelancers from my network of collaborators. Failing that I work alone.

I also work with very talented dancers/choreographers from Barcelona. During the years they started to understand my ideas and transform them in beautiful choreographies. 

5. Can you describe your general creative approach when starting on a new project?

I have mostly 2 ways of work. I compose a music draft and then I work on the visuals and choreography or vice versa: I make a draft of visual content with a draft choreography and I try to match the sounds and music.

Sometimes I give leeway to the dancer, so they can create their own choreography and then I create the visual content following their movements.

In the last few years I also worked with some talented musicians for a faster audiovisual production.

6. In 2015, Paco Gramaje Studio won an award at the International Mapping Festival in Girona for the Micro-mapping category. Could you share with us your thoughts about the concept of “Micro-mapping”? 

This was a concept from Roman Torre. In 2015 I shared a space with him and we collaborated together on a video mapping of a rotating stone. It was a nice project called Liquid Series.

In the video mapping area I also tried to develop innovative concepts, differing from the typical big projection on a building facade. 2 Years ago I started to develop the concept of “Holomapping”. I am planning to finish it next year as well.

7. We are aware you regularly teach courses and masterclasses of video mapping applied to performing arts, in Spain and Latin America.


What specific training would you recommend for digital artists who have just started their career and why? Which are the countries with more opportunities for audiovisual arts, in your opinion?

Nowadays, it is possible to learn a lot following digital online courses, but it is always better if somebody guides you. As with everything in life the best way to learn is practice, making mistakes and improving. 

Spain is not the best country for arts, I would say. As far as I know French artists or from other European countries have more grants and support from their governments, but everything is possible if you are passionate about your work.

Website

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How to Render and Export in After Effects

When you're just getting started in After Effects, the program can be daunting. Here's a quick guide to exporting your project.

Technology Tools for Online Education: New Book

Technology Tools for Online Education is a new book from the StreamGeek’s Chief Streaming Officer Paul Richards. The book comes at a time when educators from around the world are being asked to make a transition to online teaching. With the Fall 2020 semester coming up soon, the book offers educators a detailed look at ...

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Pirate Subscription Services Now a Billion-Dollar U.S. Industry, Joint Digital Citizens Alliance-NAGRA Report Finds

Par : visitechpr

Washington, DC, August 6, 2020 – Digital Citizens Alliance and NAGRA jointly released today an investigative report showcasing how illegal piracy subscription services in the United States have grown into a billion-dollar industry that steals from creators, circumvents legitimate TV operators, and poses risks for consumers. “Money for Nothing” details how a sophisticated ecosystem of ...

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Grupo Express in Argentina enables Now Express OTT service with multi-DRM from NAGRA

Par : visitechpr

    NAGRA Multi-DRM to secure streaming services on consumer devices in partnership with BOLD MSS Hybrid cable and OTT solution enables rich set of features including linear and time-shifted viewing, interactive applications, and integration of third-party OTT apps Latest OTT deployment marks NAGRA’s expanding footprint in South America as leading provider of OTT and ...

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Brightline Expands LED SeriesONE Offerings for Studio Lights with Variable Color Temperature, RDM Control

Bridgeville, Penn. – Aug. 6, 2020 – Brightline, a leading manufacturer of energy efficient lighting systems, today announced it has upgraded its L1.2 and L1.4 LED SeriesONE studio light fixtures with variable color temperature and improved color rendering. Plus, the fixtures are now available with optional wireless DMX/RDM (remote device management) control that provides bidirectional ...

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