Collanews

🔒
❌ À propos de FreshRSS
Il y a de nouveaux articles disponibles, cliquez pour rafraîchir la page.
À partir d’avant-hierVos flux RSS

Oscars 2020 : deux tables rondes à découvrir autour des projets animés nommés

Par Shadows

Si la liste des vainqueurs est désormais connue, les Oscars ne se limitent pas à la remise des statuettes : l’Académie organise également des tables rondes qui méritent le détour.

Celles consacrées aux courts et longs-métrages d’animation sont désormais disponibles en ligne et ci-dessous : l’occasion de vous inviter à vous replonger dans les coulisses de Klaus, J’ai Perdu mon Corps, Dragons 3, Mémorable, Kitbull ou encore Hair Love.

L’article Oscars 2020 : deux tables rondes à découvrir autour des projets animés nommés est apparu en premier sur 3DVF.

KosmoVision-MySquare-2019

https://i.vimeocdn.com/video/852456815_960.jpg960540urn:ebu

The artist proposes to bring the stars back to the center of Espace Palettes, to rise together. The installation questions our relationships with the worlds around us, in a constantly changing city, hyper-stimulating and often disconnected from nature. Both saving and disturbing, Konstellation virtually recreates our lost paradise, stimulating interrogation while arousing wonder.
Led & Anim by Félix

Cast: Francois Moncarey - MySquare

Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22....



Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22. Now I can do ray tracing with dynamic mesh. https://github.com/keijiro/UnityDxrTest

Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22....





Dynamic Geometry Ray Tracing Mode is added to Unity 2020.1.0a22. Now I can do ray tracing with dynamic mesh. https://github.com/keijiro/UnityDxrTest

Quelles sont les caractéristiques du logiciel SketchUp ?

Par Mélanie R.

Dans le secteur de l’impression 3D, il existe de nombreuses options de modélisation 3D afin de préparer votre modèle avant de le fabriquer. Certains logiciels sont aujourd’hui largement reconnus sur le marché bien qu’ils ne soient pas entièrement dédiés à […]

A dance performance by Modulo Pi featuring real-time tracking, projection mapping and generative content

https://i.vimeocdn.com/video/851703599_960.jpg960540urn:ebu

Modulo Pi presents a dance performance featuring real-time tracking, projection mapping, and generative content.
The whole show relies on our Modulo Kinetic media server, and our KineMotion optical tracking module.
More info: modulo-pi.com/news

Cast: MODULO PI

A dance performance by Modulo Pi - Making of

https://i.vimeocdn.com/video/851704989_960.jpg960540urn:ebu

Discover how Modulo Kinetic and KineMotion are working together to power a dance performance featuring real-time tracking, projection mapping, and generative content.
More info: modulo-pi.com/news

Cast: MODULO PI

Capcom présente les technologies de son moteur de jeu propriétaire, RE Engine

Par Shadows

En octobre dernier, Capcom (Resident Evil, Monster Hunter) organisait une conférence au cours de laquelle l’entreprise a présenté ses dernières innovations techniques. Si l’utilisation de Houdini/Houdini Engine a été évoquée, c’est le moteur de jeu maison, le RE Engine, qui a occupé la majorité de la présentation.

Voici les vidéos enregistrées à cette occasion. Le tout est en japonais, mais il est possible d’avoir des sous-titres approximatifs via l’interface Youtube : activez les sous-titres puis avec la roue dentée sélectionnez “traduction automatique” dans la rubrique sous-titres.

On pourra en particulier jeter un oeil aux sessions 3-1 (rigging modulaire), 3-2 (retargeting, synchronisation de personnages), 3-3 (animation procédurale, motion matching) et 4-1 (physique, animations secondaires).

Via GameAnim.

L’article Capcom présente les technologies de son moteur de jeu propriétaire, RE Engine est apparu en premier sur 3DVF.

I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect...



I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect example. Now I can add fragment shader effects using Shader Graph. https://github.com/keijiro/Akvfx

I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect...







I added a surface reconstruction feature to the Azure Kinect example. Now I can add fragment shader effects using Shader Graph. https://github.com/keijiro/Akvfx

TOP 10 des scanners 3D low-cost

Par 3DN

La numérisation 3D est souvent employée dans le secteur de la fabrication additive pour concevoir un modèle 3D plus facilement que via des logiciels de modélisation. Les scanners 3D reposent sur deux technologies principales – la triangulation laser et la […]

Apologue 2047 in Beijing, China By Director ZHANG Yimou

https://i.vimeocdn.com/video/851640029_960.jpg960540urn:ebu

APOLOGUE 2047, directed by Zhang Yimou, premiered in the National Centre for the Performing Arts (NCPA), Beijing, China, presented integration of Chinese traditional music and technological media art. Binder-a was part of Apologue 2047 and created a stage about Chinese civilization collaborating with Chinese traditional orchestra, western drummers, and Beijing opera performers. The installation applied the same technique from original piece Saltation Part II Rosetta, combination of projection mapping, laser, and kinetic stones synchronized to the projection.

Cast: Binder-a

Tags: art, projection, mapping, mediaart, kinetic, installation, laser and laserart

Quelques images à découvrir pour le prochain Minions

Par Shadows

A l’occasion du Super Bowl, Illumination dévoile quelques images de Minions: The Rise of Gru (le titre français n’a pas encore été officialisé).
On y suivra les minions en compagnie d’un Gru encore jeune ; la réalisation est assurée par Kyle Balda, épaulé par Brad Ableson et Jonathan del Val.

La sortie est évidemment prévue cet été.

L’article Quelques images à découvrir pour le prochain Minions est apparu en premier sur 3DVF.

At CES, ATSC 3.0 home gateways enabled NextGen TV capabilities on standard TV sets

Par Josh Gordon

Seoul South Korea; January 31, 2020: At CES 2020, NexGen TV sets that can receive ATSC 3.0 signals were introduced by many of the world’s largest consumer electronics companies, including Samsung, LG, and Sony. While this is a huge boost for NexGen TV, it will take time before most US households own one of these new TV sets. ...

The post At CES, ATSC 3.0 home gateways enabled NextGen TV capabilities on standard TV sets appeared first on NAB Show News | 2020 NAB Show Media Partner and Producer of NAB Show LIVE. Broadcast Engineering News.

Resident Advisor twenty four/seven London at FOLD

https://i.vimeocdn.com/video/850880517_960.jpg960540urn:ebu

An audiovisual installation with SPEKTRA for Resident Advisor’s twentyfour/seven party in FOLD’s new room 2 with El-B, Leif, Objekt B2B Elena Colombi and Blasha & Allatt.

Thanks to Kyle from Neuron Pro Audio for the footage.

Cast: Joëlle

Tags: #realtime, #audio reactive, #audiovisual art, #audiovisual, #generative, #motion graphics, #vdmx, #quartz composer, #lemur, #2-vp, #live visuals, #performance, resident advisor and fold

Visual System - OPIUM - Thailand

https://i.vimeocdn.com/video/850734108_960.jpg960540urn:ebu

For the third year, Polygon Live has invited Visual System to create a futuristic art piece and create a new world for the unique 360 degree dome stage. When night falls at Wonderfruit, a ten minute synchronised sound and light show called “Opium” will descend, moving emotions in a hypnotic reveal using space and echo.

This is a collaborative project between Visual System and the two talented composers Thomas Vaquié & Alexandre Bouvier.

Visual System.

Cast: Visual System

Tags: polygon, wonderfruit, opium, visualsystem, visualsystem paris and audio reactive

2020 Realtime VFX Reel

https://i.vimeocdn.com/video/849472073_960.jpg960540urn:ebu

MUSIC: Take Five & Curfew - Kalahari

Realtime vfx Done with unreal 4 , houdini and substance designer

Cast: Mathieu Martin

Tags: Demo reel

❌